רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 במאי 2013

נשות השאלים - ה' ירחם עליהם


11 תגובות:

  1. צורה טובה להעלים סימנים של מכות

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך אחותי היקרה

      מה שמציק לך בחצאיות קצרות, בבגדים צרים, וכו' זה ממש לא טפשי וזה קשה מאוד לכל בת ישראל ולכל אשה בעולם, היום שאני נשואה ואחרי שהבנתי מה זה "ראש של גבר " החלטתי בלי נדר להאריך (ולא ללבוש את המגף הזו..) את החצאיות הקצרות, וזה באמת ממש קשה לי. אבל אנו משתדלות לעשות את זה לכבוד ה´ יתברך שמו, שהוא יותר חשוב מכל השאר, והוא יתן לנו כוח להחזיק מעמד ורק בבריאות.

      דרך אגב, גם לא לחבוש פאה מעוצבת ויפה, אלא מטפחת -חתיכת בד זה קשה מאוד. אבל אם לא רוצים להיות צבועים, ואם כבר שומרים אז עד הסוף כי גם ככה מוותרים ולא נהנים מהעולם הזה אז לפחות נשתדל לדאוג על העולם הבא ולפום צערא אגרא. יישר כוחך !

      אחותי היקרה, על גופך תשמרי! כך את עצמך תכבדי! את בת מלך! נסיכה! את יהלום יקר! את מלכה של העולם! יהלום שומרים בתוך קופסא, שומרים בכל משמר כי הוא בעל ערך יקר, כך תשמרי על עצמך! תזכרי תמיד שאת בעלת ערך יקר מאוד! תשמרי על הכבוד שלך אחותי את יקרה לי! נסיכים בני מלכים נמשכים למידות טובות ולצניעות, תחשבי על עצמך מה את רוצה למשוך? זבובים או נסיכים. אל תנסי לרצות אחרים.

      בגלל נשים הלובשות קצר וכו' הבנים נכשלים בהרהורים אסורים.. רואים הגוף שלכם ברחוב, בתמונות, והראש שלהם בענינים, בגללכם הם שופכים זרע לבטלה! פוגמים בברית שלהם אם אלוקים! מיי יתן על זה את הדין את חושבת? אלו הבנות ונשים היפות, שמושכים את העין בבגדים צרים וקצר!

      די לעשות מעצמיכם צוחק דיי הגוף שלך יקר אחותי! יש לך כבוד? יש לך ערך? אז תשמרי עליו! אם הגוף שלך יקר תכסי אותו בבגדים ארוכים ורחבים! דבר יקר דבר שיש לו ערך שומרים עליו!! מסתרים אותו!! בכספת!! סליחה על הביוטים אבל רק ככה מבינים. רק תבדקי את עצמך....

      כל הכבוד לך נשמה טהורה וקדושה!!! תמשיכי לשמור על הכבוד שלך, ואם את תכבדי את עצמך יכבדו אותך בחזרה!!!!!!

      בהצלחה

      חוי י.

      מחק
  2. דעת תורה על "השאלים "
    ראיתי במקרה את הדיון על השאלים, ולצורך הענין ראיתי נחוץ להסביר הסוגיה בצורה ברורה בס"ד, ע"פ כללי התוה"ק והמסורה בלי שקרים ובסיפורי מעשיות שלא היו ולא נבראו. ברוך ד' אין כאן מהירות, ולא פליטה, אלא בכוונה גדולה. והמידה האחת המיוחדת שחנן אותי ד' יתברך בחסדו הגדול, היא שאין אני נבהל להשיב, ואיני ממהר להוציא שום פסק מתחת ידי עד שאני מניחו ומתבונן בו וחוזר עליו הרבה פעמים, ומזה יצא לי הרבה פעמים להגיה ולשנות הרבה דברים, ואני שמח בזה. ולא כמו אחרים שמשיבים מהר על אתר, מה שבא לדעתם בהשקפה ראשונה, ומזה יוצא להם מאמר משובש.

    הנה הרי ידוע "שלפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה וחסידות לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפאה של נשים של היום". והתחילו ממעטים בזה, משום שהפוסקים הגדולים דרשו ועוררו כך, ועם הזמן בס"ד נעשה אצל הציבור החשוב ברור ופשוט שמטפחת דרגה גבוהה יותר ביראת שמים.

    כעת נתעוררו קבוצה מנשים צדקניות להחזיר עטרה ליושנה המתעטפות בלבושים ע"פ התורה והמסורה, (והלצים אומרים שהם כמו המוסלמים הקיצונים,) ומהם יש גם מכסות את הפנים, כידוע שלכל אדם יש זכות לעשות לפי רצון התורה, ולחזור למנהגי אמהותינו הצנועות, ובתחילה כולם התייחסו לזה כאילו הם כת משוגעים וכופרים, והיום שומעים שיש הרבה שאומרים שבצניעות אין "יותר מדי" וזה נכון, בפרט בדור פרוץ שלנו כדי שלא לגרום הרהורי עבירה, וידוע שכל המרבה בצניעות משובחת!!!!!!!

    וכבר שמענו מאדמורים ודרשנים שאע"פ שלא ממש הטיפו לזה אבל אמרו שזה דבר נאה וחשוב מאד שהרי עושים רצונו של מקום, ושוב שלח אחד המגיבים כרוז של בד"ץ העדה החרדית מלפני כמה שנים (תשס"א) שמעוד מעודד את השאלים ורדיד. מה הבעיה שאשה מחליטה להיות יותר צנועה? והרי אישה הלובשת שאל לא פוגעת באף אחד, ואישה פרוצה פוגעת בכולם, על זה כבר התנבא הנביא וסר מרע משתולל, זאת אומרת לפני ביאת המשיח מי שירצה לסור מרע, הבריאות יאמרו עליו שהוא משונה שהוא משתולל שצריך להיות כמו כולם ח"ו.

    וא"כ ההידור בצניעות בלבישת השאל, בא בתולדה מגדולי דורינו שאסרו פיאות של זמנינו ע"פ הלכות התורה, ואם כן למה גם לא להתחזק בלבישת השאל? יש נשים צדקניות המחמירות לכסות את הפנים וכו' זו בחירתה וזכותה. משום שהכל נעשה לשם שמים כפי מנהגי תורתינו הק'.

    ובס"ד עוד כמה שנים יתרבו הנוהגות כך ויתקבלו כמשובחים וצנועים, כמו שהיום מתקבלים אלה ש"לא" חובשים פיאה. לא מכריחים אף אחד להתלבש בכתר צניעות טהורה שכזו, רק מרצונה הטוב ע"מ שלא לגרום הרהורי עבירה לבחורי ואברכי בני ישראל.

    לנשים יש קשר מיחוד בלב לאביהם שבשמיים, ושאף אחד לא יקח להם הנקודה הטובה הזאת!!!! על מה אתם נלחמים? על צניעות? בכל דבר שבקדושה יצר הרע עושה מלחמות! תפסיקו את הבלבול והשנאה שאתם גורמים בעם ישראל! הגיע הזמן להביט באהבה בכל יהודי.

    כיצד הלכו אמותנו הקדושות שרה רבקה רחל ולאה? בטח לא עם חולצה מכופתרת חצאית עד הברך וגרביים שקופות!!! הגיון פשוט! אנחנו רוצות להיות דומות לאמותינו הקדושות שהיו עטופות ומעוטפות!!! אנחנו נגביר את הצניעות בעם ישראל! זאת התרופה של הדור הפרוץ הזה.

    אוי לנו כי חטאנו. יה"ר שהקב"ה יחזיר כל אחת ואחת מאתנו בתשובה, ויזכה אותנו שגם מילדנו יצאו צדיקים גדולי הדור ושאנו נפסיק להסתובב עם הפיאות והחצאיות הקצרות ועם הגרבים השקופות שעדיף ללכת בלי גרבים מאשר עם גרבים ובעצם זה מה שרואים בחלק מהנשים שבקיץ פשוט הולכות עם הפיאות הארוכות (האם הן לא מזיעות) ועם החצאית הקצרה ובלי גרבים כדי שיראו את הלקה בצפורני הרגליים, אבל...כן הגיע הזמן שנצא נגד אותן נשים שמכשילות את הגברים בחוצות עיר גאולה, רמות, מאה שערים, בני ברק, אלעד, צפת, ובית שמש וכו' ההולכות בלי שאל. ד' ירחם על עמו ישראל ויאמר די לצרותינו.

    השאלה היא, לכבוד מה אשה לובשת שאל ורדיד? לכבוד עצמה? או למען ציווי הבורא עולם? הרי פשוט משום שבני ישראל ישמרו את עצמם מהרהורי עברה!!! ורבותינו ז"ל למדונו כי כל המחמיר תבוא עליו ברכה. בס"ד בקרוב יגיע המשיח ויעשה פה סדר גדול, ויאמר מי לד' אלי, בקרוב תפקחנה עיני הנשים החרדיות, וידעו כי עירומים הם בבגדי הפריצות, תפסיקו להכחיש, לגנות ולעורר מחלוקת על דבר שבקדושה, להתבונן ולהבין בשל מי הרעה הגדולה שפקדו אותנו בזמן האחרון צרות שונות ומשונות *****תלחמו... בצר, בקצר, בגרביים השקופות, בחגורות, נעלים!*****
    המשך.......

    השבמחק
  3. שמעי ושמחי בת ציון לקול השמועה הטובה תדשן עצמותנו באשר בנות ישראל הצנועות והצדקניות אשר נשא ליבן אותנה בחכמה, קיבלו על עצמן להחזיר עטרה ליושנה לאות ולמופת בישראל ולצאת עם לבוש ה"שאל" המסורתי מאימותנו הקדושות מדורי דורות , ומי יתן ומהם יראו ויעש כל בנות ישראל הצנועות.

    ועוד יתירה על זאת שמענו לשמחת לבנו מבנות החיל ההולכות מחיל אל חיל והוסיפו בעילוי לשבח לכבוד השי"ת קדוש ישראל הבוחר בעמו ישראל להשכין שמו עליהם לנהוג בפסקו של רבינו הגדול הרמבם ז"ל בפכ"ד מהל' אישות ועוד מרבותנו שלא תצא אשה לשוק ללא רדיד החופה את גופה.

    וכל זאת במסירות נפשן הטהורה לתמוך ולחזק יסודות דתנו הקד' דת יהודית שלא ליבוש מפני כסילים המלעיגים, אשריהן ואשרי חלקן שמקדשות ש"ש בעוז ותעצומות והיא תהילתן ותפארתן וכל המחזק את ידיהן הרי הוא מחזיק את יסוד התורה הק' ויתברך בברכות ברוך אשר קים את דברי התורה הזאת וח"ו מללעוג או להרפות את ידיהן בכל צורה שהיא בדיבור או מעשה רח"ל, הס מלהזכיר.

    וחתמנו אגרת זו לרומם כבוד שמים בהרחבת גבולי הקדושה ולהביע מעלתן להוקירן ולשבחן לאותן נשים צדקניות שבזכותן עתידין אנו להגאל במהרה בימנו אמן.

    יהודה מועלם
    שלום ארוש
    יהושוע ממאן נר"ו
    אהרן זכאי
    ישראל יעקב לוגאסי
    שלמה מחפוד
    יצחק רצבי
    אהרן ירחי

    השבמחק
  4. קיצור ביאור ומקורות בלבישת ה''שאל'' רדיד-צעיף

    בספר ''כתר הצניעות'' (מאת המקובל הגה''צ רבי דניאל פריש זצ''ל, בעל המתוק מדבש על הזוהר הק') מבאר המנהג ללבוש ''שאל'' רדיד וצעיף בחוץ, וגודל מעלתו וחשיבתו.
    מימות תקופת התנאים והאמוראים כבר היה המנהג הזה, שלא יצאה אשה מפתח ביתה, ללא כסוי שאל רדיד על בגדיה, החופה את כל גופה כמו טלית, (רמב''ם הל' אישות פ' י''ג ופ' כ''ד, ושו''ע אבעה''ז סי' ע''ג) ואחת הסיבות השאל רדיד היא, כדי לכסות על בליטתה, שמביא כמה מכשולים ח''ו, ומזכיר לנו שהאמת היא, שרבים מאתנו עדין זוכרים היטב שאמותינו וסבתותינו לא יצאו לחוץ בלי השאל רדיד, ומעורר אותנו לשוב בשלמות בלי שנוי, למנהגים העתיקים, להחזיר עטרה ליושנה, והוא מנהג הצנועות שנהגו בנות ישראל מדורי דורות.

    בספר "שערי ירושלים" (להר''ר משה ריישר זצ''ל עמ' קס''ז) כתב, בירושלים הולכות הנשים בסדינים לבנים מעוטפים מראשם ועד רגלם כשהולכים בשוק מפני הצניעות, אפילו הבתולות כו' בכל ארצנו הקדושה אין אחד הולך בבגדי דייטש [אופנה], והאפיקורסים והמינים הולכים דייטש כו'.

    בספר 'איגרות ארץ ישראל' (מלפני 450 שנה) מובא (דף קע''ב) תיאור של חכם יהודי מאיטליא - על מנהג המלבושים הנהוגים בארץ ישראל, וז''ל: ...''הנשים הולכות בצניעות גדולה, כל המלבושים עד צווארם, ואינן מגלים אפילו אצבע מבשר, וכשיוצאות לחוץ הן מעוטפות כולן בסדין לבן, ובגד שחור על פניה והוא דק של משי ורואה ואינה נראית, ואפילו הבעל אינו מכיר באשתו, ומכסות כל גופן, אפילו אם היתה נראית אצבע קטנה היה גנאי גדול להם, ומלעיגים על מלבושי הנשים שלנו והדין עימהם". ע"כ. עי"ש.

    המשנה ברורה (או''ח ס' ע''ה בביאור הלכה) פוסק, שאשה נקראת עוברת על דעת יהודית, עד שתלך ברדיד מלמעלה ככל הנשים ע"כ. וכהיום יש כאלו שרוצים לפטור את עצמם מלבישת רדיד, ואומרים שזה רק חומרה בעלמא, ולצערנו נולד מזה הרבה תקלות ונזיקין, ויש בדבר חילול השם, וגורמים בזה הרהורי עבירה, וחוטאים ומחטיאים את הרבים, ואולי עי"ז גם נדחה הגאולה, וראי לגעור בהם ולמחות בידם. אבל אשה כשרה - שיש לה יראת שמים, ומוסיפה שאל רדיד על צניעותה, ממשיכה פרנסות רפואות וישועות ומקרבת הגאולה שלימה.

    מרן רבי יוסף חיים זאננפעלד זצ''ל ראב"ד עיה"ק ירושלם ת"ו, בפסק הלכה משנת תרפ''ח, שכל אשה ישראלית, על פי דין תורתנו הקדושה, חייבת ללבוש בגדי צניעות, כאשר נהגו בנות ישראל הכשירות מאז ומעולם, בלי שינוי, דהיינו במלבושים ארוכים עד הקצה האחרון היותר אפשר.

    בספר ''בטוב ירושלים'' מפליא הגה''צ ר' בן ציון ידלר זצ''ל על הגברים-מעטרי הזקנים, על הילדים-בפאותיהם הארוכות, ועל הנשים-בבגדי צניעות, שהיה לסמל תפארת של צניעות וקדושה לכלל ישראל, ומש''ה שרתה שכינתו יתברך על הישוב הישן בירושלים עיה''ק, ומה גרם השנוי? ומדוע בשנת תר''פ שחטו, טבחו, ושדדו את כספם, וגרשו את כל היהודים, ולבסוף התיישבו בכל בתיהם???

    ומתרץ שמעת שביטלו את הגדרים והסיגים לצניעות ולקדושה, ירד מצב הדת מטה מטה, וכשהנשים הסירו מעליהן את ה''שאל רדיד'' ואמרו שדי לנשים לכסות בגופן, רק ידיהן ורגליהן... והחלו לקצר הבגדים ועצורים, וגלוי הרגלים עד הברך, כדי להתנאות במראה השוק (הרי שוק באשה ערוה) ואף אותן שלא גלו בשרן לגמרי, החלו ללבוש גרבים דקות, ובצבע עור הבשר, וכו' וכך הצליחו להכניס בגדי פריצות תחת בגדי הצניעות וכו' אז נסתלקה השכינה הקדושה! ונתקיים בנו כל מיני קללות ר''ל, ועל זה אוריד דמעות, עדי יהיו כנחל, או לאלו שגרמו לכך.
    המשך..............

    השבמחק
  5. המשך.......

    בספר "עולמות של טוהר" (עמוד 126) מראה תמונות מסבתותינו, איך שהנשים והבנות היהודים מדור הישן, מלובשות בגדים ארוכות ורחבות מאד, ומציין שגם הבנות (הפנויות) מכסות ראשן. כדאי (לנשים) לעיין שם, בתמונות המבררים הלבוש היהודי המקורי, והנשים וגם הבנות היהודים היו עטופים בכיסוי הראש לגמרי ובנוסף לכך שאל רדיד, וסינור, או מעיל גדול וארוך, שכיסה את כל הבגדים והשתלשל עד לארץ.
    ומברר שתפקיד כל הכיסויים היה, להסתיר את "כל" צורתה, וגם מאד הקפידו שצורת הרגליים תהיה מוסתרות לגמרי, בשמלות רחבות מאד, וארוכות עד לארץ, ובעמוד 528 מביא שמלבושות הנ''ל היה רק ה''סטנדרט'' ולא ה''מקסימום'' וגם לא השלמות בלבוש היהודי הטהור. גם הקפידו על הצניעות בכל מקום, בכל זמן, ובכל מצב, כגון בשמחות, ובטיולים וכו' ולא הקילו אפילו כי הוא זה, כגון בקיפול שרוולים, אפילו בעת כיבוס בגדים. וע"ש שחובת כיסוי הגוף באופן צנוע, מצוה וחובה גמורה מדאורייתא, הכוללת מעל חמש-עשרה, עשין, לאוין, וארורין.

    בשו''ת בית הלל (אגרת י''ד) כתב וז''ל: גם הנני מודיע לכם כי מנהג זה של צניעות אשר היה מיוסד בעיר הקודש מלפנים, שהיו הולכות הנשים בשוק מעוטפות ברדיד, לאו מילתא דחסידותא הוא, אלא מעיקר הדין, כו' וכל מי שאינה מתנהגת כן עבירה גוררת עבירה. ע''כ.

    יש שרוצים לפקפק על לבישת השאל רדיד, מכיון שהיום עדיין לא כולם הולכים אם השאל רדיד, אם כן, כעת נראה שזה קצת בולט לעין, וטוענים שה"שאל" הוי היפך צניעות ח"ו, אבל למעשה, אינה טענה נכונה כלל! (כשנראה לקמן)

    ויש להביא ראיה ברורה לחיוב לבישת בגדי צניעות כגון השאל רדיד צעיף, אפ' אם נראה כבולט, מ-רות המאביה, שבעת שבא בעז לשדהו, ושאל לנערו [על רות] למי הנערה הזאת? ומקשה רש''י וכי דרכו של בעז לשאול בנערה? אלא (שבת קיג:) דבר צניעות ראה בה, התחיל שואל עליה, משום שכל הנשים מסלקות כליהם [פירוש: מרימות את שולי בגדיהן שלא יגעו בארץ, להקל על הליכתן] ורות משלשלת כליה[פירוש: משלשלת כליה, עד שיגיעו בגדיה לארץ, מחמת צניעותה]

    היוצא מזה, ש-רות התנהגה בדרך הצניעות שנשים אחרות לא הקפידו על כך כלל, ואדרבה משום צניעותה הקיצונית שבה, שובחה בעז, ועל זה מוסיף הגר''א זצ"ל שאחרי שראה בה סימני צניעות יוצא מן הכלל, אמר בעז אם כן היא הוגנת לי, ואני רוצה לישא אותה.

    ובספר "אחותי כלה" (דף קמ"ז) מתרץ, שאם תגור אשה חרדית-צנועה, בעיר שרובה ככולה אינם שומרי תורה ומצות, האם נאמר לה שתלבש מכנסים, כדי שלא תבלוט בשמלתה הצנועה? או שתלך עם בגדים צמודים, כדי שלא תבלוט שבגדיה רחבים על פי דין תורה? בודאי שאסור, ובדור זה לצערינו בין כה יש נכשלים ומסתכלים, אפ' בשכונות החרדיות ר"ל, אע''פ שאסור מדאורייתא, שנא' ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם וגו' אם כן ודאי עדיף שתתלבשנה בצניעות אם "השאל רדיד" כך שמעתי מהרה"ג ר' מאיר ברנדסדרופר זצ''ל ויבלחט"א מפי הרה"ג ר' שמואל וואזנר שליט"א ונכונה היא, וזו ראיה שאין עליה תשובה.
    המשך.................

    השבמחק
  6. המשך...........

    בספר קב הישר (פרק פ"ב) איתא אמרו רז"ל, בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים, ואם כן [נראה] שבזכות נשים צדקניות יהיה גם כן הגאולה העתידה, ע"ש. וכן כתוב בילקוט רות, (סוף אות תר"ו) ואין הדורות נגאלין אלא בשכר נשים צדקנית שיש בדור‬.
    על כן צריכין הנשים להיות צנועין יותר מן האנשים, ולא ילכו אחר שרירות לבם, בהליכה במלבושיהן כחוקת העכו"ם, כמו שראיתי עכשיו, שרבו המתפרצים שהולכין במלבושיהן כמו בנות העכו"ם, ואין שום היכר בין יהודית לערלית, וגורמין הרבה רעה בעולם, [מכמה סיבות.] אחד: שמכשילים את רוב בני אדם ליתן עיניהם בהן ובלבושיהן, שנית: שמטילין קנאה ושנאת האומות אשר נושאין עין בנו, ואנחנו בגלות המר אשר על פי הדין ראוי לנו לילך שחורים, ולהתעטף שחורים, ולהתאבל על אריכות הגלות, ועל חורבן בית המקדש, ועל אחינו בני ישראל הנתונים בצרה ובשביה, ולא די שאין אנו מתאבלים, אלא מוסיפים חטא על פשע, שהולכות נטויות גרון, וערום עד... כו' מי יוכל לספר גודל העונש שלהם אשר המה מעכבות הגאולה בעוונותינו הרבים.

    על כן צריכה כל אשה הכשירה וצנועה בישראל, להיות הילוכה בצניעות, ולא בפריצות, כדי שתהיה זוכה לצאת ממנה, נביאים וחסידים. עי"ש.

    בדור חלש הזה, צרכים להודות לשם יתברך, שלא נשתכח מזקני דורינו, סדר עיטוף הצנועות מהדור הישן, כשהיו הנשים מתעטפות הראש, וחלק גדול מגופם, והם זוכרים שאפילו הבנות הפנויות המבוגרות התעטפו כך בצאתן החוצה.

    דף קיצור זה מופץ בס"ד לאנשי מעשה, מבקשי רצון ד', שאינם מחפשים להפטר עצמם מרצון השם יתברך, אלא רוצים לחיות בדרך תורתינו הקדושה הישר והאמת, ויודעים להבדיל בין טוב לרע, ומוכנים לקדש שם שמים ברבים, בדרכי אבותינו ואמותינו, בדרך ישראל סבא. וד' הטוב ישמור כלל ישראל בזכות, ארזי הלבנון - הצנועות שבדור.
    * * *
    י"ל מנחם - אב תש"ע ע"י וועד התחזקות הצניעות – ירושלם, בית שמש, בני ברק

    השבמחק

  7. לכו ונשובה אל השם יתברך

    השבמחק
  8. אתה גולש באינטרנט ואשתך הולכת עם שאל ...........מענין כמה אתה מסתכל לכיוונה אם בכלל! לדעתי כל הענין התחיל מנשים שסובלת מחוסר משומת לב וככה לפחות הם מנסות לקבל תשומת לב

    השבמחק
  9. כבר היה הרבה אנשים שרצו לעקור את יסודי תורותינו הקדושה, כאנשי סדום רעים וחטאים לד' מאוד, אתם לא הראשונים, מי אתם שתשפטו אותם, בטוח בלתי שום ספק שה"ז רק מצד היצה"ר והסט"א, הצניעות שלהם בקדושה וטהרה מעל כל קיום המצות שלכם. הסערה שאתם עושים נגד הצניעות מראה לנו בעיניים פקוחות שאנחנו ממש באחרית הימים, ערב הגאולה! תתחילו לפחד! הנה הנה הוא בא. נגמר עולם הגאווה והשקר ! הגאולה מתחיל ! אורו של משיח נמצא! משיח בדרך לתת פקודות לניהול העולם, וכל מי שמתחזקת צניעותה מקרבת יותר ויותר את הגאולה שלמה!!!!
    יעזור השי"ת שנזכה לגדל את צאצאינו בדרך התורה והמסורה, לראותם עולים במעלות הקדושה והצניעות כמקובל מדור דור כדת משה וישראל, עדי נזכה בקרוב בשוב ד' שבות יעקב.
    -------------------------------
    ישמח לבנו ותגל נפשינו על הבשורה הטובה אשר שמענו שנשים צדקניות נתעוררו וקיבלו על עצמן לחזור למנהג הקדוש שמקדמת דנא בהרבה מדינות שלא לצאת לרחוב בלי "שאל" רדיד מעל הבגדים וכמובא ברמב"ם ז"ל בפ' י"ג ובפ' כ"ד מהלכות אישות ובשו"ע אבה"עז סי' ע"ג סעיף א' ובסימן קט"ו סעיף ד', להרבות קדושה וצניעות בישראל ולהגביר צד הקדושה על צד הטומאה שכנגד, השורר בחוצות באופן נורא ומבהיל וזעקתה מגיעה עד לשמים השם ירחם .
    ובטוחנו שעי"ז יתבטלו גזירות קשות ואכזריות מכלל ישראל בפרט בעת הזאת אשר כל הישוב בארץ הקודש נתון בסכנה ה"י וצריכים אנו לזה מאוד ויושפע עי"ז רפואות וישועות והרבה השפעות טובות ממרום ויתקרב עי"ז גאולתנו ופדיון נפשנו כמו שאמרו חז"ל (סוטה י"א) "בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותנו ממצרים" ובזכותן עתידין להיגאל, כדאיתא בילקוט רות (אות תרו). "ואין הדורות נגאלין אלא בשכר נשים צדקניות שיש בדור ובאנו בשורות אלה לחזק ולעודד נשים צדקניות אלו שעליהן נאמר ובזכותן עתידין להגאל.
    הכו"ח למען המצווה הגדולה ומצפים לישועת ה' במהרה. סיון התשס"א
    נאם ישראל יעקב פישר ראב"ד, נאם משה הלברשטאם, נאם מאיר בראנסדארפער, נאם אברהם יצחק אולמן, נאם בנימין ראבינאוויטץ, ובתמוז תשס"ד הצטרף הגאב"ד רבי יצחק טוביה וויס שליט"א,

    השבמחק


  10. מהטרגדיות של היום "אנחנו-כל כלל ישראל" חייבים ללמוד: איך....

    לעזור לבנינו ובנותינו להתחזק ביראת שמים, בתורה, ובמצות, ובפרט בכל עניני צניעות!!!! כמה שהילדים שלנו רק רוצים, ולא לעמוד בדרך שלהם כשרוצים לעשות "שטייגון בידישקייט" לצערינו, כמו שהרבה הורים עושים היום כשילדים שלהם רוצים לעלול מעלה בדיקדוק המצות, ה"י אנו חייבים על פי תורה לעזור להם לוקרב אותם לאבינו שבשמים.

    מי יודע כמה זמן יהי' לנו הזכות לחנך ילדינו, אח"כ זה מדי מאוחר לחנך אותם, ואז אין מה לעשות ר"ל..

    יה"ר שנזכה לגאולה שלמה בקרוב ממש.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.