רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 במאי 2013

מוטק'ה בלוי די לשקר ולדמגוגיה הזולה שלך - אוי לך מיום הדין אוי לך מיום התוכחה

מאת: הרב יוסף ברוק, תושב בית שמש

כאברך תושב  בית שמש, וכתומך בתנועת 'טוב', הזדעזעתי לשמוע לפני יומיים את התקפותיו הגסות של הרב מוטי בלוי נגד אנשי תנועת 'טוב'.
 
איני מבין על סמך מה קבע בראש גלי האתר, כי "אנשי טוב רוצים לשנות את היהדות", "כי אנשי טוב מרדו ברבנים "וכי "אינם רוצים לחנך את בניהם מלהיות בני תורה".
 
שמא תאמר לי על סמך קבעת ברוב חוצפה קביעות אלה והוצאת לעז על אלפי איש ביניהם אותי.
 
האם אתה מכיר בכלל את האנשים הנפלאים, החל מראש התנועה הרב ורדיגר וכלה באחרון הפעילים בה אשר מסרו נפשם למען נידחי המחנה, למען בעלי התשובה, למען החרדים העובדים ולמען כל מי שלא מקושר לממסד המסואב והטמא שהנך אחד מראשיו?
 
מהיכן החוצפה לקבוע זאת מול אנשי התנועה שאת רובם אינך מכיר בכלל. האם הנך מכיר את ראש התנועה בביתר הרב ישראל פכטר? אדם תלמיד חכם וירא שמיים, אשר בניו לומדים בישיבות המובחרות ביותר. לא מזמן הוזמנתי להשתתף בסיום הש"ס של אחד מבניו הצעירים. האם גם אתה זכית לנחת כזו?
 
כיצד יש לך החוצפה לומר זאת מול נציג התנועה בבית שמש הרב אלי פרידמן, אשר בכל צעד מכריע שעשה התייעץ עם גדולי ישראל - עם הגרש"פ שיינברג זי"ע ואשר גם היום מתייעץ בכל עניין על אחד מגדולי פוסקי הדור?
 
האם יש לך בתוך מפלגתך המסואבת -  העושה את הרבנים קרדום לחפור בהם  - ולו אחד שהתמסר כמוהו לטפל בנוער ומוסר את נפשו ללא פרסום וללא קבלת פרס עבור עזרה לאנשים כמוהו?
 
האם יש לך דוגמא ולו  אחת בה עשו דבר שאינו עולה בקנה אחד עם רווחת עולם התורה? די לשקר ולדמגוגיה הזולה שלך, בוש והיכלם.
 
בעבר ערכה תנועת טוב יום שכולו תורה בבית שמש לבעלי בתים. כל רב שביקש לבוא קיבל איומים. אחד מגדולי פוסקי ההלכה שהגיע סבל מרורות עד היום הזה. אתה ושכמותך מהלכים אימים לא רק על הציבור כי אם גם על רבנים ותלמידי חכמים. אחר כך מגלגלים עיניים לשמיים ושואלים: "היכן הרבנים שלכם?".
 
בשכונתי שכונת "משכנות יעקב" בבית שמש הצביעו לטוב מאות אברכים בני תורה, וכן לפחות עשרה רבני קהילות חרדיות ברמת בית שמש. מדוע? הם יודעים להבדיל בין אנשי אמת לאנשי השקר, בין אנשי מדון לבין אוהבי שלום ורודפי שלום.
 
"הם משנים את החברה החרדית", קבעת. במה? בזה שהם אוהבי הבריות ונלחמים באפליה, בזה שהם מגדלים את ילדיהם לתורה, בזה שהם מתנגדים לאלימות באשר היא? בזה שנמאס להם משלטון עסקנים מושחתים ומאוסים.
 
כחבר תנועת טוב המגדל את בני לתורה ולמצוות אחנך אותם לאמת, יראת שמיים ומידות טובות. התורה שלך הגדושה בשנאה, רוע, גאווה והתנשאות אין לה דבר עם תורתנו. 
 
קשה לי להאמין שקיבלת היתר מרב כלשהו להוציא לעז ולהפיץ שקרים על יהודים כה רבים.  אם היה מי שנתן לך היתר כזה, אין הלה ראוי לכבוד, כבמקום בו יש חילול השם. ואם לא קיבלת היתר, אזי מי אתה שתדבר בשם ה'כפיפות לרבנים'?
 
אמרו חז"ל: היכי דמי חילול השם: שיהא שם שמים מתאהב על ידך, שיהא קורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים, ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו? אשרי אביו שלמדו תורה, אשרי רבו שלמדו תורה...
אבל מי שקורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ואין משאו ומתנו באמונה, ואין דבורו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו - אוי לו לפלוני שלמד תורה, ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו!

5 תגובות:

  1. אם לאיש הזה באמת היו חשובים ענייני צניעות, היה אסור לו להראות את פרצוף התחת שלו בפרהסיה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואם לך היו חשובים עניני צניעות היית מגיב
      בלשון חזל ולא בלשון השוק.

      ובכל אופן - מעשה בלעם - מי צריך להסתיר את פניו ?

      הכותב או המכותב ?

      מחק
    2. אם תתן לי את ההגדרה החז"לית ל"פרצוף תחת" (ואני עושה לבלוי הזה הנחה גדולה, כאשר אני מגדיר אותו כך) אני מבטיח להשתמש בה בפעם הבאה.

      מחק
  2. האיש הנבזה הנ"ל משווה את מדי החיילים למדי עובדי הזבל . שיתבייש לו . הולך בדרכי אביו ד.נ. בלוי שידע מצד אחד לנצל את הצבא עד תום כשהשתמש במאות מורים חיילים בחינוך העצמאי ואח"כ בפורומים סגורים שלא היו בהם נציגי הצבא דיבר וחירף את הצבא . אני במו אזני שמעתי אותו עושה זאת . בנו אינו יותר טוב ממנו וראוי שיסתום את פיו .

    השבמחק
  3. הסבא רבי יאנקל בר"מ היה מכנה לאביו של זה מאג'ינון ומעיד עליו שהוא כל כך אוהב את התורה עד שאינו פותח ספר . ואילו המאג'ינון הזה פותח פה משוגע ומשגע, וכל מי שלוקח אותו ברצינות זה על אחריותו האישית.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.