כדרכך בקודש אתה משתדל להביא את גרסת "הצד השני" במחלוקות, ולכך העליתי על הכתב 10 עובדות אודות מחלוקת בין אנשי ה"רומינישע שול" ותלמידי הרב יעקב ג'אן.

1. בית המדרש היה סגור במשך כל השבוע, מלבד תפילת שחרית מצומצמת ושיעור דף היומי. בשבת היו עשרות בודדות של מתפללים. לדוגמא, בחג השבועות אשתקד הבית כנסת היה סגור אפילו ללא מניין...

2. קרקע בית הכנסת הנו של העירייה ומוקצה לתושבי השכונה, ואינו שייך לאדם פרטי, מכובד ככל שיהיה ואין רשות לאף אחד לנהוג בו כבשלו.

3. עד לפני מס' חודשים היו למעלה למעלה ממאה מתפללים חסידי ברסלב תושבי השכונה שנודדו ממקום למקום, במקום להתפלל בבית כנסת השכונתי שעמד כמעט שומם.

4. עם זאת חסידי ברסלב כיבדו את הרב חסידה ולא נאבקו על זכותם הטבעית לאור העובדות הנ"ל.

5. הרב חסידה, הגבאים וחלק מהמתפללים הכירו בעובדות הנ"ל והחליטו להעביר את הבית מדרש לידי חסידות ביאלה, למרות שאין להם רשות ע"פ ד"ת, ולהבדיל ע"פ חוק לעשות כן.

6. ב"ה המהלך לא יצא לפועל בשל התנגדותו של אחד הגבאים, וכשהאדמו"ר מביאלה שמע שישנה מחלוקות, סירב לקחת את הבית מדרש שהוגש על "מגש של כסף".

7. יום אחד החליטו חסידי ברסלב לממש את זכותם הטבעית, להתפלל בבית הכנסת השכונתי. הם לא ביקשו למנות רב חדש, לא היה אינטרס להוציא שום אדם, אך מכיוון שהם היוו את רוב המוחלט בביהמ"ד הם ביקשו קצת התחשבות: פתיחת הבית מדרש כל ימות השבוע, הגשת חזנים חסידי ברסלב, בנוסף לחזנים הקיימים, לשיר קצת זמירות של ברסלב בסעודה שלישית וזהו. שום דבר נוסף הם לא ביקשו!
פניהם היו לשלום ובס"ה הם רצו ייצוג הולם בבית כנסת כפי שמגיע להם ע"פ דין וע"פ הגיון.

8. מאחר וב"ה יש לנו בית דין צדק בעירנו, הצדדים פנו לבירור ההלכה מתוך כוונה שע"פ פסיקתם ינהגו.

9. מכאן הדרך הייתה רצופה בהתנהגות לא הולמת, והתנכלויות חוזרות ונשנות מצד חלק מהגבאים. ברור שהיו גם מצד חסידי ברסלב היו התנכלויות, והלא מי ישמע שרבו מתבזה בפרהסיה ולא ימחה?! וכל טענה שלא יטענו לא תשנה מהעובדות הנ"ל.
רבים ממעשיות ההצקה שה"רומנים" ספרו וטענו, נופחו. האמתיים שביניהם נעשו ע"י אנשים פרטיים מתוך "קנאות" לאחר ביזוי הרב ג'אן, שלא ע"פ דעת תורה, וגונו בחריפות ע"י הרב ג'אן ורוב מוחלט של המתפללים. ברור שאין בכך בשביל לפסול ציבור שלם.

10. לאחר תלונות חוזרות ונשנות במשטרה על הצקות ואלימות, הוחלט ללכת לפשרה אצל רב העיר -  שמואל אליהו, בנוכחות הרב חסיד, הרב ג'אן ומפקד המשטרה.
הפשרה שהרב אליהו הציע זה ששני גבאים יהיו מטעם ה'רומנים', שני גבאים בשליחות ברסלב ורב המקום ימשיך להיות הרב חסידה.
לאחר שהרב אליהו הציע את הפשרה התנערו ה'רומנים' ממנה והחליטו לצאת מהבית מדרש ולהיראות כנרדפים.

כעת אנשי הרב חסידה משמיצים מעל כל במה אפשרית את הרב ג'אן ותלמידיו, מנפחים לממדים עצומים מעשי אלימות ובכך קונים את התואר המפוקפק "קדוש מעונה". לבריאות...