רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 5 במאי 2013

על הרכב של האדמו"ר מבעלזא!

שלום חיים שאולזון
ראשית אני לא חסיד בעלזא,
לפני נישואיי גרתי לי ביכנ"ס בעלזא בי-ם, והייתי עד לכל שלבי הבנייה של הבניין המפואר והיפה של בעלזא, בהתחלה הייתה לי חשיבה שמה זה הפאר וההדר הזה למה צריך לבזבז כ"כ הרבה, כסף וכו' וכו' אבל כמובן שאח"כ הייתי יושב כל בין הזמנים שבת חול המועד מתי שלא היה ישיבה,
בביהכנ"ס בעלזא יושב ולומד שעות ביישוב הדעת כשיש חדר קפה ענק, כל ספרי הלימוד הכל כפשוטו, ולאט לאט הבנתי שכן מותר לבנות ביהכנ"ס עם כל המודרנה.
היום אני לא גר בי-ם ובנוסף אני קצת בעולם של עסקים, ויוצא לי לבקר במשרדי פאר שלא מהעולם הזה.... תוסיף כיד הדימיון הטובה עליך. (ואני מאמין שאתה גם מכיר...)בהרצליה בתל אביב, גם ליסוע יחד עם אנשי עסקים ברכבי פאר, ואז בא לי המחשבה מה לנו אסור ליהודים שיושבים ולומדים תורה או מתפללים בביהכנ"ס 3 פעמים ביום ואח"כ משוחחים עם חבריהם אסור שיהיה גם לנו ביניני פאר והדר מה? כל הטוב והיופי הזה שייך רק לעולם שמבחוץ, המחשבה הזאת נתנה לי הבנה במה שהאדמור מבעלזא עשה, זה קידוש ד' עצום הבניין היפה והמפואר של בעלזא כן גם הבית שלו, וילה יפה מותר, רק לשרים וראשי ממשלות מותר, 
ואם אתה מדבר על חינוך, אז אני בטוח שכל בחור בעלזע'ר שמסתנוור מהרחוב המסנוור, אומר לעצמו גם לנו יש בנינים יפים והאדמו"ר שלנו נוסע גם באוטו יפה זה נותן תחושת גאווה, אני לא חושב שזה נותן לבחורים לרצות גם לשכור לעצמם רכב כזה, הם מבינים שהאדמו"ר זה משהו אחר,(וחוץ מזה שאין לאדמו"ר שום עניין לפרסם את התמונות שהתפרסמו, ומי שחושב שזה יכול להזיק שלא יגדיל את ההיזק ע"י פירסומן),
ובכלל אני מכיר טוב את הוויה של חסידי בעלזא, ודואגים לנוחיות גם לחסידים אני לא יודע אם יש עוד חסידות שדואגת כ"כ יפה לחסידהם אם בעניין לינה לבחורים או במקווה נקי ומפואר , בביהכנ"ס שפתוח 24 שעות 365 יום בשנה מיזוג וכל מה שאתה צריך.
וידוע שהיו צדיקים שהתנהגו בדרך מלכות הבעלז'ר רבה לא צריך אישור ממך או ממישהו אחר, הוא הוכיח את עצמו עשרות שנים כשיוצאים תחת ידיו מאות חניכם ואנשים שסרים למוצא פיו. (גם אם יש כמה שעזבו נשרו כך זה בכל ציבור)

ולסיום זה קל לשבת מול מקלדת ולכתוב, צריך להבין מה עומד מאחורי כל דבר, הרי היום פה בארץ החרדים מותקפים ומותקפים. ואחד מן הטענות של החרדים זה. שלא מבינים את אורוחות חיינו מבפנים. אני חושב שגם אתה מן הראוי שלפני שאתהמעלה בלוג תברר ותנסה לבדוק מה עומד מאחורי כל דבר,
ושוב פעם אני לא חסיד בעלזא

שבוע טוב

3 תגובות:

  1. מי שכתב את המכתב הזה מראה שאין לו הבנה בין ימינו לשמאלא , בעבודת השם יתברך , יאן אפילו מה להיכנס איתו לויכוח בענין , אם אילו הם דיעותיו הרי הוא כחילוני המחופש לשומר תורה ומצוות.

    השבמחק
  2. מאז שהנושא עלה כשבועים לפני נסיעתו של האדמור מבעלז לא הבנתי מה המהומה ואולי ר חיים תסביר לי ראשית הרכב שאתה מראה כל הזמן זה לא מה שהרוב נסע בו כמו שרואים בתמונות שהבאתה מהמסע וכנראה הרמת פאר והגימור שונים שנית כשאני נוסע באייוואי באמריקה אני רואה ביום אלפים כאלה בכבישים ובפארקים והעלות היא 1000 דולר לשבוע אז תסביר מה הבעי'ה תודה

    השבמחק
  3. מי שכתב את המכתב יסביר בבקשה את כמויות האוכל המטורפות שצורך מטבחו של הרב, ושל השערוריה של "איכות" שמביאה לכך שהמחיר האפקטיבי של ק"ג עוף שקונה הקניין שלו הוא 35 שקלים לק"ג. מדובר בפריקת כל עול, ממש הפקרות. על כל ארוחה אישית של הרבי מוציאים אלפי שקלים לצלחת אחת, כאשר החסידים בקודשי מאכילים את ילדיהם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.