ברשותך, וכמנהגך בסוגיות רבות, אבקש לקבל את זכות התגובה בהקשר לפוסטים אודות המתרחש בקהילת קראון הייטס, ובעניני חב"ד ליובאוויטש במקומות אחרים בעולם, בכדי לאזן את הדברים.
בכלל כפי שנכתב כמה וכמה פעמים ב'בעולמם', הרי המטרה היא בעיקר למגר את הטרור. וכאן הבן שואל מיהו טרוריסט? האם אדם יחיד או קבוצה של בודדים שמתמרדים ונאבקים מול השלטונות כהגדרה המקובלת בעולם, או כפי שברוב הסוגיות ב'בעולמם' ההיפך הוא הנכון, מצביעים כאן על אותן קבוצות ששולטות בכח הזרוע בקהל, לאחר שכבשו עמדות כח, כדין או שלא כדין, ועושות ככל העולה על רוחן, ולא בוחלות בשום אמצעי בכדי להשתיק כל קול אחר, שאינו נכנע לתכתיביהן.
בענין קראון הייטס, ראשית, אחרי כל המריבות והמלחמות, וכפי שהודגש כאן כמה וכמה פעמים, רובם המכריע של חסידי חב"ד מוצאים מכנה-משותף רחב מאוד בשלל נושאים, ואכן אתה מוצא את כולם חיים בשלום בכמה סוגי כינוסים והתוועדויות, בפעילויות שונות, בחתונות וכו', חוץ ממספר אנשים (משפחות) בודדים שנמצאים בשוליים כאן ובשוליים שם, הגורמים להדגיש את הנקודות המפרידות.
גם ב'בעולמם', שמצד אחד משדר שחב"ד הכללית אינה משיחיסטית, וכאילו מדובר בקומץ אנשים, הרי כפי הזכור לי, יותר מפעם אחת הוזכר ר' פינייע קארף, ובגילויי חיבה מסויימים אל האיש, על אף שהוא בהחלט מזוהה עם המשיחיסטים, והסיבה היא פשוטה, כי הוא חסיד, ולא איש מדון וכו', ואנשים מסוגו – משני הצדדים – מקובלים על כולם, כי חילוקי דיעות (ולא מחלוקת) זה דבר חיוני שאין בו כל רע.

הרבנים

בענייננו, הפנייה לערכאות היא דוגמא מעניינת מאוד למתחולל בכרם חב"ד, לא אכנס כעת לכל הסוגיות, אבל על פי רוב צד אחד מסכים לדון בד"ת, ואילו הצד השני, שיודע שיפסיד בד"ת (ובמקרה הגרוע יותר – אף הפסיד בפועל) מגיש תביעה בערכאות.
והנה פורסם כאן שרב אחד תובע שני רבנים בערכאות, דרך אגב הוא כבר תבע במתכונת דומה אצל שופטת אחרת, שהודיעה לו שהמקום לדון הוא דווקא אצל רבנים, אך כעת הוא מנסה בצורה שונה להגיש את תביעתו ואולי ליפול לידיו של שופט מסוג אחר. אבל מה שלא סופר, שמדובר ברב שהפסיד בדין תורה ארוך שהתקיים בזבל"א, בראשותו של הדיין ראזנבערג ממונסי, שבהמשכו התקיימו בחירות, בהן השתתפו 1100 אנשים, שזהו מספר שיא של משתתפים בבחירות, וכולם ידעו מי המעומדים, והרב ברוין זכה בהפרש גדול, ונבחר לרב השכונה.
לאחר כל מיני טענות, פתאום נפלו על המצאה שאין לו סמיכה... הצחקתם אותי, ממש כמו ילדים קטנים, לאחרי שכ-ו-ל-ם חתמו על הדברים ונגשו לבחירות עם משקיפים חיצוניים וכו', קיבלו את כל המסמכים שביקשו בעוד מועד, באמת לא מצאו תירוץ טוב יותר.
אשתף כאן את הקוראים, במה שעשיתי באופן אישי, לאחר שהתחילו להשמיע את הטענות המגוכחות הללו, יזמתי פנייה לרב קופרמן מרמת גן, שהיה חלק מהזבל"א, וייצג דווקא את הצד השני, שהפסיד, ועל השאלה מה הוא אומר על הענין, ענה שחבל מאוד שמי שמפסיד מחפש תחבולות וטריקים ולא יודע לקבל את הדין, והוא פוגש זאת מידי פעם בדיני תורה וזה דבר ממש מקומם.
ובעניננו, הרי הרב ברוין הוא רב מורה הוראה במשך כמה וכמה שנים בקהילת חב"ד בסידני, הוא תלמיד חכם בקנה מידה עולמי, בקי בהלכה בצורה מעוררת התפעלות, את הדברים רואים כיום כולם הן בשיעורים הנמסרים על ידו, הן בפסקים המנומקים היוצאים מלשכתו, הן בהדרכות ההלכתיות לפני החגים, ובכלל הוא מעורב עם הבריות, ונגיש לכל אחד במענה ברור ומהיר על שאלות הלכתיות ולהשמיץ אותו בכינויים כאלה ואחרים כמו שעשו כאן כותבי הפוסטים זה באמת לא רציני.
לפי ההסכמים שנחתמו מראש, במהלך הזבל"א, הרוב יחליט בנוגע לכלל הענינים, וגם בנוגע לכשרות, הרי שכעת הרוב הם הרבנים שווי וברוין, ובסמכותם לקבוע בהנ"ל, ובפרט שאכן היו כידוע בעיות רבות בענין הכשרות ואין כאן מקום להאריך.

ההכרזה בתהלוכה

בענין התהלוכה וההכרזה של הילד, נזכיר שבפעם הקודמת לפני כמה שנים מענדי הנדל חטף את המיקרופון, הרי זה היה לאחר שמשפחת הכט לא קיימו את ההסכם שנחתם מראש על ידי הצדדים, שהסכימו שבשלטים הגדולים, בפרסומים ובמודעות ובכל מהלך הכינוס שבתהלוכה אכן לא יהיה מוזכר 'יחי', אבל לאחר אמירת
הפסוקים ילד אחד יאמר 'יחי' כפי שנהגו בכינוסי הילדים בפני הרבי, ובפועל לאחר שיתוף הפעולה בין כל הגופים, והתגייסות כלל המוסדות, כשהגיעו לקיים את ההסכם הם לא נתנו להכריז.
לדידי, זה בדיוק סוג הטרור שעליו מתריעים ב'בעולמם', הם לא נבחרו מעולם על ידי הקהל, הם בעצם לא כפופים לרבנים או לשום גוף, להם יש את ה'חזקה' על התהלוכה, וזה מספיק. הם מביאים קבוצת סדרנים מארגון 'שומרים' שעליו נספר בהזדמנות אחרת, וכשבאים לקיים את ההסכם הם בכח הזרוע לא מאפשרים
זאת. (יצויין כי ר' ש. ה., לדידי, בעקבות הרמת הידיים שלו אז על הבחור שלבסוף כן לקח את המיקרופון כנראה הפסיד את מקומו בבחירות שנערכו לוועד הקהל, גם כשבחירתו היתה מול איש צעיר ללא כל רקורד של עשייה וכו').

מאבקי הבחורים

וכמה מילים על הפוסטים בענין ההשחתה של חפצי הבחור בפנימייה. מספיק לקרוא בין השורות את שני הפוסטים ב'בעולמם', ולהבין מה קרה באמת.
בפוסט הראשון כתבו שמשיחיסטים טרוריסטים סתם פרקו את התלהבותם על חפציו של בחור תמים, ואילו בפוסט השני והמושקע, כבר רואים שהוא לא כל כך תמים... ושהוא הסיר שלט לפי הוראתו של האחראי על התהלוכה.
ובמילים פשוטות: כל מוסד בקראון הייטס השקיע במהלך השבועות האחרונים במוצג יפה שעבר בתהלוכה, בכל פעם יש דברים מרהיבים, על עשרת המבצעים, השלוחים, ימות המשיח וכדומה, ויש תחרות לא רשמית בין כל המשתתפים מי יעשה את המוצג המוצלח ביותר וכו', והנה מתברר שקבוצת בחורים משיחיסטים עשו
מוצג, והלך אותו בחור והשחית את המוצג! רבותיי, גם אם מישהו אחראי על המיקרופון ועל מהלך הכינוס, הוא לא אחראי על המוצגים שכל מוסד עושה, ורבים מהם כתוב 'יחי' על המוצגים, וכאן מגיע בחור מפוקפק ומשחית את
המוצג, ומספר לאחר מעשה שכאילו שלחו אותו... כנראה שהבחורים החליטו הפעם לא להבליג, ולימדו אותו לקח, עם נבל תתנבל. והוא עוד מאיים לתבוע אותם לערכאות... באמת, במקום אחר היו שוברים לו את העצמות במקום, ולא היו מכלים זעמם על העצים והאבנים.
בכלל, הבחורים המשיחסיטים הינם חסידיים יותר, לא כולם מחזיקים באייפונים, לא כולם קוראים את 'בעולמם', נזהרים מכתיבת פשקווילים, ולא כל היום יושבים להכין חומר צהוב לאתרים, ולכן המשחק הוא לא באותו מגרש, כאשר אותו בחור תמים יושב ושולח מיילים לכל חסידי חב"ד בעולם עם הסתה פרועה נגד רבנים ומשפיעים, הללו כמעט ולא עונים לו. אולי צריך לתקן את זה.

השתדלתי לשמור על סגנון הדברים וכבוד האנשים, בתקווה שלא תצא תקלה על ידי, ואין לי דבר אישי עם כל המוזכרים לעיל, ומתפלל שנשכיל להתנהג כראוי בין חסידים, ולנהוג כבוד זה בזה גם כשאין דעותינו שוות