רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 באפריל 2013

בית המשפט ידון מחר בערעור של פרידמן התובע לקבל את הבנות שלו לבית הספר של בעלזא

מאת אנטוורפנאי:

לכבוד הרב שאולזאן שליט"א

מחר יתקיים משפט על העירעור של פרידמן אודות הבנות, הנה תימצאו כתבה מעניינת שהיה היום. אין לי עדיין את הצילומים של העיתונים כשאקבל את זה אשלח לכם אם תרצו.

באתר הזה תימצאו גם כמה תמונות של האבא והבנות: www.pagia.be

משפט לילה להפרידמנים
אנטוורפן 2013–04–15  
מחר ביום שלישי יתקיים המשפט בבית המשפט לערעורים אודות התיק של הבנות של פרידמן, שבערכעאה ראשונה התביעה לא התקבלה ע"י השופט לחייב בית ספר יהודי-אורטודוקסי לקבל את הילדים. השופט אמר על עצמו שהוא לא מוסמך לדון בנושא היות שהוא לא יכוך להיות במקום מועצת הכיתות (שנמצאים בכל בית ספר לקבוע הכיתות להתלמידים ורמת הלימוד) כשמדובר בפסק ביניים. זאת היתה אותו השופט שנתן למשפחת פרידמן מקודם את הזכות, מה שנוגע להבנים בבית ספר היסודי. הבנים קיבלו במשך זמן שיעורים בין הבנות, עד שבית המשפט לעירעורים שינה את הפסק. שני בתי הספר האלו הם רשמית בתי ספר מעורבים, אבל בפועל לומדים שמה אך ורק בנות. ככה זה עכשיו בשבועות האחדים אחרי שיוסף ויעקב למדו שמה.
השופט בבית משפט המהיר פסק ב24 ינוארי שעל אף שהעניין היה דחוף ולכן זה עניין למשפט מהיר, היא לא יכולה לפסוק בעניין רשימת שלושת הבנות בבית ספר היהודי לבנות "יבנה". מקודם (ב20 דצמבר) שלחה אותו השופט את האחים הקטנים של אותם ילדות למחלקה נמוכה של אותו בית הספר, על אף שבאותו בית ספר לומדות רק בנות. אבל "הליך ההערכה של מועצת הכיתות של בית הספר התיכון נוגע מאוד ללב ליבו של העניין" זה נשמע, כך שהשופט נאלץ להכריז על עצמו בלתי מוסמך מה שנוגע להבנות ושהתיק יילך לבית משפט הרגיל שפוסק בגופו של העניין.
המרכז הפדרלי להדרכת התלמידים
נגד פסק אותו השופט יש אבל מקודם את העירעור. התיק יתדיין לפני אותו הלישכה בביהמ"ש שלפני זמן – ב6 פברוארי – כן איפשרו שהבנים יסורבו מבית הספר היסודי. אבל שני התיקים אינם ניתנים להשוואה ואי אפשר להשוות בין התיקים. קודם כל רוצים הבנות ללכת לבית ספר 'לבנות' (מה שלא היה במקרה הבנים), ושנית ההורים בינתיים שלחו הבנות להיבחן באופן מפורט ע"י מרכז פדרלי להדרכת תלמידים בבריסל. התעודות מהמרכז צריכים להיות התחליף לההערכת מועצת כיתות לא מרוצה.
הסוכנות הידיעות פאגי יכלה להסתכל בהתעודות: להבן יעקב חל המסקנה מהתעודה שהוא יתקבל בהקדם האפשרי בכיתה ו' ביסודי כדי שבספטמבר הוא יוכל להירשם בתיכון ב'השכלה תיכונית כללית' כיתה א'. אחות שלו גיטי (14) צריך לדהור בהקדם האפשרי לשנה ראשונה 'השכלה תיכונית כללית' כדי לעבור מוכן לשנה השנייה בספטמבר. לאסתר (16) זאת 'השכלה תיכונית כללית' 2 ו3 בהתאם. ולרייזי (18) סיכמו שמארבעת הכיוונים החינוכיים (שיש בבלגיה) היא תלך לכיוון 'השכלה תיכונית מקצועית' (מ3 ל4).
פלמית כשפת הבית ספר
הילדים ניתגדלו והלכו לבית ספר בווינה וניו יורק, ומדברים בבית בעיקר יידיש. למרות שמעולם לא הלכו פה בבית ספר, הם מדברים טוב וכיאות את שפת הפלמית. כמובן שאיות השפה עדיין לא מושלם, אבל מהתעודות והדוחו"ת של המרכז יכולים לראות ש"עדיין יש בסיס לשונית מספיק כדי ליכנס בתוך חינוך התיכונית פלמית". יותר מזה "הרמה יכולה בתוך זמן קצר לעלות כאשר הם נכנסים בהשכלה תיכונית מליאה בשפת הפלמית. קשר תכוף עם השפה הפלמית במסגרת בית הספר, בלי ספק ישפיע לטובה" קוראים בהתעודות.
כדי שדבר יוכלל בהליכי משפט מקוצרים יש שני תנאים, הראשון שמדובר בפסק ביניים עד לפסק הסופי ושנית שהדבר דחוף ודורש דיון מקוצר ודחוף. בדרך כלל צד אחד רוצה שהדבר יטופל בדחיפות כשהצד השני יש להם את כל הזמן בעולם. היות שלהורים פרידמן הדיון לפני השופט בערכעאה ראשונה היתה דחופה בין בנוגע הבנים ובין בנוגע הבנות (לא היתה להילדים כבר יותר משנה כל צורה של חינוך בבית ספר) היתה להבית ספר זמן מספיק כדי לעשות תימרוני ההאטה. בעירעור הסיפור היתה להפך: פרידמן ניצח והם היו אלה שעשו כל התימרונים בכדי למהר את המשפט. אצל הבנות בעירעור עכשיו הם אלו שעושים הכל למהר את המשפט היות שבערכעאה ראשונה לא ניצחו.
מה שמעניין זה שהעניין יטופל רק בשעה 6 בערב. בפעם הזאת בניגוד לפעם הקודמת השופט כן ראה את העניין דחוף, זאת לעומת מחאה חזקה של העורך דין שמייצג את בית הספר. תימרון של העו"ד 'בויסנס' כדי להאט את המשפט – שלא היה חופשי היות והוא צריך להיות באותו יום במקום אחר – נכשל על ידי לקבוע את הדיון בשעה שש בערב. עוד מעט ויש לנו כבר משפט לילה נהוג. 'בויסנס' קיבל זמן של שתי שבועות כדי לכתוב את הטענות שלו ולמסור אותו היום להצד שכנגד. 

תגובה 1:

  1. פרשה שלא נגמרה וכנראה הוא רק בתחילתה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.