רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 באפריל 2013

מדוע תובעים את ישיבת 'מאור ישראל'

לכבוד הרב חיים שאולזון שיחי'

מדובר בנושא מאוד כואב בציבור החרדי בכלל, ולא קשור דווקא לגור, ומקיף את רוב הקהילות המרכיבות את הציבור החרדי.
והנושא הכאוב הזה לא מוצא ביטוי בשום כלי תקשורת, כי המושג ביקורת עצמית כמעט לא קיים בכלי התקשורת החרדיים (ובמפלגתיים בכלל לא).
נטועה אצלינו עמוק בפנים שנאה לכל משהו שקצת שונה מאיתנו ומהסגנון הספציפי שגדלנו וחונכו עליו, ומפורש יש כאן גם בעיה חינוכית, משום שבשם השמירה על טוהר המחנה והבדלנות, מטיפים כל מיני משגיחים ורבנים על ניכור ושנאה לכל משהו אחר.
העובד האפריקני המסכן הוא ממש הדוגמא הכי קיצונית למשהו שהוא שונה, הוא כהה עור, הוא בכלל נישט א איד אינגענצען, (ויש שיטות שאפילו מורידין ולא מעלין - יגידו כמה ת"ח). ומה עם צער בעלי חיים, וכי הוא גרוע מחתול ברחוב? אין מצוה לשמור על כבודו?
הבעיה היא בגישה החינוכית, ופירות הבאושים מוצאים את ביטויים בכל מיני דרכים וצורות, כמו צעקות על שיקסע באוטובוס שכל חטאה שהיא לא ידעה שגברים יושבים מקדימה, או כמו במקרה הנוכחי התעללות בעובד זר שאין מי שיתבע את צערו ודמעתו.
לא חייב להיות שכל פרטי הסיפור נכונים, אבל מפורש זה מתאים לרקע שלנו, להוותינו, ואני צריכים להשתפר בזה, ולמרות כל ההתבדלות מהגויים או מהחילונים צריך לשמור על צלם אנוש ולהיות בן אדם, וזו חובה חינוכית מהדרגה הראשונה של כל ציבור המחנכים במחנה שלנו, והם גם צריכים להראות דוגמא אישית, כי סיפורים כאלו הם חילול ה' נורא ביותר!!!
כמובן שהתקשורת הכללית והחילונית לא אוהבת אותנו וששה אלי כל פרשייה שכזו, ויש מאות מקרים בציבור הכללי שכלל לא יגיעו לכותרות, אך הציבור החרדי צריך לעשות חשבון נפש נוקב, ולא לנסות להצטדק רק בגלל שהפרשייה פורסמה בעיתון חילוני.
ואגב, כמעט לא תמצא דובר חרדי כלשהוא שיודה שהציבור החרדי כציבור יש בו בעיות, וזה ממש חבל, כי זה גם לא מעורר אמינות. ובנוסף: וכי מישהו חושב שאנו מושלמים? אנחנו אכן ציבור איכותי, אך יש נקודות שעלינו להשתפר.
עכ"פ אני חושב שתהיה תועלת בפרסום הדברים, ואתה הרב שאולזון שעומד בפרץ ובשער ללא פחד וללא חת, מעורר על הדברים הצריכים תיקון במחנה שלנו ומציף בעיות חשובות הראויות לדיון ציבורי, עד שהינך בין קובעי סדר היום הציבורי החרדי הגדולים ביותר!

תחזקה ידך!!!

תגובה 1:

  1. לצערינו הרב מהרסיך ומחריביך ממך יצאו יש כמה ארגוני שמאל שמסיתים ומלמדים סודנים איך לתבוע את המעסיקים שלהם לשעבר.
    וזה לא אומר שהטעוות נכונות אלא שפשוט כמה שמאלנים הסיתו אותם לזה! וכבר כמה ישיבות ליטאיות סבלו מזה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.