רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 7 באפריל 2013

מכתב רבני ברסלב על מעשיו של הרב ברלנד - הם קובעים כי מדובר במטורף

מכתב זה שתקראו כאן עובר בין רבני ברסלב. הרבנים החתומים חוששים לחייהם מפני שמדובר בקבוצה שמידת האכזרות אצלהם נוראה, ולכן הם פנו אלי וביקשו שאפרסם את המכתב בלי השמות והסכמתי לעשות זאת, למען הבהרת הדברים ובעיקר בשביל שיידעו איך מסתכלים רבני ברסלב עליו ועל מעשיו

והנה המכתב שנכתב כאילו לאחד אבל זה עבר מיד ליד בין רבני ברסלב

במענה לשאלתכם על אודות השמועות על המתרחש בחצרו של הרב ברלנד...
בשורות הבאות אפרט בקצרה איך בסטיה מהדרך ומהשולחן ערוך 'קניישט מיין ספר  אבער נישט קיין סעיף שולחן ערוך' וכך עברו בחצרו על ג' חמורות רח"ל

עניינו של הרב ברלנד לא פשוט. ואל נא תכעס עליי ידידי, אם אני מתקשה לקבל את השחור/לבן שאתה רואה את הדברים. האיש מטורף ללא ספק. וכל מנהיגותו היא אסון מוחלט. שמעתי בשם רבי לוי יצחק בנדר אמירה חשובה עליו. הוא אמר: "להיות שיכור זה בסדר. להיות מנהיג בסדר. להיות שיכור-מנהיג זה אסון". אבל אני לא מעריך שהוא פשוט נפל בפשיטות בתאוות כאחד הריקים. מדובר באיש שהשתבש במושגי קדושה. ועוסק בעניין העדין הזה בגסות ואובססיביות. זה רחוק מלהיות כשר, ורחוק עוד יותר מהיכל האצילות שהוא מתהדר בו, אבל זה נובע מבלגאן נורא ואיום בנושאים רוחניים של פרישות וטומאה.
יש נקודה נוספת כנראה. כחלק משיטה מטורפת של שבירת כל מחיצה וכל מניעה, הוא פשוט לא התרגל לדלג על מחיצות וחומות. המושג האנושי הבסיסי 'סי פאסט נישט', לא מקובל ולא ראוי - לא רק שפסח עליו, אלא הוא רואה מין 'דת' של שבירת חסימות והרגלים. ומכאן קל יחסית לשבור את מוסכמות העולם אפילו בנושא המחריד הזה.
אין בינינו כמובן וויכוח על היותו של האיש - מהרסה הגדול ביותר של ברסלב בפרט, ושל יהדות-הקדושה והשולחן ערוך בכלל. זה גם מהווה המחשה חריפה, עד כמה בניית רוחניות ללא יסודות השולחן ערוך וההגינות האנושית - היא הבל ורעות-רוח.
אכן נגענו במעט בנושא הפרישות על קצה המזלג. אבל היכן שמענו על הנהגות של פרישות למשך שנים לאברכים צעירים, והעידו בפני בכלי ראשון אברכים על צרות רבות ורעות שהגיעו בשל כך עד כדי גילו"ע לא כאן המקום להאריך...
בשנים הראשונות היה פוסק לעיתים ממש למיתה כשבאו לשאול אותו על אנשים מסוימים, והדברים ידועים לע"ע. פעם באומן לפני 20 שנה כשחשדו באחד הבחורים וכו' הוא הוכה עד כמעט שערי מוות עד היום הינו נכה ברגליו מעצמת המכות בכדי להמית.
רבי נחמן הרי כבר כתב להתרחק מפרסום בכלל וק"ו מפרסום של שקר, איפה ראינו גדול בישראל שליוו אותו עם שומרים גויים ועוד בראש השנה. ואכן לא פעם הם דאגו להראות את מידת הרציחה, ממש ע"ז ושפיכ"ד רח"ל
כאן המקום להזכיר כל מיני נסיעות למקומות סכנה כמו שכם ואכן אחד שילם בחייו והשני שוכב צמח זה שנים ארוכות לאחר שהסתכנו ונסעו לשם אחרי הוראה מפורשת שלו לעשות כך.

אלו שנהו אחריו הינם ברובם הגדול בעלי תשובה שחיפשו דרך בעבודת ה'. ברלנד סיפק להם צורך זה בכמויות גדולות. תפילות שעות ארוכות. ריקודים לילות שלימים. אבל הכל בטירוף וללא גבולות של אדם זמן ומקום ובמקביל שלט בהם ללא מצרים כמעט בכל תחום בחיים. לא לחינם נהרסו שם הרבה בתים. כשזוגות היו עולים להתייעץ היו יוצאים מבולבלים מכפי שהיו. הורים לילדים שבאו לקבל עצה בחינוך ילדים שמעו תמיד את ההיפך ממה שציפו.
ואכן בקהילה האומללה הזאת אחוזי היציאה לתרבות רעה היא בלתי נתפסת כמעט כל הדור השני של אותם בעלי תשובה אינו מצליח לשקם את עצמו ולהתאקלם בחברה החרדית, רבים מאותו דור שני לא מצליחים להקים בתים בישראל בני קיימא, גירושין ופירודין הינם מחזה נפוץ באין מי שיתמוך וילווה רוחנית וגשמית. וחלקם אף מאושפזים בבתי חולים לחולי הנפש.
בעל תשובה מטבע הדברים צריך הדרכה מאד מעשית ומתונה צעד אחר צעד. ההיפך מריבוי אור שמזיק ח"ו
בעניין הטענה כאילו הוא היה בעל צדקה גדול וכו' במשך שנים מרובות בשביל להכנס אליו היה צריך לשלם כספים, אי אפשר להתכחש לכך שהוא היה מודע לדבר, לעיתים קרובות הוא היה בעצמו מבקש את הכסף. יש הקלטות שהתפרסמו בציבור שהוא אומר לאנשי דלא מעלי שאם יביאו כך וכך הם יוושעו.
אכן ברלנד היה מחלק סכומים עצומים לצדקה אך בלי שום גבול והבחנה... וכמו שאומר רבי נחמן בליקוטי מוהר"ן (כי מרחמם ינהגם) כשנותנים אוכל של מבוגרים לקטנים זה רק מזיק להם. להלן דוגמא אחת ויחידה:
לאחר רצח אליהו עמדי הי"ד אמר ברלנד לחסידיו לנקום את מותו ואכן במשך תקופה העלו הנוקמים באש חנויות ורכבים ברובע המוסלמי, לאחר חקירות נעצרו כמה תלמידי שובו בנים, הם נשפטו וחלקם אף נאסרו למספר שנים. אחד מהם חזר מהמאסר חולה בנפשו הוא מעולם לא הקים בית בישראל ונהפך לנרקומן וכו' ביום בהיר הוא עלה אל ביתו של ברלנד בטענה שהוא אשם במצבו, ברלנד לא היסס ונתן לו 10 אלף דולר. הוא כמובן בזבז את הכסף בשבוע אחד על חומרים מסוכנים ולעברות חמורות לתהו וריק. אולי בכך הוא הרגיע את מצפונו.
רק לא מזמן עבר הציבור הכללי חוויה לא נעימה עם אלפי כרטיסי טיסה שלא מומשו מעולם לאחר שהציבור שילם במיטב כספו לחברת נסיעות שבראשה הוא עמד ולמבצע שהוא יזם ובכך נגזל מהציבור הון רב שרצה להגיע לר"ה לאומן וד"ל.
בא לא נשכח שלכל אותם בעלי תשובה יש בני משפחה, הורים, אחים, וחברים, והחילול ה' הינו גדול מנשוא כשכעת מתפרסמים דברים וזולגים החוצה הנהגות עקומות כמו שפירטנו לעיל.
לכן צריך כל אחד לדאוג לבל יגיעו השמועות לבני הנעורים.
כמו כן מצוה לדבר עם כל מי שעדיין מאמין בו לחזק את רוחו ולתת לו כתף ושכם ברו"ג ולהאיר את עיניו שיש גדולי ישראל בדורנו 'נורמליים' והכל בדרך ארץ כמו שאמר רבינו 'אצלי יכולים שרים לשלוח את בניהם ללמוד דרך ארץ מהו'
כידוע אפילו אותם הכשרים שהאמינו בש"צ ניזוקו ורבים חללים הפילה המגיפה.
וזה אחד מהסימנים של פעמי המשיח, וזה בוודאי החבלי משיח הקשים.

בציפיה לגאולה. דורש שלומך לעד

24 תגובות:

  1. ומי התיר להנואף המנוול הזה לעקור שמות של בני אדם בהפקרות נוראה וכו'

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה מבולבל - הוא לא צריך אף אחד שיתיר לו - הוא המשיח, נשמת משה (עפ"ל), הוא לבדו הסנהדרין שמורה לשבור את עצמותיו של מתנגדיו, הוא גאון ההלכה, שמש העמים, וכל דבריו על פי 70 בתולות קדושות

      מחק
    2. מחאת התורה - ארור מכה רעהו בסתר!17 בנובמבר 2013 בשעה 9:39

      אזהרה חמורה וחריפה!!!

      לכל המעלילים ומוציאים לעז בחוצפתן על הרב אליעזר ברלנד, בפרט אשר אין להם אף היתר משום רב ואין דעת תורה נוחה ועומדת מאחורי מעשיהם, והם חכמים בעני עצמם ומסמכים עצמם לרבנים ולצדיקים וחושבים שהעולם מסתובב עפ"י חכמתם, ופועלים הכל רק לשם כבודם ששמם יצא כלוחמים ומנצחים, שהם אלו ש"ניצחו" והפילו את הרב ברלנד וקהילתו, ה' ישמור אותנו מהם ושכמותם, והם בכלל רודפי היהדות והציבור החרד את דבר ה' ויש להתרחק ולהזהיר מהם לבל יקבל מהם שום אדם רכילות ולשון הרע ויזיקו לו בארס שלהם.

      הזהרו בגחלתן (יתד היהדות)

      מפיצי פלסתר על פי דין תורה דינם כדין רודף וחל עליהם "חרם הקדמונים"

      ברם פעמים כותבי הפלסתר חותמים בשם בני התורה או החרדים לדבר ה' או תלמיד חכם פלוני או אלמוני וכדומה, ובזה מתירים לעצמם לבזות רב אחר, או שחותמים בשם תלמידיו של אותו רב והם עושים ממש היפך דעתו, ותימה עליהם איזה תלמידים הם וכי בשם ה' ותורתו הם באים, הבל יפצה פיהם, וכיצד מסוגלים הם לכתוב כך בשעה שכל הקורא דבריהם רואה עין בעין הביזיון הנורא והקנאה והשנאה אשר בוקעת מפיהם או מפי כתבם ומרגיש הוא שכל דבריהם רק לקנטר ולחרחר ריב אשר על זה אמרו חז"ל במסכת ברכות (יז.) כל העוסק בתורה שלא שלמה נוח לו שלא נברא ועיין בתוס' במסכת פסחים (נו.), והם משתמשים בשם התורה כקרדום ע"מ לחפור בו. אוי להם מיום הדין אוי להם מיום התוכחה.

      ומלבד זה שיש להם דין רודף, לאלו שכותבים דברי נאצה ומפרסמים אותם ברבים, אפילו על סתם אדם, על כגון זה אמרו במסכת סוטה (כט.) פרק הישן תחת המטה, בשביל ארבעה דברים מאורות לוקין, על כותבי פלסתר. ופירש רש"י ומכתבי עמל לשום דופי על אדם לכתוב בשמו מה שלא צווה. והוא הדין בנידון דידן. ובגמרא לעיל אמרינן, תניא רבי מאיר אומר כל זמן שמאורות לוקין סימן רע לשונאיהם של ישראל וכו'. עש"ב. וראה לרבי חיים פלאג'י ז"ל בספרו צוואה מחיים (ובמאמר: מה שקראו בבתי כנסיות. וע"ע בספרו לב חיים סימן קנב):
      שכתב שאלו הכותבים פלסתר ומפרסמים ברבים, ואינם חותמים עליהם את שמם, "הרי הם נלכדים בחרם הקדמונים" רח"ל, וז"ל: אולם שיהא ברור, כי מי שעבר על החרם של הרבנים הקדמונים, לקדושים אשר בארץ המה, אשר החרימו מי שכותב דבר בעילום שם וכו' עש"ב. והארכנו בזה במקו"א. ע"ש.


      ועל כן כמה צריך להזהר בדבר זה מאוד, אשר לצערינו, ישנם בדור הזה, כמה ריקים ופוחזים, עושים דין לעצמם, ומפרסמים דברי נאצה ברבים, מלבד החילול ה' הגדול, הנובע מזה, ואיסור לשון הרע ורכילות, וכו' וכו', הרי הם נלכדים בחרם הקדמונים, ועל כן יש לפרסם ולהודיע דבר זה ברבים, ולתקן מכשול הזה.
      ובכלל ניכר בעליל, שכל מי שיהיה מפרסם דברי נאצה ברבים, אין כוונתו לש"ש כלל ועיקר, ואף אינו מאמין באמונה שלמה בבורא יתברך, כי ממה נפשך, אם צריך לפרסם דברים אלו ברבים, שיפנה לגדולי ישראל, ליושבים על מדין, ויחתים אותם על זה, ואם אינו עושה כן הרי יודע הוא שלא יחתמו לו, אם כן איך מעיז לפרסמם ברבים. על כן כמה צריך להוסיף שמירה על שמירה ולהתרחק מלדבר על החכמים, שכמה חמור ונורא עוון זה, דלא מספיק שמפסיד עולם הבא אלא גם תורתו בעולם הזה נעשית לו סם המוות. אוי להם מיום הדין אוי להם מיום התוכחה, מה יענו ומה יאמרו ביום הדין לעתיד לבוא.

      מחק
    3. מכתב מחאת הרבנים נגד הרשעים המעלילים על הרב ברלנד:17 בנובמבר 2013 בשעה 9:42


      "כל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא והוא בכלל כי דבר ד' בזה הכרת תכרת הנפש ההיא וכו'" (שו"ע יו"ד רמ"ג סעיף ו').

      ,נדהמים וכואבים בפלצות לב על השמועות הנוראות המהלכות בתוכנו אודות דברים שאינם בכלל אפשר שלא יעלו על הדעת הזויים ומנותקים מכל בסיס של מציאות אשר אינשי דלא מעלי מעיזים בחוצפתם ובגסות לבם לפעור פיהם מלא שחץ על כבוד קדושת הרב אליעזר ברלנד שליט"א, ת"ח אמיתי מגדולי הדור אשר אין לו בעולמו אלא תורה, תפילה, קדושה, פרישות, זיכוי הרבים ומסירות נפש לכל יהודי באשר הוא, ואבוי למתירין דמו של צדיק זה בפרהסיה, מורה דרכם של אלפי תלמידיו ושומעי לקחו שכולם יראים ושלמים, ואשר רבים נושעו בזכות תפילותיו.

      "אוי לנו שכך עלתה בימינו שתרבות רעה וארורה קמה עלתה וגם ניצבה כקורח ועדתו לפצות פה באיש אלקים קדוש, מלאך ה' צבאות אשר רבים השיב מעוון ואין חטא בא לידו כלל. ודברים הניכרים הם שמדובר בכזבים ועלילות שווא של בעלי מחלוקת זדים וארורים המנסים להטיל דופי ברב שליט"א. ועליהם נאמר "כל המבזה ת"ח אין לו רפואה למכתו" (שבת קי"ט) ואין להם חלק לעולם הבא כדין אפיקורס ומגלה פנים בתורה (סנהדרין צ"ט ע"ב) וצריכין נידוי כדין המבזה את החכם (שו"ע יו"ד של"ד סעיף מ"ג).

      "וידע הציבור: שהדברים הינם שקר גמור ואוי למי שמהרהר אחר בדיות וכזבים אלו אפילו בלבו כמבואר בגמרא "כל המהרהר אחר רבו כאילו מהרהר אחר שכינה" (סנהדרין ק"י ע"א) וכן; נפסק ברמב"ם (הל' ת"ת פ"ה) ובשו"ע (יו"ד רמ"ב סעיף ב').
      ואוי לנו שבימי ערב חג החרות וגאולת ישראל, במקום להתעסק בציפיית גאולתה של ירושלים ובניינה נאלצים אנו לקרוע על חורבנה מול עינינו שנאמר: "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח".

      "וד' הטוב יכפר בעד כל עמו ישראל".

      מחק
    4. המכתב הוא של חבורת הסיקריקים שלוחמים בהרב ברלנד19 בנובמבר 2013 בשעה 9:52

      המכתב למעלה הוא לא של רבני ברסלב! הוא של שונאי הרב ברלנד שמפיצים כתבי פלסתר, ואגב מגיבים בטוקבקים תגובות ארוכות לחזק את השקרים שהם הפיצו.

      מחק
  2. הטרדה מינית בשם האצילות בחצר הרב אליעזר ברלנד

    נשים מקהילתו של הרב ברלנד, שחשוד בהטרדה מינית, מספרות שהוא וחסידיו הסבירו לנשים שעל ידי המעשים הללו הן עוזרות לרב לבטל את האיום האיראני
    לא' נדרש זמן להבין שהוטרדה מינית על ידי הרב אליעזר ברלנד, שהיה בעיניה קדוש וצדיק, ולהתלונן במשטרה. היא בת 18 וחצי, נשואה, פניה היפות נתונות במטפחת שחורה מהודקת כדרך הירושלמיות. היא עוברת משבר לא רק כאשה שהוטרדה מינית, אלא גם כמי שגדלה במערכת אמונות ייחודית, שבמרכזה הרב, צדיק, יסוד עולם. מאז שהתפכחה, עולמה התמוטט. היא הפסיקה לעבוד וחייה סובבים סביב המקרה וסביב הפיצול בקהילה שלה, שהיא מנודה ממנה מאז חשפה את קלונו של הרב במשטרה.

    "אני בת של חסיד ותיק של הרב", היא מספרת. "אבא שלי מאמין עדיין ברב. אני חושבת שאם הוא יפסיק להאמין, הוא ימות מזה. היום, כשאני בחוץ, אני מבינה ש'שובו בנים' היא חסידות שקר שמה שמעניין אותה זה הכסף. כל מה שהרב היה עושה היה מאוד משונה, לא רגיל. היה צועק, היה נוסע בלילות לתיקונים, ואנחנו אחריו".

    "בעלי הוא צדיק. הוורט שלנו (מעמד שמקדים את האירוסין, ת"ר) היה אצל הרב. חיכינו שם כל הלילה. הבעל שלי בכה לשומרים, שיתנו לנו להיכנס לרב, ורק בחמש בבוקר שברנו צלחת. הייתי מבסוטית. זו גאווה ביני לבין החברות שלי, שיש לי חתן שרודף אחרי הרב. אחרי שבע ברכות (שבוע אחרי החתונה) בעלי המשיך ברדיפות אחרי הרב. היה הולך לחברון, עמוקה – איפה שהרב היה, בעלי היה רודף אחריו. אחר כך גם אני הצטרפתי".

    "חשבנו שאנחנו עושים מסירות נפש. במשך שנה מאז שהתחתנו לא היה לי ערב אחד עם בעלי, כי הייתי ברדיפות. היינו שפוטים של הרב. היתה קבוצה של נשים שרדפו אחרי הרב. הרב היה מלהיב אותנו, יוצא פתאום מהרכב, עושה תיקונים, ואז נכנס ונוסע. עבדתי מ-12 עד ארבע אחר הצהריים, כדי שאספיק לישון קצת בבוקר, אבל הרבה פעמים הייתי מתקשרת ואומרת שאני לא מרגישה טוב. ואז גם לא היתה לי משכורת כמו שצריך.
    "אבא שלי השריש בבית את הרב בתור רוחניות. גם אני התחלתי ללכת לרב, כי שמענו שאפשר לקבל ברכה. פעם היינו רואים את הרב מרחוק, אבל עכשיו הבנו שאפשר להיכנס אליו בלי לשלם מיליונים. התלהבנו, התחלנו להגיע אליו בלילות.

    השבמחק
  3. "בפעם הראשונה שנכנסתי אל הרב, זה היה עם עוד נשים והרב נתן לנו נשיקה במצח. משהו עדין, נשיקה מהצדיק. אז לא חשבתי שזה חריג, אבל מנשיקה זה כבר היה להחזיק בך, לגעת, ללקק. הרבה נשים לא מאמינות שהרב נגע ונישק, כי בהן הוא לא נגע. אלה נשים אשכנזיות מבוגרות. אם הוא היה נוגע בהן, הן היו מחסלות אותו. אז הוא עשה את זה לנו, החסידים התמימים. ככה, שלא נרגיש, תמיד הידיים שלו היו מתנופפות באוויר. הוא היה מתקרב ועושה את זה מהר בלי שתביני, כששלוש ארבע נשים בחדר – מלטף את ההיא, מחבק את ההיא. יום אחד הוא אמר לבעלי, אשתך תזכה להיות בעולם האצילות. רק אחר כך הבנו שהוא הכין אותו.

    "בפעם ההיא באתי כרגיל עם בעלי לרב והוא אמר, 'אתה תישאר פה ואת בואי אתי'. הוא נעל אותי בחדר שלו ויצא. כשנכנס הוא הצביע על המיטה. אני לא זוכרת מה אמר לי. הוא נישק אותי והכניס את הלשון שלו לפה שלי. הוא החזיק אותי ממש חזק כולי קרוב לגוף שלו והוא התרגש נורא והתנשף. הוא אמר לי, 'עכשיו את בעולם האצילות', וליקק לי את הפנים עד שהם היו ממש דביקים, ואני נלחמת עם עצמי לא לעשות כלום. עד היום יש לי טראומה מזה. אחר כך הוא הכניס את הידיים שלו אל מתחת לחולצה שלי ומישש אותי ממש חזק. ואז הוא פתח את הדלת ורצתי לבעלי ואמרתי לו בהתרגשות הרב אמר שאני בעולם האצילות. התחלנו לריב, כי בעלי הבין".

    היא מספרת שהרב הרבה להטיף לפרישות. "תשעה חודשים הוא אמר לי ולבעלי לא לגעת. מהנישואים היינו פרושים (לא קיימנו יחסי מין, ת"ר). נרצחנו על זה. לפעמים היינו נוגעים ואז היינו אומרים 'הרב יכעס עלינו'. אני ובעלי היינו נכנסים והייתי שואלת אותו, 'מתי נזכה לילדים?' הוא היה אומר, 'אתם לא נוגעים אחד בשני? את תיפקדי'... היינו תמימים. חשבתי שיהיו לי ילדים רק בגלל שהרב הבטיח לי כי ניפקד. אני ובעלי היינו נכנסים והייתי שואלת אותו 'מתי נזכה לילדים'. הוא היה אומר 'אתם לא נוגעים אחד בשני? את תיפקדי'. אבל כל הזמן הוא היה אומר, 'עכשיו תלכי לטבול', כאילו דאג שאהיה טהורה עבורו. ליד אנשים הוא היה שואל: 'מתי הלכת לטבול? לחשתי לו באוזן והוא היה אומר ליד אנשים, שהלכתי לטבול. הייתי מתביישת. כל הזמן הרב היה מתקשר: אני אוהב אותך, מתגעגע אליך, מתגעגע לנשק אותך. אבל הוא היה מערב את הדיבורים האלה בדיבור קדוש. ואז פתאום הוא הפסיק להתקשר אלי".

    א' התפקחה בעזרת חסיד ותיק בחסידות. "הבת של החסיד היתה חברה שלי" היא אומרת, "היא היתה נכנסת אל הרב כל לילה, כמוני. אחרי שקרה המקרה (ההטרדה המינית) היא באה אלי וסיפרה לי שלאביה יש מגילת סתרים שבה מסופר על 18 נשים שכל אחת קשורה לצדיק בצד אחר בגוף ויש להן חלק בגאולה. באנו לאבא שלה והתחלנו לספר לו. פתאום הוא אמר, 'די, אין מגילת סתרים. הרב מתועב'. חטפנו הלם. הוא קרא לבעלים שלנו וסיפר להם. אז רק הבנו מה היה, והכל התפוצץ".

    החשדות להטרדות מיניות של הרב עלו בחקירה של סכסוך וירי בחסידות. מהחקירה עולה שהסכסוך פרץ בעקבות ניסיון השתקה של החסיד איתי נחמן שלום, שראה את רבו מקיים יחסי מין עם אשה מהקהילה, ולא הסכים לשתוק. מאז שהתפוצצה הפרשה, החסידות מפוצלת בין תומכי הרב ומתנגדיו. הרב, שנמצא ככל הידוע בארצות הברית ומיוצג על ידי עורך הדין יעקב וינרוט, יודע שמתקיימת חקירה נגדו בנושא ההטרדות המיניות.

    נשים מהקהילה מנסות כיום לחזק את אלו שהוטרדו ולעודד אותן שיפנו לקבל עזרה. הן מבקשות להישאר בעילום שם כי הן חוששות מנחת זרועם של הבריונים בחסידות. הן מסבירות שהרב ניצל נשים חלשות בכוח הכריזמה שלו. לדבריהן, הרב וחסידיו הסבירו לנשים שעל ידי המעשים הללו הן עוזרות לרב לבטל את האיום האיראני ולבטל שואה מעם ישראל. לדבריהן, הרבה נשים נפגעו אבל הן שותקות. בדף פייסבוק לנפגעי החסידות, שפתחה אשה חרדית מחוץ לחסידות, מספר החברים גדל בהתמדה. לדברי מנהלת הדף, כמה נשים פנו אליה באופן פרטי וסיפרו לה שגם הן הוטרדו מינית. לדבריה, התיאורים דומים: "הן נכנסו לחדר לקבל ברכה מהרב וזה הסתיים בליקוקים, דחיפות ידיים ואמירות כמו, 'אני לוקח ממך את כל העבירות'". לדברי המנהלת, כמה מהנשים קיבלו אחר כך כסף מהרב, סכומים של 500-1,000 דולר, אבל הן חוששות להתלונן ולא מוכנות להעיד.

    השבמחק
  4. לפני שנים מספר שמענו על אחד מחסידיו שהיה בהליכי גירושין, שהוא התחתן עם בחורה למרות שעדיין לא התגרש מאשתו. ואז סיפרו שברלנד התיר לו וברלנד חיתן אותם. כל הסביבה (שהם לא ברלנדים) התפלאה, אבל אמרו, נו הצדיק ברלנד התיר... אם הסיפור נכון ואם כל הסיפורים שמספרים עליו נכונים, אז מעניין על איזו מצווה בתורה הוא לא עבר?

    השבמחק
  5. ארור מכה רעהו בסתר!
    כל המוציא שם רע, אין לו מחילה עולמית!

    השבמחק
    תשובות
    1. וכל המזהיר את הבריות להציל את נשמתם, ממונם ומשפחתם מאותו נוכל, גנב רוצח ונואף שכרו הרבה מאוד

      מחק
  6. כל מי שניסה פעם להיכנס לרב ברלנד ראה איזה שמירה חזקה יש שם 24 שעות, מכל כיוון של הבית, והרב בעצמו לא נמצא בלי גבאים. אתה מדבר איתו איזה 2 - 3 דקות, ישר מזיזים אותך. אז מה כל הבילבולי שכל האלה, איזה נשים ואיזה שטויות... ברור שיש פה עלילה שפלה של אנשים רעים שיש להם חשבונות עם הרב.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש קושיא שחוזרת ללא הרף ומשמשת כראיה מוצקה לקדושתו וחפותו בפי מאמיניו וחסידיו:
      הרררר... שליט"א זה צדיק שנעשו על ידו אלפי ניסים ונפלאות לאנשים נשים וטף! (בייחוד נשים) איך יעלה על הדעת לומר ולפרסם השמצות שכאלו כנגד צדיק כזה.

      אז רק תדעו שבמו אוזנינו שמענו מפיו שמספיק 10 אחוז מהמקרים שמגיעים ש"הנס" יצליח, כי את הכישלונות לא יזכרו. וכשזה מצליח הבן אדם בא להודות ואז ההוראה הייתה לשאוב ממנו עוד ועוד כדי שלא יהיה ח"ו כפוי טובה.
      במקרים ש"הנס" לא הצליח פתאום הרררר... בדבקות. אין לו זמן ואין לו זמן ואין לו זמן עד שהתורם הביישן מתייאש מלהטריד את הוד קדושתו אליעזורו ברלנדוס. ואם התורם הלא נושע מה- 5 אחוז שיש להם את האומץ וההתמדה להתעקש, מחזירים לו את התרומה, אבל עם מנה גדושה של ייסורי מצפון - שיידע שהוא הבעייה, ורק בגללו "הנס" לא הצליח, והוא מסכן את חייו וחיי משפחתו כשהוא לוקח את הכסף בחזרה.
      אבל בחשבון פשוט - 0 הוצאות, 95 אחוז הכנסות נטו וים של פרסום בחינם. מכירים עוד עסק כזה?

      מחק
    2. נכון מאוד - עם גברים הוא מדבר רק 2-3 דקות, אבל עם נשים הוא היה סוגר את הדלת אומר עכשיו חצי שעה אף אחד לא נכנס ומתחיל לדבר עם הידיים, ובכלל לא היה איכפת לו שיש גבאים מחוץ לדלת כי הוא היה בוחר כאלה שרמת הטמטום שלהם יכולה להתחרות רק במהירות האור ובדרך כלל היה טורח לספר להם השכם והערב עד כמה הם חייבים לו את כל חייהם, פרנסתם, הצלחתם וכבודם.
      איזה גבאי שפוי יאבד את פרנסתו הקלה והמכובדת רק בשביל לחקור מה קורה מאחורי הדלת, בייחוד כל "הגדולים" כגון משה צנעני שמעיד בעצמו שהשכינה מדברת מגרונו, מאיר סעדה בעל הנס-קפה שבזכות שמירת העיניים שלו אינו יכול לטעות, שמשון וולך הפרוש ושות' מעדים שכל מעשיו הם תיקונים נפלאים להמתיק את השואה שהוא בדה מליבו?

      מחק
  7. מי שרוצה את האמת חובה לקרוא !!!!8 באפריל 2013 בשעה 3:55

    אי לכך ובהתאם לזאת ולאור הנתונים שבתקשורת ממשיכים להעלות את ההכפשות כנגד מורינו ורבינו איש אלוקים קדוש הוא הרב אליעזר ברלנד שליט"א אנחנו מוחים בכל תוקף ומזהירים באזהרה נמרצת היזהרו בגחלתן של צדיקים!!! הרב שליט"א זה צדיק שנעשו על ידו אלפי ניסים ונפלאות לאנשים נשים וטף ! איך יעלה על הדעת לומר ולפרסם השמצות שכאלו כנגד צדיק כזה. ולכל אלו שחסרה להם אמונת חכמים וצדיקים הנה לכם מספר עובדות שכל מה שנאמר בקשר לרב וביחס לרב הכל שקר ביסודו ואין שום בסיס לדיברי גנאי אלו! א' העד המרכזי בפרשה הוא נחמן שלום שיש מסמכים שמעידים על כך שהוא אדם מעורער בנפשו . ב' לכל מי שיודע או לא יודע נחמן שלום המשיך להסתובב וללכת אחרי הרב לכל מקום גם אחרי מה שהוא טוען שכביכול ראה והמשיך להאמין ברב. ג' נחמן שלום עשה עם המשטרה עסקה של עד מדינה העיקר שיצא זכאי מהתיק שלו של הירי על חסידי הרב מה שאומר שאין לו בעיה לומר כל דבר במטרה להפליל את הרב העיקר שיצא נקי מהתיק שלו (הרי הרב לא מקפיד על שום יהודי וידועים מקרים שבהם הרב סלח על מעשים הרבה יותר נבזים שכוונו כנגדו) ד' האישה שהשמיעו בחדשות 2 היא אישתו של נחמן שלום, שעד שבעלה הסתבך בירי, לא טענה בכלל שקרה איתה כלום, ורק אחר כך שרצתה לשחרר את בעלה מהכלא הצטרפה והעלילה גם כן, כדי להשלים את העדות של בעלה. מה שאומר שאין לה בעיה לומר כל דבר כנגד הרב העיקר שבעלה יצא זכאי. שאר הדברים שהביאו בתקשורת, זה ציטוטים בעילום שם, לא בעיה להמציא סיפור. ה' גילו של הרב שליט"א הוא למעלה מ_75 מה שאומר שע"פ דרך הטבע אדם בגילו לא יכול לעשות מה שמשייכים לו ונניח שאדם בגיל כזה יכול לעשות זאת הרב שליט"א לפני 17 שנה עבר ניתוחים וטיפולים שכבר אז מנעו ממנו לעשות מה שמשייכים לו (ואנו שמאמינים בו יודעים שהרב כבר מזמן ביטל תאווה זו) ו' אם נתבונן טוב העד המרכזי בפרשה נחמן שלום סתר את עצמו כבר מספר פעמים כגון: העדות בערוץ 10 סותרת את העדות בכתבה בעיתון ישראל היום שפורסמה לפני מספר חודשים. וכן כל המקרה סותר את עצמו לפי העדות בעיתון הארץ . וכן על זו הדרך שקר אחרי שקר פעם הוא אומר שנכנס מהחלון וראה אותם בבית ופעם הוא אומר שראה מהחלון בקיצור הכל שקר וכזב והכל שקר ביסודו. לסיכום: העדויות סותרות את עצמם ועל פי שני עדים יקום דבר ולא אחד כמה חבל שילד בן 17 יכול למרר חיים של קהילה שלמה . וההקלטות שצביקה צוקר השמיע למשטרה ולרבנים הוצאו מהרב באיומים מילוליים ואיומים פיזיים כגון: ע"י מפתח צינורות ויש עדים לכך. ז' הרבנים לא קיבלו את העלילה הזאת, וגדולי ברסלב ביניהם הרב יעקב מאיר שכטר, הרב קיוואק והרב מורגנשטרן אומרים שהרב הוא קדוש וטהור ולא שייך לדברים האלה כלל וכלל. ח' יש בבית של הרב שמירה חזקה כל הזמן, והרב לא נמצא אף פעם בלי גבאים. וכל מי שאי פעם ניסה להיכנס לרב, ראה כמה שזה קשה! כך שכל העלילות האלה הזויות לגמרי וחסרות כל בסיס במציאות.

    השבמחק
  8. מי שרוצה לדעת את האמת צריך לדעת שיש לפחות 8 מתלוננות חלקן קטינות שהחליטו באומץ רב כנגד הוריהם, משפחתם ואנשי הקהילה האלימים, תוך ידיעה שאולי יצטרכו להתעמת איתו, להתלונן כנגד מעשיו המכוערים. הן לא תיאמו עדויות אבל כולן מספרות את אותו סיפור ואיך הוא הפילו אותן בפח בשם האצילות וטהרת העוונות.
    נחמן שלום סיפר את סיפורו חצי שנה לפני שבוצע הירי והתראיין בתקשורת רק לאחר שחשש לחייו כתוצאה מכך שהרחמן הנ"ל שלח את אנשיו לעשות אותו צמח ולהשתיק אותו.
    אותו רחמן שלח את אנשיו בראש השנה על ציון רבי נחמן באומן להשתיק את כל מי שדיבר כנגדו.
    הוד קדושתו אליערו ברלנדוס הודה ופרט את מעשיו המגונים ביותר מ-10 פעמים לפני חסידיו הנאמנים, כאלו שכבר הולכים איתו באש ובמים למעלה מ-30 שנה.
    ובאמת הם דנו מה ביכולתו לעשות והוא הודה שבמקרים אחרים התאמץ למעלה מכוחותיו ובמסירות נפש הצליח להשלים את המעשה בפועל ולא רק להישאר בנשיקות, חיבוקים וליקוקים כהרגלו.
    העם הארץ שכתב כאן את הדברים לא יודע של פי 2 עדים מלקים את הנאשם אבל מעשים בכל יום שבתי הדין מקבלים עדות אפילו של ילד קטן ועל פיה מפטרים מחנך ממשרתו.
    צביקה צוקר מעולם לא השמיע שום קלטת למשטרה ונזהר מאוד לא לדבר עם התקשורת בעיקר בגלל חילול ה', וזאת למרות שקיבל מכות בראש השנה באומן בהוראת הרב הרחמן.
    הרב שכטר מעולם, אפילו לפני התפוצצות הפרשה המכוערת לא תמך בשום פעולה של לייעזר ובדרך כלל לא היה מוכן שחתימתו תתנוסס על מסמך שבו הופיע חתימתו של אותו האיש.
    למעשה יש לפחות 30 רבנים ומהם 10 דיינים שאמרו שאילו היה בידם הכוח היו מורים להחרים אותו אלא שהם אינם יודעים כיצד להתמודד עם חילול ה' שאותו האיש גורם במעשיו המכוערים ופשוט פוחדים מאנשיו וחסידיו המשוגעיים שעל פי הוראותיו כבר שברו את עצמותיהם של עשרות אנשים.
    אמת שבמשך 10 שנים ניסו נחמן ברלנד ואשתו של ליזער לבודד אותו מהציבור בעיקר מחשש שמעשיו המכוערים
    יתוודעו לציבור. לאחר שאותו האיש השתחרר מכלאו הוא היה מקבל בכל יום נשים ובנות צעירות בשעות הלילה המאוחרות כשאשתו ישנה או נוסעת להתפפלל. הוא היה ננעל איתן בחדרו ללא בושה מהגבאים או מקהל הממתינים ועושה את מעשיו בהפקרות וחוצפה שכמוהן לא נודע כבר יותר מ-200 שנה מאז הכת הארורה של יעקב פרנק ימ"ש.
    אדם כמוהו שידוע ומפורסם בציבור שהיה מזלזל בשיעוריו בכל גדולי ישראל (ולא נחזור על דבריו מפאת כבודם אבל מי שרוצה יכול לשמוע את הדברים בקלטות של שיעוריו), גנב את כספם של אלפי אברכים קשי יום, רדף את כל מתנגדיו באלימות קשה, התנהג עם כל חוקי התעבורה בהפקרות שסיכנה את חייהם של מאות מחסידיו ובהם ילדים וטף, פירסם תפילות שהדור "יזכה" לגלות בפסח תשע"ג שהוא המשיח שבו התעברה נשמת רבי נחמן ומשה רבנו עפ"ל - לא קשה להאמין שהגיע גם לגילוי עריות.
    אבל רואים שהוא עשה עבודה טובה - קהל מאמיניו-מטומטמיו מכריזים בפה מלא שגם אם יראו אותו עושה את העבירות בעיניהם - לא יאמינו כלל כי זה בכלל לא הוא ובכלל אין לא גוף (על פי דבריו) ולא שום תאווה והכל זה רק ניסיון באמונה.
    ברוך בואך אל בית הקוף.

    השבמחק
  9. שיכור זה בסדר.... כל כך מתאים לברסלב ולכל החוסיידים -הרי כתוב המון גינויים בספרים הקדושים על שיכור-למשל תפילתו תועבה ועוד המון דברים
    חסידות זה טריפה ברסלב זה 1000 טריפות ברלנד ימח שמו וזיכרו זה השטן בכבודו ובעצמו

    אין בחסידות בל תדגודדו ?!

    השבמחק
  10. גועל נפש איך אנשים מאמינים לכל שטות עלובה שמתפרסמת והעדים הם אנשים שאינם מבחינים בין מציאות לדימיון
    ולהוי ידוע שהגרי"ם לא היה מוכן בשום אופן לחתום על הנ"ל וד"ל

    השבמחק
    תשובות
    1. מה לעשות שראינו בעיניים שלנו, שמענו באוזניים שלנו מעשרות נשים עדויות קשות על מעשיו המכוערים ושמענו הקלטות של וידויים שלו ושל אותן שהוא בעל שאם הן היו מתפרסמות היה נעשה חילול ה' שלא נשמע כמוהו מאז ימות יעקב פרנק ימ"ש, וגם בפנינו הוא הודה ואשתו ובנו ובנותיו וגם חתניו (פרט לגולדבלום המשחיסט) אומרים בפה מלא שהוא מטורף אכזרי, חולה מין שפשוט משחק בכל החסידים שלו אבל לא נותן לכיוון שלהם יריקה וכמו שניתן לראות בחוש, ממש לא מעניין אותו לא המוסדות ולא המשפחות וגם לא קיום התורה - רק הפרסום והכבוד וההערצה אליו כצדיק הדור.

      מחק
  11. מדוע דוממים ה"רבנים" הקשורים לקליפה הזו.. כגון "הרוש" "שטרן" "צנעני" וכו'? ומעניין מי מהם עדיין מאמין בצדקת השבתאי הנואף האלים הזה?
    לי היה פשוט שהם כולם... חבורת מטומטמים.. והאנשים היחידים שאני מעריך בכל הסיפור זה ברלנד ובניו.. שצוחקים בחדרי חדרים על המטומטמים הנוהרים אחרי אביהם \ סבם הסוטה המטורף...
    נ.ב. שמעתי ממו"ר שהברלנד השד אינו יהודי ושאימו "עטיה" גויה... ודורש עיון

    השבמחק
  12. חיים, הרבה יותר חכם לפעמים פשוט לשתוק! כל ילד הכי קטן מבין שאם היו חתימות היתה מפרסם אלא מאי פשוט אין וחבל על הניסוח המעוקם[כל פעם שאני רואה ניסוח מתפתל כזה אני ישר מריח שאתה מתאמץ מאוד לנסות להעמיד את השקר] אגב אתה תותח וסוף סוף יש היום הרבה חומר מענין במיוחד שכדרכך בקודש כל כתבה אתה מוררררררררררררררררררררררררררח לשתי כתבות ומעלה

    השבמחק
  13. כת עובדי עבודה זרה! עי' רמב"ם ריש פ"ב מהל' ע"ז.
    לא פלא שכך הם נראים וכך הם מתנהגים.

    השבמחק
  14. משה. הספר "על כסאו לא ישב זר"
    ספר מדהים! כדאי לקרוא למי שרוצה להכיר את מסורת ברסלב ואת דעת רבי נחמן ורבי נתן בעניין צדיק הדור, אדמו"רות ומנהיגות בברסלב שעניינה פסול היום.
    הספר "על כסאו לא ישב זר" מתיר את האדם מכבלי ההנהגה ושלטון היחיד ומעביר את השליטה על חייו של האדם מהמנהיג אל האדם עצמו, שבכך נעשה חופשי ומשוחרר להתקרב ולעבוד את ה'.
    רבינו מגלה לנו שהאוצרות נמצאים אצלנו, אצל כל אחד ואחד, ותלמידים צריכים להעמיד תלמידים שילכו ויתקדמו בעבודת ה' וידעו לעמוד לבד על רגליהם בזכות עצמם שכך היא דעת הצדיק ובכך ניכר שהמנהיג היינו מנהיג אמת - שאינו משעבד אותך לרצונותיו וגחמותיו, אלא כל אחד כפי דרכו וכפי תיקונו בעולם ימשיך את מעשיו.

    השבמחק
  15. האמת שיצאה לאור על הפרשה!17 במאי 2013 בשעה 6:09

    איתי נחמן שלום שהתראיין נגד הרב ברלנד, ירה לתוך בית וניסה לרצוח והמשטרה שיחררה אותו בעיסקת עד מדינה להעליל עלילות על הרב ברלנד.

    וה"מתלוננת" היא אשתו של איתי שהצטרפה להשלים את עדות השקר ההזויה הזאת.

    כמה ימים לפני שאשתו של איתי שלום התראיינה לכתבה הזאת בערוץ 2, בעלה נתפס ונעצר על סחיטה באיומים ואיום ברצח על מי שלא רצה לשתף איתו פעולה בעלילות על הרב, וכן נמצאו הקלטות שניסו לשחד נשים תמורת כסף להעליל על הרב ברלנד,

    - ועל זה התקשורת לא דיברה מילה!

    כל הזמן טענו שיש להם עדויות, בסוף כשראו שאין שום עדות, אז איתי שלום היה צריך ללכלך את אשתו ולהביא אותה לדבר כדי להוציא שם רע על הרב ברלנד, וכדי שהוא יוכל להשתחרר מהכלא על הנסיון לרצח.

    מדינת משטרה פושעת שתופרת תיקים!

    השבמחק
  16. המכתב הוא של חבורת הסיקריקים שלוחמים בהרב ברלנד19 בנובמבר 2013 בשעה 9:51

    המכתב למעלה הוא לא של רבני ברסלב! הוא של שונאי הרב ברלנד שמפיצים כתבי פלסתר, ואגב מגיבים בטוקבקים תגובות ארוכות לחזק את השקרים שהם הפיצו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.