רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 באפריל 2013

המאבק על ראשות 'אגודת חסידי חב"ד'

הרה"ח ר' שיעי' יוזביץ
חב"דניק מדווח

בתוך בית דין רבני חב"ד מתנהל ביומיים האחרונים ויכוחים סוערים האם לאפשר לאהרונוב להיות יו"ר או להביא מישהו חדש מוסכם כדי להחזיר את חב"ד לשפיות ולמסלול הנכון. מספר רבנים בשיטה שזה הזמן להיפטר מאהרונוב בנושא אגו"ח ולהביא אישיות בעלת מעמד עם תואר כבוד של יו"ר.  לעומת זאת חלק מהרבנים שמחויבים לאהרונוב על תמיכתו בהם במהלך השנים אומרים שאסור לבטל את המינוי של אהרונוב ליו"ר ומדובר בפגיעה ובהודאה באשמה שהוא אשם באישומים שמנסים לטפול עליו. אותם רבנים הוסיפו שגם אם אהרונוב יואשם זה אינו כתם על חב"ד אלא הוכחה שיש קטרוג על חב"ד ויצטרכו לפעול להסרת הקטרוג.  

ולמצב הדברים כעת, אכן זה יכול ליפול על חודו של קול לכן יש עכשיו כל מיני נסיונות גישור כי כולם מפחדים שאחד הצדדים יגבר ויהפוך את הצד השני ללא רלוונטי.

יש המנסים לקדם שאחד מזקני החברים הרב זושא פוזנר או הרב שיעי' יוזביץ' יהיו בראש.
הרב פוזנר הוא שליח הרבי לענייני חינוך לאה"ק ואחד המשפיעים המקובלים על כל חלקי הציבור, והורב יוזביץ' הוא מנהל ישיבת תורת אמת שגם נחשב למישהו שלא מזוהה עם אף צד,
יש גם הצעה שלא יהיה יו"ר אלא רק  כולם יהיו חברי הנהלה שמורכב מכולם וכל הצעה תתקבל ברוב, ולא יהיה עוד חברים חדשים.
יש גם עוד הצעה שיהיה יו"ר ברוטציה אהרונוב ווילשאנסקי, או אהרונוב וגרייזמן.

8 תגובות:

  1. shoulson, ata motzi shem ra veshaskran
    shem reshaim yirkav, soneh yisrael
    zayatz

    השבמחק
  2. שום פשרה! צריך להעיף את אהרונוב לאלתר ללא שום דריסת רגל במוסדות הקדושים של הרבי!

    השבמחק
  3. הרב זושא פוזנר מאוד מתאים.

    שליח של הרבי, מזקני החסידים והכי חשוב אין לו אינטרסים והוא לא חייב לאף אחד שום דבר.

    השבמחק
  4. פחחח.. הרב פויזנר מקובל על כל חב"ד?

    נדמה לי שאין אחד בחב"ד, כולל המשיחיסטים, שחושב שהוא יכול לקבל משרה אמיתית של ממש. הוא פשוט לא שייך לזה!

    השבמחק
  5. חיים יקירנו!
    חושבני שהנך קצת מגזים בפרסום עניני חב''ד בכלל ובפרט
    היכן אתה חי ??? האם אינך יודע שחב''ד לא ממש משתייכת לכלל הציבור החרדי האם לא כתבת על האתר שלך הבדלי השקפות בציבור החרדי או משהו בדומה לזה ?
    אדם משכיל כמוך מותר הי' לו לדעת ועם כל הכאב הכרוך בזה כאחד שמשתייך לעדה זו; שחב''ד אינה מענינת את אף אחד בעולם שמגדיר את עצמו חרדי בין אם הוא חסיד או ליטאי מכל זרם שהןא. אנא אל תנסה להתווכח עם עובדה זו; ולא בגלל שאני מתנגד לחב''ד אלא פשוט חבדני''ק ממוצע אינו משולב בשום צורה כזו או אחרת בתוך כלל הציבור החרדי. הגיע הזמן שתפסיק לשעמם אותנו עם העדה המשעממת והלא מענינת הזו.

    השבמחק
  6. אתה כל החיים שלך היית משכים קום ובניגוד אלינו אנו משכימים למקווה ללמוד חסידות ולהתפלל והם משכימים השכמת כמצות הרב שך לקרוא את יתד המן לפני התפילה את כל הזבל שלכם על חבד אז המשך להשכים ולקרוא את הפלס/פסל והנח לנו

    השבמחק
    תשובות
    1. המשך להשקים קום בכדי להפיץ משיח משיח משיח מתוך איזוהי תחושה של ייאוש או של פאנטיות...
      המשך להשכים קום ושלח את הבחורים הצעירים אל תוככי השכונות החילוניות של תל אביב או המטונפות של פאריס ביודעין שחצי מהם אם לא יותר יחזרו עם ראש מלא ב... והעיקר להניח תפילין.
      המשך להשקים קום ולמד שלושה שעות חסידות מבלי שתוכל להשפיע בכהוא זה על הלבוש הרשמי של נשי חב''ד אשר כל מי שרואה אותן יודע לזהות שהם נשי חב''ד גם מבלי להכיר אותן אישית (נא להתמודד עם הטענה הזו ברצינות ולא ללגלג בחזרה. תודה)
      המשך להשקים קום למקוה ולקפה וגדל דור שבהשואה לפלגים החרדים אינו מייצר כמעט תלמידי חכמים לדאבונינו. ואל תנסה להשיב לי דוגמאות מכמה מחברי ספרי הלכה או לומדות שאפשר לספור אותם על כף היד.
      אם הנך רציני השב ברצינות ואל תניף ססמאות שוא כמו פסל או יתד המן. אין אנו יושבים כאן בגן ילדים.

      מחק
  7. עוד ליטאי עלוב שמחובר לעולם הגדולים כהרב שך קוטלער הסטייפלעעעעררר ובנו "גדול הדור" [למה? ככה!] ר' חיים ואחרון חביב החזון איש.....[את שמואל אויערנעבך לא צירפתי כי הוא מה קטיינים] טוב לך אהה? עכשיו אתה מסטלבת יושב בכוילל ולפעמים באינטרנט אולי יום יבוא ותזכה בלוטו תצא מהכולל ותתחיל ללמוד ובינתים אשתך מפרנסת אותך ויולדת לך 5 בנים ו5 בנות חכה עוד 20 שנה אשתך תתפרק כמו תרנגולת של מטילות ואתה תצתרך לקנות דירות לחמשת בנותך ותחטוף התקף לב ותמות היו לא תהי' כמנהג העולם הליטאי הנצלן והמושחת אשרנו שאנו מחוברים לגדולי הדור האמתים הרבי מליובאווטש הרב שטיינמן הרב קרליץ הרב עובדי' הרב ש. ז אויערבעך הרב מלצר הרב פיינשטיין הגאון האדיר הרב נאה בעל השיעורם שהוכיח את אפסותכם הרבי הקודם מגור וכו וכו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.