רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 באפריל 2013

העתק הדבק מלפני עשור כשהלכו החרדים לאופוזיציה - מיליון ילדים רעבים

מתברר שכל פעם שיהדות התורה לא נכנסת לקואליציה נהיים מיליון ילדים חרדים רעבים. אז מי שחשב שזה הומצא ב-2013 טועה. לפני עשור הייתה אותה סיטואציה יהדות התורה נשארה באופוזיציה, ואז אותם טענות בדיוק עלו מפי נציגי יהדות התורה ומאיר פרוש פתח מאהל שביתת רעב מול משרד ראש הממשלה על הקיצוצים.
 
אם חשבנו שרק רבנים עושים העתק הדבק לספרים שלהם, מתברר שהפוליטיקאים שלנו סומכים על הזיכרון הקצר שלנו והם פועלים באותם שיטות. אז כנראה שפרוש הפעם לא יעשה שביתת רעב. אבל היכונו לגימיקים יצירתיים להוכיח שיש מיליון ילדים חרדים רעבים.
 
גם אז דיברו על חיסול עולם התורה, והתברר ששום דבר לא חוסל הנה הידיעות כפי שהופיעו לפני עשר שנים באתר ynet
 
ח"כ פרוש ומלחמתו ב"חיסול עולם התורה" 
חבר הכנסת פתח בשביתת רעב והקים אוהל מחאה סמוך למשרד ראש הממשלה במחאה נגד תוכנית האוצר. על פי החרדים, תקציב מוסדות התורה יירד ממיליארד עשרים ושבעה מליון שקלים ל-250 מליון שקלים לאחר אישור התוכנית. המשמעות: פגיעה בתקצוב האברכים, סגירת מוסדות ופליטת תלמידים מהמערכת 
אילן מרסיאנו 
באוהל מחאה קטן, מצוייד במזגן נייד ובמתקן שתייה, החל השבוע ח"כ פרוש בשביתת רעב סמוך למשרד ראש הממשלה במחאה על התוכנית הכלכלית שתביא, לדבריו, ל"חיסול עולם התורה". 
על הצעד הקיצוני הודיע ח"כ פרוש בכנס חירום של מנהלי מוסדות החינוך העצמאי שהתקיים השבוע בנתניה. פרוש עלה לבמה והכריז בפני מאות המנהלים כי בלית ברירה הוא מתחיל בשביתת רעב, כאשר המטרה היא לא להיפגש עם ראש הממשלה, אלא להביא לידיעת הציבור את האסון הכבד שמגיע לפתחו של הציבור החרדי. 
לאוהל המחאה של פרוש הגיעו תומכים רבים. היום הצטרף לשביתת הרעב גם ח"כ לשעבר מש"ס, שמעון בן שלמה, שמכהן כראש "מוסדות תורה ושלום". גם יו"ר סיעת ש"ס, אלי ישי, הגיע לאוהל המחאה כדי לעודד. כשנשאל פרוש האם ישי מצטרף לשביתת הרעב השיב: "אני התייעצתי עם הרופא שלי שאישר, וגם אישתי מאושרת כי הבטחתי לה להוריד 20 קילו". לגבי ישי, הוסיף פרוש בציניות, "הוא צריך לשאול את הרופא שלו". 
העיתון החרדי "המשפחה" פרסם בסוף השבוע את הנתונים שמדירים שינה מראשי המגזר החרדי, המבוססים על מאגר המידע של משרד האוצר, ומהם עולה תמונת הקיצוץ. 
על פי הכתבה, בינואר 2002 עמד התקציב הכולל של מוסדות התורה על מיליארד עשרים ושבעה מליון שקלים ולאחר יישום התוכנית הכלכלית הוא הצטמק ל-250 מליון שקלים בלבד. 
המשמעות של הקיצוץ, על פי "המשפחה": 1400 מוסדות שאינם עומדים ב"סף המינימום" של מאה תלמידים יסגרו. 26 אלף אברכים יפלטו מהמערכת מאחר שעברו את גיל 26 . ל-14,500 אברכים בגילאים 23-28 תקוצץ המלגה בחצי . 16,143 תלמידים בעלי אזרחות זרה יפלטו מהמערכת . 20 אלף סמינרים יסגרו. 6000 תלמידות חרדיות ינשרו מהסמינרים. 
הכתבה שכותרתה "החיסול" מסתיימת בקריאה לבורא עולם: "בעבר הפקידים באוצר קיצצו והפוליטיקאים ריסנו עתה הנתיב היחיד הוא ספר התהילים" 
על פי הכתבה, תקצוב האברכים יורד בהדרגה מאז ספטמבר 2002: 
בספטמבר קיבל אברך חרדי 729 שקלים. 
בנובמבר 2002 - 691 שקלים. 
במרץ 2003 - 590 שקלים. 
באפריל 2003 - 515 שקלים. 
במאי 2003 - עדיין לא ברור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.