רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 באפריל 2013

ר' מנדלי באלעד מסביר לחסידיו שעבודתם לצחוק מן הרחוב ולעשות הכל שילעגו מהם

שיחה מאוד מעניינת נשא היום ר' מנדלי מויזניץ באלעד, הוא הגיע לשם במפתיע וערך טיש של פסח שני, ואמר לחסידיו כי הגיע הזמן לדבר ברורות, הוא לא מבין מה איכפת למי מה שמישהו אמר או מגיב או מעביר ביקורת על חסידי ויזניץ. הוא למד אצל אדמור"י ויזניץ כי עבודת ויזניץ היא לעשות מה שהציבור לא אוהב

אצל אחרים משתדלים לעשות דברים שהציבור אוהב ממתינים לקומפלימנטים, תפקיד חסידיו הוא לעשות 'מען זאל נישט געפעלן פאר די גאס' שהרחוב לא יאהב אותנו שלא נמצא חן בעיניהם, אנחנו לא כאן בשביל למצא חן בעיניהם, תפקידנו למצא חן בעיניו של הקדוש ברוך הוא בעיניהם של אדמור"י ויזניץ

מעכשיו הוא תובע לחנך את החסידים לעשות את מה שאחרים לא אוהבים או לועגים, שהם לא יאהבו וילעגו ואנחנו נעשה את מה שצריך לעשות

‏18 תגובות:

  1. כך היה שיטת מורינו ורבינו אליעזר ברלנד שליטא וקרא לכולם לצחוק ממנו ואמר וכתב שהוא הרשע הכי גדול עלי אדמות. עד שנתברר........ שהוא אכן צדק והוא באמת רשע ואנס!! אז ויזניץ מנדלי הולכים בדרכיו. אוקיי להתחיל לקנות בנייני מוסדות במרוקו עכשיו!! לפני שהמחיר יעלה

    השבמחק
  2. די - אנחנו כבר לא במרמורוש.
    דרך ויז'ניץ היתה להתעסק עם פשוטי הפשוטים ולקרב אותם, ולא הקנאות דהאינא.

    השבמחק
    תשובות
    1. קנאות וקיצוניות בשיטת מונסי ור'ישראל בטח לא תקרב את הרחוקים היא רק תרחיק את הקרובים, וזה מה שקורה עכשיו אצלנו השם ישמור

      מחק
  3. לא הייתי באלעד ולא שמעתי אך בתור תלמיד מובהק של מורנו ה ישועת משה זצ''ל אני יוכול רק לתאר לעצמי מה הוא אמר, כי רבינו הישועת משה דיבר למעשה על הנושא הזה כל הזמן, לעבוד את השם מבלי להתבייש, כמו שכתוב ''ואל ייבוש מן המעליגים'' ''ויגבה לבו בדרכי השם'' ו ''איך דארף נישט געפאלען פאר דע גאס ''איך ויל נישט געפאלן פאר דע גאס'' ועוד כאלו אמרות שהשתמש בהם ממש יום יום, וחיים היקר, הכוונה היא לא של לעשות שטויות בשביל שאנשים יצחקו, הכוונה הייתה שהכל מה שעושים בעיניני חינוך ועבודת השם לא יתחשבו במה שהרחוב אומר, כניראה שר' מנדלי אמר את דבריו של אביו, אני כבר לא בויזניץ כ20 שנה אך את דרשותיו של הרבי ז''ל אני זוכר כמעט יום יום ושקראתי את הכתבה שלך על ר' מננדיל ומה שאמר זה מעורר בי געגועים חזקים לרבי זצ''ל, הוא היה רבי שלא עניין אותו שום דבר אחר מתורה רבש''ע חינוך וכו' לא עניין אותו מה שהרחוב אומר, כשמישהוא היה ניכנס אליו אם בלורית היה מוציא ספרים להראות לא את האיסור שבדבר והיה מבקש ממנו שיראה לו בספר אחד היתר על כך, או כשמישהוא היה נכנס עם כובע קנייטש היה לוקח את זה ומסובב לאחור והיה אומר לו, מי אמר שהשיפוע צריך ליהית קדימה ולא אחורה? ואם אני יגיד לך ללכת הפוך? לי לא היה זיידעס מספיק יפים בשביל שישמעו לי? למה אתה מקשיב לאיזה גוי בפאריז שקובע את המודעס? מי הוא בכלל. וכן הרבה כאלו. בכלל כל העניין הזה של לא להתחשב ברחוב ובכללי הרחוב התחיל כבר אצל האמרי חיים והאהבת ישראל, וזו הסיבה שבויזניץ הולכים עם הכובע הפוך, סרט בצד ימין, כי פעם בטעות האהבת ישראל לבש את הכובע בצד הפוך ומן דהוא העיר לו על כך, אז הוא שאל אותו מי קבע שהסרט צריך להיות דווקא בצד שמאל? אז הוא אמר שזה הכלל באופנה שכל כובעי הגברים הסרט בצד שמאל, איך שהוא שמע כך אז הוא ענה, אז עכשיו אני אומר הפוך, אנו לא מתחשבים במודעס וברצון הרחוב, ומאז חסידי ויזניץ הולכים הפוך. אם אני כבר כותב, אז אני יוסיף עוד משהוא גם הענייו של להגיד הייליגע רבי הייליגע גמרא הייליגה שבת הייליגע רש''י הייליגע תוספות, הייליגע טאטה הייליגע זיידה וכו, שאתה לפעמים כותב על זה כמעשה שטות, זה דבר שתמיד היה בויז'ץ לפחות מתקופת האהבת ישראל והאמרי חיים, אני הגעתי ללמוד בויזניץ מיד אחרי פטירתו של האמרי חיים, אני הייתי ואני עדיין חוצניק, אבל על כל דבר אמרו הייליגע, כל דבר שהיה קשור לתורה לרבי וליידישקייט. כך הרבי זצ''ל בנה יידישקייט, והקים דורי דורות של מורי הוראה רבנים ואדמורים בכל קצוות טבל, יהי זיכרו ברוך, ומי יתן לנו תמורתו

    השבמחק
    תשובות
    1. חסידי מנדל נמצאים באינטרנט???? הרבי שלך אמר שאינטרנט אסור. וכשהוא אומר שאסור אז זה גם אסור לשבת בחדר שהמלך לבד ולגלוש. אז מאיפה אתה גולש??? חוצפןן

      מחק
    2. אין לי מושג אם הם נמצאים או לא אבל דבר אחד בטוח, אנשי ר' שרול כמוך נמצאים פה למכביר, או שאתה ליפא הנכד שלו המכונה האדמו''ר מפייסבוק?

      מחק
  4. "כת מסוכנת" שבראשה עומד איש מושחת

    השבמחק
  5. לחסיד עם ה'געגועים' שמצטט את שיחותיו של הישועות משה כתמצית החכמה היהודית ותורה מן השמים אני יכול לספר שאני זוכר את הצדיק הנזכר מראשית ימי שכון וויזניץ והאיש היה אדם מאוד לא חכם ובעל מדות נוראות שרוע הלב מהבולטות שבהם. לפני כשבע שנים שאלתי את רבי גדליה נאדל ע"ה איך הוא זוכר את הוויז'ניצער דהשתא מהימים שעמד שם בראש הישיבה ותשובתו באה עם משיכה בכתף ואמר "אצ'וריקגעסטאנענער א טשודרייטער.."
    ולצערי אם מעמידים את גסויותיו ש 'הישועות משה' שרשם החסיד במבחן הטעם והשכל הדברים תומכים בהכרתי ודעתו של ר' גדליה ע"ה.

    השבמחק
    תשובות
    1. קרעתי קריעה כדין לאחרי שראיתי את דברי הבלע שלך על אחד מגדולי העם שלמעשה היה אחד מאלו שהקים חזרה את היהדות לאחר השואה, איש צדיק מורם מעם מלך ישראל, חזור בך אם הינך איש דתי...... אולי אתה מאנשי השמאל, אנשי לפיד או סתם ליטוואק מושחת

      מחק
  6. תנועת הדבקות של האדמו"ר שבכתבה היא וולגרית ומזכירה מין השתחררות פיזית..
    ובינינו, לו השקיעו החסידים יותר מזמנם על צפיה ביצירות וויזואליות איכותיות המצויות על האינטרנט בשפע רב הם היו מפתחים תבונה חזותית ומתביישים מדמויות קדושיהם כמו בפאקסן העלובים שלהם.

    השבמחק
  7. "עם כובע קנייטש היה לוקח את זה ומסובב לאחור והיה אומר לו"
    אמר ככה כן, אף פעם לא הפך כובע של מישהו. אני לא הכרתי את ר" גדליה ואף אחד לא מאמין את זה רק כולם יודעים מה שהחזון איש זצוק"ל אמר עליו. ואתה אנונימי עפ"ל

    השבמחק
    תשובות
    1. לא כתבתי שהפך למישהוא, כתבתי שלקח את זה ממנו או יתר נכון הוא לא לקח אבל ביקש זאת ממנו, ולבש על עצמו הפוך, בקשר לר' גדליה נאדל, הוא נזרק מויזניץ בשל דעותיו המפורסמות שכולם יודעים, הוא היה שנוי במחלוקת גם אצל רוב החילונים, גם ר' ניסים קרליץ היה מגיד שיעור הרבה שנים בישיבה כשרבינו היה ראש הישיבה אז שהנ''ל ישאל את ר'ניסים שהוא ב''ה חיי וקיים איתנו על הרבי הישועת משה, מילי ר' גדליה נאדל (אם זה אמת) הם מתאימים רק לעצמו, והדברים ידועים ומפורסמים

      מחק
  8. באיזה ספר כתב החזון-איש על מוישה'לה של רבי חיים מאיר ?
    ואולי גם הסיפור עם הבן סרוליק, אשתו וילדיו אותם השליך מביתם בחוסר כל גם הומצא? וגם הסיפור עם ה'מורדים' אברכים איכותיים יראי שמים ומהם תלמידי חכמים מובהקים שעביו לא הגיע לקטנם אותם על נשותיהם וזאטוטיהם השליך בטירוף של רוע מרגע לרגע מביתם אף הוא הומצא?
    ינוח על משכבו והוא רחום יכפר עון ובוחן הלבבות יודע כי האיש היה עשוי מחומר מאד חלש.. אבל לעשות ממנו אחרי מות קנה מידה להנהגה כבר קצת מוזר.

    השבמחק
    תשובות
    1. בינתיים כולנו ראינו איך מהשמיים כל המורדים נענשו אחד אחד,ואיך רבינו זצ''ל העניו שבאדם, בחינת משה רבינו, ניהי' מלך ישראל האדמו''ר של האדמורים, כל גדולי האדמורים ניהיו חתניו, ןגם שני בניו שליט''א מהוים דוגמה וקידוש השם על התנהגותם המכובדת, בו בזמן שאתם הליטאים נהפכתם למושחתי אדם בבחינת ואיש את רעהו חייל בלעו, כל בני ברק יודעת שאם יש איזה שכן ליטאי בבית אז לא יהי סוף לצרות ושנעת חינם, רשעים לשם רשעות בו בזמן שהם הראשונים שימצאו לעצמםתירוצים על כל החטאים שלהם,מנובלים ברשות שתורה, ערב רב של ימינו סטרא אחרא במיטב התגלמותה, אוי לאותה בושה.....

      מחק
    2. ולידיעתך ידען מופלג, שרול לא נזרק מביתו, הוא צווה ע''י אביו לעבור לירושלים ל 3 חודשים בכדי להתנתק מהחברותות הרעות שניצלו אותו בבני ברק,הוא בסך הכל הייה צריך ליהיות שם 3 חודשים ולהתחיל ללמוד ולהתפלל כיאות לבן של אדמו''ר, נכון גם שנאסר עליו להכנס לבני ברק ב 3 חודשים אלו, אבל החברים שלו החליטו שאפשר לנצל את זה לניגוח האב ולעשות מזה סיפור של זריקה, והיות והוא אהב לשמוע לעצת האחיתןפל שלהם הוא למעשה זרק את עצמו, כל סיפור הזריקה זה המצאה של ישראל וחביריו, אמנם זה הצליח והא נזרק,וזאת לדעת על אף התנהגותו הפוגעת הוא המשיך לקבל שנים רבות משכורת בתור רב הקריה וגם אביו הקדוש המשיך לשלוח לו כסף.

      מחק
  9. "לא כתבתי שהפך למישהוא, כתבתי שלקח את זה ממנו או יתר נכון הוא לא לקח אבל ביקש זאת ממנו, ולבש על עצמו הפוך"
    אפילו לא פורים,

    השבמחק
  10. מה זה 'נזרק'? וכיצד זורקים איכרי מארמאריש שלמדו אהבת ישראל בוויז'ניץ גאון מגאוני הדור הנבחר שבתלמידי החזו"א והנאמן על צוואתו?
    ואיזה 'דיעות' היו לו לר' גדליה? אכן דיעה נוראה ואיומה הייתה לו אותה לימד לתלמידיו, והיא שלא רק מותר אלא שגם ראוי להתבונן ולחשוב. ואכן הקלקול של רבי גדליה הליטוואק לא פגע בכי הוא זה בדבקות הבחרים ברבי חיים מאיר ואדרבא, מפנינשהיה לו מה להציע לאותם צורבים צעירים כמו חום אישי ושלחנות שבת שמיימיות ועוד, אבל זה אכן לא אכן לא הלהיט אותם כלפי הבן הרודה והמיגע שמלבד אימת הגברתנים הרומנים ש'הבינו' בו לא היה לו מה להציע ובכלל לא. תנצבה.

    השבמחק
  11. זה הנוהג הידוע בכל כת.
    כך מבודדים אותם מהעולם

    השבמחק