רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 באפריל 2013

הספרדים צוהלים ואומרים כי נתקיים בהרב עובדיה יוסף: וישתחוו לפניך כל האשכנזים

מאת בני ברקי

אין ספק שזה היה השבוע הגדול של הרב עובדיה. שבוע בקנה מידה היסטורי שבוע שייחרט כשבוע בו הוכתר הרב עובדיה לגדול הדור כאשר כל גדולי הדור האשכנזים הליטאים והחסידים עולים לחסות בצילו של המרן הגדול. לא לחינם בניו של הרב עובדיה כינו את זה כניעה אשכנזית עם דגל לבן. הם באו והשתחוו וכרעו ברך לפני המרן וגם התקיימה הברכה "וישתחוו לך אשכנזים".
שני דברים גרמו למהפך התודעתי ההיסטורי עם הרב עובדיה. אנשי הרב שך והרב אלישיב מחוץ למערכת. הרב שטיינמן ניקה את האורוות ולא נותר זכר לאידיאולוגיית השנאה  והחרמות. כן יש השקפות שונות חושבים מה שחושבים אחד על השני אבל זה לשיחות סלון בבית או בבית הכנסת לדרמן. לא כלפי חוץ שם חייבים אחדות. השיטה של הרב שטיינמן כל כך ניצחה עד שגם האוייב המר שלו עלה לרגל לחלות את פני המרן הספפרדי.
 
והסיבה הלא פחות חשובה זה הפחד המשותף מהאופוזיציה. הפחד שמשתק את החרדים הביא לקואליציה הנדירה של העלייה לרגל לביתו של הרב עובדיה. אם כולם היו נהנים ממנעמי השלטון לא הייתם רואים את הנהירה. הם היו עסוקים בקניידלעך ולא בניחומים. האבלות הייתה הפעם על הדבר האמיתי באמת הישיבה באופוזיציה. והרב עובדיה אמר את הדברים לר' שמואל אוירבך ברחל בתך הקטנה נתניהו הבטיח לנו שכבר הם יוצאים ואנחנו ניכנס... כאשר כולנו ניכנס הרב עובדיה יראה שיש עוד מרנים אשכנזים ואז כנראה האשכנזים ישובו למשול.

5 תגובות:

  1. למען הדיוק
    הרב שלמה פישר שליט"א שמצולם בתמונה הלך יותר מפעם לרב עובדיה יוסף, כולל לפני ראש השנה האחרון שהוא ביקש ברכה עבור כל בני ביתו.

    השבמחק
    תשובות
    1. למען הדיוק, הגר"ש פישר מעולם לא הלך לבקר את הגר"ע יוסף כמו שאינו הולך לבקר כל הג"ר... אחר, לפי שאת זמנו מקדיש ללימוד תורה. באלול הוציא נכד הגר"ע ספר על זקנו ושם מזכיר את הגר"ש. לפני ראש השנה בסקירת הספר לפני זקנו הגר"ע, הזכיר הנכד את הגר"ש פישר והגר"ע הביע את רצונו לפגשו אחר שלא ראהו כמה שנים למרות שגרים הם בהפרש של כמה בנינים באותו רחוב. משיצא הדבר מפיו, מיהר הנכד להזמין את הגר"ש, ומשבא ברכו הגר"ע לשנה טובה עם כל בני ביתו. ואתה ה'מדייק' קראת את הידיעה ב'בקהילה' או כדומה, שם דווחו כפי שקבלו מבית הגר"ע ידיעה מנוסחת כפי שנוח להם, ראה בפוסט הבא של שאולזון, כיצד יוצאות ידיעות מבית הגר"ע........ זהו הדיוק המדוייק.

      מחק
  2. אכן היה לר' עובדיה יוסף שבוע מאוד מוצלח. לא נותר אלא לאחל לו שעוד מבניו ובנותיו ימותו בקרוב כדי שבאמת ילך מחיל אל חיל. בהצלחה!

    השבמחק
  3. יופי של ברכה...וישתחוו לך כל האשכנזים...ממש תורת משה, אחד לאחד

    השבמחק
  4. אין גדול אחר בעולם הלא חסידי . רק הרב עובדיה . כל השאר רבלה קטנטנים שמגדילים את עצמם על ידי השמצת האחר . והעלוב שך בראשם

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.