רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 25 באפריל 2013

הרב מרדכי אשכנזי רבה של כפר חב"ד ראוי לעמוד בראש אגודת חסידי חב"ד כממשיך סבו

בתמונה: הרב אליעזר קרסיק סבו של הרב אשכנזי בישיבת אגודת חסידי חב"ד בתל אביב
מאת חב"דניק

לאור הויכוחים על מי יכהן כיו"ר אגו"ח בארץ הקודש רציתי לעורר על רעיון גאוני, שגם יחזיר את עטרת חב"ד ליושנה וגם יחבר בין הקצוות והזרמים בחב"ד.
 
כידוע בראשות אגו"ח עמדו אנשים מורמים מעם. ביניהם היה הגאון הרב אליעזר קרסיק ע"ה שהיה מחשובי רבני חב"ד בישראל. והנה כעת יש הזדמנות למנות את נכדו הגאון הרב מרדכי שמואל אשכנזי רבה שלכפר חב"ד שהוא ישא בתואר של יו"ר אגו"ח, וכך נפתור בעיה להוציא אחת ולתמיד את התואר הזה מידי עסקנים שחלקם לא ראויים לתואר הזה ומאידך המעלה של הרב אשכנזי שהוא ידיד של הרב אהרונוב ומנגד הוא גם גיסו של הרב וילשנסקי מראשי המשיחיסטים, כך שבהחלט ראוי שהרב אשכנזי ישא בתפקיד וימשיך את דרך אביו הגדול ר' משה ז"ל שהיה באגו"ח וסבו הרב אליעזר קרסיק ובא לציון גואל. (בתו של הרב אליעזר קרסיק הייתה נשואה להרב משה אשכנזי ע"ה)
 
אני יודע שהרב אהרונוב מסכים לכך ומקווה מאד שגם הרב וילשנסקי יבין שזאת הדרך היחידה שלו לצאת בכבוד מהפרשיה. וגם לענ"ד הרב יוסף בלוי יסכים לכך וכנ"ל כל רבני חב"ד.

10 תגובות:

  1. רעיון מצויין וניתן לביצוע. אני חושב שכל הצדדים יסכימו על כך.

    השבמחק
  2. אם כבר נכד של הגאון הרב אליעזר קרסיק ז"ל, עדיף רבה של חולון הגאון הרב אליהו יוחנן גור אריה שליט"א, שהוא גם רב עיר וגם חבר הביד"צ של רבני חב"ד, רב שהוא אהוב על כולם, נעים הליכות וכולם מכבדים אותו. רבנים חבדניקים, ליטאים, ספרדים, מזרחניקים כולם אוהבים אותו. לא כמו רב אשכנזי הוא מתרחק מפוליטיקה ויעססוק רק מה שטוב לאגו"ח.

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל המעלה של הרב אשכנזי שהוא גם חבר של אהרונוב וגם גיס של וילשנסקי המשיחיסט, מה שיבוא כפשרה בין שני הניצים. הרב אשכנזי מתאים לזה מאד. ויש לקבל את ההצעה המבריקה הזאת. היא נכונה ובעיקר טובה כל חב"ד. זה יתן לרב אשכנזי אחריות לחבר את חב"ד

      מחק
  3. חיים שאולזון אתה מבריק מיום ליום. התחלת עם יוסל בלוי, המשכת עם אהרונוב אחרי זה בוקיעט וכעת אשכנזי. אין עוד המלצות? אין ספק שאתה מרתק את כולם ביצירתיות של הפוסט שלך. כל בוקר כולנו מתענגים לשמוע מי המועמד הבא בראשות אגו"ח.

    השבמחק
  4. רעיון מוצלח באמת. להפוך את אגו"ח לייצוגי ולדבר רציני. וליד הרב אשכנזי הרב אהרונוב והרב וילשנסקי יקבלו תפקידים ביצועיים ויצטרכו להוכיח את עצמם מול הרבנים ויעשו פעולות למען אנ"ש ולא גימקים מטומטמים.

    השבמחק
  5. אין ספק חיים שיחקת אותה על הבוקר. בשבת כל כפר חב"ד ידברו על הרעיון החדש שיזמת כאן. נשמע רעיון מוצלח. אין ספק שיצאת מחוץ לקופסא ונתת אחלה רעיון.

    נקווה שלמטומטמים שמנהלים את חב"ד יהיה שכל להכריע בעניין ובאמת לחשוב מה טוב לחב"ד מ הרבי רוצה מאתנו ולהניח את האגו המנופח בצד.

    השבמחק
  6. הרב אשכנזי יו"ר אגוח
    ולצידו הרב אהרונוב מזכיר אגו"ח ומ"מ היו"ר אחריות על קהילות חב,ד בארץ
    הרב וילשנסקי סגן יו"ר אגו"ח ואחראי על סיוע ועזרה למשפחות
    הרב פויזנר אחראי על החינוך החסידי
    הרב יוסף בלוי אחראי בנושא בניית מוסדות בעצה ובתושיה
    הרב גינזבורג אחראי על הנושרים בחב"ד ובעלי תשובה

    ככה הרבי היה רוצה לראות את חב"ד ואת אגו"ח




    השבמחק
  7. למה שלא יעמידו את הרב צבי אייזנבך מירושלים? הוא גם תרם לבלוי וגם תרם לאהרונוב ומקובל על 2 הצדדים וחברמן גדול וגם חתנו של יו"ר הצאצאים הרב שמואל אליעזר הלפרין, וכך נחסוך המשך המאבקים ובא לציון גואל.

    השבמחק
  8. רק צריכים לתאם עם הרב שככל הנראה לא ירצה בתואר מפני שאז הוא יצא מהקונצנזוס שכבר יש לו כרב לניאו עסקן. עוד בעיה יהיה היחס בין אגו''ח לבין בית דין רבני חב''ד כידוע הרב ירוסלבסקי לא יהיה מרוצה.

    השבמחק
  9. הוא סבא של חברה שלי

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.