רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 באפריל 2013

ר' ברוך מרדכי (מוטה) פרנק מראשי ברסלב: הרב אליעזר ברלנד הוא נפש מסובכת מסוגל לעשות את המעשים האלו למען ההתעלות

למרות שהמכתב ארוך, ובדרך כלל נוהג אני להעביר דברים ארוכים למקום אחר ומכאן לשלוח הפניה, במקרה זה בשל חשיבות הענין אני מביא את כולו כאן

בס"ד
ימי ספירת העומר ה'תשע"ג

חבר וידיד הי"ו


חברים רבים בקשו ממני לקבל הבהרה, לכל אותם סיפורי 'לשון הרע' ו'רכילות', ואולי, ובתקווה גדולה, שבסופו של יום יתברר שזה בעצם היה כל כולו רק 'הוצאת דיבה'... וכתוצאה מכך גם כל ה'ביזיונות' ו'שפיכות הדמים' שעובר כעת על ר' לייזר ברלנד הי"ו, ועל משפחתו הי"ו, ועל קהילה גדולה בישראל הי"ו.

הסתפקתי תחילה מאוד אם כדאי לי להתייחס לכל זה או לא. אבל אחרי מחשבה, החלטתי להתייחס להגיב ולהבהיר.

האמת היא, שבהתחלה הייתה החלטתי להבהיר את הדברים רק באותם פורומים בכמה מאמצעי התקשורת השונים, שבהם הכפישו מאוד את שמו. ואכן כך עשיתי. אבל כעת, אחרי שיש אנשים מסוימים שיש להם אינטרס עליון לגרום לכך שהסיפורים יתפרסמו ויפוצו לכל עבר, וזה גרם לכך שבתקופה האחרונה הרי שגם בתוך המחנה פנימה, בין יראי ד' וחושבי שמו, לא מפסיקים לדבר ולברבר בכל עבר ופינה על הנושא הכאוב הזה (ולא רק, כבעבר, בפורומים של אמצעי התקשורת השונים, ובתקשורת הכללית, שרוב החרדים לדבר ד' מתנזרים מהם), הגעתי למסקנא, להתייחס לזה ולהבהיר את הדברים, גם כמענה לתשובה לכל חבריי וידידיי הי"ו המקבלים ממני עדכונים שוטפים באמצעות הדוא"ל.

אשתדל להבהיר את הדברים בכמה שיותר קיצור ותמצית.

ואם שגיתי והוא רחום יכפר עוון.

ובכן:
1)  כל עוד לא מתבררים ה'שמועות' הללו בעדים כשרים ונאמנים, ועל פי אמות מידה של חקירה ודרישה על פי דעת תורה והלכה, הרי שלא רק שלא חייבים להאמין לכל השמועות, אלא שאולי, כנראה, על פי ההלכה, גם אסור להאמין לכל השמועות, ובוודאי לא לקבל אותם כדבר מוחלט. כל זה גם אם היה מדובר על אדם פשוט מישראל, ק"ו כאשר מדובר על אדם שהיה מוחזק עד היום כתלמיד חכם עובד ד'. ועל אף כל ההתנגדויות שהיו נגדו כבר בעבר, מהרבה גדולי ברסלב, בכל מיני ענייני הנהגה אחרים קיצוניים וכדומה. הרי בכל זאת, כל אדם מישראל, כאמור, יש לו חזקת כשרות, ובוודאי אדם כמוהו. ובמיוחד כאשר זה יותר מחמישים שנה שמכירים אותו אלפים ורבבות מישראל, וזה עשרות בשנים שגם הצליח להחזיר בתשובה אלפים מבני ובנות ישראל בכל מקומות מושבותיהם, ולא שמענו מעולם שיהיה מי שיבוא עליו בעלילה ובשמועה מעין זו... על אף שכאמור היו רבנים מתוך ברסלב שהתנגדו לכל מיני הנהגות קיצוניות אחרות שלו בהרבה תחומים, ובמיוחד בעניינים שבין אדם לחברו, אבל שמועה מעין זו – לעבור על עבירות חמורות שבחמורות בעניני קדושה וטהרה - לא שמענו ולא ראינו עד היום הזה... ולכן, אין זה מן היושר ומן האמת לקבל את השמועות הללו, ולהחליט פתאום, ביום בהיר, אחרי עשרות שנות לימוד התורה ועבודת ד' ומסירות נפש בהרבה תחומים בענייני עבודת ד' גם בעניינים שבין אדם לחברו וגם בעניינים שבין אדם למקום, ולהחליט החלטה ברורה ולומר שמתברר כעת למפרע שכל העבודת ד' ולימוד התורה שלו ביחיד וברבים היה הכל שקר וכיסוי למעשים מעין אלו... ואולי, צריך לעשות בעניין זה בירור הלכה אצל רבנים פוסקי הלכה מוסמכים, אם על מציאות ועת כזאת, אחרי שהשמועה כבר יצאה, אולי, יש מקום על פי ההלכה להתנהג עם הכלל: "שצריך רק לחשוש" – "למיחש מיבעי".

2)  במיוחד, כאשר יש גם 'רגליים לדבר' שה'עדויות' ו'השמועות' הפורחות אינם נכונות, ויש להם, אולי, מטרה אחרת לגמרי... כי רוב השמועות הם מאנשים שהם בעיני, לפחות 'קצת' 'מפוקפקים' ו'תמהוניים'. (כדוגמת אנשים שהיו בעבר, ויש גם כאלה שהם עדיין בהווה, מכורים לסמים ולאלכהול...). ובמיוחד, כאשר המצב שם בחיי הקהילה, בשנתיים האחרונות, היא מצב של 'בוקה ומבוקה ומבולקה' בכל מה שנוגע לענייני ממונות, מחלוקות ומריבות כמעט בכל תחום.

3)  ובמיוחד, שמי שמכיר את ר' לייזר בשלושים השנים האחרונות יודע לומר שהוא כזה נפש מסובכת ולא מובנת, ויהיו שיאמרו שהוא נפש של טירוף... שהוא גם מסוגל לעשות את זה בכוונה תחילה... זאת אומרת: ר' לייזר מסוגל לסובב בכל מיני תחבולות וטריקים, וללכת על קצה הגבול של המותר והאסור, וכל זה בכדי לגרום לכך שיצא עליו שם רע כזה, והוא עוד ימשיך כל הדרך לשכנע את כל מי שבא במגע איתו שאכן הוא חטא והחטיא... זה נשמע קצת דמיוני ומופרך, אבל כל מי שמכיר אותו בשלושים השנים האחרונות יודע שהוא מסוגל לעשות גם דברים כאלה - ולמה? מה המטרה שלו? יהיו שיאמרו בכדי לקבל ביזיונות, יהיו שיאמרו בכדי לזרז גאולה, ויהיו שיאמרו שזה כנראה בגלל שיגעונות של גדלות... (ואולי, הוא נתפס לקיצוניות כזאת, על פי הבנתו את דברי רבנו בליקוטי מוהר"ן חלק א' תורה רס' עי"ש היטב, ועיין גם בח"ב תורה פג' בסופו). כי הוא באמת טיפוס שהכי קשה ומסובך להסביר ולהבין. כי הוא באמת טיפס כזה לא נורמלי, וכזה לא צפוי, עד שאפשר בהחלט להאמין עליו שהוא מסוגל לעמוד מאחורי כל הסיפור ההזוי הזה... אני לא אומר בוודאות שזה אכן האמת - אבל אני אומר שיש עדיין מקום לומר שזה, אולי, גם חלק מחלקי ה'פזל'... כי הוא איש כזה מסובך שהוא מסוגל גם לשכנע כמה מתלמידיו ומתלמידותיו שיעלילו עליו דבר כזה, והוא יעשה איתם דברים עד קצה האחרון של המותר והאסור בכדי "לאמת" את העלילה... והוא עוד ישכנע אותם שבזה יהיה להם חלק בגאולה ובכל הגן עדן שלו...

4)  ועל כולם, מה שנוגע למעשה לכל אחד ואחד: גם אם, חלילה, יתברר, בעדות כשרה ובדרישה וחקירה על פי דעת תורה והלכה, שאכן ר' לייזר נכשל... הרי זה בוודאי 'מוסר השכל' נורא ואיום... עד כמה אין לאף אחד בעולם 'ביטוח' שהוא לא ייכשל... כי אם תלמיד חכם ועובד ד' כזה יכול להיכשל - מה כבר יאמרו כאלו שהם לא כל כך תלמידי חכמים ועובדי ד'... ולכן, המסקנה המתבקשת היא: להיזהר ולהישמר מעתה בכל ה'גדרים' שגדרו לנו חז"ל, בכל מה שקשור עם איסור 'ייחוד', ובכל מה שקשור בזהירות עצומה בכל הנוגע לכל תחום של 'להתחשב באמת בצורכי הזולת', ובכל הקשור לכלל העניינים של 'בין אדם לחברו', וכל כדומה לזה... ואם נצא מכל הסיפור הקשה והכואב הזה רק עם מסקנא זאת: והיה זה שכרו של ר' לייזר!

ולא אמנע את עצמי מלהוסיף עוד כמה הבהרות (במיוחד מה שנוגע לסעיף 3), גם בכדי לא להוציא מכשול תחת ידי. ואשתדל להבהיר את דבריי ביתר שאת, כי חלילה לי, ולרגע לא חשבתי, שאפשר באמצעות מעשים מגונים שכאלה להביא גאולה וישועה... וכל מה שכתבתי והבהרתי היה כדלהלן:

5)  כל מי שמכיר את ר' לייזר טוב ב 30 השנים האחרונות, יודע להבחין, שהאדם הזה, הכריזמטי, הוא נפש מסובכת לא פשוטה. ואני אישית לא מכיר עוד סוג נפש כזאת. ויש לו בהחלט את הנתונים הללו, שאפשר לומר עליו, שאולי הוא עצמו עומד מאחורי כל הפצת השמועה הרעה הזאת עליו. ולכן, הוא חשב לעצמו, שכאשר יצא עליו "שמועה זדונית" שכזאת, ויהיו לו ביזיונות כאלו... זה יכפר על הדור, וזה יזרז את הגאולה... ולא שחלילה ו"המעשים עצמם" יביאו את הגאולה, כי הרי בעצם, לפי קו החשיבה הזאת, הרי ש"לא היו מעשים כאלו מעולם", אלא, כאמור, הוא עצמו גרם לכך ש"ייראה כאילו והיו, חלילה, כאלו מעשים"... ובעקבות הביזיונות שהוא יעבור בעקבות השמועות הללו... והוא יצליח גם לשתוק על הביזיונות, זה מה שיגרום כפרת העוונות.

6)  והבהיר מעל לכל ספק: גם אם אלו היו מחשבותיו ומטרותיו של ר' לייזר, הרי שאני בוודאי לא מסכים איתו גם לכך... ואני מאד מיצר על כך... בין היתר גם בגלל חילול ד' הגדול שנגרם מכך, ולא פחות חמור חילול שם רבנו בעולם כולו, וגרימת נזקים חינוכיים לרבים מבני ובנות ישראל... אבל בהחלט יכול להיות שגם זה הוא חלק מה'פזל' של תמונת הפרשייה העגומה הזאת.

7)  ובעניין שרבים שואלים האם במצב כזה מותר להם עדיין להסתובב סביב ר' לייזר, ולשמוע תורותיו, ולצטט מדבריו? שוב, הבהיר ואומר: היות שאני מקווה מאוד, ועוד רבים רבים אחרים מקווים מאוד כמוני, שבסופו של יום תתברר, שר' לייזר אכן לא חטא ולא החטיא שום אדם בעולם, בכל הנוגע לשמועות הרעות שמפיצים עליו כעת... והיות שבעיניי, ר' לייזר הוא טיפוס מורכב מאוד, שכאמור, אפשר לומר עליו שהוא בעצמו גם ארגן את כל הפרשייה בתחכום רב... ולכן, היות שיש עדיין, כעת, מקום לומר כל זה עליו, מכאן נובע החשיבה אצלי שעדיין כל מי שמחליט, בכוח בחירתו האישית, שהוא רוצה להמשיך להסתופף בצלו, על אף כל ההנהגה הקיצונית שיש בסביבתו, ולהמשיך להאמין בצדקתו ובכוחו הרוחנית, ולשמוע את דברי תורתו - מותר לו להמשיך ולעשות זאת.

8)  ומעניין לעניין, נקודה נוספת למחשבה זו: הרי אי אפשר להתכחש, כי גם ברגע זה, ר' לייזר ממשיך ללמוד ולהתפלל רוב שעות היום והלילה... וממשיך לגרום גם לכל שומעי לקחו ללמוד ולהתפלל ולקיים מצוות... ואני לפחות לא יודע ממצב שהוא גורם למישהו להיכנס לדמיונות של 'שבתאות'... בכל הקשור לפרשה העגומה הזאת.

9)  זאת ועוד, בדרך כלל כאשר בן אדם 'באמת' נכשל במעשים מעין אלו, כפי מה שמפיצים כעת על ר' לייזר... ובמיוחד כאשר זה גם מתפרסם בקנה מידה כזאת, זה, בדרך כלל, עלול לשבור אותו ולרסק אותו נפשית שכלית מוראלית... והנה, אצל ר' לייזר קורה ההיפך הגמור, הוא ממשיך בשלו בכל ענייני לימוד התורה וכלל ענייני עבודת ד' - זה הרי אומר דרשני?! וכל זה מראה עד כמה הוא באמת נפש מורכבת ומסובכת ביותר...

10)      זאת ועוד הנני חייב להבהיר, למען הסר כל ספק: אם, חלילה וחס, יתברר, שכל הסנגוריה שניסיתי לסנגר אינו אמת, וחלילה וחס יתברר, בחקירה ודרישה על ידי עדים נאמנים על פי כללי תורה והלכה, שהעדויות של המעידים אכן דברי אמת הם, או אז אני ודאי מזדהה לחלוטין להשקפה שאיש כזה נפסל לחלוטין מלשמש כרב וכדמות. ודאי שיש תשובה גם לאיש כזה, ובפרשת ויקרא למדנו 'אשר נשיא יחטא', וחז"ל מוסיפים: 'אשרי הדור שהנשיא מתוודה על שגגותיו ועל זדונותיו"... אבל, אם, חלילה, יתברר שהיה כאן חטא אמיתי, ולא רק רצון וחשיבה של להכפיש את עצמו וקבלת ביזינות וכו'... ויתברר, חלילה, שהחטא גם היה מלובש במחשבות משיחיות של אצילות וכל כדומה לזה... ויתברר גם שאין כאן וידוי ברבים של חרטה ובושה וקבלה לעתיד... הרי זה בוודאי כבר תהיה סטייה של 'שבתאות'... ויהיה אסור, לרוב האנשים, להתקרב אליו ולשמוע ממנו תורה. כי אז כבר צריך להיות בדרגת ר' מאיר שלמד תורה מאלישע בן אבויה גם כאשר יצא בגילוי לתרבות רעה. כולי תפלה ובקשה ותקווה שהפרשיה העכורה והמסובכת הזאת תתברר בקרוב מאוד על הצד הטוב שלה, ויוסר מהר חרון אף השם מעל כל בני ישראל.

ולסיכום, הבהיר שוב:

היות, שעד היום הזה, יחד עם כל הביקורת שהיה להרבה מרבני ברסלב נגד כל ההנהגה הקיצונית של ר' לייזר, אבל רוב רובם של רבני ומשפיעי ברסלב, כמו גם גדולי ישראל ורבניו, היו נפגשים אתו ויוצאים מהתפעלות מהבקיאות שלו, מהגאונות שלו, מהעבודת ד' שלו, מהחזרה בתשובה של אלפי איש דרכו, ממעשה החסד שלו... ושוב על אף שהיה להם גם ביקורת נגדו, ובמיוחד נגד הגישה הקיצונית שלו בכל תחום... והיו גם כמה מרבני ברסלב שממש נלחמו בו בכל מיני עניינים פנימיים של ההנהגה בברסלב, אבל כולם הודו ואמרו שהוא עובד ד'... היו כאלה שטענו הרבה שנים שהוא פשוט "יותר מידי גאון" ועל גבול של ה'שיגעון'... אבל זה ברור שזה כמעט חמישים שנה שמכירים אותו רבבות בני ובנות ישראל ואף פעם לא יצא עליו שום שמועה רעה ושום הוצאת דיבה שכזאת, שהוא, חלילה, חשוד לעבור על איסורים ומעשים שכאלו...

כל זה, יחד עם עוד סניפים נוספים כמפורט גם לעיל, מביאים אותי למקום, שכל עוד כל השמועות נגדו הם רק בגדר 'שמועות', ולא התבררו בבירור אמתי, על ידי עדים כשרים ונאמנים באמצעות דרישה וחקירה על פי כללי תורה והלכה, הרי שמוטלת עלי, ועל כולם, חובת הזהירות, לא לקבל את ה'לשון הרע' ו'הרכילות' ו'הוצאת הדיבה', ועדיין מוטלת חובה על כולנו 'לדונו לכף זכות' (לא את המעשים שמייחסים אליו... רק אותו בעצמו...) אני בכל אופן מקווה מאוד, שתתברר מהר מאוד האמת, שהוא אכן לא חטא ולא פשע... כי אחרת, חילול ד' וחרון אף ד' הוא הרי נורא ואיום!!!


והיות שנמצאים אנחנו כעת בימים אלו של "ספירת העומר", בוודאי חובה כפולה ומכופלת מוטלת על כולנו כאחד לברוח עד קצה האחרון מלהרבות מחלוקת בישראל. וחובה מוטלת על כל אחד לברוח עד קצה האחרון מלהכפיש כל אדם בישראל, ק"ו תלמיד חכם, ומשפחת גדולה בישראל, וקהילה שלמה בישראל... והעם היהודי בכל העולם כולו נוהג בימים הללו כמה וכמה מנהגי אבלות ומתאבל על מותם של 24 אלף תלמידי רבי עקיבא... ואנחנו צריכים בכל שנה לתקן את הפגם הנורא הזה, של "לא נהגו כבוד זה בזה"... ולהיות מתלמידיו של רבי עקיבא שאמר: "זה כלל גדול בתורה ואהבת לרעך כמוך"... ומתלמידיו של רבי שמעון בר יוחאי שאמר: "אנן בחביבותיה תליא מילתא"...


ויהי רצון, שמשמים יערו עלינו רוח טהרה ממרום, להרבות תמיד שלום ושלווה אהבה ואחווה ורעות בין אדם לחברו ובין איש לאשתו. ונקיים בשלמות את דברי רבנו רבי נחמן מברסלב זי"ע ותלמידו הנאמן ר' נתן מברסלב זי"ע, שמדברים הרבה בספריהם, על החובה התמידית שמוטלת על כל אחד ואחד להשתדל ולדאוג שיהיה תמיד קשר של אהבה וחיבה בין כל חלקי כלל ישראל בכל מקומות מושבותיהם, ובכך נקרב ישועתן וגאולתן של ישראל במהרה מתוך רחמים וחסדים, עד ישלח לנו גואל צדק ממרומים, למהר ישועתנו ופדות נפשנו.


ובזה אקווה שתרמתי את חלקי, ויצאת ידי חובתי, להיות מכלל מזכי הרבים, ולגרום לבטל מחלוקת מישראל, ולהרבות אהבה ושלום בין כל בני ישראל.


ברוך מרדכי
(מוטה)
פראנק

14 תגובות:

  1. "בגלל חילול ד' הגדול שנגרם מכך, ולא פחות חמור חילול שם רבנו בעולם כולו", זה מה שהוא הוא כתב?! הרי זה ממש השווה כבוד עבד לכבוד קונו,כמו גזלן!

    השבמחק
    תשובות
    1. גבאי הרב שכטר שליט"א מחו נמרצות על הנסיון לערב את הרב יעקב מאיר שכטר שליט"א בפרשייה השנוייה במחלוקת . והרב אמר לגבאים שאין רצונו להתערב בדברים מסוג זה.

      מחק
    2. ממידע שהתברר לי כעת מאחד מהעסקנים החשובים בברסלב המעורה בעניין:

      בעקבות מידע שווא לפיו כביכול מתרקמת עסקה בין משטרת ישראל לעורכי הדין של הרב ברלנד שליט"א. יצאה הודעה מסודרת ממשרדי היחב"ל שהם אינם עושים עסקאות עם נחקרים שנמלטו מן הארץ מאימת החקירה (שזה וודאי לא מבשר טוב לעניינם) ובוודאי אינם שועים ל"תביעות" של נחקרים נמלטים. כגון עזיבת הארץ. הברחת נכסים ועוד . ודינם כדין כל פושע נמלט. וממשרדי היחב"ל הוסיפו שאינם יודעים מיהם האינטרסנטים שמוציאים הודעות כזב כביכול מטעם המשטרה. ואין זאת אלא ניסיונות לשיבוש החקירה שעונשם מוגדר בחוק. הודעות מוסמכות תצאנה ממשרדינו בהמשך בצורות המקובלות ולפי כל הנהלים.

      מחק
  2. מראשי ברסלב???? או מראשי נקודה טובה, במצב הטוב.

    1) אם "הרב" חזר בתשובה טוב מאוד, אבל הוא צריך לשבת בכלא ולבקש סליחה מהקורבנות וא"כ נדבר איתו.
    2) מוטה כותב בעצמו שהרב רוצה בזה למה אסור לדבר, הרי זה רצונו של "הרב".
    3) ומאיפה יש לו רשות להכפיש את שם חסידות ברסלב בכל העולם. על חשבון רביה"ק הקדוש זי"ע.

    השבמחק
    תשובות
    1. דברים כדורבנות !!!

      יישר כח!!!!!!

      מחק
    2. מהמעגל הפנימי של האנשים הקרובים למערכת הכלכלית של שובו בנים(מאחד מ'הפורשים' בעקבות הפרשה המבישה הכרוכה בשמו של הרב ברלנד) נודע שכל הידיעות בקשר למצבה הכלכלי הקשה של ישיבת שובו בנים. הינם מסך עשן נואל בכדי לצוד את ליבם של נותני הוראות הקבע אשר עדיין נמצאים בספק בעקבות הפרשה המביכה, וש'יתחזקו' בהמשך הזרמת הסכומים האדירים שמגיעים לכסא ההנהלה/המשפחה. דרך שמות כיסויי שונים כגון נחמת ציון/שובו בנים/יגדיל תורה/תומכיה/ישיבת ברסלב העיר העתיקה ועוד ולאפשר למוסדות הישיבה למכור את הנכסים לפני הסתעפות חקירת המשטרה ומפחד שהמשטרה תשים ידה על נכסים אלו. כפי שנעשה בכל מקרה של עבירות כלכליות מסוגים אלו שנעשו בעבר ע"י מוסדות הישיבה !

      מחק
  3. רבינו לימד אותם הרב דברים, אבל כנראה לפרק של שכל ישר הם עוד לא הגיעו.

    ברלנד הוא לא הראשון ולא האחרון, ותמיד מדובר במישהו שאי אפשר היה להאמין עליו. אפילו כה"ג שבעים שנה יכול לכפור.

    השבמחק
  4. ס'קלעבט נישט ומוטה מאוד מוטה (עם או בלי הפרנק). וההגינות היתה מחייבת שהכותב יבליע לפחות בנעימה את העובדה המאוד שולית כי הוא נמנה על אלה שנהנו משולחנו של המפולפל או המבולבל והמקולקל הנזכר.

    השבמחק
  5. ההפלגות על אודות גאונותו של הרב ברלנד נשענות על "מבינותם" של הדיוטות ואחיזתם במציאות מפוקפקת. אין ספק שהאיש מוכשר מאוד, בל מרץ נדיר ובעל תושיה יוצאת מן הכלל בכל הכרוך בכיבוש לבבותיהם של הדיטות ופתאים המאמינים לכל דבר, אבל רמתו "האקדמית" לא הרשימה מעולם איש שעסקו בלימוד התורה.
    נכון ש"הרב" הוא עסק של מיליונים וכל מיני אנשים מעוניינים לשקם את קרן השפע שלהם. אבל במטותא..

    השבמחק
    תשובות
    1. מהמעגל הפנימי של האנשים הקרובים למערכת הכלכלית של שובו בנים(מאחד מ'הפורשים' בעקבות הפרשה המבישה הכרוכה בשמו של הרב ברלנד) נודע שכל הידיעות בקשר למצבה הכלכלי הקשה של ישיבת שובו בנים. הינם מסך עשן נואל בכדי לצוד את ליבם של נותני הוראות הקבע אשר עדיין נמצאים בספק בעקבות הפרשה המביכה, וש'יתחזקו' בהמשך הזרמת הסכומים האדירים שמגיעים לכסא ההנהלה/המשפחה. דרך שמות כיסויי שונים כגון נחמת ציון/שובו בנים/יגדיל תורה/תומכיה/ישיבת ברסלב העיר העתיקה ועוד ולאפשר למוסדות הישיבה למכור את הנכסים לפני הסתעפות חקירת המשטרה ומפחד שהמשטרה תשים ידה על נכסים אלו. כפי שנעשה בכל מקרה של עבירות כלכליות מסוגים אלו שנעשו בעבר ע"י מוסדות הישיבה !

      מחק
  6. משה. "הספר על כסאו לא ישב זר"
    ספר מדהים! כדאי לקרוא למי שרוצה להכיר את מסורת ברסלב ואת דעת רבי נחמן ורבי נתן בעניין צדיק הדור, אדמו"רות ומנהיגות בברסלב שעניינה פסול היום.
    הספר "על כסאו לא ישב זר" מתיר את האדם מכבלי ההנהגה ושלטון היחיד ומעביר את השליטה על חייו של האדם מהמנהיג אל האדם עצמו, שבכך נעשה חופשי ומשוחרר להתקרב ולעבוד את ה'.
    רבינו מגלה לנו שהאוצרות נמצאים אצלנו, אצל כל אחד ואחד, ותלמידים צריכים להעמיד תלמידים שילכו ויתקדמו בעבודת ה' וידעו לעמוד לבד על רגליהם בזכות עצמם שכך היא דעת הצדיק ובכך ניכר שהמנהיג היינו מנהיג אמת - שאינו משעבד אותך לרצונותיו וגחמותיו, אלא כל אחד כפי דרכו וכפי תיקונו בעולם ימשיך את מעשיו.

    השבמחק
  7. גבאי הרב שכטר שליט"א מחו נמרצות על הנסיון לערב את הרב יעקב מאיר שכטר שליט"א בפרשייה השנוייה במחלוקת . והרב אמר לגבאים שאין רצונו להתערב בדברים מסוג זה.

    השבמחק
  8. ממידע שהתברר לי כעת מאחד מהעסקנים החשובים בברסלב המעורה בעניין:

    בעקבות מידע שווא לפיו כביכול מתרקמת עסקה בין משטרת ישראל לעורכי הדין של הרב ברלנד שליט"א. יצאה הודעה מסודרת ממשרדי היחב"ל שהם אינם עושים עסקאות עם נחקרים שנמלטו מן הארץ מאימת החקירה (שזה וודאי לא מבשר טוב לעניינם) ובוודאי אינם שועים ל"תביעות" של נחקרים נמלטים. כגון עזיבת הארץ. הברחת נכסים ועוד . ודינם כדין כל פושע נמלט. וממשרדי היחב"ל הוסיפו שאינם יודעים מיהם האינטרסנטים שמוציאים הודעות כזב כביכול מטעם המשטרה. ואין זאת אלא ניסיונות לשיבוש החקירה שעונשם מוגדר בחוק. הודעות מוסמכות תצאנה ממשרדינו בהמשך בצורות המקובלות ולפי כל הנהלים.

    השבמחק
  9. מהמעגל הפנימי של האנשים הקרובים למערכת הכלכלית של שובו בנים(מאחד מ'הפורשים' בעקבות הפרשה המבישה הכרוכה בשמו של הרב ברלנד) נודע שכל הידיעות בקשר למצבה הכלכלי הקשה של ישיבת שובו בנים. הינם מסך עשן נואל בכדי לצוד את ליבם של נותני הוראות הקבע אשר עדיין נמצאים בספק בעקבות הפרשה המביכה, וש'יתחזקו' בהמשך הזרמת הסכומים האדירים שמגיעים לכסא ההנהלה/המשפחה. דרך שמות כיסויי שונים כגון נחמת ציון/שובו בנים/יגדיל תורה/תומכיה/ישיבת ברסלב העיר העתיקה ועוד ולאפשר למוסדות הישיבה למכור את הנכסים לפני הסתעפות חקירת המשטרה ומפחד שהמשטרה תשים ידה על נכסים אלו. כפי שנעשה בכל מקרה של עבירות כלכליות מסוגים אלו שנעשו בעבר ע"י מוסדות הישיבה !

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.