רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 7 באפריל 2013

מירון תתרוקן השנה בל"ג בעומר מברסלבים הם טסים למרוקו לשהות במחיצת הצדיק האצילי

אין כמעט חסיד ברסלב שבל"ג בעומר לא יהיה במירון, זה היום הגדול שלהם אחרי ראש השנה באומן, אבל השנה מספר גדול של חסידי ברסלב יעדיפו את מרוקו, הם יטוסו לשהות במחיצתו של הצדיק האצילי השוהה עתה בגלות מרוקו

הטסים לשם מסבירים כי מדובר באחד מגודלי הצדיקים וההוכחה כי מבקשים להכניסו למאסר כפי שעשו עם כל הצדיקים הגדולים בדורות העבר, ועל כך שמספרים עליו על מעשים מסויימים הם אומרים כי על משה רבינו אמרו את אותו דבר

2 תגובות:

  1. חסידי 'שובו בנים' נוהרים לל"ג בעומר במרוקו • הקהילה במשבר כלכלי
    לפחות מאה מבני קהילת שובו בנים' צפויים לשהות בל"ג בעומר ליד מנהיג הקהילה, הגר"א ברלנד, שנמלט למרוקו • גביר מקומי העמיד מלון שבבעלותו לרשות החסידים • מצבה הפיננסי של הקהילה מתדרדר: המבנה ממנו פעלו המשרדים שועבד תמורת חוב - והמשרדים פונו

    דוד לוסטיג, בחדרי חרדים 17:32 08/04/2013

    קביעת מקום משכנו של הרב אליעזר ברלנד במרוקו, עקב החקירה המשטרתית התלויה ועומדת נגדו בישראל, מושכת למקום את קהל תלמידיו, וכבר ימים הקרובים צפויים לצאת למדינה הצפון אפריקאית כחמישים אברכים ובחורים מבני קהילת 'שובו בנים', כדי להסתופף בצילו.

    קבוצה ראשונה יצאה בשבוע שעבר ביום רביעי, בדרכם למרקש, בה מתארח הרב ברלנד אצל בן הקהילה מר שטרית, המקורב לשלטונות ומעניק לרב את מלוא הכבוד והיחס הראוי.

    הקבוצה תכננה להגיע למרקש כבר בשבת האחרונה, אולם עיכובים טכניים מנעו זאת מהם והם שבתו בקזבלנקה, שם התקבלו בסבר פנים יפות ובאירוח לבבי מופגן אצל בני הקהילה. לקראת מוצאי שבת, יצאה הקבוצה לדרך והגיעה למרקש, בה שהה הרב.

    עוד בנושא:
    • הרב אליעזר ברלנד משתקע במרוקו • ראש הקהילה: "מקבלים אותו בכבוד"

    הנסיעה למרוקו איננה מתבצעת בטיסה ישירה בגין העדר קשרים דיפלומטיים בין ישראל ומרוקו, אלא דרך מדינה שלישית, בה גם מונפקת הויזה הנדרשת למרוקו. למי שמתעניין, מחירה של אשרת הכניסה הוא 70 דולר.

    גביר מקומי יארח מאתיים איש

    בקהילת 'שובו בנים' יש אברכים רבים שנולדו במרוקו ועלו ארצה בילדותם, שהותו של רבם במדינה, הצית התעוררות אצל רבים מהללו, המבקשים עתה להנפיק דרכונים מרוקאיים כנתיני המדינה לשעבר, ובכך לחסוך את רכישת הויזה. בפרט ככל שמתברר כי הרב ברלנד עשוי לשהות תקופה ממושכת במדינה.

    על פי הצפי, עד ל"ג בעומר ישהו יחד עם הרב כמאה איש. בקרב הקהילה פשטה שמועה כי הרב מבקש שכל מי שבידו האפשרות, יגיע למרוקו, אך לא ברור עד כמה השמועה הזו מוסמכת.

    ב'שובו בנים' מדגישים, כי אי אפשר לחזות את העתיד והרב עשוי להפתיע ולנחות בארץ לקראת ל"ג בעומר. עם זאת, אומרים בקהילה, כי גם אם בסופו של דבר ישהה הרב במרוקו, יתכן כי ההדלקה המסורתית תתקיים בלעדו, והוא ישא דברים בשידור חי בטלפון למעמד.

    בינתיים הודיע אחד מחברי הקהילה המקומית המחזיק ברשותו בית מלון, כי הוא מוכן לארח אצלו עד מאתיים איש מתלמידי 'שובו בנים' חינם אין כסף. בבית מלון זה, צפויים ככל הנראה עשרות החסידים להתארח.

    הרב עצמו התפלל עד כה עם הציבור רק בימות החול, אולם בשבתות הוא מסתגר בבית מארחו ואינו מתערה בקהל, מה שעשוי להשתנות עתה בבוא חסידיו.

    הקהילה במשבר כלכלי: המבנים שועבדו
    בתוך כך, בגין המצב הפיננסי הרעוע של קהילת 'שובו בנים', ומתוך רצון שלא למשוך אש מיותרת בתקופה רגישה זו, משרדי 'שובו בנים' מעתיקים את משכנם מרחוב שבטי ישראל למקום דיסקרטי חלופי, לאחר שהמבנה בו שכנו עד כה - נמכר.

    ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אחד מאנשי העסקים הבכירים של הקהילה העניק בעבר הלוואה גבוהה במיוחד למשרדי המוסדות, ותמורתה שועבדו לו מספר נכסים של המוסדות, בהם גם ביתו של הרב ברלנד. מכיוון שחלף מועד הפירעון והנהלת 'שובו בנים' התקשתה לעמוד בהתחייבות, החליט איש העסקים לממש את השעבוד ומכר את המבנה בו שכנו כאמור המשרדים, מהם גם פעל ארגון 'נחלי איתנים', שארגן את הנסיעה הכושלת לאומן בראש השנה האחרון.

    בין הנכסים היה גם בית הכנסת ברחוב עידו הנביא שנמכר להרב מיכאל גול, ראש ישיבת מגיני ארץ, הנמנה אף הוא על תלמידי הרב ברלנד.

    לא ברור כיצד תצלח קהילת 'שובו בנים' את המשוכות הפיננסיות הקשות. "אולי כשהרב ישוב לישראל, אפשר ותבוא ההתאוששות", אומרים בכירים בקהילה

    השבמחק
  2. מה אומר מה הגיד מרוקו ? זו מדינה מסוכנת מאוד יש שם לא מעט "אלקעידה " ולא מעט מטורפים מלוב וטוניס הכוונה למוסלמים צמאי דם ח"ו יכולה להתעורר בעיה לחסדים המלך חאסן בקושי שולט במדינה כמדומני דומרני מתגורר במרוקו נקווה שהכל יסתדר בטוב

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.