רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 באפריל 2013

'מועצה' פוטוגנית' התכנסה והחליטה שלא להחליט לא פרסמה החלטות רשמיות - הוויכוח הוא על איך לנהל את המאבק עם משרד החינוך

מזל שעושים תמונות כי בלעדי זאת ספק אם היתה מתכנסת 'מועצת גדולי התורה'. איש לא הבין לשם מה כינסו את 'המועצה' היום בירושלים, מה שמעו שם שלא ידעו קודם ומה החליטו כשבעצם לא החליטו אלא קבעו כי ועדה שתעסוק בענייני חינוך תשמור שחלילה לא יכתיבו למוסדות החינוך החרדים חינוך מן החוץ וידאגו שלימודים אקדמאיים לאברכים ינתנו במסגרת חרדית או דתית ולא באוניברסיטאות ודומיהם

אין מילה אחת בהחלטות האלו שלא ידעו עליהם קודם. השאלה שלא שאלו שם, על מה לא החליטו, מה היו מי שהציעו ולא קיבלו ומדוע הוויכוחים התנהלו הרבה לפני הישיבה וכלל לא במועצה עצמה שהתנהלה יחסית בשקט ובמהירות כשלגדולים לא היה זמן להתבטאות, לא איפשרו כלל למי שרוצה לדבר שידבר ויהיו אשר יאמרו כי לא ביקשו לדבר מפני שידעו כי חבל על הזמן

כינוס המועצה הזו נעשתה בדחיפות לאחר ששר החינוך עקף את חסידי גור משמאל, הוא הגיע לבית יעקב בירושלים למרות שיענקל ליצמן לא רצה שיהיה שם. ליצמן חשב כי יילך לו דרך 'מועצת גדולי התורה' לטרפד לשר החינוך ביקורים כאלו ותתפלאו הגדולים לא נפלו בפח של ליצמן ולא הסכימו לקבל החלטות האוסרות על מוסדות החינוך לקבל את שי פירון. ליצמן ביקש כי תהיה החלטה בכתב שכל מוסד חרדי חייב לקבל רשות מהוועדה המיוחדת שתקום לקבל כל שר כולל שר החינוך, אבל הוא לא הצליח להעביר את ההחלטה הזו

מה שכן הסכימו כולם ולא היתה סיבה מדוע שלא יסכימו כי לא מסכימים ללימודים חיצוניים בישיבות וכי ישמרו על עצמאות החינוך, והנושא האחר לימודי האקדמיה לאברכים הרוצים לצאת לעבודה זקוקים ללמוד מקצוע, שיעשו זאת רק במסגרות דתיות ולא במסגרת חילונית

תופתעו גם בסעיף זה לא כולם השלימו מפני שהחרדים לא השכילו במשך השנים להקים מוסדות להשכלה גבוהה. ולכן הבטיחו כי יזרזו עתה גורמים חרדים להשקיע בהקמת מוסדות כאלו וככה לאפשר לאברכים ללמוד מקצועות

כינוס המועצה היום היתה לא יותר מאשר הצגה פוטוגנית, זה היה חשוב לחברים להגיע בשביל להוכיח כי הם 'גדולים' הם ב'מועצת' בשביל האגו זה היה חשוב מאוד במיוחד לכמה מהם. מעשית, היה זה בזבוז כל רגע

12 תגובות:

  1. אני שמחה שאני ראשונה בעמוד הראשון: אמא שלי יפה, היא פנסיונרית של עירית ירושלים. בימים שאביו של "הרב" חיים שאולזון היה סגן ראש העיר, והיא זוכרת את הבן שהיה בא לפעמים לבקר את אביו בעיריה , עד שהוא נפטר, בר מינן, בערב ר"ה או כיפור, היא לא זוכרת בדיוק.
    היא אמרה לי שהיא זוכרת את השרמוטה הזה, חיים, שפתאם נהיה רב, כנראה שהוא רב עם כולם...היה מסוכן להשאר איתו לבד בחדר, הוא ניסה לשלוח ידיים ודיבר כמו אחד מחוף תל ברוך... אני לא רוצה להרחיב יותר.היא לא מבינה איך יש אנשים שמוכנים להתעסק איתו. הוא מטונף ומלוכלך בכל קנה מידה. אבאשלו היה צדיק והוא מסכן כל הראש שלו באיך לדפוק, מכל המובנים.
    אני מתביישת שצריך לכתוב כך, אבל אם הוא כותב כבר על כל הרבנים הוא מגזים. בערבית אומרים "אג'מאל בישופאט אהו ג'ט רק בטאח"- את כל הדבשות הגמל רואה, רק לא את שלו....
    חביבה נחום

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה שכתבת, אבל אף אחד לא חשב אף פעם אחרת.

      מחק
    2. הבן של הנהג ממוניות אייזנבך...

      מחק
  2. "חבר המועצת" - במוסדותיו לומדים לפי התוכניות של "ממלכתי דתי" - כולל לימודי ליבה, ותקצוב מלא מלא (תוך סיפור 'כאילו' אביו - שכבר היה נפטר לפני כעשרים שנה ולפני כן היה עשרים שנה חולה - התיר זאת, עפ"ל)....

    ורץ כל היום מבית משפט אחד לשני עם בני משפחתו....

    ולנו הוא מטיף על "התבדלות"....

    אוי לדור שאלו מנהיגיו

    השבמחק
  3. לחיילים יש מדים (צבע חאקי), לגדוילים יש מדים (צבע שחור). כאשר אני רואה תמונה של חיילים אני מיד יודע מי קצין ומי לא, ואני יודע את דרגתם לפי מה שיש על הכתף. אבל כאשר יש תמונה של גדוילים אין לי אפשרות לדעת את דרגתם. זה מאוד מתסכל! אני חושב שגדוילים צריכים להציג את דרגתם בתמונות, צריכים לשים דרגות על מדי אלף שלהם.

    השבמחק
  4. בעיות בהבנת הנקרא לזונה הזאת ששמה חיים שאולזון,
    מצד אחד הוא כותב שלא היה שום סיבה ותועלת להתכנסות המועצה,[מלבד תמונות].
    מצד שני כותב שהיתה תועלת עצומה שחסמו את השליטה והגחמות של ליצמן,
    מה ששנאה חולנית אובססיבית [של חבדניק?] יכולה לעשות לכתוב דבר והיפוכו באותו טקסט.

    עד מתי החבר של משה פרידמן יהיה לנוט למוקש?

    השבמחק
    תשובות
    1. געגער טערוריסט, תפסיק לטנף את תגובותיך!

      מחק
  5. איך מרשים להיות חבר בוועדה בכירה לענייני חינוך מטעם מועצת גדולי התורה, לישראל פישביין ששופך דם נקיים בגור וממונה על זריקות וכו' ???

    השבמחק
  6. אנו אנשי שכם מזהירים את הצופים בבלוג ממתקפת זימה ראו הוזהרתם לא להכנס לפה אלא אם אתם רוצים להכשל.
    אם לא מספק אותכם לעבור על ברית הלשון ומעונינים לעבור גם אות ברית קודש זה המקום.

    השבמחק
    תשובות
    1. טעית, לא "אנשי שכם" אלא
      "אנשי סדום גור ועמורה"

      מחק
  7. אני לא בודק בציציותיו של העורך כמו שאיני מתעניין באלה של בלוגים אחרים. אבל יהיו מניעיו אשר יהיו האיש הוא ברכה ליהדות שומתו"מ.
    אגב. אני גם מזהה כמה דמויות במועצת שעדיף שלא נחטט בקדמונותם

    השבמחק
  8. הכסף יענה את הכל.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.