רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 באפריל 2013

תגובה - האפליה נגד החסידים בשנחאי נבע מהשנאה שינק ר' אהרן קוטלר נגד החסידים

לכבוד ידידנו הנכבד והנעלה לוחם מלחמתה של תורה
עוסק בצורכי ציבור באמונה
הרה"ח הרה"ג וכו' הרב  חיים שאולזון שליט"א
 
אגוטע וואך
 
ראיתי את התגובה ביום שישי על שר' אהרן קוטלר זצ"ל הפלה בשנחאי את החסידים בגלל דין קדימה בשולחן ערוך ואני חייב להעיר על העניין.
 
א.      מעולם בחב"ד לא דיברו על הדבר ואדרבה עשו הכל שהעניין לא יעלה על סדר היום מבחינת כבוד ה' הסתר דבר ובפרט שצריך להרבות בשלום ואחדות בין כל היהדות החרדית.
ב.      לאחר שהעלת את הנושא על סדר היום מוכרחני להגיב שר' אהרן קוטלר לא עשה את זה מדין קדימה לפי שולחן ערוך כי הוראתו הייתה כוללת למנוע אוכל מחב"ד והחסידים, ולא כתב לבדוק כל מי שמקבל אוכל האם הוא ראוי ויודע ללמוד.
ג.       כפי שכבר כתבו לך אחרים מדובר בשטות גמורה ואין לזה מקור בהלכה ובפרט בשעה קשה של שנחאי, ובפרט שר' אהרן קוטלר ציווה להשתמש בכספים גם למטרות לא של אוכל אלא להאדיר את שמה של ישיבת מיר שזה בוודאי נגד ההלכה, גם לפי שיטתם.
ד.      ידוע לי שר' אהרן קוטלר גם הפריש כספים לישיבתו מכספי וועד ההצלה שאסף מכל חלקי הציבור באמריקה, ואילו היו יודעים שמפלה את חסידי חב"ד ואמשינוב חלקם הגדול לא היה תורם. ר' אהרן הציג את עצמו כמייצג של כולם ולכן קיבל את הכסף, כך שברור שלא רק שעבר על גזילה אלא גם על הונאה ממש.
ה.     שהאדמו"ר הריי"צ חילק אוכל ברוסיה לישיבות הליטאיות הוא אמר שבשעת שריפה אין חילוק בין מתנגדים לחסידים והחזיק את הישיבות בכל רוסיה הלבנה כולל במינסק ובמעוזים שהתנגדו לחסידות. כך נוהג צדיק הדור, וכך נהג הריי"צ גם באמריקה. ואילו כאן ר' אהרן מעל באימון שנתן לו הרבי הריי"צ והפך את כספי וועד ההצלה לכסף להצלת ליטאים במיר.
ו.        ההתעמרות של ר' אהרן קוטלר באמשינוב וברבם הגדול שבענקים רבי שמעון שלום זצוק"ל שהיה מגדולי הדור מוכיחה שהיה כאן מזימה שפלה לפגיעה בחסידים.
ז.       האיבה של ר' אהרן קוטלר לחב"ד החלה בגלל ההצלחה של הרבי הריי"צ באמריקה. בעוד שבחורי הרב קוטלר ואגודת ישראל התקלקלו ואף אחד לא גידל זקן, בליובאוויטש החלו להפוך את אמריקה והביאו רוח של חרדיות אותנטית וכסיסמא עימה הגיע הרבי הריי"צ וחתנו הגדול ממלא מקומו "אמריקה אינה שונה".
ח.     לא הייתי כותב מכתב זה לולי הסילופים שהניסיון לטהר את המעשה שלא ייעשה. הייתי מעדיף שסיפור זה יישכח בתהום הנשיה, כי כבר בנו ר'  שניאור קוטלר זצ"ל שינה את יחסו לחסידים, ואקווה שמכאן ואילך יבינו שצריך לחיות בשלום ואחדות.
ט.      בחב"ד היו ענקים בתורה בשנחאי לא פחות מתלמידי מיר ובפרט בתורת החסידות ובקדושה. בעוד שבמיר התנהגו ללא קדושה ונגד השולחן ערוך. וכעדות מרן האדמו"ר מאמשינוב על התנהגות תלמידי מיר, הלכו לישון ללא כיפות וללא טלית קטן ולא הכינו מים לנטילת ידיים ליד המיטה.  גדלו בלוריות שחצניות נגד ההלכה, גלחו את הזקן שזה בעייה דאורייתא לפי כמה מהפוסקים, והיו כאלו שעברו עבירות חמורות יותר, העיקר שלמדו גמרא. זה נקרא תלמידי חכמים לכאלו בחורים יש דין קדימה? בושה תכסה את פנינו.
י.        חסידי חב"ד שהיו בשנחאי היו מגדולי השלוחים של חב"ד שהעמידו רבבות תלמידים לומדי תורה וחסידות וקרבו אלפים ורבבות לתורה ומצוות. שהיהדות החרדית גאה בהם עד היום.

6 תגובות:

  1. "הלכו לישון ללא כיפה וללא טלית קטן ולא הכינו מים לנטילת ידיים ליד המיטה" - אכן עבירות חמורות שמראות על חוסר קדושה גמור. אפשר גם להוסיף שהם לא הקפידו על לבישת מכנסיים כחולים ביום שלישי, לא קפצו ג' פעמים לפני אמירת פיטום הקטורת ולא הורידו את המשקפיים מהעיניים בזמן אמירת פסוק ראשון של קריאת שמע.

    אולי ר' אהרן קוטלר דווקא הבין טוב מאוד מי לא צריך לקבל כספים...

    השבמחק
  2. א פארשטינקענער בעל-גייווע
    און א געפיל פאר יידישקייט

    אזוי ווי די פונוביצער מורון ואס פלעגט גיין קוטעננען מיט זיין תפילין של יד.
    הלא הוא הרב הגאון ר' א. מ. שך
    א גרויסע פיי-צדיק. א גרויסע פאץ!

    השבמחק
  3. אם כבר הוזכר הקשר בין הרב קאטלער לבין הרב אשכנזי רבה של שנחאי...

    הנה לכם חתיכת היסטוריה ממקור ראשון, הסכיתו שמעו:

    כלתו המיועדת לבנו של הרב אהרן קוטלער - עבור הרב שניאור קאטלער זצ"ל, היתה בין הגולים לשנחאי ושם חלתה ונאספה לביתו של הרב אשכנזי, שם טופלה כבת ממש ובני ביתו סעדו אותה במסירות מרובה, השקו והאכילו אותה מן המיטב וב"ה חזרה לאיתנה אך כתוצאה מן המחלה הכחיש יופיה. לכשהגיעה לארה"ב שקלו עקב זאת משפחת קאטלער לבטל את השידוך עימה. הרב אשכנזי שהיה לה כאב מאמץ נכנס אל הרבי הריי"צ מליובאוויטש לשאול דעת ק' מה לעשות בנידון, והרבי אמר לו כי עליו לעשות ככל שביכולתו ששידוך היתומה יצא אל הפועל ושלא תבוזה ח"ו בת ישראל.

    הרב אשכנזי אז נסע לדבר על לב ר' אהרן ורעייתו ובנם החתן וסיפר להם האמת כי כל מחלתה היתה מצד יראת שמים מרובה שלה כי נזהרה מלהגאל במאכלי חלב עכו"ם ודיקדקה בהידורי כשרות וכל זאת כי ידעה שמיועדת לת"ח חשוב ומסרה נפשה על זאת ושאל-דרש הרב אשכנזי מלב שבור האם יתכן שעלובה זו שמסרה נפשה למען חתנה החשוב עכשיו בגלל דבר זה עצמו תושלך לרחוב על ידו כאחת השפחות,הלא שומו שמים על כך ועל חילול ה' שיגרום ר"ל.

    הדברים נתקבלו על לב החתן רבי שניאור זצ"ל ולמרות ספיקות הוריו החליט לשאתה לאשה והחתונה התקיימה בשעה טובה ומוצלחת, בחתונה זו השתתף הרב אשכנזי כעומד מצד הכלה. והלא יתומה זו היא אימו של הרב מלכיאל קאטלער.

    ספק בידי אם בנה ששב על קיא סבו כשונא חסידים ונטש דרך אביו הרודף שלום, יודע בכלל כי הוא קיים בעולם בזכות רב חסידי שפעל בשליחות הריי"צ מליובאוויטש ששידוך הוריו יצא לפועל טוב...

    השבמחק
  4. בארכיון אגודת הרבנים דארה"ב עדין ניתן לראות את הטלגרמות בנידון בחתימת הר' קלמנוביץ ובהם מפורשות המילים

    EXCEPT LUBAVICH

    דהיינו "חוץ מליובאוויטש"

    הרב לעווין מזכ"ל אגוה"ר מוכן להראות העתקים לכל המעוניין, ניתן לפנות אליו.

    השבמחק
  5. עושה רושם שחב"ד יש להם איזה ענין לא סגור עם הגאון ר' אהרון קוטלר ז"ל
    ר' אהרון לא נתן את ההוראה רב אחר נתן את ההוראה ומדוע נטפלים לר' אהרון?
    כל דברי הכותב אינם מבוססים אלא על שמועות ללא אסמכתות.

    ברור שמדובר כאן רק בשאלה מי קודם לצדקה.

    השבמחק
  6. שוב מישהו מנסה לעוות עובדות:

    1. אמנם קלמנוביץ חתם אך הצהיר שזה היה בעצה אחת עם קוטלר.
    2. לא שמועות אלא עובדות מתועדות בפרוטוקול ועד הצלה שנחשף.
    3. לא שאלה מי קודם לצדקה. לא היתה אפשרות לבחון ולדעת זאת.
    4. התורמים לועד הצלה היו חילונים שאח"כ העידו שתרמו לכולם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.