שלום וברכה
קיבלתי עכשיו מכתב ששלח אלי אברך ת"ח חשוב מחסידי ברסלב.
יישר כח והצלחה רבה.

עכשיו סיימתי שיחה בת חצי שעה עם אחד מעסקני ברסלב באחד הערים סביב ירושלים. שבמקרה התקשר אלי. והוא טוען שבברסלב נוטים לתמוך בברלנד בנימוק מופרך בפלפול הבא, אם ה"לשון הרע" נכון הרב היה צריך לצאת לתרבות רעה "חלילה" אבל עצם העובדה שהוא ממשיך ללמוד ולהתפלל מראה שהוא צדיק!!! ואני אומר עצם העובדה שהוא פושע נמלט ושלח עבריינים מקהילתו לרצוח את המדברים נגדו מוכיח דווקא ההפך!!! כמובן שאנחנו צריכים להודות לו ולהוקיר אותו ע"כ שהוא לא יצא לתרבות רעה !! ואז סיפרתי לו כמה סיפורים והכל מכלי ראשון . אחד מאבי שליט"א שנסע יחד עם הרב במכונית לפני כ 30 שנה ואז הרב ברלנד אמר לנהג: סע ברמזור באדום!! (ותומכיו מעידים עד היום שזה נכון וזה דרכו!) לפי ההלכה הוא עבר על "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" וגם על דין "רודף" משום שהוא סיכן את חייהם של הנוסעים ברכב !!! וזהו סיפור קטן שבקטנים הרי אני אישית יכול לכתוב ספר שלם על הנהגות מטורפות והזויות ביותר שהוא נתן ל"חסידיו". וחבר קרוב מאוד שלי שהוא נאמן מאוד העיד באוזני את הדברים הבאים: לפני כ 12 שנה בעת שהוא התחתן הוא הוזמן לסעודת שבת אצל הרב . והרב בירך את אשתו ע"י כך שהוא מניח את ידיו על ראשה. והחבר מעיד שהיא הסמיקה מבושה ורצה לקבור את עצמה (וזה לבד סוג של התעללות שאין לזלזל בה!) .
למי שלא יודע אציין כי "הרב" היה נוהג לכתוב תפילות אישיות ל"מאמיניו". ולאחרונה סיפר לי קרוב משפחה אברך צעיר,נעים הליכות. ש"הרב" כתב לו תפילה מיוחדת שהרעיון שלה הוא שבעת שהוא יחד עם אשתו(והמבין יבין וד"ל) יתאר לעצמו כאילו נאצים עומדים מעליו ומכים ומתעללים בו , ומכריחים אותו לעשות את מצוות "עונה" . כמובן מוסיף לי אותו אברך ומספר שהוא סבל מרורים כל עת ש"נאלץ" לעשות דבר מצווה שכל יהודי מצווה עליו(וד"ל) !!!! לקח זמן עד שהוא הבין שהשלום בית שלו וחיי המשפחה שלו מתדרדרים. וכמובן שהקדושה שלו נפגמה מכך. ולאחר זמן לא קצר ולאחר סבל מתמשך. הוא פשוט זרק את "התפילה" לכל הרוחות.
יש ציטוט שאני שומע מאנשים רבים בתור תשובה כביכול ל"לשון הרע": "אם ראית תלמיד חכם שעבר עבירה בלילה, אל תהרהר אחריו ביום כי באמת עשה תשובה".
עד היכן מגיעה הרדידות והבורות!!! הציטוט הוא נכון אבל הפירוש הוא עקום!! דבר ראשון השאלה אם הוא נכנס להגדרה של תלמיד חכם. ומי קובע זאת?!! אבל נניח שכן. אז חז"ל מלמדים אותנו שהוא עשה תשובה. אבל גם אם הוא עשה תשובה עדיין הוא צריך לעמוד לדין. וזה לא פוטר אותו מלשלם על מעשיו לחברה. כמו גם תשלום פיצויים למתלוננות במקרה שהתברר שהן אכן נפגעו. שלא לדבר על החילול השם העצום בכל העולם. נזק בל ישוער ליהדות בכלל ולציבור החרדי בפרט!!!
לסיום אני מתייחס למכתבו המתפתל של מוטה פרנק. ואני מברך את כל המגיבים שמביעים את ביקורתם על מה שמוטה כתב. מעניין איפה הם היו עד עכשיו ?! מה שמוכיח שמה שרבינו אמר שהאמת תתגלה ע"י שידברו האחד עם השני מתקיים בדורינו ע"י המושיע הבינלאומי הר-צוקר (צוקרברג בלע"ז)!!! לצערינו יש עדיין הרבה "כומרים" שמטיפים ומעוותים דעת תורה!! כמו"כ אני מציע שבראש השנה באומן תהיה החלטה של כלל אנ"ש שלא יהיו יותר דוכנים של פדיון נפש ומפורסמים של שקר למינהם (והמבין יבין וד"ל) ומי שרוצה לקיים את עצת רבינו לתת פדיון בער"ה ייתן בצנעה בלי פרסום של שקר כדרכם בקודש של אנ"ש הקדושים מדורות עברו!! .
בברכת "שְׂפַת אֱמֶת תִּכּוֹן לָעַד וְעַד אַרְגִּיעָה לְשׁוֹן שָׁקֶר" משלי יב יט