רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 10 באפריל 2013

איך הסתנן המחבל ר' אשר דויטש למקום מכובד יותר מר' שמואל מרקוביץ ומדוע ראש ישיבת המחבלים לא מאפשר לו לומר שיעור כללי - פרק במלחמות הפנימיות בעולם המחבלי

מבחוץ זה נראה זוהר, אבל מה שמתחולל מאחורי הקלעים על זה יודעים רק המקורבים והנוגעים בדבר. אם חושבים אתם כי ראשי המחבלים מאמינים וסומכים זה על זה, עליכם ללמוד פרק ביחסי ר' שמואל מרקוביץ ראש ישיבת פונוביז' המחבלית עם סגנו ר' אשר דויטש, הם תמיד נראים צוחקים יחד, אבל לו ידעתם אלו סכינים משחיזים השניים הייתם קולטים ומבינים מה יקרה ביום שלא ילחמו עוד עם השונאים הם יוציאו את העיניים זה לזה

שלשום בכינוס המחבלים היו רבים ששמו לב לדבר מוזר מאוד. ר' אשר דויטש אח צעיר של המחבל הבכיר ר' שמואל דוייטש ור"מ בפונוביז' של המחבלים הצליח להדחף ולתפוס לעצמו מקום מכובד ומרכזי יותר מזה של ר' שמואל מרקוביץ, למרות שדויטש כידוע הוא עובד שכיר של מרקוביץ בישיבת המחבלים בפונובז' ומשמש שם כמגיד שיעור בלבד. איך נרדמו בשמירה? תמהו רבים מהמחבלים אנשיו של מרקוביץ שהשתתפו בכינוס לא יכלו להבין איך זה שדויטש יושב במקום הרבה יותר מכובד מרבם מרקוביץ.

האמת היא שזו תקופה ארוכה שר' אשר דוייטש עובד קשה ופוזל להיות בבוא היום מנהיג של המחבלים. המחבלים שמרגישים בזה מתלוננים זו תקופה שהאיש עושה כל הזמן משחקים שקטים אבל משמעותיים לעבר ה'גדלות' המחבלית כמו למשל הוא מגדל את פאותיו העבות מאוד צעד אחר צעד וכך מידי חודש וחודש הפאות המפלצתיות שלו מתנפחות יותר ויותר עד שרבים מאלו שצפו בו רק לפני מספר שנים מתלוננים שהם כבר לא מזהים אותו היום מרוב ניפוח של הפיאות המוזרות שהוא מגדל. מעניין איך הוא מבקש מהספר שלו שיוסיף לו בכל תספורת עוד ועוד ערימת שיערות לצד הפיאות ובאיזה צחוקים הספר מגיב לדרישה המוזרה הזו.

מה שהוא לא יודע זה שכל המשחקים הללו לא יעזרו לו כל זמן ששלושת השמואלים עדיין יוותרו בין החיים, אויערבך דויטש ומרקוביץ. השמואל הראשון לא ייתן ל,ו זה הרי ברור לכולם ומיותר אפילו לנמק את הסיבה. השמואל השני, אחיו הבכור, הוא הונגרי כמו אחיו שאוהב את עצמו ובחיים לא יוותר על טיפת כבוד ושליטה ועוד לאחיו הצעיר והפחות מנוסה ממנו בטרור ויש לסמוך עליו שהוא יעשה הכל כדי לטרפד לאחיו לגזול ממנו את הכבוד והכח עליו עמל כל השנים מאז הקמת דגל התורה. ואילו השמואל השלישי יתאבד ויקפוץ מהגג לפני שהוא יפרגן למי שעובד תחתיו לעקוף אותו הוא לא יזם שלושים שנות מאבק ושפיכות דמים בכל ראשי ישיבת פונוביז' זצ"ל ויבלח"ט כדי שדויטש השחקן יעקוף אותו מימין.

 המחבלים מספרים שזו הסיבה שמרקוביץ מסרב בכל התוקף להיענות לדרישות החוזרות ונשנות של ר' אשר דוייטש להגיד שיעור כללי בישיבתו לצדו של הרב מרקוביץ למרות שהדבר הביא בעבר למשברים לא קטנים ביניהם, לטענת מרקוביץ הדויטשים הם האנשים הכי מסוכנים שיש בענייני כבוד וכח ואם תיתן להם אצבע הם מיד יבואו יבקשו את כל היד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.