רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 באפריל 2013

חרדים 2013: המתלוננים על סוטים הם עמלק

מאת עקיבא וויינגרטן

הציבור החרדי הוא הכי איכותי, מחונך, ועדין, אין אצלנו מעשי אונס, פדופיליה, שחיתות, אלימות, נשק, סמים. בעצם לא היו עד שהגיעו הבעלי תשובה הפרענקים, הם אשמים בהכל, הם הביאו לנו את כל הזבל איתם. וכל מי שנעצר עם שם משפחה אשכנזי טהור על משהו שקשור להנ"ל. דעו לכם רבותי דיינים מומחים, שהוא לא יותר מבעל תשובה פרענק מחופש לחרדי אשכנזי, ואין בינו לבין חרדים ולו כלום!
כך בערך הייתה נשמעת התשובה החרדית הקלאסית לכל כותרת של 'רב חרדי' נעצר/נחקר, אבל זה כל היה נכון עד לתקופה האחרונה, כשפתאום החלו לצוץ סיפורים על כאלו הנמנים על הגזע הארי הטהור, שהתחנכו במוסדות 'שלנו', ואינם נושאים שמות משפחה כמו דהן, חדד וקריספל. פתאום אנחנו שומעים שגם רבנים מהשורה הראשונה נחשדים באי אלו מעשים שלא ייעשו.
למעשה זה לא כל כך חדש, אני זוכר בתקופה שלמדתי בחיידר לפני כעשרים שנה ששניים מהרביים הוצאו באמצע השנה על שהתעסקו עם ילדים, היו אלו המלמדים של כיתה ה' וז', שניהם אגב התגלו בשנים שהכיתה שלנו למדו אצלם, כאלו היינו, קבוצה מופרעת שלא עשינו חשבון לאף אחד, ואם רבי חשב שהוא יכול להמשיך לעשות מה שהוא עושה ללא שיתגלה, עד לכיתה שלנו. שניהם כמובן לא הואשמו ולא טופלו עד עצם היום הזה ע"י הרשויות, את המלמד של כיתה ה' גירשו הרבנים מהעיר, וכי למה שיטפלו במשהו אם אפשר להפיל את הבעיה על עיר אחרת, וזה של כיתה ז' עדיין מתגורר שם לפי מיטב ידיעתי, כי היה מחובר לחסידות הנכונה ואיתו פחדו להתעסק.
בציבור החרדי החביב שלנו יש מנגנון של הגנה על כאלו כדי שלא יהיה "חילול ה" ושהתקשורת החילונית האנטישמית ימח שמם וזכרם לא יהיה להם פתחון פה, אך דא עקא שכל המקרים שהושתקו בשנים האחרונות יצרו מקרים רבים נוספים, כשראו הסוטים שאין דין ואין דיין ואיש הישר בעיניו יעשה כל עוד שהוא מחובר לצד הנכון, קרי - הקהילה הגדולה והחשובה שתגן עליו יחד עם רבניה, וע"ז כבר אמרו רז"ל אלמלא מורא מלכות איש את רעהו חיים בלעו.
כיום שהגדיש את הסאה ואנשים רואים שאם לא יתלוננו ויזעקו עד לב השמים הדבר לא ייפסק, אנחנו רואים הצפה של מקרים, וכידוע כשרואים שמישהו תפס אומץ זה מפחית מהפחד אצל אחרים. ואם אתם חושבים שאנחנו מתחילים לראות את הסוף, אתם הוזים בהקיץ, אני אישית קיבלתי בשבוע האחרון שני סיפורים נוספים שדורשים חקירה, אחד על מנהלת סמינר חרדית, ואחד על איש ציבור חרדי ידוע. כלומר, רק הסירו את המעטה החיצונית וכבר כל הצחנה ממלאת את החלל ויוצאת החוצה.
ילד אמריקאי לפני כ-150 שנים: אבא, מי אלו האנשים המוזרים שצועקים שהשחורים הם לא הרכוש שלנו?
האבא: אל תתייחס אליהם, אלו קומץ מטורפים שיעברו מהעולם.
ילד גרמני לפני 75 שנים: אבא, מי אלו האנשים שאומרים שהיהודים הם בני אדם ומגיע להם לחיות?
האבא: אלו חבורה של חולי נפש פסיכופטים שהממשלה עוד תטפל בהם.
ילד חרדי בשנת 2013: אבא, מי אלו האנשים שצועקים שאנחנו צריכים לדווח לרשויות על סוטים?
האבא: אלו הממשיכים של עמלק, המן, אחשוורוש ופרעה, עוצו עצה ותופר... כי עמנו א-ל.

2 תגובות:

  1. אריה קובי שוקרון17 באפריל 2013 בשעה 19:34

    מצליח לשרטט את גבולות הרדידות בהצלחה מעוררת התפעלות.

    השבמחק
  2. תתבייש לך, מדבר על ספרדיים??
    אתה מעדיף את האשכנזיים הכופרים שלך??
    ודרך אגב, אתה אומר עד שהגיעו!
    אבל הסיפורים של המעשים הללו, זה על שמות של א-שכנזים!
    אני לא קולט מה אתה מאשים??

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.