רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 10 במרץ 2013

מדוע מחקו בJDN את הרשימה על תמיכת חב"ד בהרב סתיו?

אין ספק כי היה לחץ ביקשו שיורידו ולכן הם עשו זאת. אבל השאלה היא מדוע ביקשו שיורידו? אין ספק כי רוב הרבנים לא החליטו כך, מדובר בכמה עסקנים שעושים את חשבון השעה מפני שהם סבורים כי הוא יהיה הרב הראשי הבא, ולכן הם מבקשים לעלות על העגלה בזמן

וכך היה כתוב ב-JDN ונמחק

מסתמן חב"ד תמליץ על הרב סתיו למשרת הרב הראשי לישראל

הרב סתיו זוכה לתמיכת הרב גור אריה רב העיר חולון וחבר ביה"ד רבני חב"ד* הרב אשכנזי סירב לפגוש ברב סתיו השבוע* הרב סתיו ערך סבב פגישות עם רבני חב"ד

לאחר שמפלגות רבות הודיעו על תמיכה ברב סתיו למשרת הרב הראשי לישראל מתברר כי בחסידות חב"ד יצטרפו למפלגות 'יש עתיד', התנועה, קדימה, וישראל ביתנו שהודיעו על תמיכתם ברב דוד סתיו לכהונת הרב הראשי לישראל. לJDN נודע כי מי שעומד מאחורי הפעלת הלחץ על רבני חב"ד לתמיכה ברב סתיו לכהונת הרב הראשי לישראל הוא הרב יוחנן גור אריה המכהן כרב העיר חולון וחבר ביה"ד של רבני חב"ד בארה"ק וומכהן כחבר בגוף הבוחר.
הרב דוד סתיו מכהן כרב העיר שהם  ומראשי רבני צהר נפגש עשרות פעמים עם רבני חב"ד עוד בטרם החליט לרוץ על משרת הרב הראשי לישראל מקורביו טוענים כי יש לו קשרים חמים עם שלוחי חב"ד רבים ולחלקם הוא פתר בעיות רבות בנושאים שונים כולל נושא גירות  שם התברר לטענת אותם גורמים כי דווקא הרב סתיו מייצג את עמדתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל. סתיו ביקר החודש פעמיים בכפר חב"ד בתחילת החודש הוא השתתף בחתונת הרב דיסקין רב העיר קרית אתא ובסוף השבוע ערך סיור מקיף בכפר חב"ד וסייר בבית אגודת חסידי חב"ד לביקור הצטרף יו"ר וועד כפר חב"ד הרב בנימין ליפשיץ. אולם סביב הביקור התחוללה דרמה של ממש הרב סתיו ביקש לפגוש בגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי רבה של כפר חב"ד וחבר ביה"ד רבני חב"ד  שנכלל אף הוא בגוף הבוחר. אולם הרב אשכנזי סירב לקבל אותו כך לטענת גורמים בכפר חב"ד. אותם גורמים אף הדגישו כי הרב אשכנזי אומר שהעניין כרגע לא נמצא על הפרק שכן לא נקבע מועד לבחירת הרבנים הראשים לישראל ובזמן הראוי ייפגוש את כל המתמודדים.
לחב"ד כ עשרה רבנים החברים בגוף הבוחר והרב יוחנן גור אריה פועל רבות למען בחירתו של הרב סתיו בשיחה של כתב JDN עם רב מחסידות חב"ד אישר הרב כי הרב גור אריה פנה אליו על מנת שיבחר ברב סתיו. עוד אישר איתו רב כי הרב סתיו נפגש עם רבני חב"ד נוספים החברים בגוף הבוחר אולם לא ידוע מה הייתה עמדתם בנושא. גם מקורבי הרב סתיו אישרו כי הרב נפגש עם רבני חב"ד אך סרבו לתת פרטים על הפגישות ושמות הרבנים מחסידות חב"ד איתם נפגש הרב סתיו. הרב יוחנן גור אריה אישר לכתב JDN  כי הוא תומך ברב סתיו למשרת הרב הראשי לישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.