רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 6 במרץ 2013

מה אמר נפתלי בנט על 'חוק טל'?

מי ששומע אותו היום ולא שמע אז חושב בודאי כי דעתו של נפתלי בנט שצריך לגייס את כל החרדים. אז תופתעו, כאשר ביטלו את 'חוק טל' היה זה הוא שיצא נגד יאיר לפיד טען כי אסור לבטל את חוק טל אלא רק לתקן אותו

תגובה 1:

  1. הוא גם אמר שצריך להשאיר את המצב כפי שהיה עד כה ונתן על כך תקיעת כף לרב אשכנזי - הרב של כפר חב"ד:

    http://www.bhol.co.il/article.aspx?id=48709

    על גיוס חרדים: "נגן על לימוד התורה"


    על רקע ההתבטאויות נגד הציבור החרדי, מצידם של ראשי המפלגות הגדולות, והדרישה לגייס אותם לצה"ל, ביקש בנט להסביר את עמדותיו בנושא רגיש זה, בחברה הישראלית.

    "יש פה שני היבטים", פתח בנט. "אחד, אנחנו אחראים על הזהות היהודית של כל המדינה, גם החילונים. אם אנחנו לא נדאג לזהות היהודית של כולם, אף-אחד לא ידאג. במערכת החינוך, בצה"ל, ובכלל בשיח הישראלי.

    "הדבר השני, זה לימוד תורה. העמדה שלי כבר תקופה מאוד-מאוד ארוכה, מאז שכל הנושא של גיוס חרדים בכפייה עלה, ואני מסביר ומשכנע את החילונים בצדקתה: כל אדם שמתכוון ללמוד תורה במהלך חייו, צריך ללמוד תורה. זה קשה מאוד.

    אני קטונתי, אני לא יודע לעשות את זה, לא זכיתי בזה, היכולת לקום בבוקר... אבל אנשים שיודעים, תלמידי חכמים, ולומדי תורה, שמוכנים להקריב ולמסור את נפשם, אנחנו צריכים להגן עליהם ולחזק אותם, הם גם לא צריכים לחיות ככה... עכשיו מי שלא, צריך למצוא את הדרכים לשלב בעשייה, האמירה היא חד-משמעית.

    "אני יודע שבעבר הציונות הדתית אהבה להתחנף לחילונים, אין בבית-ספר שלי את הדבר האלה, אני אומר את הדברים כהווייתם, ואנחנו נעמוד בראש החזית, ואני אומר את זה כרב-סרן בסיירת מטכ"ל שעשרים ושתיים שנה אני חייל, אני יעמוד בראש החזית להגן על לימוד התורה במדינת ישראל, בעם הזה".
    http://col.org.il/pics/73124_8_22854_179920532.jpg
    מי שלומדים – צריך לאפשר להם ללמוד תורה", הצהיר מר בנט.

    הרב אשכנזי ביקש לבדוק עמדה זו ושאל אם אמנם הם דוגלים בהשארת המצב שהיה קיים עד כה, שלומדי תורה יוכלו להמשיך בלימוד התורה, בלי שינסו להטיל עליהם מגבלות או גיוס חלקי. מר בנט הבהיר כי אכן עמדתם היא שיש להשאיר את המצב כפי שהיה עד כה, ולאפשר למי שתורתם אומנותם למסור את נפשם על לימוד התורה, ולא כפשרה, אלא מתוך הכרה בחשיבות הערך של לימוד התורה.
    http://col.org.il/show_news.rtx?artID=73124

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.