רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 21 במרץ 2013

מדוע שתקו רבני הדתלי"ם על ברית בנט לפיד?

מכתבו של אברך כולל דתי לאומי:

לכבוד ר' חיים 

בשורות אלה באתי לבאר בקצרה את הרגשתי והרגשת רבים מאד מאנשי הציונות הדתית.

גם לנו כואב מאד הפגיעה בתורה הק' ובלומדיה וגם אנו מצרים על כך, ולהווי ידוע שהרבה מאד הצביעו למפלגתו של בן ארי לא בגלל המדיניות שלו בעני' אר"י אלא  בגלל היותו תורני יותר ונשמע לרבנים בשונה מבנט (בתוכם גם אני).

רבים שואלים מדוע אנו שותקים ולא נשמעים גינויים מצידנו למהלכים האחרונים של מפלגת הבית היהודי (מבלי להכנס לכך שבנט אומר שהוא הציע להקים גוש חוסם דתי ולא רצו אותו וליצמן אומר שההפך הוא הנכון כי בנסתרות אלו אני לא מבין).

אבל זה ברור לכל מי שניחן בשכל ישר ובלב מבין ובדעת תורה אמיתית שממשלת ימין בלי חרדים עדיפה על ממשלת שמאל עם חרדים!!!

מכמה סיבות:

1. פיקוח נפש- ממשלת שמאל תביא לשפיכת דם של יהודים (ע"ע ממשלת אוסלו בהשתתפות החרדים)  

2. איסורי תורה- ממשלת שמאל תביא למסירת חלקים באר"י לידי גויים (כמו בהתנתקות שהיתה בתמיכת החרדים) שמלבד הסכנה שבדבר יש בכך חטא ופשע ועקירת איסורי תורה: 
          עקירת מצוות ישוב אר"י. והורשת הארץ (אפשר להתווכח על השקפה, לגיטימי, אבל אנו מתבססים על דברי הרמב"ן בס' המצוות, בהשגות, מצוה ד' שכתב שלא נעזבנה ביד זולתינו מן האומות או לשממה)
          לא תחנם, גזל (הגר"א שפירא אמר שאי"ז אלא חמסנות שילטונית. 

ואי"צ להזכיר אלו דברים נוראיים קרו בעקבות ההתנתקות והסכם אוסלו החל מפריקת עול ע"י צעירים (כידוע שכל תופעת החילון והסמים ביש"ע החלה בעקבות הסכם אוסלו)
          וכלה בגרושין, משברים אישיים והפרקות משפחות (ואפי' כמה התאבדויות והתקפי לב) שקרו בגלל ההתנתקות.

ובנוסף שיש הבדל בין הפסקת תמיכה בלומדי תורה- אבל מאידך כל הרוצה ללמוד יבוא וילמד, לבין עקירה בכוח, בקום ועשה של מצוה  עשה מדאו'  וכמה לאווים. 

הרי לו יצויר שהתמיכה בישיבות מותנית באכילת חזיר האם הציבור החרדי הי' מסכים לכך? (חוששני שיש כאלה שכן)


 ועוד משהו, אם ל'מעצבי דעת הקהל החרדית' שזה אומר הלבלרים למיניהם והפוליטיקאים לסוגיהם הי' קצת שכל או לחילופין יועץ תקשורת שהי' מונע מהם להתבטאות בצורה קיצונית נגד ציבור שלם ונגד מצוה מד"ת, ובמקום זאת היו מושיטים יד לציבור התורני יותר ולרבניו לנסות להגיע להבנות ולפעילות משותפת, אזי, גם אם לא היתה מתפרקת ברית בנט לפיד,
היתה נשמעת זעקה בתוך המחנה פנימה, היתה תסיסה בציבור ובנט וחבריו או לכל הפחות אורי אריאל הי' חייב לתת הסברים.

אבל זה לא מה שאירע, מה שקרה שנבחרי הציבור החרדי הראו שמה שכואב להם באמת זה הכסא והכבוד והמסתעף, שהתבטא בהתקפת זעם חסרת פשר על קודשי ישראל
('הארץ הקדושה' הוא ביטוי הנאמר בברכת המזון, שכל שלא אמר אותו צריך לחזור ולברך, בלי קשר לרב קוק זצ"ל)
וזה גרם לכך שהמשכיל בעת ההיא ידום, מה עדיף ממשלת שמאל ועוד הרוגים? כמשאת נפשו של גפני ושות'
   
אנו רוצים שבנין המדינה ואר"י יהי' ע"פ תורה וקדושה גם לנו כואב הלב על פגיעה בתורה.

(בשבעה על הגר"א שפירא אוזני שמעו שהרב יצחק לוי מהמפדל נשאל ע"י בניו שליט"א מה הדבר שהי' משמח את הרב זצ"ל והוא ענה לאלתר- כשהייתי מבשר לו שהצלחנו לתת תקציבים לישיבות ולומדי תורה)

אבל עם כל הצער הכן והאמיתי אין לנו מה לעשות אלא - שב ואל תעשה עדיף,

אברך ציוני
-- ו
אור זרוע לצדיק

3 תגובות:

  1. בחור ישיבה דתי לאומי22 במרץ 2013 בשעה 9:14

    לא התייחסת לאפשרות ללכת עם החרדים במקום עם לפיד, לא נראה לי שאריה דרעי יותר שמאלני ממנו...
    ובכל מקרה, יש רבנים שכן השמיעו את קולם (וברורה לי הסיבה מדוע לא התייחסת אליהם...)
    ועוד רבנים אחרים שהעדיפו לשתוק כדי לא להרבות עוד יותר שנאה בישראל

    השבמחק

  2. בנט אם היה רוצה היה מגיע להסכם עם החרדים,
    האיום על ברית עם לפיד היה משכנע את דרעי ללכת לברית בנט,
    אלא שבנט לא מיצה את האפשרות הזו מכיון שהוא העדיף את לפיד.

    הרב דרוקמן כבר אמר שאם יש שתי אופציות חרדים או לפיד, אין לו עדיפות לאחד מהם, הוא אוהב את כולם.

    השבמחק
  3. אלעס איז אונזערס23 במרץ 2013 בשעה 22:28

    איזה שקר וסילוף ועל דא קא בכינא! נתחיל בנקודות אותם מנה הכותב הלא נכבד, 1. ממשלת שמאל תביא לעקירת יישובים. שקר בכל ממשלות ישראל הימין הוא זה שגרם לנזק הגדול להתיישבות א. אמנם רבין חתם על הסכמי אוסלו אך נתניהו היה זה שהוציאם לפועל. (ואגב בממשלה זו יהדות התורה לא השתתפה והתנגדה לה נחרצות) ב. את ההתנתקות ביצע שרון שבממשלתו זו ישבו המפד"ל(!!!) ופרשו אך לאחר מעשה. שוב ממשלת ימין. ג. הסכם השלום עם מצריים נחתם בממשלתו של מנחם בגין שוב ממשלת ימין. כך שהקביעה שממשלות שמאל אם אלו המוסרות שטחים זהו שקר! ובנוסף לכל זאת אפילו אם זה פיקוח נפש אך כבר אמרו חז"ל גדול המחטיאו יותר מן ההורגו וכבר הורונו חז"ל שג' עבירות ע"ז ג"ע וש"ד אין פיקוח נפש דוחה ולו זו בלבד אלא אף אביזריהו דג"ע וכמעשה הידוע בגמ' שאמרו ימות ואל יראנה... וגיוס לצבא השמד הינו ללא ספק מאביזריהו דג"ע כידוע לכל הפריצות השוררת שם. ולכך אין ספק כי ע"פ ההלכה גיוס חמור יוצר ממסירת שטחים. 2. האברך הציוני קובע כי מסירת שטחים הינה איסור הלכתי וזה שקר נוסף במסכת השקרים של הד"לים קודם כל לפי הרבה פוסקים אין מצוות יישוב א"י תקפה כיום (כמו המהר"ם מרוטנבורג למשל) ואפילו אם קיימת אין זו מצווה הדוחה פיקוח נפש להתיישב במקומות מבודדים תוך סיכון חיים של המתיישבים והחיילים השומרים עליהם.ואף אם אכן זו מצווה וכי מצווה זו דוחה כל התורה כולה עד כדי שותפות ותמיכה בנושאי דגלם של נישואין אזרחיים ופריצת כל גדרי ההלכה?! וכי הבית היהודי יטיפו על איסורי הלכה לאחר הצהר4תם על הקלות בגיור רח"ל והתרת נישואין אזרחיים היש צביעות גדולה מזו?! ובנוסף יש הבדל עצום בין פינוי יישוב כזה או אחר שיוקם חזרה תוך שבוע לבין הרס עולם הדת והפיכת אלפי לומדי תורה לעריקים. ובכלל וכי הברירה היא בין יש עתיד לשמאל הרי לא היו הד"לים מוחלים על כבודם מפגיעה זו או אחרת ועושים שותפות עם המפלגות החרדיות הרי לא היה לא גיוס לומדי התורה ולא עקירת יישובים וכי אין גבול לצביעות?! ועם כל הצער שבדבר הוכרע אחת ולתמיד הלנו אתם אם לצרינו אם הגראי"ל שטיינמן החזו"א וגדולי התורה שבכל הדורת אתם הולכים או עם לפיד ושותפיו לדעה..

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.