רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 7 במרץ 2013

מדוע החליטו במצות כפר חב"ד לקחת השנה את ההכשר של 'העדה החרדית' ובמי הם נאבקים?

השנה לראשונה החליטו לקחת את ההכשר של 'העדה החרדית' למצות כפר חב"ד. מזה שנים דיברו על נחיצות העניין אבל השנה הדבר יצא אל הפועל וביטאון 'העדה החרדית' הקדיש מאמר נרחב על מצות כפר חב"ד. אבל הסיבה האמיתית שרבני חב"ד החליטו לקחת את ההכשר של 'העדה החרדית' כדי להלחם בתופעה שנקראת בחב"ד "מצות הנדל" שבהכשר הרב הנדל ממגדל העמק.
 
מדובר במצות שחלקם נעשות במכונה במאפיה מודרנית בעין צורים ולפי כל הפוסקים החרדים דין המצות כדין מצות מכונה. הרב לנדא הרב אשכנזי והרב ירוסלבסקי אסרו את המצות הללו. לכן השנה כדי להגביר את ההידורים במצות של חב"ד, הוחלט לקחת את ההכשר המהודר של 'העדה החרדית'.

4 תגובות:

  1. לא ידעתי ששאולזון מבין גם בהכשרים . אני מציג לך שאולזון היקר .שמתיימר להבין בכל דבר . מה ההבדלים בכשרות בין המצות של העדה חרדית לבין שאר ההשגחות . מאד חשוב לראות זאת כתוב

    השבמחק
  2. ואני לתומי חשבתי שהכשר העדה החרדית הוא הכשר טוב...

    והרי ידוע שא' הסיבות שהרב הענדל עושה הכשר זה א. המצות בכפר חב"ד כשרות בשעת הדחק לפי שו"ע הרב מכיון שאופים אותם ב 24 דקות ולא ב18 כפי המקובל.

    אכן לאפות ב 18 זה יקר כי עד שמארגנים הכל זה נגמר וה 6 דקות מוסיפים הרבה עודף ייצור הממעיט את עלות ההפקה...

    הרבה חסידי חב"ד מעדיפים למצות מצוה לאכול חבורה מהרבנים -אשכנזי,יורקוביץ, גלוכובסקי- ב400 ש"ח אבל מי שלא יכול קונה של הרב יורקוביץ ב200 - 180 ש"ח או של הרב הענדל ב 60-70 ש"ח אך רבנים נוגעים בדבר ובכיס, אומרים שזה מכונה (?) אבל זה מצות כשרות לכתחילה.
    משא"כ מצות כפ"ח הכשרות רק בדיעבד ובשעת הדחק לכל הדיעות.
    וד"ל

    השבמחק
  3. ר חיים היקר תהיה טיפה יותר עמקן ותדייק יותר בפרטים למרות שאתה מנסה להבין בכל דבר. ולעניננו כבר כחודשים אין כשרות הבדץ בכפר למרות שאימצו את ההידורים של הבדץ והמכונות של הנדל שאתה מדבר אליהם האם הם מכונות לפי כולם או שזה כלי ידני השנוי במחלוקת פוסקים

    השבמחק
  4. ר' חיים, לפעמים אתה כזה קשקשן...
    לא כדאי לך להכנס למשהו שאתה לא מבין בו כלום
    עדיף שתברר אצל מישהו מחב"ד לפני שאתה מתחיל לפרסם שטויות..

    ואגב לחבריי הכותבים החב"דניקים, נא לא לשכוח שמצות הכפר זה מצות של הרבי..
    (אין לי כח להביא המקור ע"כ אבל זה ידוע ויש לזה משקל וחשיבות)

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.