רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 3 במרץ 2013

למה פרש מיכאל בן ארי מ'עוצמה לישראל'?

הבוקר הודיע חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי כי הוא פורש מעוצמה לישראל וביום חמישי ט' בניסן הוא אוסף את פעיליו לכנס בפתח תקוה ושם יוכרז על השם של התנועה החדשה. רבים הרימו גבה מה קרה שבן ארי החליט לפרוש מאריה אלדד חודשים ספורים אחרי שהקימו יחד את עוצמה לישראל ופרשו ביחד מהבית היהודי. מה גם שאריה אלדד עצמו נסע לחופשה ארוכה למשך חודש כדי להתרענן מהטראומה שעברה עליו במערכת הבחירות. בכירים בעוצמה לישראל עימם שוחחנו הסבירו לנו, שלמעשה החיבור עם אריה אלדד היה חיבור טכני לבחירות ותו לא. אריה אלדד הם הסבירו לנו סיפק להם את המזומנים. לאלדד היו שלשה מליוני שקלים שהביא לצורכי הבחירות וזוהי הסיבה שהלכו איתו והוא גם  בגלל זה עמד בראש הרשימה. לאנשי כהנא אין עניין באלדד החילוני והם כעת מחפשים שותף שיותר קרוב לליבם. בעוצמה לישראל מהפלג של בן ארי הסבירו לנו שלמעשה אלדד לא שווה יותר מאלף קול ולכן ברור שלא ילכו איתו פעם נוספת. מה גם שבבית היהודי כבר סיכמו עם אלדד שבבחירות הבאות הוא מצטרף אליהם ובכך לנטרל סופית את בן ארי ומרזל שלא יצליחו לשרוף פעם נוספת קולות.

לעומת זאת בצד של אריה אלדד יש טענות כרימון על הצד של בן ארי ולדבריהם הפרובוקציות רק הרחיקו את המצביעים השפויים   מהמפלגה וזו הסיבה שלא עברו את אחוז החסימה. מנגד בקבוצת בן ארי טענו שאריה אלדד לא איפשר להם לבצע קמפיין על טרנספר שזה היה מביא קולות נוספים ובכך אפשרו לבית היהודי לקחת את אנשי הימין הקיצוני. עוד טוענים כי אלדד בגלל שהוא חילוני ובעבר הציע לגייס את החרדים בכפייה זה הרתיע את החרדים שברחו ליהדות התורה.

אבל דווקא את פעילי השטח של עוצמה לישראל הידיעה על הפילוג בין אלדד לבן ארי, לא עשה טוב. רבים חשבו שמדובר בשידוך לטווח ארוך והנה מתברר שהכל נפרם. "אם הרב וולפא בן ארי החזיק 4 שנים, ואם אלדד בקושי ארבעה חודשים". אם היו מנצחים בבחירות ברור שהיו צועדים ביחד אבל כעת כשאין כלום אין מה ללכת יחד וכל אחד חוזר לדרכו. בן ארי ומרזל מאמינים שעוד הדרך פתוחה לפניהם להשתלב בבחירות הם מצפים שבנט ייכשל ואז הימין האידיאולוגי ירוץ לפתחם שיבואו להציל את הימין. בבית היהודי מגחכים ואומרים שתופעת שורפי הקולות כנראה לא פגה והם מתכננים לעשות את זה שוב בבחירות הקרובות.

מאידך אנשי בן ארי שנבהלו לפתע מהתגובות על הפיצול החדש שהם יוצרים בימין הם הגיבו כי הם רק מקימים תנועה חוץ פרלמנטרית. אבל האמת שמדובר בפילוג ובהתנתקות מאריה אלדד  ועוצמה לישראל. אריה אלדד גם הודיע להם שאסור להם להשתמש בשם עוצמה לישראל. 

תגובה 1:

  1. בן ארי רצה הרבה כסף ונשאר אפס מאופס חותם בלשכה. ועליו אמרו חז"ל שוטה מאבד מה שנותנים לו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.