רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 4 במרץ 2013

מי התיר לוויזניצערס פארענצ'עס מעל גבי קברים - ומה עם ביזוי המתים?

לא אכנס לענין ההלכתי איני פוסק ועדיף שיעסקו בענין הזה מי שבקיאים. ובכל זאת יש ענין של בזיון ובזה כל אחד חייב לעסוק, מפני שאסור לבזות מתים ובודאי שלא בבית הקברות. אם דבר כזה היה קורה במקום אחר היו צועקים

חסידי ויזניץ ביקשו לארגן סדר בעת שהאדמורי"ם האחים כל אחד בזמנו יגיע למקום. אז הם בנו פארענצ'עס בשביל שיוכלו להביט באדמו"ר בעת שהוא מתפלל בקבר אביו. אם היו עושים זאת מבלי לבזות את המתים, מדוע לא, אדרבה ואדרבה. אבל כשהדבר צריך להיעשות על חשבון כבודם של המתים, מי התיר זאת?

פלא לי על האדמורי"ם שראו ושתקו

4 תגובות:

  1. שמתי לב עושים את זה בהרבה מקומות בשנים האחרונות, בקבר האר''י הק' בצפת בהר הזיתים אצל האור החיים בטבריה בבית העלמין העתיק וכו' כניאה שעושים את זה למען כבוד המתים כדי שלא ידרכו על הקברים מרוב עומס, כך יוצרים כמין אוהל מעל המצבות ואז מותר כניראה, אני לא פוסק אבל אני מניח שאם עושים את זה אז שאלו

    השבמחק
  2. דווקא על האחים האדמורים אין לי בעיה,כי מדובר בעם הארצים שלא יודעים פסוק חומש עד כדי כך.

    השבמחק
  3. בחייהם ובמותם החסידים הם מדרך לרגלי הרבע'ס - בכל המובנים.
    הגיע הזמן לשלוח את כל הרבע'ס לקיבינימט.

    השבמחק
  4. פורסם בית העלמין מכתבו של הרה"ג יעקב מאיר שטרן מו"צ בבי"ד של הרב וואזנער שליט"א, ובו הוא מסביר את ההיתר ההלכתי לפארענצע'ס, אז אנא, תרגיעו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.