רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 19 במרץ 2013

הצד השני של המטבע במחשבה החרדית

כדרכי להביא את כל כיווני המחשבה בעולמם של חרדים, אני מביא כאן מכתב מיהודי בן למשפחת חסידים

הרב חיים שאולזון
בעולמם של חרדים
שלום רב!
עתה לאחר השבעת הממשלה (ממשלת שמד/זדון/שגגה...מחק את המיותר) הרשה לי לשאול כמה שאלות "אפיקורסיות" - אשר בלהט הקרב ובטח בעיתונות הממסדית החרדית - לא שמעתי שמישהו עצר כדי לשאול אותן;
לימודי אנגלית ומדעים - ליב"ה בלשון המדינה, למה בעצם לא??? 
הרי עינינו הרואות, את העוני ואת הקושי להתפרנס כיום בלי אנגלית למשל. מישהו באמת, אבל באמת חושב, שניתן ככה להמשיך??? ואני לא מדבר ברמה העקרונית, שהמצאה ליטאית כמו הכוללים חדרה לחסידים האמונים על "בכל דרכיך דעהו", אלא ברמה המעשית. ואל תספרו לי סיפורים שאפשר להשלים לימודים אקדמאים אחרי הנישואין, זה לא אותו דבר, בטח לא לגבי לימוד שפה. זה משהו שקשה מאוד לעשות בגיל מבוגר ומי כמונו יודע שגירסה דינקותא לא משתכחת - וזה נכון גם לגבי שאר המקצועות.
שרות צבאי בגיל 18-20 למה לא?! שוב, ליטאים-כוללניקים-בני ברקים לא מעניינים אותי כרגע. חסיד בגיל 18 כבר למד איך לומדים ובגדול מתכוון לקבוע עיתים אבל לפרנס משפחה בכבוד - מה זה סותר שירות צבאי אפילו בגיל 18 כשהוא מקבל שעה בבוקר ובערב ללימוד תורה?! (סוד גלוי; לפעמים זה יוצא יותר זמן לימוד משעות הלימוד שלו בישיבה...)
ובינינו...האם מישהו מאיתנו באמת חושב שהממסד החרדי מיוזמתו הוא ישנה אי פעם את ההסדר הישן והטוב, בלי כפייה מבחוץ???

3 תגובות:

  1. מה שטוב לנו כיהודים שהקב"ה אוהב אותנו ועושה לנו את הטוב ביותר בלי לשאול את הרבנים ,ולכן הוא נתן לטובים ביותר מבחינתו של הקב"ה לנהל את מדינת ישראל , לפי ההתמרמרות של אירגוני השמאל והפריארים , נראה שיש לנו ממשלה ימנית ותורנית , גם את המדינה הקב"ה נתן למי שהקב"ה ידע שנהל את בצורה הטובה ביותר , הגיע הזמן להודות לבורא עולם על שמיטיב עם עם ישראל בארץ ישראל , ונותן לנו את הטוב באמת .
    ולכן אם הקב"ה שם את יאיר לפיד ונפתלי בנט לנהל את המדינה , כנראה שהמצע שלהם הוא משמים.

    השבמחק
  2. איני אומר שלימודי חול,לא נותנים אפשרויות,אך, מדוע כל-כך הרבה בוגרי החינוך החילוני מתפרנסים בסביבות אלפי שקלים בודדים,שאפילו לא עוברים את סף-המס?לעומתם הרבה מאוד אנשים שלא למדו הפכו להיות עשירים מופלגים,כך,שכדי להתפרנס זקוקים לעוד תכונות מלבד לימודים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אז מה אתה רוצה? שילמדו עוד דברים לבד מליב"ה!? כמו למשל חשיבה פיננסית? יזמות? השקעות ובורסה? אדרבה ואדרבה!
      יהיו כל מיני מגמות אבל לימודי בסיס - חובה!
      חוץ מענין הפרנסה יש את הענין של "כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים", במצב הנוכחי ההודים והסינים, שלא לדבר על הקוריאנים, עוקפים אותנו בסיבוב...

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.