רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 19 במרץ 2013

מה עשיתי לך?....

מכתבה של חרדית:

לך, חובש הכיפה הסרוגה. למה אתה כל כך רוצה להרע לי?? למה אני מרגישה שאתה חונק אותי בצוארי?
אני אשה פשוטה, שמעריכה את שקידתו של בעלי על לימוד התורה, וגם מתאמצת מאד לפרנס את משפחתי.
אני עובדת קשה, ועד שעות מאוחרות, ונעזרת בשרותי מעון התמ"ת.
עכשיו, אני לא בטוחה שאוכל להמשיך לעבוד, בגלל שאתם חובשי הכיפות הסרוגות הכנסתם דרישה להסכם הקואליציוני שנשות אברכים לא יוכלו לקבל הנחה במעון!!!!!!! כי הבעל שלהן "לא ממצה את כושר השתכרותו".
אבל החלטתם באכזריות שלעומתי מי שלומדת לתואר שני  או שלישי תוכל לקבל את ההנחה במקומי.
אני לא חכמה מספיק לחשוב אם זה באמת העונש שמגיע לי כי עיתון יתד נאמן לא קרא לרב דרוקמן "רב". אבל אני מרגישה שזו ענישה ונקמה  מאד מאד אכזרית  לפגוע ביכולת העבודה והפרנסה שלי.
בתחילת רחוב ז'בוטינסקי, סמוך לפינת רבי עקיבא יש פלאפל "שפע" שהבעלים שלו הוא מזרוחניק. ממש מתחשק לי לנקום ולהפסיק לקנות אצלו ואצל כל מי שחובש כיפה סרוגה, אבל בתוכי אני מרגישה שלא כל כך מגיע לאיש התמים שבחר ב"בית היהודי?!" שאתנקם בו בגלל הרשעים האכזרים שהשתלטו על המפלגה הזו.
אבל בעצם, נראה לי שבקרוב, כשאצמצם את שעות העבודה, (ואולי בגלל זה יפטרו אותי בכלל!!!) אני כבר לא אוכל לקנות מנת פלאפל.
יעל, חרדית עובדת, אשת אברך.

8 תגובות:

  1. אולי פשוט שגם בעלך ילך לעבוד ובא לציון גואל??

    השבמחק
  2. יש לי תגלית בשבילך, ומכיוון שאף אחד לא שומע אותנו, אגלה לך אותו.
    למרות שבחוג שלך הוציאו את העבודה אל מחוץ לחוק; למרות שבחיידרים שלכם - שבהם כמובן שולטת הסיסמה, יהודי לא מחרים יהודי - לא מקבלים ילדים שאבותיהם חטאו בחטא הנורא מכל, ועובדים לפרנסתם; למרות שבספרות שלכם, ובמיוחד בספרות לילדים תיאור יומו של בעלך, ושל גברים אחרים הוא בנוסח - כדי לחלחל את השקר הבוטה שכאילו זה מנהג יהודין גובראין מימות משה רבנו לפחות - "כאשר אבא שלי חזר מהכויילל"; למרות שגברים הרשומים בכולל, ושהרבה מהם בישיבה - עד שנישאו - לא ידעו צורת אות, ולפתע פתאום הם "מאן דאמר", עדיפים בעיניכם על אברכים אמיתיים העובדים לפרנסתם, כדאי שתדעי, שהעבודה והפרנסה המכובדת, היא ערך חשוב ביהדות.
    למרות מה שלימדו אותך כל השנים, המציאות הזו, שבה את צריכה לפרנס את בני ביתך, ובעלך ילך לכויילל, לא הוכתבה על ידי שום גדול בישראל מלכתחילה, אלא זו דינמיקה שנוצרה על ידי לשכת הגיוס, והפחד מהצורך לשרת בצבא. את המציאות הזו, שכדי להנציח אותה לתועלתם, מוכנים העסקנים החרדים להשפיל את עצמם ואת קהלם, להרבות שינאה ומחלוקת בעם ישראל, ולתאר בהגזמות פראיות כדי להשיג נקודות אצל גברת תמימה שכמוך, חייבים לשנות בדרך זו או אחרת.

    השבמחק
  3. אישה חרדית עובדת לרוב בעבודה אשר יכולת ההשתכרות ממנה היא במקרה הטוב הממוצע של השוק - 8000 ש"ח. תוסיפי לזה בעל שלא עובד ו6-9 ילדים לפחות. והנה משפחתכם זכרית להנחת ארנונה בין 40-90%.
    עכשיו מי ישלם את שאר הארנונה? כמובן- האזרחים שעובדים קשה יצטרכו להשלים את מה שאתם לא יכולים לשלם.
    וכאן העוצה הבעיה. חברה סוציאלית יכולה להתקיים רק אם עולם באמת מנסים למצות את הפוטנציאל ולא להוות נטל על החברה.

    השבמחק
  4. כחובש כיפה סרוגה, אשמח לענות.
    המשנה אומרת "יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ, שיגיעת שניהם משכחת עוון, וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון". יש דיון הלכתי על משמעות הדברים למעשה, אך באופן פשוט זו הגישה החינוכית שהתורה מבקשת להנחיל. יש לציין שקיימת גישה טוטלית של לימוד ללא מלאכה, המיוצגת ע"י רשב"י בברכות ל"ה, ועל כן אינני מבטל את הדברים. עם זאת פסיקת ההלכה נוטה בבירור לגישה המשלבת תורה ומלאכה, כדברי הרמב"ם הידועים.
    החזון איש יצר חברה על יסוד דבריו: בזמנינו צו השעה לחזק את הלימוד בכוללים בגלל המצב הרוחני של כלל ישראל. ראי, הוא מדבר על צו השעה הירודה שלאחר השואה. תנועתו הובילה לפריחת עולם תורני מפואר, וב"ה השעה הזאת תמה.
    אינני שונא אותך, אך אין סיבה שהכסף שאני עובד להרוויח יגיע לכיסך, וכך גם לא הכסף שמרוויח בעל הפלאפל שאצלו את קונה. את מבינה? במציאות שלנו אנו תלויים אחד בשני וכל פרט מניע את כלל החברה, כך מבחינה כלכלית כפי שהראיתי וגם מבחינה מדינית חברתית ודתית. אינך יכולה לנתק את עצמך מהחברה הישראלית ובו זמנית לבקש לקצור את פירותיה. ובכלל, אינך חושבת שגם לבעל הפלאפל ולי מגיע ללמוד תורה ללא טרדות???
    מגיע לנו, אך יש עולם והוא דורש עבודה ואחריות.

    השבמחק
  5. שלום לך יעל היקרה,
    בטרם אענה לך אשמח לשמוע תשובה לשאלה אחת קטנה. כמה כסף אתם, כמשפחה, מקבלים בכל מיני קצבאות - שאינן קצבאות ילדים - מהמדינה בגלל שבעלך אברך?
    גם אני חושב שישנה חשיבות ללימוד התורה (למרות מה שחושבים עלי העסקנים שלכם) אבל השאלה היא האם החשיבות היא כזו גדולה שהמדינה חייבת לממן כל גחמה של כל מי שרוצה ללמוד כל היום -ובמיוחד שמדובר בקבוצה כו גדולה של לומדים.
    אשמח לשמוע את תשובתך ואז אפרט יותר אבל בסיכומו של עניין רק אציין שכמו שברור שאת לא עשית לי כלום כך גם ברור שאני לא עשיתי לך כלום! אני לא רוצה להרע לך - זו אמירה של העסקנים שלכם - אני רוצה להיטיב עם כל העם ולא רק עם קבוצה מסויימת בעם.

    השבמחק
  6. אם בעלך שוקד על לימודו כפי שאת מתארת הוא אמור להיכנס לתוך 1800 האברכים שיקבלו פטור והקצבה שלהם אף תגדל כך שלא תהיה לך בעיה לפנק אותו במנת פלאפל "סרוגה" תוך כדי הלימוד.
    נראה לי שהדאגה שלך נובעת מכך שלבעלך אין מספיק "קשרים" כדי להיות ברשימה הזו שעתידה להיות רשימת "מקושרים" בחסות העסקנים החרדים, אז לפני שאת מכנה יהודי אחר בשם "רשע" (כי כך חונכת לקרוא לכל מי שלא חושב כמוך) תעשי בדק בית אצלך...

    השבמחק
  7. אם בעלך רוצה להתבטל שיתבטל על חשבונו, לא על חשבוני. אם לא מוצא חן בעיניך שאני לא רוצה לפרנס אותך ואת טפילייך את יכולה לתלות את עצמך. תודה.

    השבמחק
  8. שלום לך, כחובש כיפה סרוגה, אני מרגיש לא נעים. אני בכלל לא שונא אותך. אלא מה, מה שאתם החרדים רציתם לעשות לנו, להצטרף לביבי ולהחרים את הציונות הדתית, עשה לכם נפתלי. אז מה לעשות, המשחק הפוליטי שיחק נגדכם. את יכולה להמשיך לצעוק בצביעות. את ונציגיך.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.