רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 19 במרץ 2013

המאבק על מכירת חמץ בויזניץ -נוק אאוט לבן הגדול של ר' ישראל האחים סידרו אותו והוא נשאר קרח מכאן ומכאן

המלחמה על העתיד בויזניץ לאחר ר' ישראל החלה, האחים מכים זה בזה, לכל צד תומכים משלו, ולא תאמינו, הבן הגדול שהוא לכאורה יורש העצר עובר תקופה לא קלה כלל. הוא הסתבך עכשיו חשב כי הוא יעשה את הכסף הגדול ממכירת חמץ ונשאר ערום ועריה הפסיד את הכסף בארץ וגם בבורו פארק

האיש שחתר תחתיו היה לא אחר מאשר הגבאי בנצי שטנגר

ובואו ושמעו מה מספרים בויזניץ:

בויזניץ יהיה השנה תקדים. בכל השנים היה נהוג למכור את החמץ אצל בן אש"ל שגם שימש כרב קרית ויזניץ. היות שמאז פטירת האדמו"ר זצוק"ל עדיין לא מונה רב לקריה אז נהגו למכור את החמץ אצל בן האדמו"ר היות והוא מכהן כרב דחסידי ויזניץ בבורו פארק.
השנה הוחלט שאת החמץ ימכרו דווקא אצל יצחק ישעי' הגר שהוא בנו השני של האדמו"ר ולא אצל הבכור הרב חיים מאיר שהוא מכהן גם כרב דחסידי ויזניץ בניו יורק.
להחלטה הזו התחוללה מהומה של ממש בביתו של מרן האדמו"ר מויזניץ (מר"י) משום שחיים מאיר הגיע ליארצייט של סבו כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצוק"ל שחל בכ' אדר ותיכנן לשהות בישראל עד לאחר חג הפסח, וכמובן שיוכלו חסידי ויזניץ למכור אצלו את החמץ. אלא שלנאמן ביתו של האדמו"ר ר' בן ציון שטנגר ולבן הצעיר ר' יעקב מרדכי הגר זה לא מצא חן שהוא מנסה להשתקע בישראל ולכן החליטו שהבן השני ר' יצחק י. הגר אצלו ימכרו חסידי ויזניץ את החמץ. מאחר שחיים מאיר ראה שהפסיד במערכה הוא חזר לניו יורק ולראשונה מאז מונה אביו לאדמו"ר הוא לא ישהה אצל אביו בליל הסדר.
יצויין שמכירת חמץ זה עסק טוב מפני שכל אחד משאיר אצל הרב סכום כסף לכבוד החג, ולכן שטנגר לא רצה שהכסף הזה יסע לארה"ב ושישאר אצלו ואצל שני בניו האחרים של האדמו"ר.

5 תגובות:

  1. שאולזון בוקר טוב
    לא כל כך דייקת בסיפור ואני כתושב ויזניץ אספר לך בדיוק מה קורה . המאבק החל .הריב בין האחים התחיל . הבן הגדול הרביץ מכות רצח לאח הקטן . האח הקטן קרא לבן ציון שטנגר ,ובן ציון הביא קבוצה של בחורים כדי להרביץ חזרה . בנתיים הבן השלישי הביא קבוצה של חסידי דוד שלו ר מענדיל כדי לעזור להרביץ לשתי הקבוצות של בן ציון שטנגר . בן ציון שטנגר מתכנן היום לפנות לחסידי גור כדי שיביאו את כל התושבים שגרים ליד הקרינה ,כדי להרביץ לאח הקטן . וכנראה ששתי האחים יקראו לשתי הסטמרים להרביץ לגורים . בהמשך יעשו שלום וכמובן אתה תדע ראשון על ההסכמים . ושמעון מאיר פריד יהיה זה שיעשה שלום בין כל הצדדים . ולכן אתה מוזמו כבר להתכונן למעמד הפומבי של עשיית שלום יחד עם מצוות פטר חמור שתתקיים עוד לפני פסח . בשירה ובזמרה שאולזון בלעדיך לא היינו עוברים את המתח שיש עכשיו בויזניץ אנו פשוט מודים להקב"ה שהמציא אותך . אגב שאולזון זה נכון שהפכת ליועץ של לפיד בנושא חרדים
    מזמן לא כתבת על גור משהו עסיסי שחרר איזה הפלצה לפני הפסח שיהיה מעניין

    השבמחק
  2. חיים אם זה ההפלצות שלך באמצע השנה
    אז כנראה בפסח אחרי המצות והתפו"א
    הולך להיות הפלצות מיוחדות
    ותמשיך אם ההפלצות האלו זה רק מוריד את הרמה שלך

    השבמחק
  3. שטויות במיץ עגבניות, הגיהנום קטן מדי עבורך

    השבמחק
  4. חייים הפלצן בבטן יש לו פלוץ איך קוראים לפלוץ חיים שמצלסון.

    תשירו את זה תראו שזה מתחרז יפה.

    השבמחק
  5. יפה שהדור הבא של ויז'ניץ מחסל את עצמו. אנחנו בבעלזא צריכים חסידים חדשים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.