רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 26 בפברואר 2013

ברית הקנאים?

מאת שלמה מרקוביץ:

לע"נ הרב עזרא נוביק אביו של משגיח ישיבת חדרה שיחיה, שנפטר היום

את הקוראים תיגר על מנהיגות הרב שטיינמן באמצעות חיבור לעיתון "הפלס" יש לחלק לכמה קבוצות, אך החלוקה המרכזית היא בין אלו שקוראים תיגר על מנהיגות הגראי"ל, למשל "ממשיכיסטים", חסידי הגר"ש אויערבאך, ושאר אלו ש"לא מתחברים" להנהגת הגראי"ל. לבין אלו שלכאורה אין להם ביקורת על הנהגת הגראי"ל, אולם הם רוצים לחזק את "רוח הפְרוּם", הנה קם עיתון חדש, פרומער יותר, לא מפרסם מודעות של בתי מלון, והוא מציג קו קנאי בכמה וכמה עניינים, חובה לחזק אותו, ולא משנה אם הוא פוגע בערכי הציות לגדולי ישראל לדוגמא, שהרי כיום בוערת שריפה של קילקול ומודרניזציה בציבור החרדי, ובעת שריפה לא בוררים את המים לכיבויה הנקיים הם או מלוכלכים.
בקבוצה זו מצויים כמה אנשים שבמקרים אחרים הם לחמו ב"מחבלים" על עניינים שהם קידמו, כשאלו פגעו לכאורה בפרומקייט הטהור, וכיום הם, עומדים לצידם בביסוס עיתון "הפלס", שלדעתם יחזק את הפרום.
ברית זו מבוססת על הסתכלות צרה מאוד בלי להביט אפילו טיפ טיפה אחורה או טיפ טיפה קדימה, מי הם האנשים, מה הם קידמו עד היום, האם הם שומרי הפרומקייט??, האם אפשר להיות סמוכים ובטוחים שבכוח זה שניתן להם, הם משתמשים אך ורק לצרכי הפרומקייט הטהורים של אותו פרומר?? העבר, והביאורים שהם נתנו לפלוגתתם קודם החיבור הלא טבעי (שאפילו אחד מראשיהם, י"פ, אומר כי אין זו השקפתם אלא נסיון להוציא עיתון ב"קו" שונה שיפנה לקהלי יעד נוספים), מלמדים, כי הם דווקא נגד קידום הפרומקייט והם מעדיפים את קידום ה"השקפה הצרופה" על חשבון הדקדוק במצוות וכדומה, לדוגמא (לא אנשים ספציפיים): עדיף יהודי שלא קרא ולא שנה, לא מקפיד בשום מצוה\עבירה, אולם הוא יודע את כל פרטי הפרטים של הקמת יתד-דגל-שארית הסיבות והמסובבים להקמתם והמסתעף מהם, מיהודי תם וישר שיושב ולומד עשרות שנים ללא הפסקה, ומדקדק במצוות קלה כבחמורה.
ברית זו היא גם ללא מחשבה לטווח הרחוק, עניין הציות לדעת תורה, הוא הערך היחיד שיכול לשמור על הפרומקייט לטווח הרחוק, בעיות חדשות צצות כל העת, ואם יפגע חלילה עניין הציות לדע"ת מי יעמוד בפרץ??, כדוגמא לדרדור הרוחני שנגרם כאשר ציבור מתנהל ללא רועה, ניתן לראות בחסידות שמפני כבוד בעל הבית לא אזכיר את שמה, אשר מאז נפטר אדמור"ה לא השכילה להעמיד מנהיג רוחני, והנהגתה מסתמכת על כל מיני קואליציות לקידום עניינים שונים שרבם קידם, והמצב הרוחני בחסידות זו, הוא המדורדר ביותר מכל הבחינות.
כלי פשוט לבחינת העניין ללא משוא פנים הוא הכיוון אליו פונים העיתונים, נכון שכיום עיתון הפלס לכאורה פרומר יותר, אולם אם (ח"ו) העיתון יחזיק עוד שנתיים, איפה הוא יהיה?? ואיפה עיתון יתד יהיה בעוד שנתיים תחת הנהגת הגראי"ל??, לדעתי כל בר דעת מבין שבעוד תקופה כזו, "יתד" יהיה העיתון הפרומר, ו"הפלס" (אם) יהיה העיתון המודרני. וכדאי להסתכל בפשטות מה קורה היום בישיבת פוניבז' ומה קורה בישיבת "מסורת התורה".
גם בהסתכלות צרה ועכשוית, קשה להבין את אותם "פרומער'ס" שתומכים בעיתון הפלס בשל היותו פרומער, לכאורה. כפרומר'ס, צריך בכלל עיתון?? ואם כבר, יש עיתונים פרומרים הרבה יותר כמו למשל, החומה, דער איד וכדומה, כל רעיון העיתון החרדי לכאורה היה להביא את השקפת גדולי הדור, אולם סתם "עיתון לפרומרים" זהו קלקול גדול בפרומקייט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.