רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 25 בפברואר 2013

מדוע בזמן ה'פני מנחם' ציוה הרבי הנוכחי מגור לחיידרים ללמוד בשושן פורים וכשהפך לאדמו"ר ביטל את הלימודים בחיידרים? - סיפור מדהים

בכל שושן פורים אני נזכר בזאת, יש לי את זה בארכיון מלפני שנים, כתב לי זאת בשעתו אחד מן החסידים שכאב לו נורא ההתנהגות הזו. החזקתי את זה שנים ולא העליתי את זה, לא בעיתוניי ולא כאן. אני מעלה זאת עתה בשביל להבין את עומק המחלוקת בין הרבי הנוכחי ל'פני מנחם' ועד להיכן היא הרחיקה

כל השנים עוד מימות הבית ישראל והלב שמחה, היה נהוג בכל החיידרים של גור שלא מתקיימים לימודים ביום שושן פורים, גם בכל ערי הארץ. ילדים רבים נוסעים עם הוריהם לטיש בירושלים או לקרובי משפחה בירושלים שאצלם זה יום הפורים. ולא התקיימו לימודים בכל הארץ ביום הזה.

בשנת תשנ"ג היה הפורים הראשון לאחר פטירת הלב שמחה, ובשיא ימי הנהגת הפני מנחם זצ"ל והנה הגיעה הוראה מאד"ש [שכונה אז: ר' יענקל] למנהל החיידר בבני ברק ר' שמואל לוינגר ז"ל שביום שושן פורים אין שום סיבה שלא יהיו לימודים בבני ברק, ויש לקיים לימודים כרגיל.

ר' שמואל לוינגר, היה רגיל בכל שנות הלב שמחה לקבל מאד"ש שהיה אז בן הלב שמחה, הוראות שונות בנוגע לחיידר, אז מתוך הרגל הוא קיבל גם את ההוראה הזאת, והודיע למלמדים שע"פ הוראה מר' יענקל יהיו השנה לימודים בשושן פורים.

המלמדים מאוד התקוממו. היתכן? הרבי הפני מנחם עושה טיש בירושלים ביום שושן פורים, וזכותנו ליום חופש שיאפשר לנו להשתתף בטיש הזה, ומדוע ר' יענקל מבטל את הנוהג הזה, שהיה כל השנים בימי הבית ישראל וגם בימי אביו הלב שמחה???

ר' שמואל לוינגר לא ידע מה לעשות והלך לאד"ש לשטיבל רש"י והסביר לו את טענת המלמדים, ואמר שהמלמדים מבקשים ממנו כמנהל שיסע לירושלים לשאול את הפני מנחם כדת מה לעשות. אד"ש אמר לו: אל תיסע לשאול את הרבי [הפני מנחם] אני כבר יסע לירושלים וידבר איתו על זה.

בינתיים התקרבו הימים לפורים, ואין כל תשובה והודעה חדשה מאד"ש. אז ביקשו המלמדים מאחד מבני הפני מנחם שיכנס אצל אביו ויספר לו את כל הענין וישאלו מה לעשות. כששמע הפני מנחם את כל הענין ושאד"ש אמר שיבוא לירושלים לדבר עימו על זה אמר הפני מנחם: "הוא אמר שהוא ידבר איתי? כן, הוא ידבר איתי בשושן פורים".... 

ואכן, אד"ש לא בא ולא דיבר על הענין כלל עם הפני מנחם.

מעניין שאפילו שדעתו של אד"ש היה שיתקיימו לימודים בשושן פורים בכל ערי הארץ, כפי שטען בשנת תשנ"ג, אעפ"כ כשעלה בתשנ"ו על כס ההנהגה לא שינה את זה, ועד היום הזה בכל הארץ יש חופש בחיידרים דגור בשושן פורים.

עוד הוא מציין, שהיה בימי הנהגת הפני מנחם עוד פרשייה, שבאו לדבר על זה עם אד"ש והוא גם אז אמר: תניחו, ואני ידבר על זה עם הרבי [הפני מנחם], וגם אז אמר הפני מנחם: יא. הער ועט רעדען מיט מיר שושן פורים"...
והתפלאו על הביטוי הזה. וכשנסתלק הפני מנחם במוצאי שושן פורים נזכרו מזה.

21 תגובות:

  1. גם לי קשה למה הא"א בצוואתו הועיד דווקא את הרה"ק
    ר משה בצאלאל ליורשו,אע"פ שהיה האחרון להצטרף רק אחרי חצי שנה להנהגה קיבל מרות.
    כמה טיפש אתה יכול להיות אל תתעבר אל ריב לא לך ק"וח על אנשים שאינך מבין את שיחת החולין שלהם.

    לא הבנתי למה ר, מנחם פאביניצר היה מקבל קוויטלך בזמן הא"א,
    אבל יש לי את המינימום שכל להבין שזה לא עיסקי ולא כל דבר מתפקידי להבין ולדחוף את האף הארוך שלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אומר לך מדוע האמרי אמת לא נקם ועוד חיבב את הרמ"ב לרבי אף ש ..., כי תקלוט שהאמרי אמת לא היה מושחת ואגואיסט ורודף כמו נכדו רח"ל. תתעדכן ש"עובדי ה'" בכל הדורות זה אמר לא לרדוף ולהתנהג באכזריות, אלא להיפך, לוותר ולמחול על עלבון ולכבד דווקא את שונאיו, וכידוע שכך נהג האמרי אמת עם רודפיו.

      ובענין קוויטלך: הפאבינינצער לא קיבל קוויטלך, רק הרבי הנוכחי בזמן הפנ"מ, [אני אישית נתתי לו אז קוויטל, כי לצערי אז הייתי מושפע ולא היו לי הכלים למדוד נכון גדלות].

      מחק
    2. היום יש לך את הכלךים למדוד נכון גדלות.....שרוליק לוין לימד אותך....גם אוויל מחריש לחכם יחשב...

      מחק
    3. לא שרוליק לוין רק יענקל קמינר וישראל שטול ומוטי בבציק ולייזר נוימן.

      מחק
  2. הרבי שליט"א ימשיך ל"ריב" עם כל מה שזז, הוא לא יצליח לעולם ל"להתחרות" עם המחלוקת שהיתה בזמן הא"א עם אלכסנדר לא בכמות ולא באיכות, [כל מיני רבנים סוג ב,ג, ] חוץ מזה כל יודע היסטוריה יודע שהקמת אגודה עלתה לא"א בקשיים מרובים במקרה הטוב עמדו מן הצד במקרה הגרוע היו מלחמות קשות.

    וכמו כל הסטוריה שכותבים אותה המנצחים [לכן כמעט לא ידוע על המאבקים והקשיים שהיו] לך תשאל את האדמור מנובמינסק אביו והאדמור מסוקולב היו מהיחידים שעזרו לא"א.
    איך שלא יהיה זה יגמר כדרכם של ת"ח את והב ב בסופה.
    בדיוק כמו שהאדמור מללוב בא כמה ימים לפני מותו דווקא להפרד מהאדמור שליט"א.
    חפש לך חיים על תתערב בעסקים שאין לך הבנה מינמלית בהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה גערער שקרן ונבל, האמרי אמת לא התקוטט עם איש, ואדרבה קירב ביותר אף את אלו שרדפוהו והסגירוהו לשלטונות בדברי סכנה, רק אתם מוכנים להשמיץ את האמרי אמת כדי להצדיק את הנבזות של היום.
      לחסידים בגור אמנם היו מריבות עם אלכסנדר על "שטחי מחיה" - משרות, אך האמרי אמת לא הייה מעורב בהם. האמרי אמת חי בשלום עם 99 אחוז מאדמור"י זמנו [אולי חוץ מכמה קנאים שהם לא רצו לדבר עימו], הוא לא היה ילדון כמו ...,

      ובענין הרבי שמעון מלעלוב, הוא לא בא להפרד מהגערער קודם מותו רק אדרבה, הוא, אע"פ שהרבי מגור שפך את דמו בפרהסיא על לא עוול בכפו [כל עוונו היה שלא קיבל את ה"הוראה" החצופה לזרוק מישהו מקהילתו שגור סימנה אותו יחד עם עוד רשימה כל שנה ....], הוא היה עובד ה' אמיתי ומחל וסלח ומיד כשהרבי מגור נאלץ לאחר פרשיית ברקת והמסתעף לפתוח במסע פיוס עם מאות הברוגזים הילדותיים שצבר במשך שנים, עקב כך שהועף אז ל"קרשים" מבחינת רוב כלל ישראל, אזי מיד כשאמרו ללעלובער שהוא נכלל ב"רשימה" של אלו שהרבי מעוניין לקנות אותם מחדש [עם כולם ממש הוא לא מסוגל להשלים, הוא ממש חייב נפשית שיהיו לו כמה ברוגזים...], הוא מיד הסכים בשמחה, דיוק כפי שהסכימו האחרים שהגערער רבי עשה עימם ברוגז וזרק וביזה עד שנאלץ להכיר בהם: ר' דוד מרחמיסטריווקא, הסלונימער, הביאלער, הצאנזער [מאז הוא הספיק שוב להסתכסך מעט עימו], הבעלזער, ועוד ועוד.

      מחק
    2. שכחת חיים, שגם עם הישועות משה זי"ע מויז'ניץ

      מחק
    3. אם בדבר שכולם יודעים עליו אתה מעיז לשקר במצח נחושה, "מחלוקת שולית על שטחי מחיה" בא בשעה שכל הגולה היתה כמדורת אש מגודל המלוקתעם אלכסנדר,איך נאמין לשאר סיפורי אלף לילה ולילה שלך?
      האם הוא רק הגיע ללוצרן וכבר נחטף למגיד שיעור מי שמע עליו לפני הסקנדל? ועוד קיבל משרה באמצע הזמן?
      ויום אחרי הטלפון מהגבאים כביכול דבר ראשון ראש ישיבת לוצרן התקשר לשאולזון או לכותב הפוסטים להתלונן?
      סופו של בדאי שגם שהוא כבר אומר אמת לא מאמינים לו.
      ק"ו בן בנו של ק"ו כשזה הזיות, פנטזיות, שקרים .

      הרבי ישיך ל"ריב" עם כל דבר שזז בדיוק כמו גדול הדור
      לשעבר הרב של ,הוא ינקום וינטור כנחש בדיוק כמו שחז"ל דורשים מת"ח ,
      האם ישאיר את שימעי בן גירא לשלמה בנו או יחסל אותו לבד זה איני יודע.

      מחק
    4. בדיוק כמו הרב שך הוא לא יתחנף או יעשה הצגות /
      הוא ימשיך לריב עם כל דבר שזז על אפכם וחמתכם, תקבלו את האמת בפרצוף גם אם לא בא לך עליה.

      מחק
    5. אל תשווה את העם הארץ מגור להרב שך שלכל הפחות הגה בתורה במסירות נפש, ואל תשווה את מריבות גור-אלכסנדר בפולין שכלל לא היה האמרי אמת מעורב בה לכאן ש"ידו בכל" וכל הרבנים מעידים שאין להם כח נגדו כי הוא משתולל נגד כל מי שלא לוקח בשביל כבודו. משוגענער. הוא לא ת,ח וא"צ לנטור כנחש, הוא ילד מגודל עם מדות של תינוק.

      מחק
  3. מה שאני לא מבין למה הפ"מ רצה להיות חסיד שלו ????

    השבמחק
    תשובות
    1. הפנ"מ לא רצה להיות חסיד שלו, רק היה שפל ברך טוב עין אז נכנע.

      מחק
    2. טוב לדעת שזה מה שאתה חושב על האדמור שלך הוא עשה הצגות
      כמובן מתוך שפלות , רק מה, לא חשבתי שהוא היה מוכן לחיות בעולם שקר כזה ולהכנע לאדם שהוא לא חושב שראוי להיות אדמור, אבל אם זה מה שאתה חושב על אדמור שאתה מעריץ מה הפלא מה אתה חושב על אדמור שאתה לא מעריץ , שיבושם לך עולם השקר וההצגות שאתה חי בו.

      מחק
    3. עדיף אדמו"ר שעושה הצגות מאשר אדמו"ר שמציק ושופך דם נקיים של אנשים פשוטים והן של גדולי ישראל, כל מי שלא נכנע לשגיונותיו והערותיו תיכף ומיד ממש.

      מחק
  4. רק לחשוב על חוצפת הנוכחי שבזמן שיש רבי מכהן בירושלים הוא המשיך לתת הוראות למוסדות בגור כיאלו אין רבי. חצוף. והיום הוא מעיז לרדות את כל מי שמעיז לומר דעה הכי קטנה ... ילד ...

    השבמחק
  5. האמת שחשבתי שיש לך אומנם לא מוח גדול, אבל לפחות בגודל של אפונה
    אבל אני רואה שגם אתה זה אין לך חבל על המילים האם לחשוב שהא"א חשב שר משה בצאלאל עושה את זה מטעמי כבוד והוא לא "נקם"
    טיפש כזה עוד לא ראיתי.שיערב ויבושם לך.

    וכן מי שיצטרך לעבור סידרת חינוך יקבל אותה בדיוק כמו שעשה הש"א לרבה של לודז, בסוף כולם מבינים שזה לטובתם ואת והב בסופה ראה באיזה אחווה ושלום הבלזר היום איתו.

    השבמחק
    תשובות
    1. ל"מוח האפונה": א. מה אעשה שבזמני למדו בעיון בישיבות וע"כ נראה כך מוחי.

      ב. כן, תפנים שלא היה בגור עד הנוכחי אדמו"ר נוקם ונוטר ומחסל חשבונות באכזריות. האמרי אמת סבר שר' משה בצלאל ראוי, וע"כ לא עשה חשבונות אחרים, כי הוא היה עובד ה' באמת ולא מפונק מגודל.

      אינני יודע מי זה הש"א שעשה לרבה של לודז', עכ"פ הפסיקו להשמיץ את גדול"י הקודמים במעשים שלא היו כדי להצדיק את רבכם. איש מנרדפיו וגם אחרים - רוב גדול"י דזמננו אינו סבור כיום שהרבי מגור הוא אדם גדול, כולם מסתכלים עליו כמשוגע או גם "לא צדיק"...
      הבלזער כיום בשלום עימו כי הוא לא ילד קטן, וכמו רוב מנהיגי ישראל כיום הוא מתייחס אליו כאל מסכן, וע"כ כל פעם שמחליט להתנהג יפה בין ברוגז לברוגז הם מכבדים אותו מרחמים ...

      מחק
  6. בקיצור גור-בשפלותה,מסכנים החסידים.

    השבמחק
  7. הרבי באמת מסכן, אין לו מושג איך שהוא נראה ברחוב, גם מבית וגם מבחוץ כל הזמן מסתכסך עם כולם, מה יהיה הסוף, הצילו !!!

    השבמחק
  8. I just saw the very interesting video of Rav Shach saying that Chabadnikim are not Jews. Well, we do know that Chabadnikim are Christians (they bow down to a dead man). But hey, the earliest Christians were Jews too. So why can't the new Christian Chabadniks be Jews too?

    השבמחק
  9. אם הבנתי נכון, לפי השפה הנלעגת והעברית המצוחצחת , מדובר במגיב שהוא או שאולזון עצמו, למרות היותו יליד ישראל ואף שימש עוזר פרלמנטרי לדבריו, של הרב מנחם פרוש, העברית שלו גרועה במיוחד. או שזה איזה אנאלפבת שלא למד ולא שנה בשום תחום. אין בו לא תורה ולא סחורה.
    ביטול תורה אצלו זה מצווה דאורייתא, והוא יושב כל היום וגולש.
    מסכן , הרבי שלו לא מוצא חן בעיניו, אני נותן לו פטור מוחלט מלבוא אליו!הוא לא ישלם על כך אחרי 120! מבטיח לו!
    אבל: התשלום על תגובותיו ודיבוריו על רבו, או,או,או, אין ערוך ואין שיעור.
    ושוב יום אחד לפני מיתתך, לא אני אמרתי!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.