רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 22 בינואר 2013

מכתב אישי מלב אל לב לתלמידי הגר"ש אויערבאך שליט"א

מאת שלמה מרקוביץ:

אילולי ההשקפה הגורסת כי על בני התורה לבחון את מעשיהם של גדולי ישראל אם תואמים הם את הדרך הנראית לנו נכונה ומשתלבת בהנהגת גדולי ישראל בדור העבר, לא הייתי צריך לפנות אליכם, הגר"ש פעל את שפעל, הורה את שהורה, והמהרהר אחר רבו כמהרהר אחר השכינה.
אולם ע"פ חוש הריח המפותח שקנינו ע"י קריאת היתד וכו' במשך שנים, חוש הריח שע"פ דעתכם אמור להנחות אותנו מי הוא ה"גדול", הריח מכה בעוז...
לו יצוייר כי אכן דעת הגר"ש הייתה להימנע מהוראה להצביע לג', בגלל דאגתו הרבה לעולם התורה עת נתון הוא בידיו של הגראי"ל, הפשרן לכאורה, הייתכן כי שינה את דעתו בשל כריתת ברית פוליטית, ועוד עם מנהיג הפלג הפשרן ביותר ביהדות החרדית? אלו שבתתי"ם שלהם לומדים מקסימום לימודי ליב"ה, בישיבות שלהם מוגרה דרך הלימוד המסורה לנו מרבותינו ויש בהן מסלולי שירות לאומי ה"י, ואנשיהם המובהקים הם הממלאים את מסלולי השח"ר (וזה עוד מבלי לדבר על עניין הרב שך והיענקלך).
(אגב, בעניין ה"הסכם" המדובר, בשביל להעמיד את העניין צריך להוכיח כמה דברים: 1. יש הסכם. 2. גור מכבדים הסכמים. 3. כל גדולי ישראל והאדמורי"ם ייכנעו לגערער שיכנע להגר"ש, בקיצור, מזוייף מתוכו. ושלא תבינו אותי לא נכון, גם אני משתוקק לשמוע כי המדינה הציונית תוותר על גיוס בני הישיבות מבלי להזדקק לויתורים מצידנו).
ע"פ אופן הצגת הדברים ע"י הפלס ושות', העניין דומה ל- פתיחת רשת מזון חדשה בשם "זכור ושמור" מבית רשת הטריפות וחילול ש"ק "טיב טעם", כמלחמה ב"זול בשפע" מבית "מגה" המחללת שבת.
ע"כ, למען כבוד הגר"ש חובה להעמיד את האמת אותה מטשטשים בפניכם אותם אלו שלא כבוד הגר"ש יקר בעיניהם אלא כבוד עצמם ומשרתם.
כמו כל חברי מועצגה"ת של דגל (אפילו הרב עדס!), גם הגר"ש מסכים ומבין כי אי אפשר להעמיד מחלוקת כנגד הגראי"ל שהוא מנהיג הציבור החרדי בכלל ועולם התורה בפרט, זה שהאחריות הכוללת נופלת בסופו של דבר על כתפיו, ובייחוד כאשר הגראי"ל הטריח את עצמו בביקורו אצל הגר"ש, הגר"ש ראה כי ח"ו הגראי"ל לא אוייב אותו, והוא מנהל את עצמו היטב, והראיה הפשוטה לזה הוא מה שפורסם בעיתון הפלס כי בביקור הגראי"ל בביתו הוא לא ראה צורך לשטוח בפניו את טענותיו כנגדו, אלא שוחח עימו בדברי תורה בלבד (אגב, זו גם הסיבה שטרם פורסם מכתב תמיכה ממנו בעיתון הפלס).
אכן, הגר"ש ראה בפניו הזדמנות נדירה בה הפלג הפשרן ביותר בציבור החרדי מוכן לקבל ע"ע משהו שלא על מנת לקיים (הלוואי שכן!!), בכדי לקבל את הסכמתו, מה שיכול בעתיד למנוע פשרות, ומה שייתן תמריץ לציבור שהוסת במשך כחצי שנה בעיתון הפלס לא להצביע, ללכת ולהצביע על אף הטענות (הגיעו הדברים לידי כך שיש פלסאים שמשוכנעים כי מתלמידי הגראי"ל חלק לא יצביעו... ואף מביאים לזה כל מיני "ראיות").
המסקנא שאתם צריכים להסיק מעניין זה, ח"ו לומר כי אי מי "מרמה" את גדולי ישראל, אולם נתי גרוסמן פועל בדרך של הצגת מעשי ודברי גדולי ישראל מהפרספקטיבה המתאימה לצרכיו, כל מילה של פיקפוק וחוסר הסכמה או לחילופין מילות הערכה וכבוד בין גדולי ישראל, מפורסמים או לא מפורסמים לפי צרכיו של נתי גרוסמן בהמשך הנהגת כלל ישראל עד ביאת משיח צדקינו במהרה בימינו אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.