רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 10 בינואר 2013

קבוצת הורים מאיימת להוציא את רוב הילדות מבית הספר של בעלזא אם בניו של פרידמן יהיו בה לאחר סוף השבוע הבא

ר' משה מונד
הם לא קונים עוד את הלוקשים של ר' דוד גליצקי ור' משה מונד ואומרים כי אם לא יעשו צעדים של ממש וכבר בימים הקרובים הם ייאלצו לעשות צעד דרסטי, ותחילה יפעלו במסגרת בית הספר, הם עוברים עתה מאבא לאבא ותובעים ממנו לחתום על פניה למנהל ר' משה מונד ולהזהיר כי אם הוא לא ימצא פתרון עד לסוף השבוע הבא איך להוציא את בניו של משה אריה פרידמן מבית הספר הם יוציאו את הבנות יעבירו אותן למקום אחר או שיקימו בית ספר חליפי, הם לא מוכנים להמשיך במשחק הזה

מי שעומד מאחורי הענין אומרים כי בשבוע הזה נוצרה חברות בין כמה מן הבנות עם בניו של פרידמן והם חוששים למה שיקרה כאן. המנהלים אומרים כי הם שמים עין להבטיח ששום דבר לא יקרה והם משתמשים בשם הרבי שהבטיח שלא יקרה שום דבר אבל הם לא קונים זאת הם אומרים זה יותר מדי זמן שהבנים נמצאים עם הבנות וצריך לעשות לזה סוף ומיד

בשבת יבטיחו כי משה אריה פרידמן לא יוכל להכנס לבית כנסת כלשהו בעיר, ראשי בעלזא פנו לבית הכנסת חב"ד וביקשו שגם הם לא ירשו לילדים להכנס, ולא ברור מה החליטו שם. בשבועות האחרונים שלח פרידמן את בניו להתפלל בחב"ד מפני שרק שם הכניסו אותם

50 תגובות:

  1. Je bent een vuile flikker Friedman, dude. Je bent een vuile Iraanse Mahmoud Ahmadinejad hugger minnaar, samen je neuken met je frans en duits-nazi fag je een teef om onzin ganoff vervuiling zeuren, ongekende bereikt U hebt nu heights.Your shitgaze "is verachtelijk, walgelijk, weerzinwekkend, je een stinkende, lelijke, wrede, vulgaire hond pimpen Joseph Stalin je kak

    השבמחק
  2. למה שלא יפתחו בית ספר פרטי רק לאותו כיתה, וכולם ילכו להבית ספר הפרטי חוץ מהפרידמנים?

    השבמחק
  3. אני חושב שהם טועים. צריך להודיע שהילדים יוכלו להגיע לכל בית כנסת אבל להכנס רק לעזרת נשים - הרי זה מה שהם רגילים...
    יש להניח שהילדים מעצמם לא יבואו ולא משנה מה האבא יעשה להם אם הם ידעו שהם הולכים להתפלל בעזרת נשים עד שיעזבו את בית הספר.

    השבמחק
  4. מישהו יודע אם זה חוקי בבלגיה לעשות שינוי מין לילדים?

    השבמחק
  5. אתם תיראו את ישועת השם, בקרוב ממש הוא ישתמד בעזרת השם ,ויהיה קידוש השם גדול בכל העולם זה הסוף של המוסרים בכל הדורות

    השבמחק
  6. לא היה ולא נברא ואפילו משל לא היה, אף אחד אינו מאיים כלום חוץ מהחרא משה ארי פרידמן.

    השבמחק
  7. יצחק הערש רויטשילד11 בינואר 2013 בשעה 2:22

    שמעתי ממקור בכיר שיש לו קשרים עם החלונות הגבוהים שהחליטו באסיפה שצריכים לעשות עוד אסיפה.

    אבל פטור בלי כלום אי אפשר לכן אביא לכם כמה צימוקים מהאסיפה.

    היה קולות וברקים וכמעט הלך מכות בין יילי אדלער וירמיה גולדרייך, יילי טען שצריכים להוציא את משה מונד מהוועד כי יש לו ניגוד אינטרסים, הוא לא רוצה את הילידם במוסד שלו "יסודי התורה" לכן הוא דואג שהם ישארו בבנות ירושלים.

    ירמיה גולדרייך טען שה"ברוך" העיקרי זה שהם לקחו את אושי רוט לוועד שאם כבר לוקחים אנשים מחוץ לקהילה מדוע לא לקחו את נתן סאלעצקי (אביו של מיכאל ולייבל) שהוא גם חכם וגם מבין בעניינים אלו, או את יעקב משה שטרן, גם חכם וגם צדיק וגם פה מפיק מרגליות.

    מי שהתערבו לטובת ייאלי ובעצם הצילו את המצב היו יואל בערגער ומאטעס וועבער, שהם טענו שעיקר הבעיה זה לייבל מאנדל בעצמו, הם טענו שהם יודעים ממקורות מוסמכים -דבר שרבים נחשו- שלייבל מאנדל מתייעץ בעיקר עם אחותו "צירו" והיא בעצם מנהלת את המערכה מאחורי הקלעים. (ככה נראת לפי גודל הצלחת המערכה)

    היה כמה הצעות מעשיות שלום קליין (אביו של חיים יעקל) טען שצריכים לעשות פולסא דנירא, העסקנים אברהם וועבער ווואלף קנעפלער צעקו משהו בהונגרית ואף אחד לא הבין מה שהם צוקים.

    שמעון יונגער טען שיש חשש רציני שהבן של פרידמאן יתחבר עם המורה מרת גאלד וחייבים למצוא פתרון מיד.

    מאטעס וועבער שאל לשמעון יונגער מנין לו שיש קשרים בין הבן של פרידמן למאדאם גולד, ענה שמעון יונגער כי התכשיט אמר למאדאם גולד אתמול שיש לה "פענעזאק" יפה, וככה זה תמיד מתחיל.

    בסוף לקח חיים אהרן שטארק את רשות הדיבור אחרי כמה ציפצופים מהמכונה שבאוזנו הוא התחיל לדבר: ברשות הנאסעדער רוב, ההאגער רוב, הסעמיאלע רוב, המנחת מחבת, הבכורי חיים, אני רוצה לשאול שאלה אחת את חכמי הוועד, מדוע לא מכניסים את הבנים אצל הבנים ושלום על ישראל ?

    חכמי הוועד ענו בתום לב שעל זה הם פשוט לא חשבו, ובאסיפה הבא הם ידונו על זה בכובד ראש.



    השבמחק
    תשובות
    1. שכחת לציין את שרול מרדכי סימון שהתייפח בבכי בממחטה מלוכלכת שהיתה ב'ביזעם טאש' של ה'דריי פערטל רעקל',
      את יוסל באב"ד שטען כי 'מיין שמואל נתן קען שיין שרייבען' ואח"כ הוסיף 'און איך האב אויך א שיינע שריפט',
      את הערשל סג"ל שצעק כמה מלים לא ברורות ולא היה סגור על עצמו אם לגלגל את זקנו פנימה או החוצה,
      את שמעון צויבל שהחליט בעצתה של הגב' גרינע צויבל לקחת את מקלו ולהפליק לילדים באחוריהם,
      את יענקל קאהן שהופיע באמצע האסיפה עם קסקט, עם קיטל ועם מקל במבוק ענק וצעק בקול ניחר 'צאן קדשים', אח"כ המשיך בשירת 'מי הוא זה ואיזה הוא...',
      את ר' יידל שנכנס באמצע האסיפה בליווי בנו שדחף לו רגל אחת ובאופן מופלא רגלו השנייה זזה אף היא, במהלך האסיפה, ניסה כמה פעמים להביע את דעתו אולם יצא לו רק ריר מפיו ובנו המסור מיהר לקנח את פניו ב'טאשטיכל',
      את ישי גרינפלד שנכנס במקרה לבמקום עם שולחן ערוך ענק בידיו והסתכל בעיני עגל על כל המתאספים,
      את מרדכי באב"ד שעמד להרצות חידוש עצום שעלה בדעתו ואח"כ ראה את אותו חידוש בדיוק ב'שאגת אריה',
      את שמעון גרינפלד שהמהם משהו מתחת לשפמו הקצוץ,
      את יחזקאל מנדל שציין כי 'מיין לייבל איז א פיפיגע בחור', את משה כץ שנכנס כדי להוריד את הדבש ששפכו לו על הכסא,
      את יידל פורסט שהשתתף באסיפה אולם היה עסוק כל העת לפטפט עם גרויז,
      את אברום שמיל גראסס שנכנס בכסא גלגלים עם ניילון על כובעו ובליווי בנו וולף'קע ישירות למזרח,
      את יוסל הרצל שהפטיר בקול 'פאטפערדאממע... מיין משה חיים האט געמיינט ער איז א גיבבער.. ווי א פייגער ליגט ער יעצט אין שפיטאהל',
      את אשר זעליג מרק שטען שהוא מסכים לקבל את כל הילדים לכיתה א',
      את יוסל קאללא שכובד בפרק חזנות ושר 'שלש פעמים בשנה',
      את מוטל רייז שהציע לתרום 1000 פראנק לעניין,
      את משה זאב רייצער שקם מיד וצעק 'זעקס טויזנט',
      את שלמה זלמן לעהרער שהגיע כיון שחשב כי מדובר בסעודת ראש חודש,
      ועל כולם את סנדר פריעד שעצם את עיניו בחוזקה וצעק כי יש לשמוע בקול מר"ש וח"ו לא להרהר אחריו.

      בפעם הבאה, נא לדייק בפרטים...

      מחק
    2. מה עם הגה"צ בעל המנחת דבשי?

      מחק
    3. קריאה נרגשת ליהודים הצדיקים של אנטוורפאן.
      ובמיוחד לר' שרול מרדכי,לר' יוסל, לר' הערשל, לר' שמעון, לר' יענקל, לר' יידל, לר' ישי, לר' מרדכי, לר' שמעון ג. לר' יחזקאל, לר' יידל פ. לר' אברום שמיל, לר' יוסל ה. לר' אשר זעליג, לר' יוסל ק. לר' מוטל, לר' מוישה זאב, לר' שלמה זלמן, לר' סנדר, ולכל היהודים הכשרים הטהורים והקדושים של אנטוורפאן.

      אנא מכם יהודים כשרים וטהורים חדלו מלריב ומלהתקוטט זה עם זה, האם אתם לא רואים שיצר הרע מרקד סביבותיכם ור"ל חפצו מצליח בידו.
      תתגברו בבקשה על תאוות הריב והמדון והשלימו זה עם זה ופלו איש על צוואר אחיו באהבה וחיבה וזיכרו שבני עם בחירה אתם.
      בשורות טובות ושבת שלום לכם יהודים יקרים.

      מחק
  8. Wie laatst lacht, best lacht!

    Nu het goddelijke onze kehille verlaten heeft en wij in de handen vallen van een onozel advokaatje, leibl mandel , dajan weber, shimon junger, de zwitser galitsky en wat boerenvolk.
    Nu god ons verlaten heeft, is het niet tijd om schoon schip te maken met al dat kinderlijk gedrag?

    Hoe en met welk hart doen wij dat deze kindertjes aan?
    Zijn we dan niet medeplichtig?
    Hebben we dan echt geen joods geweten?
    Zijn wij op een lijn met de primitiefsten der volkeren waar kindermoord een ritueel was?
    Kindermoord koosjer en geoorloofd was?
    De Inca's de zoeloe's ?

    Toch heb ik hoop. Op het Belgisch gerecht.
    De niet-joodse bevolking die een hoog nivo van zuiver gedrag bezit.
    Een nivo die spijtig genoeg zoek is bij al de jidden van onze kehille.

    Zij zullen ons nog Balak leren met al de commentaren.
    Laat in godsnaam die kindertjes, zijn zoons en dochters in naar een joodse school.

    Doe je dat niet en ga je voor harakiri, dan zijn de gevolgen voor ons allen. Jididische sadisten, dat zijn we allemaal geworden.!

    השבמחק
  9. הערשי אתה חארא!!!

    השבמחק
  10. לעקעך,
    מיט בראנפין,
    מי איינגעמאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאכטס?

    השבמחק
  11. מרדכי זאב שוואמענפעלד11 בינואר 2013 בשעה 4:35

    צריך למרר את חייו של אהרן ברגר שהלך בדרכיו של הקולגה שלו הערשי ולא שמע בקול מר"ש

    השבמחק
    תשובות
    1. ק. תתעסק בחיים הלפרן תעזוב את ברגר

      מחק
  12. כל התגובות עם השמות השונות זה הילדים של הרשי וויינגרטן.

    דפוקים. חארא הערשי

    השבמחק
  13. האם כבר אחת הבנות בכיתה המעורבת בהריון?

    השבמחק
  14. יענקל פרידריק11 בינואר 2013 בשעה 7:20

    Een nieuw soort beest: De harteloze antverpener.

    Tot hijzelf van een roidef een nirdaf zal worden!

    Daar zullen de goiym voor moeten zorgen.
    A'penvolk.

    השבמחק
  15. משה אריה שייגץ וממזר תקח את הערשי המאכיל טריפות גם קצת לזונות שלך יעשה לו טוב אין לו אשה.

    מויסרים מלוכלכים!!!

    השבמחק
  16. שכחתי לציין את פנחס האפפמאן שנעמד על כסא אחר דרשת ר' דוד וצעק שכל דבריו שקר וכזב וגדליה נופף בידו להסכמה

    השבמחק
  17. בורח מחר מאנטוורפן11 בינואר 2013 בשעה 7:47

    מחלק מתגובות כאן עולה ריח החמצמץ של קטנוניות האנטוורפנית מתועב. זו עיר שרוב היהודיה בערים וכסילים שאינם מעלה על דעתם עד כמה הם אווילים משרישים, חסר כל יוזמה ועצמאות מחשבתית אלא עוסק רוב היום במחלוקת ובמציצנות ורכילות, אנשים כנשים ובחורים וילדים, כולם רק מתעסק במה פלוני עובד, חסיד של מי הוא, כמה הוא מרוויח וכמה נותן לצדקה ולהיכן הוא נוסע לוואקאנס ומה חולשות המאפיינות אותו והאם הוא ראוי לשמש בעל תפילה ובעל קורא נאה.‬

    ‫זוהי העיר בה אנשים שפלים מסוגו של מז"ש מוצא מקום של הכבוד, ועריצים רשעים וגאוותן מסוגו של ד"ג נותן לו את הגיבוי לרשעתו, כדי שיהיו בצד שלהם. זוהי העיר בה איש לא יעיר לגאון ננ"מ על שחיתותו במידות כי הוא ת"ח וגם עשיר, ולמי מפריעים שהוא מושחת. זוהי העיר שיהודיה כה נבער עד שרובם אינם שולט בשפה מקומית ולכן אינם יודע להשיג תקציבים למוסדות, ולכן הם קורעים את ההורים, ולפעמים כשכן משיג משהו משלטונות עושים זאת בצורה שלימזלית.‬

    ‫זוהי עיר שמכתיר עליה כרב את מי שמיודע לנאום ובלי לחשוב האם הוא צדיק או לא. מה זה צדיק בכלל? המושג שהאנטוורפני הממוצע ידביק רק לאנשים שיושבים בצד בלי להשפיע על אף אחד הדוגמת ר 'שמואל גרינפעלד. רב זה משהו פוליטי. זוהי כסלונה של חדלון מעש ועסקנות מזן הכתריאלבקי והיהופיצי עדיין שולט בה ברמה כאילו טרם הגיע למאה ה 19. זהו מקום שאם אתה רוצה שתצחק מבדיחות שלך, עליך להיות יבש לגמרי מכל שמץ של חוש הומור.
    משה אריה מגיע לכם ומתאים לכם כברזא סומקא לכלבא חיוורא

    השבמחק
    תשובות
    1. בלי שום ספק נכתב תגובה שלמעלה על ידי הערשי ובניו

      מחק
    2. תתייחס עניינית. זו עיר של חסד כפי שאתם אוהבים להתפאר או עיר של אריין קוקען אין יענעמס טעלער אריין?

      מחק
    3. אברהם געפילטעפיש11 בינואר 2013 בשעה 8:09

      אוי ווי גיט ארופגעלייגט!

      די גוים וועללען זיי לערנען פרשת בלק מיט אללע מפורשים.

      בעלזע אוקסן משוגוים אנטווערפן.

      זיי זעננען גרויס אוף די קינדער. נעבביך.

      מחק
    4. יצחק הערש רויטשילד11 בינואר 2013 בשעה 8:24

      למה שתברח מאנטוורפן רק מחר, מדוע לא היום ? אתה מתלונן על הנהגה שלילית שיש כאילו בעירנו, ובחדא מחתא אתה בעצמך מתנהג ככה ובצורה מכוערת ביותר.

      על זה נאמר טיל קורה מבין עיניך, מה ההבדל בין להשמיץ עם שמות ובין להשמיץ עם ראשי תיבות ? האם יש מישהו שלא מסוגל לפענח את ראשי התיבות ?

      ולעצם העניין, בכל עיר ובכל מקום יש אנשים מתוסכלים ומשומעמים, אנשים שיש להם טינא או כעס או קנאה על אחרים שמצליחים יותר, ועכשיו וכאן יש להם את ההזדמנות לפרוק את מה שמעיק להם.

      עוד דבר, חסידות בעלזא הוא חסידות שיש לה הרבה מעריצים וידידים, אבל יש לה גם לא מעט שונאים ואנשים שלא מפרגנים.

      מסתבר מאוד שחלק גדול מהתגובות כאן נכתב על ידי אנשים אלו, בצורה שאפשר לחשוב שזה נכתב על ידי חסידי בעלזא
      ולמעשה זה נכתב על ידי אויבנו.

      חד עין יכול להכיר מה נכתב ע''י ממורמרים שבתוך הקהילה ומה לא.

      גוט שבת

      מחק
  18. מי שבנה את המוסדות ובעיקר התלמוד תורה היה הרה"ח ר' מענדל וויינגרטן ע"ה וידידו הטוב הרה"ח ר' אברהם שמואל גראס ע"ה. הם הקימו המוסדות ממש במסירות נפש.

    דוד גאליצקי בא משווייץ ועשה פה טרור ולא עשה כלום למוסדות רק הכניס כל המשפחה שלו בכח שיהיה להם פרנסה בריווח לכולם לא יחסר כלום והכניס אפילו דפוק כמו שטארק לכולל ואשתו הדפוקה לבנות וכך לכולם פרנסה והרבה כסף והוציא בכח כל אלו שבאמת עשו למען כבוד בעלזא

    נטע מעולם לא היה חסיד מהרב שליט"א הוא תמיד קילל את רבינו ותמיד צחק מכל קדשי בעלזא.

    תשאלו את הדיין הרה"ג שלמה זלמן שליט"א הוא יגיד לכם מי זה השווייצר רשע דוד גאליצקי שרק עשה כל ימיו טרור בבעלז

    זכור אותו חסיד לטוב ר' מענדל וויינגרטן ע"ה שהוא הקים את כל המוסדות וזכה לדורות חסידי בעלזא המפארים את החסידות ברמה.

    השבמחק
    תשובות
    1. זכור אותו לטוב... שהשאיר לנו סאפארי של חיות!

      מחק
    2. ר' אברהם שמואל העמיד דור של חסידים ואנשי מעשה.

      ר' מענדל וויינגארטן העמיד דור של חיות פרועות.

      מחק
    3. ר' אברהם שמואל היה איש של מסירות נפש?? אני חשוב שהכנסת את שמו רק כי חשבת שכך לא יתפסו שאתה וויינגארטען.
      ותגוון קצת, פעם מבושל פעם צלוי, אל תכניס כל פעם אותה תגובה
      וגאליצקי אכן רודן ורודף כבוד ואגואיסט ודואג למשרות לבני משפחתו ללא בושה, אבל רק חסר ידיעה בהסטוריה יכול לומר שהוא לא בנה כלום

      מחק
  19. קריאה קדושה לכל אנ"ש:

    תפסיקו עם הלשון הרע ורכילות.
    להתמקד אך ורק בשייגעץ פרידמן!

    השבמחק
    תשובות
    1. עס איז דו אססאך ווס צי דערציילין אוף די בעלזע, וואס הוסטו מוירע?

      מחק
  20. עיר קטנה ואנשים בה מעט -- אבל! 'ומצא בה איש מסכן' חכם ומלט הוא את העיר בחכמתו! זה לא בנמצא שמה. הבעלגישע פערד הם באמת פערד מראשם עד זנבם

    השבמחק
  21. אם תשנו את הגישה למשה אריה פרידמן בטוח שהוא ישתנה.
    כשתוקפים אדם חלקם תוקפים חזרה, משה אריה הוא מהסוג שאם דוחים אותו הוא עושה דווקא.
    לכן עצתי לכם, החליפו דיסק! קרבו את משה אריה, חבקו אותו חזק עד שירגיש שהוא כן שייך לקהילה ואז תראו איך שהוא ישתנה.
    וכדאי שתעשו זאת עוד לפני שבת.

    השבמחק
    תשובות
    1. שטויות והבלים, הרשי מכוער.

      מחק
  22. מודעה ואזהרה אחרונה
    =====================
    הנהלת המוסדות עובדת בשיתוף המשטרה ומשרד המשפטים לעלות על עקבות הכותבים והמגיבים למיניהם לטוב ולמוטב..........

    ידע הציבור ויזהר

    השבמחק
    תשובות
    1. עם עו"ד הנרי...

      מחק
    2. לא מבין טוב מה יש מזה להנהלת המוסדות...

      מען קען שוין מיינען וואס מען שרייבט....

      מחק
    3. only Google knows your IP and they will never give it away. not possible. besides the fact that tracing a IP address inot tracing the writer or blogger. feel free go ahaed

      מחק
  23. מבחינת החוק מותר לכתוב בעילום שם בכל בלוג ולא ניתן לשום משרד רשמי ורשויות לעקוב אחרי הכותבים, בפרט שרוב הכותבים יכולים היום לכתוב ממקומות ציבוריים עם כתובת אי-פיי פתוח.

    רק במקים פלילים חמורים (כמו קריאה לרצוח אדם בדם קר או הלשנות חמורות) יש אפשרות למשטרה לפתוח תיק פלילי עם רשות מיוחד מהתובע הכללי ובית המשפט.

    אבל בכל התגובות שנכתבו, למרות שאינם עדינות והם תועבות ומאוסות, אין כל דבר פלילי, חוץ ממצפון.

    לכן ההודעה שהנהלת המוסדות כאילו מנסה לברר מי כותב נגד מי זה סתם שטויות סגנון רוסיה של פעם.

    השבמחק
  24. דיווח מבית המדרש בשבת:

    היום הערשי ניסה לדבר עם כמה חברה וכל אחד משתמט. כשהלך הביתה ניסה ללכת ביחד עם כמה חברה שהלכו אותו כיוןן וגם הם התשמטו. ממש אף אחד לא רוצה לדבר איתו. כולם מסתייגים ממנו, אחרי שנודע ברור שהוא כל היועץ של המסור פרידמן, ורואים אותם כל יום ביחד (ולא לקניית בשר...). העולם רוצה לראות אותו בחוץ.

    השבמחק
  25. ומה חט הילדים?
    והבנות?

    א שטעטל פול סאדיסטן, ק"ק אנטורפן?

    השבמחק
  26. אם קהילה שלימה ללא יוצאים מן הכלל כמה אלפי משפחות, מסאטמאר עדג בעלזא ממזרחי עד טשורטקוב כולם כאחד נגד אדם אחד פירוש שלא הם סאדיסטן אלא אותו אדם ובודדים עמו. עולם אינו גולם!

    השבמחק
  27. יא רשע נישט רשע, יא גערעכט נישט גערעכט, דאס איז זיכער אז משה אריה פרידמאן ''עושה להם בית ספר'' תרתי משמע.

    השבמחק
  28. יבוא יום ונעשה בית ספר למוריס פרידמן והירשל פינקל

    השבמחק
  29. א בענדע רשעים! א אמת'ן "העקסען-יאכט".
    עס איז אזוי קלור ווי די טאג אז נאר די גוים קעננען אין וועללען אויסלערנען די אנטוערפנער עוילעם בלק.
    מען וויל דו אימברענגען די זין און די טעכטער פין פרידמאנען, איז וואס זאל ער טאן? אידיוטן!
    טאמער ער איז נורמאל, אין ער איז נארמאל, וועט ער ציברעכן די גאנצע קהיללע. אין בצדק. ער איז דאך כשר גערעכט.
    רוידפין קינדער, א הייליגע קריג קעגען גינדער?

    א באנדע קאניבאלען, הלוויי זאל מען דאס אויך פאר ענקערע טאכטער טאן. רשעים בני רשעים: די ראבונים, די המוין עם, די שיינע יודין, נטע , דוד, די מנהלים, די רעבבע, אין אל דאס אנדעררע סטראנט.

    1943-2013

    השבמחק
  30. משה ארי, אז די ווערסט נערוועיז אין די הייבסט אן צו שעלטן דאס איז א גיטע סימן פאר אונז.


    השבמחק
  31. אבער ער איסט כשר גערעכט, רוידעפן קינדער.....?

    השבמחק
  32. בושה וחרפה שתולים את כל המכבסה המוכלכת בחוץ

    השבמחק
  33. יעך האב הנאה פין פרידמאן ער איז פין מיינע מענטשען, כל הכבוד פאר איהם פאר די גיטע שטיקעל, ער האט געלערנט לקח יהדות החרדית,

    יעך דריי מיך שוין ארים אפאר יאהר ווי אזוי צי מבטל זיין די הפרדה צווישען אינגלעך מיט מיידלעך, ממילא מאכט מעך יהדות החרדית נאך טריט אין שריטת יעצט האט די פרידמאן מעך געגעבען א פתח.

    אין די פאנאטישע דוד גאליצקי אין לייבל מאנדל וואס האבען מיך געדינט יאהרן אזוי געטריי, זאלען זיך הענגען ווי נוי סוכה.

    השבמחק
  34. עפ"ל, שעמסט דיך נישט אזוי צי שרייבען???
    איך בין זיכער אז בעלזא רב האט דאס נישט געשריבען

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.