רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 29 בינואר 2013

הרבי מבעלזא לא מצביע אבל הרבנית שלו מקיימת את ה'חוב קדוש' איך מסבירים זאת החסידים אם זו מצוה מדוע הרבי לא הצביע?

כבר שנים שרבים שואלים ולא מבינים, הרבי מבעלזא נואם ומסביר מדוע כל כך חשוב כל קול ומבקש שיבואו להצביע, והוא בעצמו משום מה מתנזר הוא לא מגיע לקלפי. בודאי יש לו סיבה לכך, אבל השאלה היא האם רק לאדמורי"ם זה אסור, אם כן מדוע הרבי מגור למשל כן הולך להצביע?

מה שמעניין הרבנית מבעלזא השתתפה בבחירות קיימה את ה'חוב קדוש' ובודאי שלא היתה עושה זאת בלי שזה יהיה רצון בעלה, אז שוב, מדוע הרבי בעצמו לא מצביע והיה תורם עוד קול ל'יהדות התורה'?

בודאי יש לחסידים הסבר מדוע הרבי פטור מקיום מצוה זו, אודה למי שיפקח את עיני בנושא

8 תגובות:

  1. למה לא קלטת הלשם יחוד של הרביצין? או רק אחיה מענדילי אומר לשם יחוד?

    השבמחק
  2. To r'chaim. I don't know if it is true maybe one of the belze can approve it as far as I heared he dosnt have any I D (tudat zehut) if some one can approve it may this be the reason

    השבמחק
  3. למה הרבי מליובאוויטש מה"מ שליט"א, שכל כך חיבב את הארץ הקדושה, ודרש מאנשיו להתיישב גם במקומות המסוכנים, והוא אפילו לא בא פעם אחת לביקור בארץ הזו?

    השבמחק
  4. למה החזו"א או הרב מבריסק או הבית ישראל זצוק"ל לא הצביעו

    השבמחק
  5. או דודו הגה״ק ר אהרן מבעלזא

    השבמחק
  6. מעניין האם יורש העצר הרב הצדיק רבי אהרן מרדכי שליט"א כן בחר ?

    השבמחק
  7. הבן של האדמו"ר ג"כ הלך לבחור, כרצון אביו שליט"א.

    השבמחק
    תשובות
    1. אבהיר לך מס' דברים:

      1. אין חולק כי האדמו"ר מורה לכולם ללכת להצביע ואינו עושה זאת מן השפה ולחוץ.
      2. האדמו"ר אף הבהיר מס' פעמים כי מצווה זו דוחה הרבה ואין פטור לאף אחד מהליכה לקלפי.

      הנקודה פשוטה מאוד: האדמו"ר אינו רואה חובה בכך שהוא עצמו יילך להצביע וכפי שנהגו גדולי ישראל כמו הבית ישראל והחזון איש - למרות שהורו במפורש ללכת ולהצביע, הם נמנעו מלקיים את המצווה החשובה הזו.

      שאלה: הלוא הרבנים [ולצורך העניין אנקוט באדמו"ר מגור] מורים ללכת ולפעול למען הצלחת הבחירות, והם עצמם אינם עומדים בצמתים כדי לחלק נרות שבת ועוד כהנה וכהנה, מדוע? כי לכל אחד התפקיד שלו בהצלחת הבחירות.

      שאלה פתטית: הלוא האדמו"ר מבעלזא גם הורה לכל חסיד לבוא וללמוד בשעת קביעת עיתים, מדוע הוא עצמו אינו ניצב בביהמ"ד כדי ללמוד? התשובה גם כאן פשוטה: זה שהוא מורה לחסידיו והוא עצמו אינו מקיים אינו אומר כי הוא מזלזל בחשיבות, אלא העניין הוא שכל אחד צריך לדעת מהו תפקידו ומהן חובותיו.

      אגב: מאן דהוא כתב כי בנו של האדמו"ר גם הולך להצביע - ברור הדבר כי ברגע שהוא יתמנה לאדמו"רות המנהג הזה ייפסק וגם הוא לא יילך להצביע.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.