רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 בינואר 2013

האם מותר להצביע למפלגה שאינה עוברת את 'אחוז החסימה'?

וויכוח מאוד מעניין מתנהל בימים אלה בין מי שלא יודעים להחליט האם להצביע עבור מפלגה שמחלוקת בסקרים אם היא עוברת את 'אחוז החסימה', הם מתקשים להחליט. מי שמבקשים לשכנע אותם להצביע למפלגה כזו טוענים שאף אחד אינו מחוייב לקחת בחשבון את 'אחוז החסימה' צריך להצביע וזהו

אז כאן טעותם במיוחד לחסידי חב"ד הטוענים כך שיעייינו בבקשה באגרות קודש מה הרבי ציוה לר' אליעזר מזרחי ובכמה הזדמנויות אחרות האם יש סיכוי שיעבור את 'אחוז החסימה', גם הוא אז הביא סקרים שהראו כי הוא יקבל בין 4 ל-5 מנדטים ובקושי קיבל קצת יותר מחצי מנדט

מאגרות הקודש ברור, כי חייבים לקחת בחשבון את 'אחוז החסימה' בטרם שמצביעים, אסור לשרוף קולות. אני לא מצטט כאן את האגרות, אני משאיר זאת לכל אחד לפתוח בעצמו ולראות בעיניו ויווכח כי הצבעה למפלגה שספק אם עוברת את 'אחוז החסימה' הוא נגד דעת הרבי

תגובה 1:

  1. את אלו הקוראים לעצמם חב"ד לא מעניינת דעת הרבי. מעניינת אותם ציונות "ושלום יהיה לי כי בשרירות ליבי אלך". אמנם ישנם בחב"ד יר"ש שאכן חרדים לדבר ה' אך רבים מאוד מהם לא שונים כלל מהד"לים, לא בהשקפה ולא בהתנהגות. הם לעולם יצביעו לד"לי כזה או אחר תוך חוסר אכפתיות מוחלט מעולם הישיבות (כולל תומכי-תמימים) לא אכפת להם מעולם התורה כי לדעתם התורה לא חשובה אלא רק הארץ, הם אינם רואים בשאר החסידים קרובים בדעת אלא דווקא בד"לים. כד"לים הם מקרבים חילונים ושונאים חרדים (למרות שמאיר פרוש למשל ימני לגמרי ועוזר להם בכל ענייניהם) והשאלה האמיתית היא "הלנו אתם אם לצרינו?"

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.