רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 26 בדצמבר 2012

אליך חסיד חב"ד - על פי הוראת הרבי 'שלא יילך לאיבוד אפילו לא קול אחד' - מאת מנחם ברוד

כל יהודי שגורל ארץ-ישראל קרוב לליבו – חייב להצביע. כל מי שענייני היהדות בארץ חשובים לו – מוכרח להצביע. אם רשימה אחת אִכזבה אותו – שיבחר ברשימה אחרת, המייצגת את הערכים הללו ● הרבי הִרבה להדגיש נקודה זו, בעיקר במערכות הבחירות הראשונות. למשל: "כל אחד ואחת... מחוייב להשתתף בבחירות... והמניעה בזה מגדילה בדרך ממילא כוח רשימות המנַגְדִים על השם תורתו ומצוותיה". הוא תובע לפעול "שלא ילך לאיבוד אפילו קול אחד" ● על סדר היום הרב מנחם ברוד
מנחם ברוד

רבים מתקשים להחליט לאיזו רשימה להצביע ביום הבחירות. ההשמצות ההדדיות, הציניות של הפוליטיקה, ההתנהלות על-פי שבשבת הסקרים והספינים של היועצים – כל אלה יוצרים תחושת מיאוס עמוקה. ואם קשה להחליט איזה פתק לשלשל לקלפי, אולי מוטב שלא להצביע כלל.

אך עם כל ההבנה לתחושות האלה, אין לנו הזכות להתפנקות מעין זו. כשאדם מחליט שלא להצביע אין פירוש הדבר שאיננו מצביע. הוא מצביע גם מצביע. הימנעות היא הצבעה לכל דבר. מי שאינו מצביע – מצביע בפועל למתנגדיו המרים ביותר ומחזק את כוחם.

חובה להצביעכדי להבין את משמעותה של אי-הצבעה שווּ בנפשכם שכל אחיכם לדעה ינהגו כמוכם. אם אתם יהודים שומרי מצוות ואתם מחליטים שלא להצביע, דמו בליבכם שכל שומרי המצוות ינהגו כך. מה תהיה התוצאה? שבכנסת הבאה לא יהיו מפלגות שייצגו את עולם התורה והמצוות. האם זו תוצאה רצויה בעיניכם?

אם אתם אוהבי ארץ-ישראל, מאמינים בזכותנו על הארץ ומשוכנעים שכל ויתור לערבים הוא משגה חמור והמטת אסון על הארץ ויושביה – נסו להעריך מה יקרה אם כל המחזיקים בדעות האלה יחליטו שלא להצביע.

במצב כזה תתעוררו למציאות שבה הוכפל כוחן של הרשימות הדוגלות בעקירת יישובים ובקריעת חלקים מארץ-ישראל, וגם הרשימות הערביות יכפילו את כוחן. לתוצאה הזאת הובלתם באי-הצבעתכם.

בעולם הזה אין רִיק. לכנסת ייבחרו מאה ועשרים חברים. אם לא ייכנסו האנשים הקרובים להשקפותיכם, ייכנסו תחתיהם יריביכם המרים ביותר. אולי אתם מאוכזבים ממי שאמורים לייצג אתכם, אבל האוּמנם אתם מעדיפים שבמקומם ייכנסו אנשים בעלי עמדות מנוגדות לגמרי? זה מה שיקרה אם לא תצביעו. פשוט מאוד.

הרבי מליובאוויטש הִרבה להדגיש נקודה זו, בעיקר במערכות הבחירות הראשונות. למשל: "כל אחד ואחת... מחוייב להשתתף בבחירות...והמניעה בזה מגדילה בדרך ממילא כוח רשימות המנַגְדִים על השם תורתו ומצוותיה" (אגרות קודש כרך ד, עמ' רעט). הוא תובע לפעול "שלא ילך לאיבוד אפילו קול אחד" (שם עמ' שמה).

הקול שלך יהיה שםכל יהודי שגורל ארץ-ישראל קרוב לליבו – חייב להצביע. כל מי שענייני היהדות בארץ חשובים לו – מוכרח להצביע. אם רשימה אחת אִכזבה אותו – שיבחר ברשימה אחרת, המייצגת את הערכים הללו.

אם אין הוא מוצא רשימה העונה במאה אחוזים על שאיפותיו, שיבחר ברשימה המיישמת תשעים או שמונים או שבעים אחוזים מהערכים החשובים לו. כי אם לא יצביע, הרי הוא במו ידיו מכניס לכנסת את מי ששוללים במאה אחוזים את עמדותיו.

עם כל המיאוס מהפוליטיקה, בכנסת מתקבלות הכרעות הנוגעות לכולנו. מחובתנו לפעול שלא יהיה גרוע יותר.

בכנסת הבאה עלולים להיות מוכרעים עניינים חשובים ביותר, הנוגעים לחיי היהדות ולגורל ארצנו. הקולות שלנו חייבים להיות שם, להצביע ולהשפיע.

(באדיבות 'שיחת השבוע')

תגובה 1:

  1. השקר הגדול הוא הקביעה שתוצאות הבחירות של כפר חב"ד הם מראים על חב"ד. זה פשוט שקר.
    רוב חסידי חב"ד אינם גרים בכפר. לדוגמא: יש יותר חב"דניקים בירושלים מבכפר.
    זה שבכפר יש נושרים שעדיין רשומים על שם בית הוריהם, ויש זקינות רוסיות ממורמרות, ויש בעליתשובה מבולבלים, אין זה קובע מיהו חב"ד.
    רוב החב"דניקים שאני מכיר, מצביעים אגודה. כך רוב הרבנים פוסקים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.