רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 בדצמבר 2012

עזות המצח של הסיעה המרכזית

מאת שלמה מרקוביץ:

בדיונים על נתינת הרוטציה ליעקב אשר, טוענת אגודת ישראל באמצעות מי שאמור לתת את הרוטציה-סיעת גור, כי המחנה הפלסאי מוריד את קולות "דגל", וממילא לא מגיעה להם רוטציה.

טענה זו לו הייתה מושמעת מפי הגורמים המקופחים באגודת ישראל כמו בעלז למשל היה לה אולי איזה בסיס, אולם שילטון גור על כלל אגודת ישראל וממנה על "דגל התורה" (בשיטת הפירמידה), מבוסס על הפריימריז של שנת תשל"ו, כמה שינויים חלו מאז??

1.      גור בתוכה מפוצלת ומפורדת.

2.      החסידויות עזבו את גור וחברו לפרוש.

3.      ויז'ניץ התפצלה.

4.      בעלז התנפחה.

5.      עשרות חסידויות פרשו מאגודה ולא מצביעות כלל (ולו בשל תת פעילות של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בגלל התנגדות חסידות גור).

ועוד ועוד

ועדיין עליונות גור נשמרת בכל המקומות, בייצוג בכנסת בעירייה ובכל מקום אפשרי, בגלל הפריימריז הקדושים של שנת תשלג. ובעניין האיחוד עם דגל, כל משב רוח קל מהוה סיבה לבטל את הסיכומים הקיימים (אגב למי שהספיק לשכוח בבחירות קודמות סוכם כי היחס הוא 50-50 ודגל מוותרת לטובת בעלז, ולכן בכל מקרה גם 20% מדגל שעוזבים עדיין יש יותר מ60-40).
כמובן שאת כל הטיעונים הללו לא תשמעו היום מהגורמים הרשמיים, כי היום שוב יש בדגל התורה הנהגה, והנהגה זו דוגלת בשקט תעשייתי ובאחריות ציבורית הגוברת על שיקולי הייצוג הקהילתי.

תגובה 1:

  1. דווקא מי שעושה את השירות הכי טוב לסיעה המרכזית זה שאולזון בעצמו!
    מי עוד שם אותם בכותרות, יום אחרי יום?.. ורוב הפעמים אפי' שתי כתבות ביום
    אז אולי באמת הם הכי גדולים?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.