רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

הגיע הזמן לצעוק כי באמת כואב לנו - מדוע הפעם אמנע מלהשתתף בבחירות

מאת הרב ברודיאנסקי:


אתמול נפגשנו קבוצת חברים, כולנו בוגרי עולם הישיבות, משפחות נורמטיביות עד חשובות, בחתונת חבר משותף, ודיברנו על המצב..., לא על המלחמה שזה עתה נסתיימה לה בדרום, לא על הראש ישיבה של סלבודקה שנפטר היום, וגם לא על מקרי הסרטן שהתפרצו לאחרונה אצל ילדים ואנשים צעירים בקנה מידה אדיר, דיברנו על הנושא שכל התקבצות של יותר מאברך חרדי בודד מדברים עליו, הפלס, ר' שמואל, ר' אהרון לייב, כרמל, יעקב אשר, שפירא, וכו' ולפתע חשבתי האם רק אני מפגר? שכל העיסוק הזה רק גרם לי לסלידה מכל אותם חצרות ומחלוקות שמעסיקים את הסביבה שלי, האם רק אני החלטתי מזמן שאני לא מצביע בבחירות האלו למפלגה שהצבעתי עד היום, ואז ראיתי מולי חבר משכבר הימים בן למשפחה של רבנים נכד של אחד מגדולי הדור שנפטר בעשור הקודם, עומד בצד ולא משתתף בשיחה, ניגשתי אליו והצעתי בפניו את תחושתי, להפתעתי הוא סיפר לי, שגם הוא ואשתו החליטו בעקבות כל הסירחון שביהדות התורה שהם לא מצביעים למפלגה הזאת יותר בכלל, וכך גם גיסתו, ושכנים שלו, הוספתי למיידע בחישוב מהיר גם את השכנים שלי שהודיעו שהם לא יצביעו, סה"כ מדובר ב10 אנשים שלי ידוע באופן אישי שבבחירות הקרובות הם לא יצביעו ג'!!!
האמת שכבר באמת נמאס לנו, זה כבר מגעיל, דוחה, וחסר פרופורציות, מריבות קטנוניות וחסרות תוכן אמיתי, על כבוד באיצטליא של אידיאולוגיה  מי ממשיך מורשת ומי לא, אני לא רוצה להיכנס לזה אבל אותם גיחזים מעוררי המריבות ה"חתולים שבחצרות"  צריכים לדעת שיש מחיר לאותם מריבות, האם היינו מדמיינים שמקורביו של הסטייפילער זיע"א או של החזו"א זיע"א או של הגרש"ז אוירבעך זיע"א וכן על זה הדרך, גם היו מוליכים שולל את רבותיהם ומלבים את אש המחלוקת באופן בוטה וגס.
הרבנית צ'ולק, הגר"ש ברעוודה, ר' אוריה בן שושנה רייזל,  ועוד רבים, בחורי ישיבות, אברכים, ילדים וילדות, שחווים על בשרם ייסורים נוראים יום יומיים, הכימותרפיה, ההקרנות, הניתוחים, הם לצנינים בעיניכם? את אשר יאהב וכו' יוכיח, הקב"ה רוצה להעיר אותנו והוא מעניש את הטובים ביותר, הצדיקם והצדקניות האלו הם זכים כשלג, ואתם ממשיכים כאילו לא קרה כלום, שוב בלאגן ושוב מחלוקות, תחשבו כמה שעות של לשון הרע נצברו ב"זכותכם" בעקבות מעשיכם,כמה ביטול תורה צברתם, כמה הלבנות,מריבות, ומעשי אלימות שהגיעו לקווים בלתי נתפסים, איומים הדדים על רבנים וצדיקים שנתנו שיחות ודברי תורה לעיתון השני, איזה איומי טלפון הם קיבלו מבחורים צעירים ומחוצפים, ומי אחראי על אותם בחורים? מי הפעיל אותם? מי הנחה אותם? מי שילם להם הוצאות? כל אותם נערי שוליים שלולא זה שהם מקורבים לגדולי ישראל הם היו נחשבים לפחותים שבעם ממש, והקרבה לגדולי ישראל מעבירה אותם על דעתם, אבל גם מעבירה על הדרך עוד אלפים על דעתם. בעקבותם.
אז זהו, נמאס לנו, מאסנו בהתנהלות הזאת, אנחנו לא קונים את הלוקשן שהגדולים לא יודעים מה קורה בעם, ואם הם באמת לא יודעים, תנו לי בבקשה לדבר איתם כמה דקות, ולשאול שאלת תם האם אותה אידיאולוגיה היא בעלת משקל שווה לכל הנזק שנגרם בעקבותיו? אם לא, אז למה זה כך בפועל? ואם כן אז זה לא האידיאולוגיה שמתאימה לתורה שאני התחנכתי על ברכיה בהיכלי התורה והישיבות.
אני הפעם לא נותן את הקול שלי ליהדות התורה, וכמוני אני יודע לפחות על עוד 9 בטוח, כי הגיע הזמן באמת לדאוג לצרכים האמיתיים של הציבור! דרך הנציגים שאנחנו באמת מאמינים שהם דואגים לכל הצרכים שלנו, ולא רק לכסא שלהם, ואולי אם הם יקבלו רק 4 מנדטים, הם יבינו שהדרך להצלחה טמונה בשלום והכבוד ההדדי בין גדולי ישראל וחצרותיהם.
נ.ב. דווקא באותם מפלגות שהגדולים שלנו תמיד דאגו לשנן לנו שהם לא בני תורה אמיתיים וכו' דווקא שם יש המון כבוד ואחדות, והם מצליחים לגבור על כל הקשיים, ואם צריך עושים 2 יו"ר למפלגה, או חלוקת תפקידים שונה, אבל העיקר הוא שמוצאים פיתרון, ולא מחריבים עולם שלם.

8 תגובות:

  1. בוקר טוב ואיפוא הייתם כשהרב שך הקים את מפלגת השנאה והמחלוקת והפירוד וכו' עכשיו אתם מתעוררים

    השבמחק
  2. ואני אומר שברגע האמת בסוף (לצערי) הם יצביעו ג' כי כך התרגלות שלהם. ולוואי ואתבדא ויהדות התורה תיפול חזק הפעם, רק טוב יכול לצאת מזה, הן לעולם התורה והן לעם בכלל.

    השבמחק
  3. אלעס איז אונזערס6 בדצמבר 2012 בשעה 10:57

    שלום הנו דבר טוב ויפה אך צריך לבער את הקוצים מן הכרם כל השנים הגישה של הרב שטיינמן הייתה לשתוק ולמחול למען השלום אך זה לא עבד והם (המחבלים) רק השתלטו יותר ויותר על הציבור תוך ביזוי ת"ח נורא במחשבה שהוא יוותר כדרכו. לפעמים צריך להלחם, כנראה שלו הכותב הנכבד היה בזמן החשמונאים ג"כ היה טוען בזכות השלום ושלא יהיה וביטול תורה... "הלא משנאיך ה' אשנא ומתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאוייבים היו לי!"

    השבמחק
  4. מיהו הכותב?????? המשגיח בעצמו?!?!

    השבמחק
  5. טוב לדעת שרבותיכם הטיפו לכך שספרדים הם לא בני תורה אמיתיים ("באותם מפלגות שהגדולים שלנו תמיד דאגו לשנן לנו שהם לא בני תורה אמיתיים וכו' דווקא שם יש המון כבוד ואחדות, והם מצליחים לגבור על כל הקשיים, ואם צריך עושים 2 יו"ר למפלגה...")

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי שהכוונה הייתה לבית היהודי אבל מה שמצחיק זה שדווקא בש"ס הולך עכשיו אקשן רצח...

      מחק
  6. הכותב כנראה אינו מתמצא כל כך בענינים או שהוא צעיר מדי.
    הרי בגלל הפגיעה המתמשכת בת"ח רבים במשך כעשרים וחמש שנה החליטו גדולי הדור לעשות קצת סדר ולהוריד מההגה את הלבלרים הפוגעים בתלמדי חכמים.
    וההיפך הוא הנכון וצריך להצביע לדגל, בשביל שלא לתת כח לאלו שרוצים להמשיך להרוס ולפגוע ברבים וטובים מגדולי התלמידי חכמים!

    השבמחק
  7. חסר כאן גיליו נאות:
    הכותב הינו אחיין של ר' שמואל אויערבאך
    ואידך זיל וגמור

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.