רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 18 בדצמבר 2012

המשגיח הצדיק רבי יצחק פנחס גולדווסר בהתקפה קשה על המחבלים ההורסים כל חלקה טובה והורסים את הישיבות



 כאן אין צורך במילים צריך רק לקרוא מה הוא אומר ואיך שהוא תוקף את הבחורים המחבלים המחדירים בישיבות הרס בדיבורים הגוררים למחלוקת מיותרת. הוא עושה חשבון עם אלו המנסים לערער את גדלותו של הרב שטיינמן וקובע כי ר' שמואל אויערבך אינו מנהיג דורנו ומבלי לפגוע בכבודו עליו לדעת היכן מקומו

דבריו נאמרו בשל מגמת המחבלים לקרוע את עולם התורה, הוא מכנה אותם מתיוונים, הם עושים את מה שהיוונים ביקשו לעשות

הוא מבקש שיתנו לבחורים לשבת וללמוד בשקט ולא להחדיר פוליטיקה לישיבות

11 תגובות:

  1. חיים, אתה חייב להתייחס גם לשחיתות האגודאית שלא יאמרו שיש משוא פנים:

    1.
    http://bit.ly/VNCZe8

    2.
    http://bit.ly/VNCZe8

    השבמחק
    תשובות
    1. סליחה, זה הלינק השני:

      http://bit.ly/WmgYWh

      מחק
  2. ב"ה

    מדהים. "משגיח" בישיבה, וכל מה שיש לו לומר זה לדברי דברי ניבול כלפי מרן הראי"ה קוק זצ"ל וההולכים בעקבותיו.

    השבמחק
  3. עוד אחד הזוי.... תקראו קצת את הספרים שלו. הוא מתאים למערכת של "אור ישראל" כל אחד מהצוות שם יותר אידיוט מחברו.

    השבמחק
  4. הייתי רוצה לומר עליו שהוא מטומטם אבל אני יעדיף לומר שהוא רשע!!!
    מי אתה שתדבר על גאון ישראל ותפארתו, הראי"ה זיע"א ? מי שמך? של נעליך ורגליך גם כן.
    אני לא הייתי קורא לך מי זהב [גולדווסר] אלא מי אפר עכורים!!

    השבמחק
  5. חיים שאולזון איש מסריח רשע מרושע עז פנים מושחת

    השבמחק
  6. רבי יוחנן בן זכאי היה כמו מרן הרב שך? כאילו הכל בסדר איתך? אתה אפילו לא מתבייש להעלות דברים כאלו בבלוג שלך? איש שבעיניו רבי יוחנן בן זכאי הוא כמו מי שנלחם ברבינו מלך המשיח???
    ואתה רוצה שנשמע בקולך ולא נצביע לעוצמה לישראל כי מצאת לך איזשהו סקר דבילי שלא יעברו את אחוז החסימה???

    השבמחק
  7. בד"כ איני נוטה להסכים (בלשון המעטה) עם דעותיו והשקפותיו של גולדווסר אך הפעם אני מסכים עם השורה התחתונה של שיחת המוסר שהוא מסר ב"אור ישראל" - אסור להכניס פוליטיקה לישיבות ואסור לדבר על פוליטיקה בישיבות, וזה לא משנה אם מדברים בעד פלוני או נגד אלמוני, בחורים בישיבה לא צריכים להתעסק עם המחלוקות המכוערות האלה.

    השבמחק
  8. באמת אמירה "משיחיסטית" אומללה, המשגיח משער שכנראה רבן יוחנן בן זכאי היה בבחינת "הרב שך זצ"ל" בדורו.

    זו לא רק אמירה מטורפת וכפרנית המלמדת רק על האיש החי בעולם ערכים הפוך ומעוות לפיו בבועה שלו "ראשונים כמלאכים" זוכים להיות מושווים ל"אחרונים כחמורים"...

    אלא אם דברים כאלה נאמרים בישיבה בפני ציבור גדול וזה נחשב נורמאלי, הדבר מלמד איך שהעדה הליטאית כולה הפכה להזויה ומנותקת מהמציאות ומהסגנון החרדי השפוי מאז דורות עולם...

    זה רק מלמד עד כמה נתי גרוסמן הצליח עם עיתונו לשטוף את מוחות גם אלו שכיום נלחמים נגדו...

    כולם היו בניו של נתי...

    השבמחק
  9. אלעס איז אונזערס19 בדצמבר 2012 בשעה 2:32

    אתם הזויים קצת הבנת הנקרא, אמנם איני ליטאי וכל העסק של הרב שך אינו כוס התה שלי ואין לי עניין להגן עליו אבל המשגיח ההוא לא כתב שר' יוחנן בן זכאי הנו כמו הרב שך אלא שהוא היה מנהיג הדור כפי שהרב שך היה מנהיג הדור (לטענתם) אין כאן שם ביזיון או השוואה בין ר' יוחנן בן זכאי לרב שך. ביקורת צריכה להיות אמיתית ולא סתם התנפלות חייתית...

    השבמחק
  10. מאוכזב מהחרדיות הרדודה20 בדצמבר 2012 בשעה 12:44

    שנים אני לא מבין איך המשגיחים החרדים מגדלים דור של אנשים בורים ועמי ארצות בכל ענייני האמונה והיחס של התורה לארץ ישראל לעם ישראל , ובזכות השיחה הזו הבנתי , שהדבר היחיד שהמשגיחים אומרים לתלמידיהם הוא שככה הרוב אומר ולכן לא צריך לחשוב ולברר ולבדוק מה באמת כתוב בתורה ובחז"ל אלא להסתכל מה הרוב של הרבנים אומרים לפי הפאשקווילים ולי זה לקבוע מה דעתם. בורים ועמי ארצות !!! ככה לומדים תורה ???? אני מקווה מאוד שהלכה אתם לומדים יותר ברצינות. פשוט מזעזע לראות כיצד גדל דור שיודע רק לומר 'הרב שך אמר ...' בלי להביא שום הוכחה מהתורה / גמרא /ראשונים וכו' , ועוד לחשוב שהם תלמידי חכמים ושהתשובות שלהם טובות. פשוט עמרצים !!!! אם זה מי שמתנגד לרב קוק זצ"ל אז גם בלי לכתוב שום ספר הרב קוק הוא מאור עצום כי הוא ניסה ללמוד ולברר את הדברים , והצד השני מצטט פאשקווילים. חרדים תתעוררו מאכילים אותכם לוקשים בשם התורה . אני אתן דוגמא קטנה, היום ראיתי טוקבט של חרדי שטען שהשו"ע לא פסק כרמב"ם שצריך לעבוד ולא רק ללמוד תורה והרי הדברים מפורשים:
    שולחן ערוך - " ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, כי העוני יעבירנו ע"ד קונו; ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר, אלא עראי, ותורתו קבע, וזה וזה יתקיים בידו..." (אורח חיים סימן קנ"ו)

    " לעולם ירחיק אדם עצמו מהצדקה ויגלגל עצמו בצער, שלא יצטרך לבריות. וכן צוו חכמים: עשה שבתך חול, ואל תצטרך לבריות. ואפילו היה חכם מכובד והעני, יעסוק באומנות ואפי' באומנות מנוולת, ואל יצטרך לבריות" (יורה דעה סימן רנ"ה סעיף א')

    וכן בדברי הרמ"א ברור שהאידיאל הוא שגם מי שלומד תורה יתפרנס ממעשי ידיו:
    " לא יחשוב האדם לעסוק בתורה ולקנות עושר וכבוד עם הלמוד, כי מי שמעלה מחשבה זו בלבו אינו זוכה לכתרה של תורה, אלא יעשה אותו קבע ומלאכתו עראי, וימעט בעסק ויעסוק בתורה. ויסיר תענוגי הזמן מלבו ויעשה מלאכה כל יום כדי חייו, אם אין לו מה יאכל, ושאר היום והלילה יעסוק בתורה. ומעלה גדולה למי שמתפרנס ממעשה ידיו, שנאמר: יגיע כפיך כי תאכל וגו' (תהילים קכח, ב). וכל המשים על לבו לעסוק בתורה ולא לעשות מלאכה להתפרנס מן הצדקה, הרי זה מחלל השם ומבזה התורה, שאסור ליהנות מדברי תורה. וכל תורה שאין עמה מלאכה, גוררת עון וסופו ללסטם הבריות. וכל זה בבריא ויכול לעסוק במלאכתו או בדרך ארץ קצת ולהחיות עצמו, , אבל זקן או חולה, מותר ליהנות מתורתו ושיספקו לו (לכ"ע). ויש אומרים דאפילו בבריא מותר ולכן נהגו בכל מקומות ישראל שהרב של עיר יש לו הכנסה וספוק מאנשי העיר, כדי שלא יצטרך לעסוק במלאכה בפני הבריות ויתבזה התורה בפני ההמון... ויש מקילין עוד לומר דמותר לחכם ולתלמידיו לקבל הספקות מן הנותנים כדי להחזיק ידי לומדי תורה, שעל ידי זה יכולין לעסוק בתורה בריוח. ומ"מ מי שאפשר לו להתפרנס היטב ממעשה ידיו ולעסוק בתורה, מדת חסידות הוא ומתת אלהים היא, אך אין זה מדת כל אדם, שא"א לכל אדם לעסוק בתורה ולהחכים בה ולהתפרנס בעצמו" (יורה דעה סימן רמ"ו סעיף כ"א)

    ואפילו הביאור הלכה (סימן קנו) כותב שרק יחידים יעסקו בתורה ללא מלאכה ולא רבים ; - * " כתבו הספרים שזהו נאמר לכלל העולם שאין כולם יכולים לזכות לעלות למדרגה רמה זו להיות עסקם רק בתורה לבדה אבל אנשים יחידים יוכל להמצא בכל עת באופן זה [וזהו שאמרו בברכות ל"ו ע"ב הרבה עשו כרשב"י ולא עלתה בידן ר"ל דוקא הרבה] והקב"ה בודאי ימציא להם פרנסתם וכעין זה כתב הרמב"ם פי"ג מהלכות שמיטין ויובלות ולא שבט לוי בלבד וכו' עי"ש ובפרט אם כבר נמצאו אנשים שרוצים להספיק לו צרכיו כדי שיעסוק בתורה בודאי לא שייך זה ויששכר וזבלון יוכיח"

    תתחילו ללמוד ותפסיקו לצטט דברים בשם הגדולים [שאני מתחיל לחשוש שגם הם לא למדו בעצמם אלא ציטטו את הגדולים שלפניהם]

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.