רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 18 בדצמבר 2012

'אתרא קדישא' גורמת למחלוקת קשה בתוך 'העדה החרדית' והיא מתפוררת

דיווח ממזדרונות 'העדה החרדית':

אמש [שני בערב] התקיימה אסיפה סוערת של חברי הנהלת 'העדה החרדית' על נושא הגיוס, במהלך האסיפה נוצר ויכוח קשה האם להצטרף לר' שמואל אוירבך במלחמה ברב שטיינמן, או לנהל את המערכה באופן עצמאי, רוב חברי ההנהלה טענו בהגיון כי אל לה לעדה החרדית להתערב במחלוקת הקיימת בקרב מפלגת דגל התורה, ואילו מיעוט קולני וצעקני דרש בתוקף ללכת עם ר' שמואל אוירבך ואף גם לתמוך במפלגת "נצח" הוירטואלית.
ונסביר זאת מעט, בזמן האחרון התאחדו כוחות האופל מקיצוני הקנאים יחד עם ממורמרי "דגל התורה", ואת משכנם קבעו להם בכתובת הרשמית של מפלגת נצח - במשרדו של אוריאל קוק ברחוב יואל 4 בירושלים, שם הם נאספים מידי ערב ומנסים במוחם הקודח כיצד לגרור את העדה החרדית וציבור הקנאים לקחת צד במלחמות בין ר' שמואל אוירבך לרב שטיינמן, נציגיהם של אותם ריקים הם שצעקו באסיפת ההנהלה שהעדה החרדית צריכה לקחת צד במאבק, אולם מאידך רוב חברי ההנהלה טענו בהגיון כי העדה החרדית לא צריכה להיסחף למאבקים מיותרים.
בסיום האסיפה נעמד יענקל מינצברג וצווח למה חברי הבד"צ לא הוציאו מחאה על שעצרו את שמידל בבאר שבע, זאת אומרת שלא מספיק להם חתימות הגר"ח קניבסקי והגר"נ קרליץ שהם זייפו בשבוע שעבר, ועוד כמה חתימות שעלה בידם לקושש, וברוב חוצפתם רוצים הם גם שהבד"צ ייצא לטובת שמידל שהלך להפגין ולהיעצר נגד דעת הראב"ד הגר"מ שטרנבוך והגר"ח קניבסקי והגר"נ קרליץ, חברי ההנהלה ניסו להסביר לו כי אף אחד לא שלח את שמידל לבאר שבע והוא רץ לשם על דעת עצמו בלבד, אבל יענקל מינצברג לא אמר נואש והמשיך לצעוק למה כשר' אברהם חנון נעצר ביפו הבד"צ כן הוציאו מחאה, וכמה שניסו להסביר לו שאז הבד"צ הוציא קריאה לצאת ולמחות ומשא"כ כאן ששמידל הלך להפגין נגד גדולי ישראל, משראו חברי ההנהלה כי הלה מחזיק בעקשנותו ובצעקותיו החליטו לעזוב את האסיפה והפטירו "א גוטע נאכט", ובמקום נשארו רק שלשה אנשים יענקל מינצברג חברו בן ציון הלר ועוד אחד.
בשבת האחרונה היה גם בלאגן גדול בבית הכנסת "משכנות הרועים" של ר' חיים רבינוביץ, הלה חסיד מושבע של שמידל ובמשך תקופה ארוכה הוא מתקוטט עם חסידיו ומתפללי בית הכנסת על אודות "אתרא קדישא" ומעשיהם, אבל בשבת האחרונה המתח הגיע לשיא, כאשר זקני החסידות נגשו לנזוף בר' חיים רבינוביץ על זה שהוא נלחם בבד"צ והולך עם שמידל, בנוסף לזאת המקובל ר' גמליאל רבינוביץ שנמנה על חסידות זו הגיע ג"כ לנזוף בר' חיים רבינוביץ על עמידתו לצד שמידל, הכאוס והבלאגן שם עצום כשר' חיים רבינוביץ נמצא במבוכה ופלונטר ענק, והוא יודע ברור שאם ימשיך ככה, הרי בעוד זמן קצר הוא יכול למצוא את עצמו אפילו בלי מנין, וחסידיו שגם בין כך אינם במספר גדול יפוצו לכל עבר.
בינתיים גם בקהילת "פרושים" התסיסה גוברת, קהילה צעירה זו המורכבת ברובה מאנשים שפויים הסולדים בכל נפשם ממעשיו שמידל ומכל קנאות מזויפת, כבר לא יכולים לסבול שמי שנקרא העומד בראש הקהילה ר' יהושע דוד טורצין הולך עם שמידל ומשתתף בכל ההפגנות שלו, הכעס הגיע לשיא עוצמתו כשבמוצאי שבת האחרונה כשהתקיים הכנס השנתי של קהילת "פרושים" הגיע שם אחד מעלובי אתרא קדישא והתחיל להחתים שם החתמות נגד הבד"צ וכו', חוצפה שכזו כבר לא יכלו ציבור הנאספים והמארגנים לשאת עוד, ומיד נגשו אל אותו אדם וזרקו אותו בבושת פנים מן האולם.
גם שומעים שר' יהושע דוד טורצין לחוץ מאוד לאחרונה, ובהפגנה שאנשי אתרא קדישא עשו ביום חמישי האחרון נגד גדולי ישראל, הוא לא רצה ללכת לשם והם לקחו אותו ממש בכח, עוד הם מספרים שר' אברהם חנון מקהל חסידי ירושלים הוריד פרופיל בתקופה האחרונה בכל הקשור לעסקיו וענייניו של שמידל, אולי הוא התחיל לקלוט את המתרחש ושמע את הדרישה הנחרצת של בני קהילתו שלא להתערב עוד במחלוקת זו.
זה המצב כרגע בקהילות העדה החרדית וזהו כח המחלוקת ששמידל וחבר מרעיו הצליחו לזרוע, נקוה רק שהאנשים יפקחו את עיניהם לדעת מי עומד למולם בטרם יהיה מאוחר.

2 תגובות:

  1. חיים לא מתאים לך תבדוק עוד פעם את המקור.
    כאחד שהשתתף בכנס בפרושים במוצ"ש וכאחד שנמנה על הקהילה מעניין אותי מאיפה הבאת שהציבור ממורמר על מנהיג הקהילה רה"י הגרי"ד טורצין שליט"א ומה שהבאת שזרקו את המחתים מאתרא קדישא הסיפור הפוך שיענקל אינדורסקי בא להחתים ובא אברך בשם שלמה זלמן לינדר בגיבוי של עוד אברך בשם שמעון גוטפרב וניסה לדחוף אותו החוצה ומיד התנפלו על לינדר וברח משם בבושת פנים.
    "פעם הבאה תבדוק טוב את המקורות שלך"

    השבמחק
  2. חבל שמי שאמור לכותב כתיבה אוביקטיבית לכאורה מסלך בדעה צלולה! חיים הרי אתה אדם שמבין "קצת" בכתיבה עיתונאית, זה ברור שאתה מונע ממניעים זרים לחלוטין

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.