רשימת הבלוגים שלי

יום שבת, 1 בדצמבר 2012

עדות מחרידה בבית המשפט - נערה סאטמארית מספרת על איך שהתעלל בה ווברמן במשך של ארבע שנים ולא יכלה להגן על עצמה

כואב לשמוע את הדברים האלו, עברתי על החומר הרב שהצטבר בבית המשפט במיוחד בעדות של המתלוננת ואיני יודע אם להאמין או לא, מפני שאם זה נכון, אני מבין כי נחמיה ווברמן ניצל את המצב שלה לצרכיו, אני מאמין שהיא פחדה לדבר אם כי קשה לי מאוד להבין את ההורים איך זה שלפחות האמא לא מצאה דרך לפתוח את ליבה של הבת שתוכל לספר לה את האמת, ואיך זה ששתקו ארבע שנים נתנו לו לעשות את המעשים הללו

קשה לי הרבה יותר להבין מדוע ההורים לא עומדים לצידה, האם להציל את עורם בווילימסבורג ובחברה הסאטמארית היא מעל ההגנה על הבת?

קשה לי להאמין שעדותה אמת מפני שקשה להאמין כי ארבע שנים היא לא מצאה דרך אל מי לפנות, אם כי כפי שהיא אומרת כי חיי החברה בווילימסבורג הם כאלו שלעולם לא יאמינו לה, ובנוסף, בראשית זה טראומה אחר כך הופך להרגל וכאן הבעיה מפני שאז כבר לא ממהרים להתלונן

אני לא יודע אם העדות הזו נכונה, מפני שאם כן אין ספק שווברמן צריך לשבת שנים בבית הסוהר לא רק מפני שעשה מה שעשה, אלא בשל מה שהוא גרם ליהדות החרדית שפניה הושחרו בצורה מבחילה ומזעזעת, אם חלילה הוא יוצא מן המשפט הזה אשם, ניאלץ לקבור את פנינו בקרקע

אם אתה חולה ואתה זקוק לסטיה הזו, תחפש זאת מחוץ לחברה היהודית, לא חסרות נכריות שתמורת תשלום יתנו לך את מה שאתה מבקש, מדוע ולשם מה לנצל ילדה בבית הספר

ואם אכן נכון מה שהיא מספרת בעדותה שהוא הביא וידאו והיה מראה לה בדיוק את הסטיות ומה שהוא רוצה שתעשה לו, הרי זה לא רק מחריד זה יותר ממזעזע

לא נרמה את עצמנו. אחוז גבוה של חרדים סוטים בענין הזה וכל אחד בדרך אחרת ואיני בא כאן לתקן את העולם. בעדות הזו למדנו כי המחנכים בבתי הספר רחוקים מאוד מחכמה של לדעת היכן כן והיכן לא, ועל כולם איך זה שמנהל בית הספר לא תפס במשך כל השנים כי יש לו עסק עם סוטה ולמה הוא שלח אליו את הבנות

אני מאמין לנערה שהיתה לה בעיה עם ההורים ובית הספר על עובי הגרביים שלכן - לטענתה - היא נשלחה לווברמן. וכאן אני מגיע לשאלה הכי קשה מדוע שלחו אותה לגבר, מדוע לא שלחו אותה לאשה האם חסרות פסיכיאטריות חרדיות? אם אינם מוצאים אותן אתן להם רשימה ארוכה. ממתי שולחים בנות לגבר בנושא כזה, זה לכשעצמו מחשיד

העדות שנשמעה בבית המשפט עד לערב שבת, לא רק מחרידה, אני מאוד רוצה לקוות שאין זה אמת, מפני שאם כן, אין לנו אלא לקבור את עצמנו מבושה ומכך שהילדים מופקרים בידי סוטים ומושחתים

ביום שני יתחיל ווברמן להעיד ואז נשמע את הגירסה שלו. על פי החוק ווברמן לא חייב להעיד אבל נראה כי עורך דינו יעלה אותו להעיד מפני שאחרת הוא יפסיד. חייבים לשמוע את גירסתו ולא את 'נאום' העורך דין, ההבדל הוא גדול. אסור לשכוח חבר מושבעים יושב ושומע והשאלה היא איך הם מתרשמים

3 תגובות:

  1. חיים הפעם אני מאד מתפלא כי הייתי בטוח שמיד תקח צד בסיפור ואתה יודע לאיזה צד התכוונתי

    השבמחק
  2. מזעזע!!!
    לא יאומן!!!
    לפחות תעשה את זה בלבוש חילוני, למה לבוא ולחלל שם ה' בבית המשפט?
    (רחמנות על אשתו, מי יודע מה היא עברה ושתקה עד היום...)

    השבמחק
  3. תרגם את העדות בעברית

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.