רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 בדצמבר 2012

מדוע נתקע בניית בית המדרש בגור?

ראשי איחוד מוסדות גור היו משוכנעים כי הנה יש להם את הכסף לבניית אגף נוסף לבית המדרש הגדול בירושלים, וגילו כי הענין הסתבך משפטית, ובניית בית המדרש תקוע

לפני מספר חודשים נפטר אחד מגדולי נגידי גור גם הוא צעיר ובאותו גיל 58 ושמו הרה"ח ר' מנדל אשכנזי ממונסי. הוא היה מיליונר גדול ותרם רבות לאיחוד מוסדות גור ואף היה "מארח" בדינר היוקרתי שהתקיים בפולין לפני כשנתיים.

בניגוד להרה"ח ר' אברהם נח קליין, הוא לא נפטר בפתאומיות אלא היה חולה תקופה וידע שקיצו קרב. הוא הספיק לערוך צוואה, לעשות סדר ברכושו ובצדקות שלו, כאשר בין היתר הוריש לאביו בית אבות שממנו יתפרנס בשארית חייו.

בעצת האדמו"ר מגור מכר האבא את הנכס ואת תמורתו, כ-8 מיליון דולר הקדיש לבית המדרש החדש של גור שם מתכננים בתקופה זו לבנות קומה נוספת על פני השטח במתחם שנלר.

חותנו של ר' מנדל ז"ל הרב רויזמן, אף הוא נגיד ממונסי, ובנו ר' חיים רויזמן היה שותפו של ר' מנדל אשכנזי בעסקים רבים, התקומם מאד לשמע הדברים, ולטענתו נעשו כאן הליכים לא "חלקים", וטוען כי לא היה מקום לעשות כפי שעשו, וכי הוא לא היה הבעלים היחידים על המקום. הוא פנה לבית המשפט והשיג צו מניעה נגד מוסדות גור ועצר את העברת הכסף 

עכשיו הענין תקוע, והשאלה היא האם ימתינו עם הבניה עד לסוף התהליך המשפטי או שיחפשו כסף במקום אחר

9 תגובות:

  1. ומה יהיה על האבא המסכן שבנו נפטר ושגור גנבו ממנו את כל הכסף שהותיר לו בנו לעת זקנה? התשובה היא: שיגור ברחוב וימות ברעב. הכסף מזמן אצל גור, הם יזמו את הסיבוך המשפטי כתירוץ לא לשלם לאבא פרוטה, הוא ישתבק, הם ירקדו.

    השבמחק
    תשובות
    1. ישנה אגדה שמספרת שציפוי הבניין של גור בירושלים כבר מתעכב מיום היוולדו מפני שכל נדיב שמגיע, בשביל לשכנעו לתרום מראים לו הבניין הערום ואומרים לו אתה רואה אפילו כסף לצפות את הבניין אין לנו'....

      מחק
  2. היה נגיד נוסף, גם הוא חבר מועצת הנשיאות, יהושע מוסבכר ז"ל מציריך, נפטר לפני כשנתיים גם הוא צעיר לפני גיל 60. תשאלו את משפחתו מי שתה להם את הכסף.

    השבמחק
  3. עבור מי צריך כזה ביהמ"ד ענק??? סתם חבל על הכסף.

    הרי בעזה"י בעוד תקופה קצרה (ואני מקווה שעוד במשך הנהגתו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א שיאריך ימים בנעימים עביאגו"צ - כדי למנוע מחלוקת וסכסוכים יתרים) תתחלק גור לחמש קבוצות (לכה"פ) ואז לא יהיה שום צורך בכזה ביהמ"ד גדול!

    השבמחק
    תשובות
    1. נקווה שלא תתחלק גור רק ל-5 רק ל-55, עדיין יהיה לכל אחד קהילה יפה בהרבה מהרבה חסידויות בינוניות, וכך יהיה תשומת לב השקעה יותר לכל אחד כרצון הבעש"ט ביסדו את החסידות, וכך גם הטרור ירד כמובן ב95 אחוז.

      מחק
  4. ישנה אגדה שמספרת שציפוי הבניין של גור בירושלים כבר מתעכב מיום היוולדו של מפני שכל נדיב שמגיע, בשביל לשכנעו לתרום מראים לו הבניין הערום ואומרים לו שאפילו כסף לצפות את הבניין אין להם....

    השבמחק
  5. שאולזון! אתה שקרן בן שקרן במקרה הזה אני קצת יודע מבתוכו ואין שום פשר לשטיות שכתבת פה! אין שום בעייה של כסף בבניית בית המדרש וגם לא תיהיה בעז"ה בעייה של כסף על אפך וחמתך! למרות שהיית רוצה שיהיה כך לא על זה יעצר או לא יעצר בניית בית המדרש.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי האחרון,

      במקום להתריס לשאולזון אמליץ לך לפנות אל מי ששולח לו אינפורמציה כגון דא! האם לא תפסת עדיין ששאולזון הינו רק פקיד דואר (או רוכל בלשון חז"ל) המביא ומוציא מהכא להתם?

      דרך אגב 90% מה ששאולזון כתב עד היום הוכח להיות אמת ויציב... כך שאני יותר מאמין לו מאשר לך.

      מחק
  6. שאולזון תגיד לי אין לך עכבות? אתה לא מבין איך אתה עושה צחוק מעצמך עם השקרים האלו? כולם יודעים שבכלל לבנות את האגף הנוסף עולה 80 מיליון דולר ולא 8

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.