רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 24 בדצמבר 2012

עושק גננות לאור השמש - עתה הזמן להלחם בחכי"ם החרדים השותפים לעושק העובדים

על פי פניות של רבים המבקשים שנעסוק גם במה שקורה במשק החרדי שם עוברים העובדים עושק לעיני השמש ואין להם מושיע, כל פניותיהם נדחות על ידי החכי"ם החרדים שחלקם לפחות שותפים לדבר עבירה, לכן אי"ה נשתדל החל מהתקופה הקרובה להעלות נושאים שיש בהם עוול וצריך לעשות להם סוף

הצטברו אצלי שורה של מכתבים ורשימות ששלחו לי ונשתדל להעלותם

כל מי שבקי בתחום ויודע מעושק העובדים על ידי מוסדות ומנהלים, שיכתבו לנו נברר, ואם יש בהם מן האמת, נעלה אותם ונשתדל לסייע להם

אנו פותחים היום עם מכתב למערכת:

בעקבות ועדת טרכטנברג הולכת מדינת ישראל להפעיל צהרונים חינם לכלל ילדי ישראל, מה קורה במגזר החרדי?
הוקמו כמה עמותות שאמורות לספק שירותי הפעלת צהרונים (היינו:תשלום המשכורות לגננות בלבד, המקום והתכנים מופעלים ע"י בעלי המקום בשעות הבוקר), כאשר העמותות רבו על חלוקת כלל הגנים בציבור החרדי, מי יקבלם.
עמותה אחת של החינוך העצמאי.
עמותה שניה של רשת הגנים המסונפת ומקושרת לעמותת החינוה"ע
רשת גולדקנופף
רשת חדשה עצמאית נוספת, לא יודע מה שמה המדוייק.
בין העמותות היתה מריבה שכללה כמו תמיד מכתבי רבנים וועדות רבנים, ועוד.
איני יודע אם עסקת בנושא או לא, אולם זהו רק הפתיח, ולא עיקר דברי.
כידוע, כל רשתות הגנים במגזר החרדי והנהלות החיידרים שהגנים שהן מפעילים בנויים כגני עירייה לכל דבר ועניין מבחינה תקציבית, שודדות את השכר המגיע לגננות ע"פ חוק, איני יודע כיצד הן מצליחות לדרוס את החוק ברגל גסה, ואפילו שמבקר המדינה הצביע על זה כמה פעמים, טרם נעשה דבר ע"י המשרדים הרלוונטיים לטפל בזה.
וגם כשמשרד החינוך "עולה" עליהם הם עושים סיבוב, לדוגמא: ברשת הגנים שע"י "נשי אגודת ישראל" הגיע חשב שבדק ומצא כי נשדדו כספי הגננות במשך שנים, והורה להחזיר לכל הגננות את כספי הגזילה, מה שעשו שם זה כך- הודיעו לגננות כי הם מעלים את המשכורת, ובתחילת הדרך יינתן מענק ח"פ גדול שצריך להחזיר את רובו, למי שהבין ושאל מידי הרבה שאלות הסבירו כי "אם לא נצטרך לסגור את הגן...".
ועתה כשהוקמו הכללים לניהול הצהרונים נקבע כבר במכרז השכר לכל גננת והסכום שגוזר מפעיל הצהרון (אני לא בטוח שזה העניין, אולם יש הוראה מאת החשב הכללי כי העסקת עובדי קבלן ע"י המדינה במכרזים החדשים תהיה ע"ב 12.5 אחוזי רווח למפעיל העובדים ולא יותר). לכאורה סוף סוף סדר במדינה, העמותות החרדיות לא תעשנה מסחר בכספי הציבור המיועדים לכלל הציבור החרדי.
אולם בציבור החרדי כמו בציבור החרדי , לצערינו בעלי הממון לא יורקים לעבר הציבור השבוי בידי תקשורת שנתונה כחומר ביד היוצר בידי אותם "טייקונים" חרדיים, ובעלי הגנים בשעות הבוקר דורשים כי הכסף כולו יועבר אליהם והם ישלמו לגננות-משמעות הדברים היא אחת גזילת שכר העובדות גם עתה במכרזים החדשים.
האופן בו תערך הגזילה לא ידוע לי עדיין, האם מוזס יספק את הסחורה ממשרד החינוך שישנה את תנאי המכרז ואופן הניהול, כך שהכסף ישולם לבעלי הגנים והם כבר יסתדרו עם הגננות, או שתהיה עצימת עיניים אל מול כזה מצב: בעל הגן יאלץ את עובדותיו בבוקר לעבוד גם בצהרון, והוא יוריד מהשכר על שעות הבוקר ויסביר להן כי הסכום שירד יושלם בתלוש של הצהרון, שם תהיה משכורת מכובדת, ויקבלו על שלש שעות כמו שמקבלים על 6 שעות בבוקר, ועושק הגננות יגבר ויתעצם.
אולי עתה לקראת הבחירות יואילו חברי הכנסת לעסוק בנושא הזה ולהסביר לנו את עמדתם בנושא?

5 תגובות:

  1. צודק מאה אחוזזזזזזזז!!!!!!!!!!!!!!!

    השבמחק
  2. הרשת הכי מושחתת מכולם היא של גולדקנוף שעושק וחומס את הגננות העובדות ברשת שלו. ובכסף בנה את הבנין המפואר שתילי אריה לעילוי נשמת אביו. וכן ניהל בשעתו את המערכות המושחתות של גור למען ה"שבת". וקנה לכל ילדיו דירות ברחוב מנחת יצחק בירושלים. וכולם מחזיקים במכוניות הכי מפוארות שיש.

    השבמחק
  3. מה עם זה שהמדינה משלמת על מנת אוכל לילד 14 ש"ח ומנהלי מוסדות החינוך דורשים מבעלי שירותי ההסעדה שישתפו אותם ברווח אחרת יתלוננו שהם לא מרוצים ע"מ שיחליפו את הקייטרינג

    השבמחק
  4. זה פשוט מאוד. בגלל ההגבלות על נערות חרדיות שאסור להן ללמוד מקצוע נורמלי,יש עודף עצום בגננות ומורות חרדיות.כמפעיל גני ילדים בעצמי אין לי כל צורך לשלם להן שכר ממשי כדי להשיג צוות מעולה ומסור - ההיצע של גננות עולה על הביקוש לפחות בפאקטור של 7. אישית אין לי כל ענין במה ש"מגיע" לגננות. יש לי ענין רק במינימום שבמינימום שאני צריך לשלם כדי שיהיה לי צוות.המינימום שבמינימום קרוב מאוד לאפס. לכן מה שאני משלם קרוב מאוד לאפס. מפעם לפעם יש בחירות, עסקנים, "טוב" - אז אני זורק כמה מאות שקלים עלובים לכל גננת ואחר כך יש שקט ואני מוריד שוב לאפס. ככה זה כלכלת שוק. מי שלא מוצא חן בעיניה, שתלמד מחשבים או שתתלה את עצמה. לא כל כך מענין אותי.

    השבמחק
  5. ציר הרשע: מחייבים בנות ללמוד מקצוע : הוראה או גננות, ובהוראה כמובן שהכל שמור לאלה עם הפרוטקציות, ובגננות הם לא מרויחות כלום, גם היתה דרישה מצד העמותות החרדיות שגננת תקרא רק אחת עם תעודה רשמית מגוף חיצוני ולא מסמינרים כדי שאלו שבאות מהסמינר יורידו אותם לשכר מינימום. אז לבנות אין ברירה הם רוצות ללמוד משהו אחר אבל אז העסקנים מוציאים מודעות (כמובן בשם התורה, כמובן), שאסור ללכת להשתלמויות וכדומה. וכמובן שאח"כ כל העסקנים יוצאים לדברר את הציבור החרדי כל פעם שיש מחדש בעיה של "הדרת נשים" וצועקים: מה פתאום! אצלנו הנשים הם מלכות. מלכות שמקבלות שכר מינימום.
    הפתרון הוא להתאגד קבוצה - בהתחלה קטנה מאד- כהסתדרות (א"א לפטר אותן בגלל זה) ולהלחם על זכויותיהם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.