רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 31 בדצמבר 2012

10 שאלות לנציגי 'יהדות התורה' - מדוע לא מאפשרים לציבור החרדי להתפרנס בכבוד?

מכתב זה נכתב בדם לבבם של אברכים חסידים וליטאים ובני עדות המזרח

הרבנים והעסקנים הפקירו אותנו ומשפחותינו ללא יכולת להביא פרנסה לבתינו כי לא דאגו שכשנצא מן הכולל נוכל לחפש ולמצא עבודה. וכאשר מי כבר הולך לאקדמיה מסתבך עם תתי"ם ובתי ספר. צריך מישהו אמיתי ואמיץ שיעצור את גלגל העוני שנופל על משפחותינו בגלל כמה עסקנים שטומנים ראשם בחול, ודואגים רק לבחורי ישיבות. מה הם רוצים שנהיה קצבים או קופאים בסופר או אינסטלטורים אז למה שנצביעו להם?


10 הקושיות!
1) חרדים חדשים או חרדים מקורים או שזה כמה עסקנים/חכי"ם/עיתונאים מהברנז'ה העסקנית החרדית שחוששת למעמדה את מכפישה ומתכחשת לציבור שלם?
2) בבית כנסת של אבי וחמי רוב המתפללים אינם לומדים בכולל יום שלם האם הם גם חרדשי"ם?
3) למה מה שהיה טוב לפני 30 שנה שיהודי מפרנס את משפחתו היום נחשב חריג וחדיש?
4) איך מצפים שנאכיל את ילדינו מהכנסה של 2000 ש"ח בכולל 3000 ש"ח במקרה הטוב  לאשה, רק משכנתא ושאר המיסים ארנונה חשמל וכו' זה 3000 ש"ח?
5) איך זורקים לחיים האזרחיים אחרי 7 שנות ישיבה 4 שנות כולל בלי מינימום של כלים להתמודד עם שוק העבודה?
6) מפלגת "כולנו חרדיים" דואגת לישיבות מה אם דאגה לפרנסה אחרי המסלול התורני הרי אתם התנגדתם שנקבל מינימום של השכלה שהיינו צעירים אז תעזרו בשוק העבודה לדוגמא תקדמו חוק אפליה מתקנת לחרדים או תדרשו את משרד התמ"ת שגם דרכו אפשר לעזור, הרי מה שחשוב לכם אתם יודעים להשיג?
7) איפה הבושה שלכם לבקש את קולי וקול חברי כשאנו רוצים להתקבל לעבודה ואנו מסורבים בגלל החומות שאתם הצבתם ?
8) מאיפה עזות המצח לבקש את קולי כשאני ועשרות אלפי אברכים צעירים הולכים למכולת ולא יכולים לקנות קוטג'  לילדים כי האבא אברך שלא מקבל צ'ק בזמן ואמא גננת שיפחה באחד מרשתות הגנים החרדיות של עסקנים למען משפחתם?
9) כל העסקונה שמונעת מאיתנו לצאת לפרנס את משפחתם אלה כבר סדרו את משפחתם ועצמם על חשבוננו אז לכן הם יטיפו לנו מוסר שהכי טוב לנו זה לשבת בכולל, כמה זמן הם ישבו בכולל?
10) עד מתי תמרחו אותנו בצווי השעה להצביע ג' כדי שתשבו על כורסאות מעור פיל ואנחנו שנעזוב את הכולל אולי נוכל להיות אינסטלטורים או שוליא דנגרי כדברי אחד העסקנים שדואג לאידשקייט שלנו כאילו אנחנו ילדים בכיתה ה'?
תנו לנו להחליט מה טוב לנו מה שבטוח המתכון של היום גרוע ביותר!!!
יש את המשפחות שיש להם ויש את האלה שאין להם וזה בכל הפלגי הציבור החרדי מגור ועד הספרדים ומפני הכבוד לא נקטתי בשמותם!!!
ואני קורא לכל מי שמזדהה איתי אנא לא להצביע למפלגה חרדית עד שידאגו לחרדים בצורה שורשית שלא יזרקו זוגות צעירים למים עמוקים ללא טיפת הכשרה או השכלה עם משכנתאות מכובדות, יוקר מחיה שמזנק, ושאר מרעין בישין.
המסקנא הפשוטה: תנו לנו לפרנס את משפחותינו בכבוד.

ממני
בוגר עולם הישיבות והכוללים שאוכל היום קש וגבבא!

21 תגובות:

  1. שאולזון, גם לפברק מכתב צריך לדעת; אינסטלטור, זה מקצוע מ ע ו ל ה. הלוואי על כולנו, אז נוכל להיות מליונרים כבדים.

    השבמחק
  2. מה הקשר? הוא כותב שאף אחד לא רוצה לעסוק בזה למרות הכסף. גם להיות רתך זה הון, היית הולך לזה??

    השבמחק
  3. יחצן על / שקשוקאי בכיר *בריטיינר31 בדצמבר 2012 בשעה 10:42

    השלב הראשון זה להתנתק מהעיתונות המפלגתית המושחתת (וגם מהעיתונות הסמי-מפלגתית שמחניפה למסואבים אפילו יותר מהעיתונות המפלגתית)

    גדולי ישראל האמיתיים וציבור יראי ה' אינם זקוקים לממוצע בדמות עיתון או רדיו "חרדי" וכל שכן שהתורה אינה זקוקה לממוצע זה

    אחרי קריסת העיתונות המפלגתית וכל הגורמים שיונקים ממנה 90% מהשחיתות כבר לא תהיה קיימת ולאנשים יחזור השכל התורני הישר וממילא יראו כבר את הפיתרון לרוב ה"בעיות"

    השבמחק
    תשובות
    1. דיין (בורר) בבית-דין "פרטי"31 בדצמבר 2012 בשעה 11:21

      כמה (לפני מע"מ) כבודו לוקח לחודש על הצנחה למשרת דיינות ברה"ר בטווח של 5 שנים מהיום?
      (צריך לחשב היוון של העמלה ומשכורת עתידית בדרגת שופט)

      מחק
  4. חברים סוף סוף האסימון נופל לחברה החרדית , סוף סוף. אז תרדו מהאולימפוס - כן כן - אלו שמסתכלים על אלו שעובדים כחריגים ותתחילו לפרנס וללמוד מקצוע. אוח כמה אני נהנה מהבלוג הז ומכל הסיפורים שרצים פה. הרי תמיד אתם הרגשתם מעל כולם , התנשאתם על החברה החילונית ועל החברה הדתית לאומית (שבזלזול קראתם להם ד"לים - כמו עויזר דלים הושיע נא) פה סוף סוף בא אדם דובר אמת - הרב שאולזון - וקורע את המסכה מפניכם ורק בשביל זה מגיע לו יישר כח גדול. שאולזון כל אלה שתוקפים אותך כאן - זה רק בגלל שאתה כותב דברי אמת . אל תרא ואל תחת המשך כך.

    השבמחק
    תשובות
    1. טשולנטאי בכיר *תשלום לפי הצלחה31 בדצמבר 2012 בשעה 11:02

      החריגים זה הם, כנראה קראת בחייך יותר מידי עיתונות מפלגתית... הרי ללא המערכת הפוליטית החילונית שהם יונקים אך ורק ממנה, השקשוקאים הבכירים מהזן ה"חרדי" היו נאלצים לחפש אפיקי פעולה אחרים, אך לא על חשבוננו

      מחק
    2. אני גדלתי בסביבה חילונית ואפילו עברינית. אני זוכר איך העברינים היו לועגים לאלו שהולכים ללמוד. כשהורי עברו לבני ברק הרגשנו בדיוק כמו בשכונת העברינים. אותו דבר לעגו לנו שהלכנו לעבוד וללמוד דברים בשביל הפרנסה.
      המסקנה מאד ברורה. אגב, לא אני ולא מי שאני מכיר מצביעים למפלגה המכנה עצמה חרדית!

      מחק
    3. הוריך טעו, יש מספיק מקומות חרדים שהם לא היו מרגישים כך אלא ההיפך

      מחק
  5. ראשית שאלה קטנה, היכן הכותב מחנך את ילדיו? בחינוך חרדי או בחינוך תורני? האם הוא מותיר אותם דור שני ושלישי לעוני (וכיום זה גם לפשע), או שהוא התנתק לחלוטין מהחינוך שהוביל אותו לאשפתות ואז החרדים אולי מעניינים אותו כקוריוז?

    שנית, יעיין הכותב הנכבד במכתב מאליהו ח"ג עמ' 355 -358 ויבין כי מדובר בשיטה יסודית של החינוך הליטאי. אם זה לא יהא מבחינתם הכל אבוד. לכן הרבנים מוכנים לקבל את ה"שכר" של אלפי ילדים רעבים.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא עיינתי ב"מכתב מאליהו" אך וילנא ושקלוב בימי הגר"א היו קהילות עשירות עם גבירים אדירים (יותר מאשר אצל החסידים) שבזכות השפעתם הכלכלית היתה להם מילה חזקה אצל השלטון בפטרבורג

      מחק
  6. אם החרדים חס ושלום יתפרנסו בכבוד ולא יהיו תלויים בעסקנים אז המפלגות החרדיות יעלמו.

    זו הסיבה שמעדיפים לשמר את המצב הקיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. המפלגות ה""חרדיות"" ייעלמו בכל מקרה , לטובת לכולם עדיף שזה יהיה תוך באופן "וולונטרי"

      מחק
  7. מסכים כל מילה בסלע!!!
    אנחנו אשמים על העוני שהבאנו אל עצמנו!!!
    בחו"ל זה לא ככה. רשעות כלפי הדור החדש. ועוד אנחנו נלחמים על זה

    השבמחק
    תשובות
    1. גם בחו"ל ב"ה זה הופך להיות כך.

      היהודים הופכים לעניים מחוסר השכלה (ראה החרדים בקהילות החסידיות בניו-יורק, ומתפרנסים משוק שחור, הלבנת כספים והברחות סמים. אל תנסו לייפות את התמונה.

      מחק
    2. אני גר בחו"ל והמצב לא כ"כ גרוע כמו בארץ לפחות אצלנו באירופה. לפחות אנחנו לומדים קצת שפה וחשבון.
      אבל בארץ הצעירים נדפקים לגמרי. ומתעקשים על זה!!! כאילו אנגלית הוא ממש ע"ז, הרי בלייקוד לומדים תורה רק באנגלית.לדעתי זה פשע גדול לדור הצעיר. צריך הרבה עומץ וכח להתחיל לימודים בלי שום ידע. ובדרך כלל אז יש להם כבר ילדים ואישה על הראש. ממש רשעות

      מחק
  8. מכתב מאליהו מפורש [בתשובה לגבי פתיחת הסמינר כמדומה לי בחלק ה'] שהוא רוצה שמי שכבר יוצא מהישיבה יהיה עם עבודה מבוזה ללא כבוד או כסף כדי שאחרים לא יתפתו לצאת מהישיבה והכולל !!! העדר צריך לדעת לאיפה מובילים אותו במתכוון !!!!

    השבמחק
  9. לא כל כך מובן לי מה הקשר בין פרנסה בכבוד לנציגים ?

    אל תהיו מפונקים תלכן ללמוד מקצוע , לא חייבים ללמוד במכללות אונברסיטאיות , אפשר ללמוד מקצוע גם בצורה שונה , ובלי בעיות , יש מספיק מקומות ללמוד היום מקצוע .

    האמת שאני למדתי מקצוע עוד לפני שהציבור החרדי ידע מה זה מקצוע , וב"ה אני מתפרנס בכבוד , ואין לי שום ולא היה לי שום בעיות במגזר החרדי , לא בסמינרים ולא בתלמודי תורה , ויש לי כמה חברים שעזרתי להם איפה ללמוד והם גם מתפרנסים בכבוד , לא צריך להפיל הכל על הנציגים , יש לקחת אחריות אישית ולפעול , ואין לזה שום קשר עם נציגים , זה לא תפקידם , אלא אם כן אתם רוצים שיממנו לכם את הלימודים , זה כבר משהוא אחר , אז אתם צועקים מגיע לי ... אז אתם בדיוק כמו הנציגים , אז תפסיקו לבכות .

    השבמחק
    תשובות
    1. מכיוון שאז יצטרכו לעשות דברים בצורה מקצועית, לא חאפרית.

      וכדי לעשות דברים בצורה מקצועית, צריך להשקיע - וצריך להיות מקצועיים, 2 נתונים שעומדים לרעת הנציגים.

      ולפכיך הם מוכנים להפוך את כל העולם*, ובלבד להישאר בפינה שתפסו לעצמם.



      * "החינוך הטהור"; חרם על הצבא, חרם על לימודים אקדמיים; חרם על המבקשים לעבוד; איך בויקאט, דיין בויקאט.

      מחק
  10. העסקנים הם לא הכתובת. זה הרבה יותר מלמעלה.

    השבמחק
  11. "החרדים החדשים"[או יותר נכון: החרדים הרפורמים] האמתיים, הם אותם מובילי דעת קהל שהתעלמו ממסורת של אלפי שנים, שנמשכה עד לפני דור,שליהודי אסור לסמוך על הנס[ולהגיד: "אתה רואה שבסוף כולם מסתדרים"]ויש עליו חיוב גמור לעבוד ולפרנס.
    החרדים המקוריים הם אלה שיודעים שהם לא יותר חכמים מיעקב אבינו ובניו [שהיו רועי צאן] ופשוט מקיימים את מה שלמדו ברמב"ם ובשולחן ערוך ובגמרא, שחייבים לעבוד ולפרנס. זה מדהים לחשוב על כך שגדל דור שלם שלכתחילה בונה את החיים שלו על סמך שהוא ילווה ויגלגל כל חייו מאות אלפי דולרים, שאותם כמובן הוא לא יוכל להחזיר אף פעם. לא יאומן איך נתי גרוסמן אחד יכול להפוך ציבור ענק וחכם, לעדר שאיבד לחלוטין את שיקול דעתו.

    השבמחק
    תשובות
    1. בבעלזא מקבלים מלגה קטנה מהמרכז למי שלומד מקצוע

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.