רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 באוקטובר 2012

להתנתק מהשכיזם ולהתחבר לתורה

תלמיד פונוביז' כותב:

שבוע בדיוק לייארצייט ה-11 של מי שכונה ראש ישיבת פוניבז' הרב שך. אבל למעשה הרב שך היה בבחינת "ידו בכל ויד כל בו". ראש הישיבה האמיתי מי שלימד אלפי תלמידים תורה היה מרן הגר"ש רוזובסקי זצ"ל, מרן הגר"ד פוברסקי זצ"ל ויבלט"א מרן הגר"ב פוברסקי חבר מועצת גדולי התורה. הרב שך רק השתמש עם התואר המכובד שקיבל, לאחר פרוטקציות ותחנונים מהרב כהנמן כדי להתגדל ולהשתלט על היהדות החרדית.
 
אבל כמו כל יהודי ובפרט כמי שהכיר את הרב שך מקרוב, בהיותי תלמיד בישיבה בימים ההם, אנחנו נוהגים לעשות את חשבון התוצאה. האם הרב שך הרויח או הפסיד. האם מה שבישל כל השנים זה היה לטובת היהדות החרדית או הריסתה המוחלטת.

נדמה שכיום כאשר מרן הרב שטיינמן העיף את הטרוריסטים המשיכיסטים מכל עמדה ציבורית הדברים מתחילים להתבהר, כל הג'יפה פורצת החוצה, ולכן אפשר למדוד כל דבר לגופו ולא לפי תעמולן הגבלס נתי גרוסמן.
 
הרדיפה של הרב שך נגד כל ראשי הישיבות, שלדעתו לא הלכו בתלם, היה אחד הדברים ששבר את עולם הישיבות ועולם התורה. פוניבז' נמחצה בין מחבלים לשונאים. השנאות בין חסידים לליטאים, בין ליטאים לספרדים, בין ליטאים מחבלים לליטאים שונאים, אלו דברים שהרסו כל חלקה טובה. ועל הפטנט הזה רשום איש אחד ויחיד: הרב אליעזר מנחם מן שך. וזה בדיוק מה שמקומם ומרתיח את דמו של הרב שטיינמן מזה עשרים וחמש שנה, למה להוציא את האנרגיות בשביל לאכול אחד את השני ולא בשביל לבנות ולחזק.
 
הרב שך מה הרווחת? הרי כיום גם החסידים שלך טוענים ש'יתד נאמן' זה ספרי מינים ממש כמו שטענו בזמנו על חב"ד. דגל התורה כבר לא מייצגת את התורה, אליבא דנתי גרוסמן. הם רוצים את נצח התורה. לא פחות. שארית ישראל שהקמת בשביל להחליש את הרב לנדא, רוב רובם של גדולי ישראל הפסיקו לאכול את ההכשר שרבו בו התקלות והמכשולות עד כדי איסורי טריפה, כדברי מרן הגר"ח קנייבסקי.  רוממת את אריה דרעי ובגללך האיש הזה החריב וגרם נזקים קשים לעולם התורה ולדברים שבהם אתה הרב שך האמנת. המחלוקת בפוניבז' שארגנת נגד ר' דוד זצוק"ל הביא לחורבנה של הישיבה.
 
ליהדות החרדית מרוב פילוגים ותתי פילוגים אין כבר כוח להתמקד על הבעיות האמיתיות. בתחושת קנאות מזויפת ומבעיות של שיגעון גדלות שרדפו אותך, הרסת כל חלקה טובה. הרב שך, הכרתי אותך היטב אתה לא היית אדם רע. ההיפך. אבל אתה היית אדם שרע לו, ואת הסבל שלך והבעיות שעברת במשפחתך השפרצת על כ-ו-ל-ם. על ר' דוד פוברסקי, על ר' דב לנדו, על ר' מיכל פיינשטיין, על בניו של מרן הגרי"ז מבריסק שאתה טענת בשקר שאתה תלמידו. על תלמידי החזון איש, על ר' חיים גריינמן, על מרן הגר"נ קרליץ, על הרב שטיינמן. כולם היו פסולים טיפשים מסוכנים ולא מבינים כלום. רק אתה הרב שך החכם הגדול יחד עם נתי גרוסמן הבנתם הכל.
 
אני יודע שקשה לשבור מיתוסים, לאחר שנים של שטיפת מוח ושקרים שמאכילים ציבור שלם ולהוט. אבל ידידי הצעירים, אני בעניי ראיתי את כל המהלכים של הרב שך ובכיתי כי ראיתי את האסון מתקרב את הר הגעש מאיים על כולנו.
 
אני אישית ישבתי בבתיהם של ענקי ראשי הישיבות, שכל מה שאמרו לי לפני 25 שנה על הסכנות שהרב שך מוביל את היהדות החרדית, התקיימו אחת לאחת. הם ראו את הכל אבל לא יכלו להוציא ולדבר כי מערכת טרור אכזרית שלטה נגדם.
 
ואם מישהו רוצה להבין את גודל ההנהגה של הרב שטיינמן וגודל צדקותו וקדושתו שלדעתי גדול כזה קם אחת למאות שנים, רואה בטיהור שהוא ביצע לפני חצי שנה. הרב שטיינמן לא חת מאיש, כי הבין שעליו מוטלת הנהגת הדור ולתקן את הנזקים האיומים שהרב שך עשה שאיימו להכחיד את כל עולם התורה. ולא לחינם נתי גרוסמן מתעב את הרב שטיינמן, כי גרוסמן יודע היטב מה הרב שטיינמן חושב על הרב שך והכת הסובבת אותו.
 
ביום הייארצייט של הרב שך כולנו נקבל על עצמנו להתנתק מהמורשת השכיסית/פלס/ נצח/ תלם אמונה
 
ולהתחבר לתורה ושוב תורה ולהישמע לגדולי הדור ובראשם למרן קדש הקדשים הגראי"ל שטיינמן שליט"א.

9 תגובות:

  1. אין מילים. תלמיד פוניבז' כל מילה בסלע. רק חבל שנזכרתם מאוחר מי זה הרב שך.

    השבמחק
  2. מרן הרב ש"ך זצ"ל !
    תודה לקב"ה-
    שקם לנו מנהיג כמותו שבעשר אצבעותיו עצר
    את הקאמפיין העולמי המגאלומני להרצת המשיח מסורבון בעלות מאות מליוני $ שנגמרו בנפיחה עלובה והכל בזכותו כשלא חס על כבודו מלהתעסק עם כת-חב"ד
    רק על זאת דיינו!

    נ.ב
    יש צורך לערב קצת אמת בשקר וכדי לכה"פ לנסות לשכנע.
    כמובן שאת המכתב לא כתב תלמיד פוניבז'
    כי הכל שם שקר.!!
    כל תלמיד מכיר את הנהירה מישיבות שונות לשיעוריו של הרב ש"ך כולל השיעורים היומיים והצפיפות בחדר השיעורים הסמוך לבית המדרש מצד שמאל,
    לעומת השיעורים הריקים של מרן הרב פוברסקי זצ"ל
    כל תלמיד בישיבה זוכר את התורים הארוכים לשוחח בלימוד עם הרב ש"ך בשעת הסדר ואת הרב פורברסקי יושב בודד בצד ימין של האולם בסוף הטור.
    לרב שך רבבות תלמידים ומאות ראשי ישיבות ומגידי שיעור שגידל במסירות ומשמשים לתפארת בכל העולם .
    לא רק ראש חינוך העצמאי וראש מועצת גדולי התורה על כל הצרכים וההדרכה והררי הבעיות שהגיעו לפתחו יום יום אם זה מארגון עזר מציון ועד ישיבת נתיבות עולם. מהרב פויפר בדרום אפריקה ועד הרב בדוש וקהילותיו בברזיל .

    הרב ש"ך הקים עולה של תורה והפריש ממנה סיגים שהיום הבאים אחריו נהנים מכך ויכולים להציג עצמם כאהרון הכהן רודפי שלום לאחר שנעשתה העבודה ע"י משה אחיו.

    אני יודע שלא תפרסמו
    אך אם אחד קרא דייני

    השבמחק
    תשובות
    1. מי הרס את פוניבז'? מי ארגן לר' דוד הפגנות? מי הוריד לר' דוד את הסטנדרים בהוראת הרב שך? איזה ראש ישיבה הגיע ללמוד כל לילה ב-1 לפנות בוקר ר' דוד או ר' לייזר שך? האם אתה יכול לחזור לי אימרה אחת מהרב שך? אתה יכול לספר כאן סיפורים על הרב שך, השיעורים שלו ברמה הכי נמוכה שאפשר. הרב שך נלחם בכל גדולי ראשי הישיבות.... מה הוא הקים תסלח לי. הוא הקים את סלבודקא? הוא הקים את מיר? זה נכון הוא הקים את יתד נאמן את דגל התור את שארית את ש"ס...

      מחק
    2. תתבייש לך רואים שאתה מכת החצר העלובה. אם הרב שך לא היה מקים את יתד נאמן על מה הייתם משתלטים? אם הרב שך לא היה מקים לכם את דגל על מה הייתם משתלטים? תגידו תודה לרב שך.

      הרב שך העיד עליו הבריסקער רב שהוא אחד מגדולי דורנו. מי העיד על קדש הקדשים שלכם שהוא משהו? האם אתרי הזבל כיכר ובחדרי הם קובעים מי זה גדול הדור?

      מחק
    3. ואני סתם שואל: אם אני מעיד על השכן שלי שהוא הגדול:א) האם נהיה גדול?
      ב)האם גדולים אחרים פתאום נהיו קטנים?
      ג)האם כל אחד שהוא תלמיד חכם יצטרך שכן או מכר שיעיד עליו כדי להוכיח שהוא גדול?
      ד)וכי על המעיד: גם להביא עדות על עצמו שהוא גדול כדי להעיד או מספיק בעדות של עצמו?

      לדעתי הכל זה שטות גדולה: אני מספיק אינטליגנטי כדי להבין לבד מי הוא הנמצא בפני האם הוא מהגדולים או מהמתקראים גדולים "בעלי השקפה האמיתית"

      מחק
  3. חיים כל התגובות שאתה כוזב פעם בשם תלמיד פונביז ופעם בשם חסיד גור כל שהוא ברורות לכל דביל מתחיל זה מענין את הסבתא אבל דבר אחד אני יכול להזהיר אותך ביום שבו יתגלה פרצופו האמיתי של קודש הקודשים חה חה חהאיפה תקבור את פניך מבושה וזה יתגלה כי אין לשקר רגלים וסוף דבר הכל נשמע

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נראה לי ששאולזון הוא תלמיד פוניבז'. אבל אם כן הוא באמת מוכשר... זה מתאים מאד לתמידי פוברסקי או מישהו מהמשפחה שם שנפגעו מאד מהרב שך.

      מחק
  4. את מי בכלל מעניין הרב שך?

    אני ליטאי והאיש הזה לא מעניין אותי ולא עניין אותי מעולם. תנו לו לנוח בשלום על משכבו בבני ברק.

    שבת שלום

    השבמחק
  5. מי אתה בכלל חוצפן שכמוך

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.