רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 25 באוקטובר 2012

לכבוד היארצייט של הרב שך - מה להרב שך ומסכת זבחים ומדוע 12 שנה הגמרא פתוחה באותו עמוד?

נחום ברנע, מסכת זבחים, והרב שך. סיפור שלא מהעולם הזה
 
הביקור של נחום ברנע אצל ר' אליעזר שך יחד עם משה הורביץ מחבר הביוגרפיה של הרב שך, לא יישכח אצלי לעולם. כמו תמיד בביתו של הרב שך הכל עבד על שקר ומרמה וניסיון להציג תלמיד חכם, כאשר בסך הכל היה מדובר באיש קטן מאד שכל כוחו בלחרחר ריב ומדנים. ובזה הוא עלה על כולם גם על השטן בכבודו ובעצמו. 
 
בביקור שהיה לנחום ברנע עם משה הורביץ ביחד בביתו של הרב שך ניסו מאד להרשים את ברנע שאכן מדובר בגדול אמיתי. ברנע הוא אינו קוטל קינים וקשה למכור לו סיפורים. הוא מבין דבר או שניים בתלמידי חכמים. אז המשחק היה שפתחו לו על הסטנדר של הרב שך את מסכת זבחים, במטרה  לשחק אותה שהרב שך מתעסק גם במסכתות של קדשים, ולא רק במסכתות של הישיבות (יעני, הוא 'בריסקר')
 
נחום ברנע באמת התלהב ברגע הראשון לראות רב ישיש מתעסק במסכת זבחים, זה עשה עליו רושם כביר, אבל מי שפוצץ את ההצגה היה דווקא משה הורביץ מחבר הספר על הרב שך "הבעיה היא שהספר פתוח על אותו עמוד כבר 12 שנה", הוא אמר לנחום ברנע שהתפוצץ מצחוק על ההצגה המבוימת שארגנו לו נכדיו של הרב שך.
 
אם הייתי מספר זאת ביוזמתי היו אומרים שאני שקרן, אבל לפני מספר שבועות מצאתי את הספר של נחום ברנע "ימי נתניהו" (עמוד 402) שם הוא גם מספר על הפגישה ההזויה עם ר' אליעזר שך.
 
תקראו ותפנימו.

6 תגובות:

  1. אין כמו הפוסטים האלו ללמד על חוש הביקורת של מר שאולזון, אפשר למכור לו הכל והוא קונה. זבחים היתה המסכת של הרב שך, אם אגיד שהוא למד אותה מאה פעם , אגזים לקולא. אבל הב שך החליט לעשות פוזה לנחום ברנע, המייבין בתלמידי חכמים...

    אוי אוי כסיל מתי תשכיל.

    השבמחק
  2. הרב שך למד זבחים בגלל שאחז את עצמו בריסקר....

    השבמחק
  3. שאולזון אתה המצאת המאה. אין בכך ספק. לא היה אחד שהצליח להביא את החדשות של החרדיים בכל כך אותנטיות ואמיתיות כפי שאתה עושה את זה. אני יודע שאתה מרגיז הרבה אנשים. כי כשכותבים אמת זה כואב.....

    תמשיך אתה משרת מאות אלפים שמתמוגגים יום יום מהכתבות.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא חד בדרא, אני לא יודע איך הוא לא מפחד שירצחו אותו

      מחק
  4. אני מאד מקווה ששאולזון עם שומרי ראש.

    השבמחק
  5. אוהבים אותך הרב שאולזון בשבילי אתה גדול הדור האמיתי ברצינות

    בטח שיותר גדול מ"לוזר" שך

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.