רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 10 בספטמבר 2012

בזכותו של הרב שטיינמן לא תשתכח תורה מישראל

תלמיד פונוביז' כותב:

בסיומה של שנה ופתיחת תקופה חדשה בעולם התורה, אני חושב שהגיע העת לקרוע את המסכה מפרצופם של אנשי הפסל והמסכה שמתהדרים באיצטלא קנאית. וכבר לימדונו רבותינו, שכל מי שמבצע מעשי קנאות, כדאי מאד לעקוב אחריו, מה הוא מנסה להסתיר. מה שהכי מצחיק אותי שיענקלה לבין וגרוסמן הם אלו שדואגים לעתידה של עולם הישיבות ולעתיד היהדות החרדית. שני פריצים מושחתים שפרצופם המעונג ממשכורת עתק של חמישים אלף ₪ בחודש עם הטבות של מכוניות פאר שזכו לקבל ב"יתד נאמן", בנוסף לתענוגות עולם הזה של ביליארד וכיו"ב, כמו שרק הם יודעים לעשות, הם אלו שישפכו רפש ובוץ על אור העולם מרן הגראי"ל.
 
אבל חשוב כן לענות לאותה חבורה בראשות הליצן הראשי משערי חסד, שמנסה לשחק לנו "גדול" ולא מבין למה כולם בורחים ממנו כמו מאש.
 
כן, אני זוכר היטב את הנאצות והסכינים שאותה חבורה תקעו ברב שטיינמן על חוק טל. היום מתברר שחוק טל הכפיל את עולם התורה. כולם מתגעגעים לחוק טל. אבל הרב שטיינמן שיש לו פיקחות אדירה, (ואגב בניגוד לדברי ר' חיים שאולזון, אם יש יהודי בדור הזה שראוי לברך עליו שחלק מחכמתו ליראיו זה הרב שטיינמן, שכל כולו זה אך ורק תורה ויראת שמיים בצורה מבהילה ביותר) נלחם כאריה למען חוק טל. ורואים מי צדק. מי ראה קדימה ומי שיחק לידיים של מחריבי היהדות. העיקר להירשם ברזומה של קנאות מזויפת.
 
נתי גרוסמן ור' שמואל אוירבך וחוברת הקנאים השקיעו מאות אלפי דולרים להכפיש את שמו של הרב שטיינמן.
כן, הרב שטיינמן יכול היה לשחק "קנאי" ואולי היה זוכה לשבח וחצי בעיתון החומה או מהנוכל נתי גרוסמן, אבל הרב שטיינמן חושב על האמת לא על הליצנות, ועל הרגע שכולם יריעו לו.
 
היה לנו מנהיג כזה שממנו ינק נתי גרוסמן. מנהיג שצורח "חזירים ושפנים", מנהיג שרב עם כל ראשי הישיבות, שעושה שביתות בישיבת פוניבז', שמוציאים את כל הסטנדרים מהיכל הישיבה כדי "לנקום" בר' דוד פוברסקי, מנהיג שהיכן שתשים את היד על מחלוקת בשנים האחרונות טביעות האצבעות שלו שם. כל מקום שיש חורבן טביעות האצבע שם.  מנהיג שמקלל שה"פרענקים" לא ראויים להנהגה. מנהיג שכל היום מנפיק כותרות. שפותח הכשרים עיתונים ומפלגות. הגיע העת לשאול לאחר סיכום של שלושים שנות פילוג, מה יצא לנו מזה? חורבן! נקודה.  
 
היום יש יהודי קדוש עליון שהעיד עליו מרן הגר"ח שליט"א ש"הנהגת הדור מסורה בידו", והוא מבין דבר וחצי דבר איך לדאוג שלא תשתכח תורה מישראל וממש לא מעניין אותו מה יגיד הליצן משערי חסד או עוד כמה מגודלי בלורית בגרודנא. גם את העקיצות וההשפלות של נתי גרוסמן ביתד הוא ספג וזה לא עניין אותו כלל.
 
תבינו ליצני הפסל. הרב שטיינמן לא ברמה שלכם, הוא לא מתעסק עם זבל ועיתונים ופייסבוקים. הוא לא ליצן משערי חסד, והוא לא לוקח כספי קודש ובחורי ישיבות לפוליטיקה ופורומים והקמת עיתונים. כן, הוא לא ממשיך של ה"אבי עזרי" והוא לא נמשך לקברים וסיפורי ייחצ"נות, ולסיפורים דמיוניים. הוא משאיר את זה לכם. למי שיורד לשורשם של דברים.
 
על הרב שטיינמן מונח משא כבד ביותר להנהיג את האוניה העומדת להיטבע במים הזדונים ואת זה הוא עושה עם הרבה סייעתא דשמיא של צומות וסיגופים, ואחדות עולם התורה  והמחנה החרדי כולו כדי שחס ושלום לא תתרחש כאן שואה שניה ר"ל. 

תכלה שנה וקללותיה הפלס ונתי גרוסמן תחל שנה וברכותיה עם גדולי ומאורי הדור שליט"א

7 תגובות:

  1. חיים, האם אינך חושב שהאלילות סביב מרן הגאון הגדול וכו' כבר מעוררת קבס?!

    השבמחק
    תשובות
    1. זו לא אלילות, ויעידו שמים וארץ כי מעולם לא היה לי קשר ישיר עם אנשיו, אני מלווה אותו ואת מעשיו 30 שנה לפחות, ומאמין כי הוא האיש שמאזן בין טירוף וקיצוניות שהיא מחריבה והורסת לבין שיקול ומחשבה ובעיקר ראיה רחוקה שהיא בונה ומבטיחה עתיד טוב יותר ועם מינימום של נזק. אספר לך, בשעתו כשהרב שך קרא למלחמה על החסידים ועל הספרדים, הרב שטיינמן עשה הכל לשכנע אותו כי הוא מרחיק לכת וכי זה לא יהיה לטובה, עדיף קצת פחות אבל לפחות שנישאר עם משהו מה שאו הכל או כלום ונישאר עם חורבן והרס. אם הרב שטיינמן היה הקובע אז בפונוביז' זו לא היתה נראית היום כפי שהיא נראית

      בכל חיי טיפחתי אנשים כאלו, עשיתי הכל לעודדם, ולמרות שאני חי בעולם אחר לגמרי, הרב שטיינמן הוא בעיני דמות שצריך להחדירה בכלל ישראל ממנו ילמדו גם הבאים אחריו, מפני שרק כך נגיע למקסימום הטוב שאפשרי מבחינתנו כיהודים חרדים ונבטיח חינוך טוב יותר לדורות הבאים

      הרב שטיינמן בעיני לא אליל, וכפי שכתבתי, אני לא מברך ברכת שחלק מחכמתו על הרב שטיינמן, אבל אני רואה בו מנהיג בקנה מידה שכבר שנים לא היה לנו כזה, הוא מחזיר אותנו לתקופה שלפני הרב שך, ואין ישועה וטובה גדולה מזו לציבור החרדי

      מחק
    2. לא תיתכן כ"כ אלילות בגדולי ליטא, עכ"פ יחסית לגדולי האדמורי"ם, כי כל גדול בליטא חייב להוכיח את עצמו בתורה וכו',

      מה שאין כן גדולי האדמורי"ם צריכים רק להוכיח את ייחוסם ... עבודה סיזיפית קשה ...

      מחק
  2. עם כל הכבוד לך. מי שמכיר את הרב שטיינמן ומסירות נפשו להצלת כלל ישראל ואחדות היהדות החרדית וביטול המחלוקת בין כל הזרמים אני חושב שחיים שאולזון צודק.

    כבר למדתי על גופי שששואלזון הוא אדם עם חוש ריח של צדק מפותח ביותר. והוא הוכיח שהוא לא מנאץ, אלא כשהיה מדובר ברב שך שפשוט החריב, שאולזון טיפל בו, וכשיש מנהיג של קדושה ואמת שאולזון מעודד אותו. ואני חושב שדווקא היום רואים ששאולזון זה לא מה שחשבנו.

    בשעת מבחן אמיתי לעולם התורה כאשר עולם התורה ניצב בסכנה שאולזון ללא חשבון הניח את כל המריבה עם הליטאים הצידה וטיפל בנתי גרוסמן. ועל כך מגיע לו כל הכבוד.

    כן אנשי הפלס מיד יכתבו כאן שגליק מזרים לו כספים. אני מכיר אותם. אבל אני יודע שאין לו כלום עם אנשי הרב שטיינמן, אבל כאשר ראה במה מדובר הוא התייצב למערכה. את האמת הייתי בטוח ששאולזון ישב ויצחק, אבל הוא הוכיח שהוא אדם עם יראת שמיים. יכול להיות שהוא טועה בכמה דברים, אבל אין ספק שעליו נאמר יש קונה עולמו בשעה אחת.

    השבמחק
  3. תלמיד פוניבז' חזק ואמץ. אתה כותב את מה שכולנו חושבים ועדיין חוששים לומר את הדברים. ברוך המקום שהביא לנו את הרב שטיינמן להנהיג את הדור.

    השבמחק
  4. התלמיד פונוביז׳ הוא שאולזון בעצמו

    השבמחק
  5. זה לא הסגנון של שאולזון. יודעי דבר טוענים שזה בלוג של בני רבינוביץ. בפוניבז' אומרי םשזה אחד בשיים חיים תלמיד מובהק של ר' בערעל שהיה לוחם את מלחמותיו לפני 20 שנה. עכ"פ מסתובבות שמועות רבות בנוגע לתלמיד פוניבז', אני כבר שמעתי בירושלים 20 גרסאות מי זה ובמי חושדים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.