רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 13 בספטמבר 2012

חינוך קיצוני היא תועבת ה'


השבוע חזרו שוב כמה מן הרבנים וכתבו נגד הרב אהרן הרמתי מי שמנהל סמינר לבנות בירושלים, וחינך אותן להיות כמו כת השאלים, שאצלם יש דבר אחד ויחיד שהוא מעל לכל התורה כולה וזו 'צניעות'. דבר שנשמע לרבים במיוחד לבנות תמימות כי דברים בגו, וכך הצליח לסחוף אליו קבוצה של בנות הנשמעות לו ועושות כפי שהוא רוצה ולא כפי שרוצים ההורים

האמת היא, פלא גדול הוא על הרבנים הבאים בטענות. מביא אני לכם כאן מה שהתפרסם כבר לפני שנה ואם ההורים המשיכו ושלחו אליו אז הטענה היא אליהם בלבד, מילא הראשונים לא ידעו במה מדובר, אבל אתם כבר ידעתם אז מדוע לקחתם סיכון

אבל לא על זה אני מבקש לכתוב כאן אלא על משהו אחר שזקוק בירור וליבון והוא ענין הצניעות שאין דבר גדול וחשוב ממנו ולא רק אצל נשים גם גברים זקוקים לתוספת חינוך בעניני צניעות, ולא ארחיק כאן עד לדעת ר' אהרן ישעי' רוטר הוגה הדעות של הרב שך האיש שהרב שך עמו התייעץ לפני שהכיר את נתי גרוסמן בכל עניני ההשקפה, הוא לפני שנים זעק כי גם הגברים צריכים להלביש חליפה ארוכה, לטענתו הענין של פיסוק רגליים הוא גם בגברים. אבל לא ארחיק עד אליו, מפני שזה קצת מוגזם, ולא רק מוגזם זה מוביל אותנו לחינוך המוסלמי ואסביר כאן מדוע כנען היתה תועבת ה'

מי שיוצא היום לרחוב ורואה כיצד מתלבשות המוסלמיות הדתיות אומר לעצמו כי הן הרבה יותר צנועות, עד כדי כך שיש מהן שאפילו את הפנים מכסות. ותופתעו התורה מכנה את אלו 'תועבה', סוג לבושם הוא חמור ואסור, מפני  שהוא מרחיק לכת, וכל הרחקה קיצונית גוררת אוטומטית קיצוניות הפוכה

תורת ישראל לימדה אותנו לחיות נורמלי, שפירושה דרך הבינונית לא להקצין לשום מקום, התורה מזהירה אותנו לא תגרעו אבל יחד עם זאת לא תוסיפו, יותר מדי זה לא טוב בשום מקום ובשום חינוך, החינוך חייב להיות לצניעות שהיא צניעות. לובשי השאלים וההגזמה בצניעות אינה צניעות זה מעשה כנען, זו תועבה, ולכן אין מנוס אלא להלחם בהם

חינוך חייב להיות בחכמה ולא בקיצוניות. ולא רק צניעות, כל חינוך קיצוני סופו לחורבן ואבדון ההפסד גדול מן הרווח. חינוך חייב להיות בדרך האמצע של יכולת לחיות ולקלוט את הכל, ועל כולם להתמודד עם הכל, חייבים לקחת בחשבון את היום שלאחר הלימודים את היכולת אז להתמודד עם חיי היום יום, מפני שרק כך נחנך דור ישרים ונבטיח עתיד טוב

גם אם יטען הרב הרמתי שהוא לא עושה דבר נגד ההלכה, אבל החינוך שלו היא הקצנה, וזו אסורה בכל מקרה

7 תגובות:

  1. חיים

    תפסיק לקשקש שטויות אתה מתאים להוכיח את השקרים של אחרים ,אבל אתה גם מסלף את האמת.

    אני לא יכנס לויכוח בענין כי אני לא מנסה לתקן את עולם השקר.

    כבר אמר לי קרוב משפחה אי אפשר לתקן את עולם השקר כי ברגע שיתקנו אותו זה כבר לא עולם השקר ,רק היות ושקר אין לו רגלים , לכן כל פעם מפילים את השקר הקודם עד שמתגלה השקר החדש.

    לתקן את עולם השקר זה רק כשכל אחד יתקן את עצמו וילך עם האמת , ולכן אני לא יכנס לויכוח בענין , כי לא נראה לי שאתה מחפש את האמת , כמו שאתה מחפש את השקר של השני.

    השבמחק
    תשובות
    1. למרות שזה ערב חג ויש לי כל כך הרבה לעשות, אקדיש כמה דקות מפני שאני חושב שאתה חי בטעות

      אודה לך מאוד אם תוכל להסביר לי מה זו 'אמת', חבל שאיני יכול לעשות זאת עתה, אחרת הייתי מעלה כאן חלק מן ההקדמה לאחד מספריי ששמו 'אמיתה של שקר' שבו אני מסביר מה זה 'אמת', אני מביא את המדרש המפורסם שהקב"ה התייעץ עם המידות האם לברוא את העולם, אמת אמר שלא יהיה אמת העולם יהיה כולו שקר, מה עשה הקב"ה, הוא זרק את האמת וניפץ אותה לרסיסים

      מאז, אין אמת אבסולוטית, יש רק רסיסי אמת, וכשמחפשים אמת אפשר למצוא רסיס של אמת ולא אמת מושלמת. כאן נכנסת האחדות, מפני שרסיס עם עוד רסיס הרי שיש לנו חלק גדול יותר של אמת

      אני לא מחפש את האמת האבסולוטית מפני שאין דבר כזה, אני מחפש לצרף אמיתויות ויחד שתהיה לנו חתיכת אמת גדולה יותר

      ובאשר לשקר, אין לי מנוס אלא לגלות אותה על מנת שיחפשו לפחות איזה רסיס אמת

      מחק
  2. חיים

    חזקת את דברי שאתה טועה.

    עיין בדברי ר נחמן מברסלב באריכות מהי אמת ואיך מגיעים אליה.

    להגיע לאמת המוחלטת זה התדבקות מוחלטת בבורא עולם ככל שאדם דבוק יותר בבורא עולם בכל דרכיו ומעשיו הוא מתקרב אל האמת .

    ככל שאדם עניו יותר והוא בטל לבורא עולם ממילא הוא בטל להאמת, היות והבורא אמת , וחותמו אמת.

    ולהגיע להאמת זה רק דרך תפילות לבורא עולם.

    אני לא רוצה להיכנס לויכוחים מה זה אמת כמו שכבר כתבתי מהי הדרך להגיע אל האמת .

    ועל זה נאמר אמת מארץ תצמח.

    השבמחק
    תשובות
    1. דבקות ואמת הם שני דברים, התדבקות בבורא עולם זו עבודה של להגיע אל הבנת האמת. ה'תורה' היא אמת ונצחית, היא היסוד של האמת אבל מכאן ואילך נמצא הרבה מסלולים לאמת שהתדבקות היא אחת מהם. אי אפשר רק להיות דבוק ולהגיע למסקנה כי זהו זה הגעתי לשלמות

      התבטלות לאמת הוא מושג אחר לגמרי, והתפילות תפקידם להגיע אל האמת אבל שוב האמת הוא מושג רחב מאוד שבו כלולים הרבה ענפים ושורשים וכולם יחד עושים מרסיס האמת לחלק אמת גדולה יותר, כל היתר הם חלק מדרכי וענפי האמת

      מחק
  3. חינוך נכון הוא חינוך של יקים יוצאי גרמניה הכל ישר ובזמן, כל חינוך אחר צריך חיזוק

    השבמחק
  4. מאיפה אתה מביא את כל דברי ההבל???
    נראה לי ונראה לי ונראה לי.

    תפתח רמב''ם, שו"ע, ותתחיל לצטט, מה זה רדיד,
    מה זה דת יהודית, מה היתה תקנת רבני ירושלים וכו'

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.