רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 בספטמבר 2012

ה'חזון איש' לחץ על רבה של פונוביז' לקבל את הרב שך לישיבה להצילו מהמזרחי

תלמיד פונוביז' כותב:

ראיתי את הפוסט של ר' חים שאולזון על מרן הרב כהנמן זצוק"ל נשיא ומייסד הישיבה, בנוגע להכנסתו של הרב שך לישיבה. והנני רוצה להבהיר את הדברים ולספר את כל האמת מאחורי כניסתו של הרב שך, שהיה למורת רוחו של הרב כהנמן.
 
כניסתו של הרב שך לישיבה היה לאור בקשתו של מרן החזון איש זצוק"ל, והמטרה הייתה להצילו מהמזרחי וגם קושי בפרנסתו, כמדומני הרב שך הגיע לפוניבז' היישר מישיבת הדרום ששם היה ר"מ, (ושם אמר הלל ביום העצמאות, ומה הפלא שכך יצא לו אפרים שך וכל נכדיו הם חילוניים גמורים)

עם הסיבה הזו ביקש החזון איש מהרב כהנמן לעשות לרב שך טובה ולהכניסו לישיבה. כפי הידוע לי הרב כהנמן היסס מאד וחשש אך לבסוף גברה עליו מצוותו והוראתו  של מרן החזון איש ונכנס לישיבה.
 
כפי שידוע הרב כהנמן לא שבע נחת מהרב שך והביע מספר פעמים את מורת רוחו מהאיש. בתקופתו של מרן הגאב"ד זצ"ל, השפעתו של הרב שך לא הייתה ניכרת לאחר שהיה נחשב לכלום מול שני גדולי עולם ר' שמואל ור' דוד שהאירו את העולם, ולכן למרות הביקורת זה עבר ובפרט שהרב שך באותם הזמנים היה שקט מאד ולא ניסה להתרומם כי הבין שאין לו סיכוי.

הדור הצעיר שבנוי על פנטזיות וסיפורים דמיוניים שממציאים על הרב שך, לא יאמין עד כמה הרב שך בתקופתנו היה נקרא בינוני ומטה, ואף אחד לא ספר אותו בכלל.
 
כל הגדולה של הרב שך זוהי המצאה מלאכותית של פוליטיקאים ממולחים ומשופשפים כדוגמת ר' שלמה לורנץ ור' מנחם פרוש בזמנו, שלצרכים פוליטיים הגדילו אותו ויצרו את המומנטום.
 
אגב, כל מי שקרא את הנאום של הרב שך שהובא כאן משנת תשנ"ב באתר מילה במילה מתוך טייפ, יבין לבד מהי הרמה של הרב שך ויותר נכון הוא יבין באיזה בעיות נפשיות וחולניות היהודי הזה היה מתוסבך, מה שמסביר כיצד יצא בנו אפריים לתרבות רעה ובתו חולת נפש, כולל כמה מנכדיו.
 
רק בשנים שלאחר מכן, כשר' שמואל נפטר, ולא היה את הרב כהנמן, הרב שך התחיל לתפוס גובה ובעיקר מול מלחמות פנימיות קשות שיצר בישיבה שלא היו בנויים לכך שאר ראשי הישיבה, ויצירת לובי פוליטי שהביא לו את המעמד בישיבה. ועוד רבות ידובר כיצד בנה הרב שך את מעמדו בישיבה תוך השפלת בחורים ורמיסתם שלא נכנעו אליו ולא נכנסו לשיעורים שלו, תוך הפעלת כל האמצעים להגדילו ולפארו.
 
לצערנו דווקא אצל הרב כהנמן שהיה סמל של אחדות ושלום, הגיע השטן בכבודו ובעצמו  והכניס בעל מחלוקת, בדמות הרב שך  שהרס והחריב את הישיבה, והשאיר לנו מורשת נפלאה של "שונאים" ו"מחבלים". ועל דא קא בכינא "תורה תורה חגרי שק התפלשי בעפרים"

17 תגובות:

  1. את התקופה של פונביז שהרב שך היה בינוני אני זוכר טוב אני למדתי באותה תקופה בפונביז.

    שאז ר שמואל היה העיקר ואחריו ר דוד פוברסקי, והשיעורים של הרב שך לא היה טעם להיכנס אליהם כי זה היה קושיא אחת עם הרבה רעש וצלצולים.

    השבמחק
  2. התחיל להיות מרתק ה"בעולמם". כותבים את כל האמת בפרצוף. סוף סוף אתר שלא מפחד מהשקר שעוטף היום את כל האתרים.

    הסיפור הזה לא חדש בשבילי, כולם יודעים שהחזוטן איש לחץ להכניס אותו.

    השבמחק
  3. כמה שזה נכון כמה שזה אמת....

    אני יודע את זה עשרות שנים ואין לי למי לומר זאת. סוף סוף יש אתר שמגלה את הסודות מהחדר.

    חיים שאולזון תוציא את כל הזבל החוצה שלפחות ידעו מהיכן ינק הסוטה נתי גרוסמן מהביליארד את ההשקפה להלחם ברב שטיינמן.

    שסוף סוף יגלו מי הם אנשי הפסל והמסכה.



    השבמחק
  4. אני לא מאמין. סיפורי סבתא אחרי שישים שנה. אם הרב מפונוביז' לא היה רוצה אותו הוא לא היה מגיע.

    אנא הוכחות בבקשה.

    השבמחק
  5. הדברים אינם נכונים הרב מבריסק שהיה גאון עולם לכל הדעות
    כתב עליו שהוא ת"ח גדול, ראו בהסכמה שהוא נתן לאבי עזרי בו הוא כותב
    "לא לדידי ולדכוותי לתת לו הסכמה והוא כאחד מגדולי דורנו".

    אמנם יש החושבים שהוא עשה טעויות, אבל האומר עליו שאינו ת"ח גדול ואחד מגדולי הדור - הרב מבריסק מכחישו.

    השבמחק
  6. לאנונימי

    על כך נאמר ניית ספר וניחזי

    ספרו אבי עזרי זה ספר ברמה נמוכה מאד עם הרבה פירכות. הרב וולפא מחב"ד הוציא נגדו ארבעה ספרים ידבר שלום ב' חלקים רודף ובא במחתרת ובערת הרע מקרבך. הוא פורך שם את כל האבי עזרי ומראה שהוא פשוט עם הארץ.
    עד היום הליטאים לא הצליחו להביא אחד שישיב את הכבוד של הרב שך. ועובדה שהספר הזה לא נלמד בשום מקום. ואם אתה שם לב הבריסקער רוב מתחמק מלתת הסכמה לספר עצמו.

    השבמחק
  7. אני מעיד שהייתי בשיעור אחד של הרב שך וזה היה נשמע הוללות והפקרות של שחקן הוליווד. הרב שך היה יעני זורק פצצה לאוייר וכל השיעור היה כמרקחה, כולם צועקים ונובחים, ותהום כל העיר. כאשר יש דמויות ריקות שלא אוהבים לשמוע סוגיות כמו שצריך הם אהבו את הליצנות בשיעורי הרב שך שהיו בעוה של ממש. ממש נאדה. ליצנות ופרצי צחוק כך היו נראים השיעורים שלו. אני פשוט מתבייש שנכנסתי למעמד המביש הזה.

    השבמחק
  8. בקשר למכתב מהבריסקער

    אוי לו לרב שך שמנסה בזה להוכיח שהוא גדול.

    עובדה של בני הגרי"ז כולם ללא יוצא מהכלל, חושבים עליו שהוא נבלה ומושחת. אם לא יותר גרוע מכך.

    אם אתה רוצה להוכיח שהוא גדול תביא ממנו פלפולים אמרות רציניות וזה אין מה למכור ממנו. רק השקפה בגרוש שמוכר לנו נתי גרוסמן.

    השבמחק
  9. שך היה מנוול ומחרחר ריב

    השבמחק
  10. בתור ספרדי הגאה במורשת אבותי ואוהב תלמידי חכמים.. לא יעזור לכם.. הקב"ה בחר בו בזמנו להנהיג כי היה גברא דמאריה סייעיה.. כמו שאומר הפסוק בחרתי בדוד עבדי אפילו לא מוכשר ולא גאון רחמנא ליבא בעי והרב שך היה לב נשבר ורחמן יעדיו הדמעות שבכה בכנס על הדור לפני רבבות.. רחמנא ליבא בעי... איש התוכחה הירושלמי.. ואם שאולזון לא יפסיק להשמיץ את הרב הזקן ז"ל התפלל בכל כוחי אצל קברות אבותי הקדושים המקובלים ז"ל שתפגע בו מידת הדין ובצאצאיו ותפילותי יתקבלו כי על כבוד חכמים אני נלחם.. חיים שאולזון זה התראה אחרונה שלא יצטרכו בניך שנה הבאה להגיד קדיש יתום הוזהרת. איש התוכחה הירושלמי.

    השבמחק
  11. לאנונימי הספרדי

    כידוע לך הרב שך אמר שהספרדים לא ראויים להנהקגה וקרא להם "פרענקים". וזלזל במרן מלכא עטרת תפארת ישראל רבינו עובדיה יוסף שליט"א.

    מרן הרב מאזוז שרף את יתד נאמן. תעשה לי טובה אל תאיים כי מרן מלכא דיבר על הרב שך דברים מאד חריפים. פתאום השתכנזת לי. דווקא חיים שאולזון הוא אחלה גבר. זה באמת לא נעים לשמוע מי היה באמת הרב שך אבל חשוב לדעת שכל הרב שך זה ניפוח של יתד נאמן.

    אל תאיים כי הקללות שלך לא יעבדו, ואני מברך מכאן את חיים שאולזון שיאריך ימים ושנותיו בנעימים וימשיך לחשוף את ערוות האשכנזים הליטאיים שונאי ישראל ובראשם הרב שך

    השבמחק
  12. רק ספרדי גאה מסוגל לשטות זו , כי ספרדי פשוט לא מכיר בכלל את הליטאים.

    יהודי אף פעם לא גאה ונכנע רק להקב"ה , ולא לרודפיו , וכמו שכתב אנונימי האחרון , שהליטאים רדפו את הספרדים ,והספרדים אדיוטים שמחחבים אותם , כי לכך מסוגל רק ספרדי "גאה".

    עוד נקודה יהודי לא מקלל יהודי , אבל כנראה שספרדי "גאה" הוא לא יהודי , כי אם הוא היה יהודי הוא לא היה יכול לחבב את האכזריות של הליטאים .

    השבמחק
  13. שים לב שיש הבדל בין קללה לתפילה!! לא קיללתי אלא אני מתפלל שיבזוהו מן השמים את חיים שאולזון על זה שמבזה את הצדיקים וזקני הדור ז"ל גם אם היה כותב על הרבי מחבד ז"ל הייתי מכהו על קדקדו.. אני מעריך את הרבי מחב"ד והרב שך ז"ל מאד כי תרמו תרומה רבה לציבור הן הדתי והן החילוני היו מנהיגים לתפארת.. ולא סובל שהדיוט אחד בשם שאולזון כותב על הרב הזקן ז"ל שכבר מזמן נפטר בזיונות וחרפות, דיו לשאולזון שהחזון אי"ש והרב מבריסק ז"ל כיבדוהו לרבי שך ז"ל שבכה ונצטער על טובתם של ישראל.. ולענינו אני לא גאה אלא שש ושמח במסורת אבותי ובתורת גאון עוזינו ותפארתינו רבינו יוסף חיים זלה"ה.. מי לנו גדול מיוסף.. לא יקום כמותו של הבן איש חי בעולם.. לענין הלכה איני נוהג כחכם עובדיה שליט"א מפני שחולק על סב"ל כנגד האר"י ז"ל דלא כהחיד"א ורבי חיים פאלאגי והבן איש חי.. ועוד 50 כללים שכתובים בקונטרסי "תורת המנהגים".. אני לא מדבר על מנהג מרוקו ומגורשי קסטיליה שזה בודאי מאות ואלפי מנגים דלא כמרן הבית יוסף וחכם עובדיה הי"ו.. נפלת על ספרדי לא פרייאר בכלל שיודע טוב טוב מי לפניו ומשיב מלחמה שערה... אני "ישראלי" יותר מיהודי אם יש לך בעיה עם זה.. מעולם לא נתקלתי בתפילה במילה אלוהי היהודים אלא אלוהי ישראל.. ואם כבר מדברים על יחוס אצל האשכנזים היו המון בעיות וד"ל ואכמ"ל כאשר כתוב במגילת סתרים של הרב יצחק נסים ז"ל להרב עובדיה הדאיה בעל ישכיל עבדי..

    השבמחק
  14. אין הבדל בין תפילה לקללה ,כל רצון שיהיה ליהודי רע , הוא פסול מבחינה יהודית.

    אם אתה חושב שיהודי לא מתנהג כשורה ,יש להתפלל עליו שישוב בתשובה.

    ספרדי היית וספרדי נשארת בזה שאתה חושב שאתה לא פרייאר , הספרדים הפראיירים הם הספרדים הפשוטים , ועל פי היהדות עדיף להיות פרייאר , ולשתוק.

    השבמחק
  15. עוד נקודה אל תחשוב שכל מי שהרחוב עושה אותו גדול הוא גדול , האדם נמדד במעשיו ואם אדם עשה מחלוקות הוא פסול ואדרבה זה מעורר שאלות על אותם שהחזיקו את ידיו שכנראה טעו בו, או שגם הם אין להם דעת תורה.

    וד"ל

    בחטא העגל גם כולם טעו ורק מעטים לט טעו והם היו שבא לוי מתוך כלל ישראל , ולכן אל תחשוב שהצדק עם הרוב אלא להיפך הרוב הוא טועה היות והרוב לא חושב אלא עושה אחרי כולם.
    וידוע המעשה של ר יהונתן אייבשיץ מה שענה לכומר למה היהודים לא הולכים אחרי רוב הגויים.

    הרוב הולך היום עם השקר כי הוא לא חושב ,ולא עם מה שהקב"ה רוצה באמת .

    ולכן המדד שלנו לא מה אילו שנקראים גדולי הדור אומרים אלא לברר מה התורה והקב"ה רוצים.

    קורח גם היה גדול עם ה 250 ראשי סנהדרין נו אז מה....

    לא שייך שאדם שגרם לאלימות כזאת מצד תלמידיו ולקרוא לו גדול.

    השבמחק
  16. דוב פלדמן אני שומע מה שאתה אומר... אתה צודק מאבקי הנהגה התקיפה של ר' שך ז"ל אינה שייכת להיום.. אבל למה אתה מעורר דובים ישנים.. די כבר נפטר ר' שך ז"ל.. ב"ה ר' שטיינמן חי ופועל ולקח על עצמו הנהגה לטובת הציבור.. כשמו כן הוא אהרן אוהב שלום ורודף שלום.. תראה שהספיד ר' שטיינמן לר' שך ז"ל אמר: היה בו המון 'גוטקייט' ו'שיינקייט' וכו' וכו' מילים שתרגומם טוב לב וחסד... תאמין לי שהקב"ה כיון את ר' שך ז"ל לטובה ושמעתי מהר"י כדורי ז"ל שר' שך תיקן את שבירת ז' מלכי אדום ומיתק את ש"ך דינים שהם גימטריא נע"ר משורשם.. ואתה יודע טוב טוב שהרב כדורי ז"ל היה ידיד נאמן לרבי מחב"ד ז"ל ואעפ"כ כיבד לר' שך כי ה' בחר בו שיתקן את הרע של הליטאים לכוין לדרך טובה שיבינו שדרך ר' שטיינמן טובהה ומכובדת.. אין הטוב נרגש אלא בהרגש הרע שקדם לו... איש התוכחה הירושלמי.

    השבמחק
  17. אגב
    מה שאתה מצטט בשם הרב כדורי מחזק דוקא את הדיעה שהוא היה מצד הרע.

    למי שמבין את עומק תיקון המלכים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.