רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

מדוע נאלץ הרב זנדר להתנצל ואיך ירד עליו הרבי מגור - והאם בגור בקיאים ב'תפילה זכה' או שאף פעם לא שמעו מהתפייסות?


מימין לשמאל: הרבי מגור הרב משה זנדר, הרב ישראל פישביין
רבים תמהו ולא הבינו מה קורה כאן, בערב יום כיפור הופיעה ב'המודיע' מודעה שהיא לכאורה תמימה הקוראת לפייס ולהתפייס, חתום היה 'המעוררים', ב'המודיע' מודעה בחתימה כזו אין ספק שזה בא ממקורות בגור אחרת הם לא היו מאשרים מודעה עם חתימה כזו

ואכן מתברר כי את המודעה שלח אחד ממוצ"י גור שסבר כי הגיע הזמן בגור להתפייס יותר מדי מריבות, הוא גם סבור שמצב בריאותו של הרבי תלוי בענין הזה ואם יתפייסו זה יועיל לבריאותו. והוא הזכיר שיש לפייס ולהתפייס כשהנוסח כולו מקורו ב'תפילה זכה'. - לכאורה למה לא, דבר בעתו מה טוב

אבל, כשהרבי מגור ראה את המודעה הוא תבע לדעת מי הכניס את המודעה הזו ומדוע, הוא טען כי מודעה שכזו אומרת במילים אחרות כי בגור רבים יותר מדי זה וצריכים להתפייס, ולכן תבע לפרסם תיקון. אבל הסבירו לרבי כי מדובר ב'תפילה זכה' לא במשהו חדש או נוסח לא מקובל משהו שהמציא מישהו ואיך יסבירו לציבור על מה מתנצלים, אבל הרבי לא הסכים בשום אופן שהמודעה הזו תעבור ככה בלי תגובה והורה למפרסם הרב משה זנדר מו"צ של חסידי גור בתל אביב לפרסם מודעת הבהרה כי המודעה נוסחה על ידו וכי עשה זאת על דעתו בלבד וכי לקח זאת מתפילה זכה

ב'הבהרה' הוא כותב כי הנוסח נכתב על ידו וכי לקח אותו מ'תפלה זכה', ובכל זאת הציבור שאל על מה ההבהרה מה הוא חטא ומה הוא פשע  ומה עשה כאן לא טוב? האם באמת לא הגיע הזמן לפייס ולהתפייס?

אבל ככה זה היכן שהשיטה היא להשתיק, גם כשצריך לפייס ולהתפייס אז בשקט שאף אחד לא יידע שזה המצב

10 תגובות:

  1. דבוק במידת 'מלך מוחל וסולח'1 באוקטובר 2012 בשעה 13:46

    יש לציין שמקור נוסף וחשוב לומר שמוחל לכולם, הוא ב"רבונו של עולם הריני מוחל לכל מי" וכו' שבתחילת קריאת שמע שעל המיטה. , ומקורו כבר בגמרא מגלה כח שאמר ר"נ בן הקנה "ולא עלתה קללת חברי על מטתי". וכן בזוה"ק מקץ דף ר"א.

    השבמחק
  2. יש לציין שהיה כבר סיפור דומה מאוד, לפני כשנה או יותר בחתונת בנו של נחמיה אלתר - בנו טוב הלב של הרבי מגור, שהרבי הכריח כתנאי בל יעבור את בנו והמחותן לפרסם בשמם הודעה בעיתון שהתמונות [או פרסומם] בחתונה לא נעשו על דעתם. [שמועות די מוסמכות דברו אז, שהרבי רצה בתחילה לפרסם בשם עצמו מודעה מאוד חריפה ו..., ואיש לא הצליח למונעו, עד שהובהל בדחיפות מנחם גשייד שמאז ההסתבכויות בפרשיות ברקת הוא יועץ בכיר לענייני חוץ ופנים, והציל הרבה בחוכמתו, והוא שיכנע שאם יפורסם באופן הנ"ל זה יהווה מכה חזקה לעיתון המודיע ויעביר המון ל"המבשר", זה הכריע את הכף].

    השבמחק
  3. הרב זנדר לא סתם ממוצ"י גור. אין שום זכות למוצ"י גור להכניס בעיתון של גור כלום ללא אישור. הזכות שמורה למנין מצומצם של אנשים שיש להם הנחיות וגישה ישירה לרבי מגור, כגון יענקל ליצמן שיש תקופות וימים רבים שלא נותן לסגור ולהוריד את העיתון לדפוס ללא אישורו, כי הוא "חייב" להכניס עדיין עוד כתבה / ידיעה / נקודה הקשורה לפועלו [את טענותיו ולגלוגיו על חיים מילר בשעתו זוכרים ??? כנראה היה כי כל אומן שונא בני אומנותו ...].

    ובעניינים תורניים, יש גם להרב זנדר איזו אפשרות להכניס בהמודיע, כי יש לו איזה מינוי בנושא והדכרה על רצונותיו של הרבי מגור, רק כאן הוא "נפל" רח"ל. נו, אין אדם עומד על ד"ת אא"כ נכשל בהם.

    וכמובן יש את שלמה בן א.י. אירנשטיין, "שאהיד" מעודד טרור [כגיסו חתן אביו הראשון] והזוי ומפונטז ידוע על ה"קדושה העילאית" כל מי שנולד למשפחת נכדי וניני האמרי אמת מגור [חוץ מהפנ"מ וצאצאיו כמובן... כי הוא לא קירב את אביו וכו' וכו']. הוא מהמבקרים הראשיים מטעם הרבי בהמודיע.

    השבמחק
  4. למה נראה לי שחיים מילר כותב כאן

    השבמחק
  5. כי לייזר נוימן עסוק כרגע בשיווק חסידות.

    השבמחק
  6. אם זה נכון ומטרת המודעה הראשונה היתה לטייח את המחלוקות בגור, אז היא השיגה את ההיפך הגמור.
    המודעה הראשונה היתה עוברת בשקט, בסך הכל מודעת חיזוק לקראת יום כיפור, מה שמעורר חשד ותשומת לב זה המודעה השניה, ואז ממילא אתה תופס מה שקורה פה.

    השבמחק
  7. זה בעיית ההתנהלות "ישנה" של ההנהגה הנוכחית בהתנהלותה כלפי כל מי שלא 100 מוצא חן / מציית, או כל מי שדיבר / חשב איזושהיא בקורת. מיד כשהם עלו לשלטון לאחר 3 שנות הפסקה, מיד הם הגיבו בהסתערות יד קשה נגד כל מה שזז, ואף בעניינים אישיים [ראה ערך יונה א. וכדומה ], הן כלפי פנים והן כלפי חוץ.

    גם במעשה שפיכת המים על ר' שאול הם אילצו באיומים את בני הפני מנחם לחתום כאילו הם יודעים שהיה זה רק צינור שהתקלקל. וגם כשהצאנזער בחיבתו לפנ"מ רצה לעשות עצרת מספד על הפנ"מ [בתור שהיה חבר בנשיאות מפעל הש"ס], נשלחו בני הפנ"מ בעל כרחם לומר ברגע האחרון שאינם רוצים, והצאנזער עוד נעלב "מהם" בתחילה. גם כשבשעתו תמיד כשהיה היה פשקוויל על אי מי ממשמשי הרבי מגור, היתה נפתחת מלחמת עולם שהיתה רק מפרסמת את הנושא.

    דווקא בשנים האחרונות הם למדו מעט את השיטה, למשל בפרשיית האיחוד לפני כשנה וחצי שנציגי גור באינטר' א.מ.ב. וי.ד.ר. נשלחו לאיים שכל מי ש"ידבר" בנושא [שמעת פעם על סטאלין ???] יעוף מגור וכו'. אך עדיין במקרים בים אינם מתאפקים או שיש להם הוראה לנהוג אחרת.

    השיטה ש"אתה" מציע לנהוג, היא השיטה שאכן הפנ"מ נהג בה, שאף כשאנשי המערכת הנוכחי שתו את דמו בקשית [אף דרך פרסום משמיץ ונורא בעיתונים], תגובתו היתה התעלמות והארת פנים, ואף לאלו שהציקו לו. וסירב בחריפות לכל נסיון לנקום את נקמתו. אכן "חכמת אדם תאיר פניו". "חכם עדיף מנביא".

    השבמחק
  8. חיים, שמעתי גרסה קצת שונה. כאשר יש מודעה ב'המודיע' כאשר 'המעוררים' עה"ח - זה קוד מיוחד ליודעי ח"ן. ועל כך באה ההתנצלות של הרב זנדר שהוא השתמש בשרביטו של מלך ללא רשות ושאין המודעה הזו אלא על דעת עצמו שלא כמו האחרים הצריכים לימוד.

    השבמחק
  9. זוהי אמנם הגירסה הרשמית של המערכת כמובן, שידועים שישקרו כשמשתלם להם ב-ה-כ-ל, אך כל מי שיודע, היה דיבורים נזעמים מ"גבוה" שמנין לוקח לו הרב זנדר דברים כאלו וכו'' וכו'. וד"ל.

    השבמחק
  10. מה היה למוישה פינחס מבר-אילן ת"א בכלל לדחוף את אפו? מי עודד אותו לפרסם במודיע ועוד בהמשך הוא התנצל האם לא מספיקה לו הפרנסה הטובה שדאגו לו רב שכונה והכנסות משובחות ככה שאין לו דאגות פרנסה והוא הרי מתנהג כמו צדיק שקט אבל בתוך תוכו וזה שמכניס לו מחשבות לראש אולי להיות ראש הישיבה הגדולה ואולי הוא וחבריו חשו שהנה האדמו"ר בחולשתו ניתן להתחיל במהפך רק הם לא עשו תחקיר מעמיק וחטפו בזיונות והיכן הכרת הטוב של פינחס מוישה כמה נלחמו שתיהיה לו פרנסה מכובדת ואף יותר והנה הוא מעד למה תבררו מי מתפלל בשטיבל גור בבר אילן ? ןהנה התשובה הוא פשוט מריונטה !

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.